Originally posted by Sellasta
View Post
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Uusin versio on.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
Vaihdoin tänään uuden m52 2.2B version käyttöön. Auto käy tyhjää ihan ok, mutta sync lossi vaivaa ja moottori sammuilee sen takia.
Sekventaaliruiskutus käytössä. Kävin johdotuksia ja varsinkin maat läpi... Kaikki kytkennät silmämääräsesti ja nyppimällä ok. Nokka-anturin filtteröinnin muutos weak->medium auttoi huomattavasti.
Weak = sync loss/5sec. Satunnaisesti ehkä 20sec väliä
Medium = sync loss /1min
Tuntuis että nokan signaali jotenkin tän aiheuttaa. Vanhalla 1.3 levyllä kampuran signaalissa ei ainakaan ollu mitään ongelmia.
Mistähän sitä jatkais vianhakua...
Comment
-
Ostin valmiiksi kasatun speeduinon m60 turboon ja oletin sen tukevan sekventiaalisytytystä. No boksihan ei siitä tykännyt, vaan kärähti. Onko kukaan ajanut bmw vakio sytytyspuolia hukkakipinällä yli 1bar paineilla?
Nykyinen moottorinohjaus on kdfi ja sillä pätkii ahdoilla. Onko tuo speeduino kuitenkaan tähän se lääke, jos silläkään ei voi pyörittää moottoria sekventiaalisytytyksellä?Last edited by -kalevi-; 18-07-2022, 11:29.E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
asetusten muutto (latausaikaa pienemmäksi tai valita sequentaalinen sytytys) tai tehdä itse speeduino ja laittaa ulkoinen sytytyspääteaste joka kestää enemmän lämpöä.Originally posted by Sellasta View PostMitäs tässä on oikeen tapahtunut? Kyseessä siis DIY EFI:ltä ostettu m52tu/m54 valmis paketti. Mitä jatkotoimenpiteitä tässä oikeen on, kokonaan uusi levy vai vain tuon yhden komponentin vaihto?
Comment
-
Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?Originally posted by teemu5566 View Postasetusten muutto (latausaikaa pienemmäksi tai valita sequentaalinen sytytys) tai tehdä itse speeduino ja laittaa ulkoinen sytytyspääteaste joka kestää enemmän lämpöä.
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Comment
-
m60(v8) on hieman asia erikseen(, mutta hänenkin boxista saattaa komponentit 6cyl sekventiaaliseen sytykseen silti löytyä).Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
yep, mutta voi olla vielä täysin korjattavissa.Originally posted by Sellasta View PostLisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Ite hajotin m43:sta kolme puolaa kun eka paloi sytkäkivi mikä sullaki ja sen jälkeen puola. Voit koittaa vaihtaa kiven ja ecusi kyllä tukee sequentiaalista sytytystä kun on "vain" 6 sylinteriä.Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Comment
-
Okei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?
Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?
Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
Comment
-
Ottaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Comment
-
Mulla oli kans lowcostin ecun kans samaa vikaa joku veikkas että voi olla että mikoprosessori on viallinen. Olisiko sitten menny siitä kun vahingos flashasin kun oli moottorin johtosarjas ecu kiinni. Saa nähdä tuleeko kuntoon kun tein itse speeduinon ja laitan siihen ulkoisen sytytysvahvistimen kun vaan tulee.Originally posted by Sellasta View PostOkei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?
Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?
Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
Comment
-
En pääse nyt hetkeen ecun luokse, mutta sanoisin, että nyt ainakin ottaa piirilevyyn. Uutena tuskin otti, niin mulle ainakin aika mysteeri, että mikä tän ihan alunperin aiheutti. Noh pitää vaihtaa toi sytkäkivi sillä bom listauksen malilla ja koittaa toimiiko.Originally posted by Odto View PostOttaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.
Joo ykkösen puola suli kyllä melko hyvin, mutta uusia kyllä löytyy.
Comment
Comment