No minä esim. tai vauhtivaunu mut ei tahdo olla aikaa tehdä näitä että aika vähän tulee kasattua Mut jos m40/m50/m60 versiolle on tarve, niin diy-efi.uk:lta saa SMD versiota kohta: https://www.instagram.com/p/CDlZUfkn..._web_copy_link
Noissa toki ei ihan kaikkia normi version hyviä puolia ole, kuten esim. SMD version korjaaminen on hankalempaa jos siihen ei ole vehkeitä. Mut schemat sun muut on noihin saatavilla että korjaaminen kyllä onnistuu.
BTW uus firmis pitäs kohta olla valmis. Siinä on mukana ohjelmoitavat outputit jotka on puuttunu pitkään. Ja lisäksi esim. closed loop VVT ohjaus, niin m52tu/m54 vanoksen ohjauskin onnistuu kunnolla. Myös dual VVT on tulossa että kummankin nokan ohjaus onnistuu, mut ei varmaan vielä tässä riliisissä.
Ymmärrän Kiire nyt ei sinänsä ole kun keväällä olisi tarkotus auto ajaa tallista ulos e36 m52b28 moottorilla tätä siis kaipaa.
Paljonko tällainen speeduino ecu kustantaa M20 (vapari) moottoriin? Tekeekö joku näitä valmiiksi paketiksi rahaa vastaan?
Tarkoitus olisi päästä eroon viimeisiään vetelvästä "ladonovi"ilmamäärämittarista ja saada laajakaista-lambda että tuon esihistoriallisen moottorin saisi kunnolla säädettyä. Onko tässä mahdollisuus käyttää kuumalanka maffia vai onko map-anturilla niinku kdfi?
Myös minua, sitten herää muutama kysymys..Onko hyvä käyttää esim motronic 1.3 antureita, vai parempia, toimisiko auton omalla johtosarjalla, vai onko tarvetta tehdä uudestaa johdotus, että parempia antureita:think
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Paljonko tällainen speeduino ecu kustantaa M20 (vapari) moottoriin? Tekeekö joku näitä valmiiksi paketiksi rahaa vastaan?
Tarkoitus olisi päästä eroon viimeisiään vetelvästä "ladonovi"ilmamäärämittarista ja saada laajakaista-lambda että tuon esihistoriallisen moottorin saisi kunnolla säädettyä. Onko tässä mahdollisuus käyttää kuumalanka maffia vai onko map-anturilla niinku kdfi?
M20 pnp levyä on käsitelty aiemmin tässä topicissa. Ebayssa olen tainnut valmiitakin nähdä joskus.. mutta jos sen joku muu kasaa niin kustannukset lienee jotain 200-400€ (osat ~100€).
Myös minua, sitten herää muutama kysymys..Onko hyvä käyttää esim motronic 1.3 antureita, vai parempia, toimisiko auton omalla johtosarjalla, vai onko tarvetta tehdä uudestaa johdotus, että parempia antureita:think
M20:ssa ei kovin paljoa antureita ole. Kaasuläpän asentokytkin kannattaa vaihtaa asentoanturiksi, kampuran VR toimii MAX conditionerilla ok (pitää olla se yhden anturin malli, eikä kaksi vauhtipyörällä) ja lämpöanturit ei teknisessä mielessä ole sen kummemmat kuin uudemmissakaan.
Onko tuossa BOM listassa (45 riviä) kaikki tarvittavat komponentit? Ja ostetaanko tuo piirilevy raku lta? Jos noin satasella saa tarvittavat komponentit,niin ei tuossa paljoo häviä vaikkei onnistuiskaan..
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Muuris tuossa jo vastailikin, mutta Järvikumpu Ky:n kanssa olisi tarkoitus tehdä myös Motronic 1.3-versiota. Minä siis läjään ja Järvikumpu myy. Kustannus on tosiaan kdfi:n luokkaa, mutta toimivuus sitten aika paljon varmempaa. Kustannuksia kun vertailee, niin kannattaa muistaa että hintaan sisältyy myös tuotetuki, joka itsekasatun kanssa on foorumien varassa :think
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Muuris tuossa jo vastailikin, mutta Järvikumpu Ky:n kanssa olisi tarkoitus tehdä myös Motronic 1.3-versiota. Minä siis läjään ja Järvikumpu myy. Kustannus on tosiaan kdfi:n luokkaa, mutta toimivuus sitten aika paljon varmempaa. Kustannuksia kun vertailee, niin kannattaa muistaa että hintaan sisältyy myös tuotetuki, joka itsekasatun kanssa on foorumien varassa :think
Vaikuttaa hyvälle olen aika varma että jos kdfi hintaan saa tällaisen valmiin paketin niin voisin ostaa. Kdfi ecua olin jo aiemmin hankkimassa, mutta mitä siitä sitten kuullut ja lukenut niin sai perääntymään aikeissani. Vaikka sähköalalla olen toiminut koko aikuisikäni, niin elektroniikan näprääminen ei todellakaan ole meikäläisen vahvuuksia Ja toisaalta kun kyse fiilistelypirssistä eikä kilpa-autosta niin ei raaskisi hankkia mitään +1k€ boksia.
Tämä kuullostaa hyvälle Mahdollisesti talven aikana boksille tarve,kunhan nyt moottorin suhteen suunnitelmat selkiytyy..
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Mä tossa jo aloittelin ton oman E30:n kanssa jossa M20B20, niin laitoin siihen tämän speeduinon.
Vielä on syttykartta vähän hakusas, kun ei ole nyt hetkeen jaksanut paneutua asiaan kun on ollut vähän muita murheita kys laitteen kanssa. Oon tällä kyllä jo päässyt jo ajeleen ja on siinä kyllä eroa vanhaan
Ja en hommannut tota valmista piirilevyä M20:lle, hommailin ebaystä ton v0.4.3 piirilevyn sekä VR conditionerin ja tilasin valmista BOM:ia käyttäen komponentit Mouserilta. Kustannukset ehkä yhteensä noin 140e (sis arduinon )
Ja hyvin mahtu motronicin boxiin. Toki hintaan saa lisätä vielä ton Tunerstudion hinnan, oli kyllä pakko hankinta.
Kaasuläpänanturin vaihdoin M50:n omaksi ja vanhasta tein sille pohjan. Ja vakio ilmansuodattimen kotelon jätin, ostin siihen vapaavirtaussuodattimen adapterin jonka pistin suoraan koteloon kiinni. Ja sitte siihen saikin jo suoraaputkea yhisteltyä. Ja siihen saikin sitte ilmanlämpötila anturin kiinni.
Nämä oli ainoon muutokset mitä tein + hommasin laajakaista lambdan.
Comment