Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Originally posted by miksutus97 View PostYmmärrän Kiire nyt ei sinänsä ole kun keväällä olisi tarkotus auto ajaa tallista ulos e36 m52b28 moottorilla tätä siis kaipaa.
Yksi valmis M52 1.3-versio ois 2.5bar mapilla. Järvikumpu ky myy. Nimimerkki dfs täällä foorumilla.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by miksutus97 View PostTäytynee laittaa viestiä! Dfs käynyt viimeksi toukokuussa foorumilla saas nähdä vastaako
Kannattaa soittaa tai laittaa viestiä watsapilla:
040 912 0364, JOUNI
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Mr.Speed
Paljonko tällainen speeduino ecu kustantaa M20 (vapari) moottoriin? Tekeekö joku näitä valmiiksi paketiksi rahaa vastaan?
Tarkoitus olisi päästä eroon viimeisiään vetelvästä "ladonovi"ilmamäärämittarista ja saada laajakaista-lambda että tuon esihistoriallisen moottorin saisi kunnolla säädettyä. Onko tässä mahdollisuus käyttää kuumalanka maffia vai onko map-anturilla niinku kdfi?
Comment
-
Myös minua, sitten herää muutama kysymys..Onko hyvä käyttää esim motronic 1.3 antureita, vai parempia, toimisiko auton omalla johtosarjalla, vai onko tarvetta tehdä uudestaa johdotus, että parempia antureita:thinkEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostPaljonko tällainen speeduino ecu kustantaa M20 (vapari) moottoriin? Tekeekö joku näitä valmiiksi paketiksi rahaa vastaan?
Tarkoitus olisi päästä eroon viimeisiään vetelvästä "ladonovi"ilmamäärämittarista ja saada laajakaista-lambda että tuon esihistoriallisen moottorin saisi kunnolla säädettyä. Onko tässä mahdollisuus käyttää kuumalanka maffia vai onko map-anturilla niinku kdfi?
Mitään AFM/MAF tukea ei ole, MAP:lla mennään.
Originally posted by [Snowboarder] View PostSama kiinnostaisi itseä mitä tämmönen valmis ecu maksaisi m20:iin. Ei tuo tarkka kolvaus omilla vapisevilla käsillä onnistu
Originally posted by MikeDry View PostMyös minua, sitten herää muutama kysymys..Onko hyvä käyttää esim motronic 1.3 antureita, vai parempia, toimisiko auton omalla johtosarjalla, vai onko tarvetta tehdä uudestaa johdotus, että parempia antureita:think
Comment
-
-
Onko tuossa BOM listassa (45 riviä) kaikki tarvittavat komponentit? Ja ostetaanko tuo piirilevy raku lta? Jos noin satasella saa tarvittavat komponentit,niin ei tuossa paljoo häviä vaikkei onnistuiskaan..Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Muuris tuossa jo vastailikin, mutta Järvikumpu Ky:n kanssa olisi tarkoitus tehdä myös Motronic 1.3-versiota. Minä siis läjään ja Järvikumpu myy. Kustannus on tosiaan kdfi:n luokkaa, mutta toimivuus sitten aika paljon varmempaa. Kustannuksia kun vertailee, niin kannattaa muistaa että hintaan sisältyy myös tuotetuki, joka itsekasatun kanssa on foorumien varassa :thinksigpic
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMuuris tuossa jo vastailikin, mutta Järvikumpu Ky:n kanssa olisi tarkoitus tehdä myös Motronic 1.3-versiota. Minä siis läjään ja Järvikumpu myy. Kustannus on tosiaan kdfi:n luokkaa, mutta toimivuus sitten aika paljon varmempaa. Kustannuksia kun vertailee, niin kannattaa muistaa että hintaan sisältyy myös tuotetuki, joka itsekasatun kanssa on foorumien varassa :think
Comment
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMuuris tuossa jo vastailikin, mutta Järvikumpu Ky:n kanssa olisi tarkoitus tehdä myös Motronic 1.3-versiota. Minä siis läjään ja Järvikumpu myy. Kustannus on tosiaan kdfi:n luokkaa, mutta toimivuus sitten aika paljon varmempaa. Kustannuksia kun vertailee, niin kannattaa muistaa että hintaan sisältyy myös tuotetuki, joka itsekasatun kanssa on foorumien varassa :thinkJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Mä tossa jo aloittelin ton oman E30:n kanssa jossa M20B20, niin laitoin siihen tämän speeduinon.
Vielä on syttykartta vähän hakusas, kun ei ole nyt hetkeen jaksanut paneutua asiaan kun on ollut vähän muita murheita kys laitteen kanssa. Oon tällä kyllä jo päässyt jo ajeleen ja on siinä kyllä eroa vanhaan
Ja en hommannut tota valmista piirilevyä M20:lle, hommailin ebaystä ton v0.4.3 piirilevyn sekä VR conditionerin ja tilasin valmista BOM:ia käyttäen komponentit Mouserilta. Kustannukset ehkä yhteensä noin 140e (sis arduinon )
Ja hyvin mahtu motronicin boxiin. Toki hintaan saa lisätä vielä ton Tunerstudion hinnan, oli kyllä pakko hankinta.
Kaasuläpänanturin vaihdoin M50:n omaksi ja vanhasta tein sille pohjan. Ja vakio ilmansuodattimen kotelon jätin, ostin siihen vapaavirtaussuodattimen adapterin jonka pistin suoraan koteloon kiinni. Ja sitte siihen saikin jo suoraaputkea yhisteltyä. Ja siihen saikin sitte ilmanlämpötila anturin kiinni.
Nämä oli ainoon muutokset mitä tein + hommasin laajakaista lambdan.Last edited by snoumaan; 26-09-2020, 23:13.
Comment
-
Comment