Tarkasta nyt ensin, että kuinka monta hehkua on pimeänä.
Kylläpä ne hehkut olivat ainakin vikakoodien mukaan kunnossa. Sen sijaan vika löytyi Railin paineesta, joka oli ollut alkujaan jokunen tuhat sitten alhainen. Jännite oli sille hetkeä kirjautunut reiluun 10V arvoon, että ilmeisesti käynnistyksestä ollut kyse.
Polttoaineen siirtopumppu vaihtoon ja taas vaikuttaisi käynnistyvän!
Mullakin teki tuossa joulukuuset. Kaikki valot himmeänä, jopa kun auto käynnissä, jos valoja yrittää päälle heikkenee käynti selvästi. Latauksen merkkivalo ei palanut mutta silti taitaa olla laturi entinen? Aikaisemminkin on himmeästi vilkkunut laturin valo, mutta loppunut vilkkuminen kuitenkin aina kohta.
Eilennä mukavaksi yllätykseksi sain emännältä ilmoituksen, että vm.-92 BMW e35 525i farmarimme ei käynnistykkään.. Kun pääsin testaamaan, niin startti pyörii kyllä vinhasti ja ottaa kiinni kun kytkintä nostaa (autoa saa liikutettua starttimoottorilla). Mutta kärry ei käynnisty ja ei auttanut apuvirratkaan. Jos ei kuulo pettänyt, niin ihan kuin olisi pari kertaa käynnistyksen ensimmäisellä hetkellä joku pytty kerran lyönyt. Tänään olisi luvassa hinausapua, mutta tuloksesta ei ole mitään tietoa vielä.
Parastahan asiassa on, että esim. sunnuntaina kun pakkasta oli vain pari astetta vähemmän, niin kärry käynnistyi iloisesti.
Onkohan mitää ideaa, että missä voisi olla vika?
Palatakseni aiheeseen.. auto piipahti huollossa tutkittavana ja sanoivat, että kulahtaneiden (ja kastuneiden) tulppien lisäksi oli liian pieni akku, elikkä 70amppeerinen. Vaihtoivat sitten sinne 100amppeerisen akun..
Nyt on kyllä auto lähtenyt käyntiin, mutta vaatii jonkun aikaa sahausta ja sen jälkeen kun auto käynnistyy, niin täristää niin maan perkeleesti hetken aikaa ennenkuin tasoittuu.
Mutta seurailen tilannetta, että miten tuo hoppa käyttäytyy.
-----------------------
BMW E34 525i touring vm.-92
e46 touring,takaluukun nappula ilmeisesti jäässä,vaunut olis tarvinnu saada kyytiin mut ei luukku aukea.saakos tuota luukkua auki sisäpuolelta,ei ole ehtinyt vielä tutkailla?
Dodiiin tänään oli kinnulassa sellaset -20 astetta pakastinta.. Auto lähti kyllä käyntiin mutta mittaristo vasta 2h ajelun jälkeen, eli sen aikaa ei toiminut kuin bensa ja lämpö
Ja ongelmia tulee lisää, Ei uskalla enää laittaa ovia lukkoon kun keskuslukitus on jäässä Avain menee kyllä lukkopesään mutta mittään ei tapahu kun kääntää avaimesta Noh vanhana rosvona onneksi pääsin vielä sisään
- Ohjausvaihteen välystä ei tunne pakkasesta johtuen. Tunne on, kuin uudella autolla ajaisi.
- Lumi vaimentaa ääniä entisestään. Hiljaista menoa
- Kutonen möyryää räyhäkkäästi, kun tukikumit on jäykkinä
- Lähtee käyntiin yhtä hyvin, kuin kesälläkin
Miinusta:
- Lämpöä ei riitä kabiiniin, sänki huurussa joutuu ajamaan
- Tuulilasi pukkaa huurtumaan, kun lämmintä ilmaa ei riitä tarpeeksi
- Vasen takaovi jäätyi kiinni
- Jos bensaa on alle 20 litraa, nykii muutaman sekunnin kylmänä
- Syö bensaa, kuin peto
- Automaatti hieman miettii kylmänä
Muuten meno jatkuu mukavista soundeista nauttien. Edes soittimen ei tarvitse olla päällä.
Autohan on uudenkarhea 525 -88
Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen :-) Saa nähdä, kun tulee oikeat pakkaset, yli - 40 C
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Näköjään mitä kylmempi pakkanen niin sitä huonommin xenonit syttyy ensiyrittämällä. Välillä pitää räpsytellä monta kertaa. Voiko tarvikepolttimot aiheuttaa tota vai onko vika ballasteissa? Auto siis E39 facelift orkkis xenoneilla.
Tähän sen verran että vika korjaantui vaihtamalla polttimot, laitoin nämä.
Comment