Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronsuu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2010
    • 75
    • Helsinki

    !

    32 AUC heating.
    short circuit to ground.

    e46 325 2004
    Mikäs tämä ois?

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by Ronsuu View Post
      32 AUC heating.
      short circuit to ground.

      e46 325 2004
      Mikäs tämä ois?
      Automaattisen sisäilmankierron anturi oikosessa. Ei mikään paha vikakoodi
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • ksiili
        Newbiemmer
        • Sep 2010
        • 6
        • Vihti

        PDC failurea pukkaa. Autona -08 E61 530dat

        Osaisikohan joku viisaampi sanoa mikä voisi ongelmana.

        INPA:lla saa seuraavat tiedot ulos ja samat ilmoitukset tulee välittömästi vikakoodien tyhjennyksen jälkeen uudelleen. Hetken vikakoodin nollauksen jäkkeen jokainen anturi näyttää sen tiedon mitä kuuluukin ja sitten taas puskee vikakoodit päälle ja sama homma uudestaan. Ja tosiaan se on 1s kun PDC näyttää oikeita arvoja koodin nollauksen jälkeen välittömästi. Ja tosiaan jokaisesta anturista tuntuu tulevan tietoa kuitenkin ulos.

        E R R O R M E M O R Y
        ---------------------------------------
        Date: 09.07.2011 10:16:09
        ECU: PDC_65_2 J
        obStatus: OKAY
        Variant: PDC_65_2
        -------------------------------------------------------------
        RESULT: 2 error in error memory !
        -------------------------------------------------------------
        9E33 error location: converter power HL

        Error counter: 1

        Mileage 120120 km
        Outside temperature 33.00 degrees C
        Signal or value below threshold
        Test conditions fulfilled
        Error present now and already stored
        Error would cause a warning lamp to light up
        Error code: 9E 33 E2 01 3A A7 92 00 00 00
        -------------------------------------------------------------
        E205 error location: CAN-High, physical bus error

        Error counter: 1

        Mileage 120120 km
        Outside temperature 33.00 degrees C
        No signal or value
        Test conditions fulfilled
        Error present now and already stored
        Error would not cause a warning lamp to light up
        Error code: E2 05 64 01 3A A7 92 00 00 00
        ================================================== ===========
        Oliskohan PDC ohjain boxi hajalla?

        Tarkistin E61:n takakontin ihan varmuuden vuoksi ja en siellä ainakaan nähnyt mitään jälkeä siitä, että siellä olisi ollut vettä.
        Nyt: E61 530da M-Sport -08 ja Audi S3 MTM -07
        Ex: Volvo C70 T5 -98, Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 TDi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -99, Volvo 460 GLE -91

        Comment

        • Auvinen
          Newbiemmer
          • Sep 2009
          • 28
          • Varkaus

          Originally posted by Dunky View Post
          Tarkasta oven ja rungon v'linen liitos, onko hapettumia...
          Liitos näyttää olevan kunnossa. Kiitos vinkistä kuitenkin. Tässä vielä tuo alkuperäinen viestini:

          Erehdyin laittamaan akunkengän kiinni ja kääntämään virrat päälle, kun airbag oli kytkettynä irti. Siitä tuli seuraavanlainen Inpan vikakoodi:

          5 Ignition circuit zk4
          Side airbag front left
          Resistance too small

          Vikakoodi tulee välittömästi takaisin, kun sen pyyhkii pois. Mielestäni liittimet ja itse bägi on kunnossa, joten missä vika? Autona on `02 E46 M3.


          Lisäyksenä edelliseen: kun bägi on kytketty irti, niin Inpa antaa saman vikakoodin sillä poikkeuksella, että "Resistance too high".

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by Auvinen View Post
            Liitos näyttää olevan kunnossa.
            Etkö rassannut sitä mitenkään, katsoit vain?
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              Originally posted by Dunky View Post
              Automaattisen sisäilmankierron anturi oikosessa. Ei mikään paha vikakoodi
              Onko tuo sama kuin lämpötilahaistelijan anturi? Vai mitä tekee?

              Comment

              • timohe
                Newbiemmer
                • Jun 2011
                • 9
                • Helsinki

                Osaisiko joku kertoa mitä seuraavanlaiset vikakoodit tarkoittavat.

                Autona e39 530dat -99
                Koodit luettu Launch X431

                1E30 Boost-pressure control or boost-pressure controller
                95 CAN wheel speeds
                2A Sensor blower
                BE Fault entry for internal fault in Lights Module

                Autossa en ole havainnut muuta vikaa kuin että ilmastointilaite puskee liian kylmää.
                Last edited by timohe; 12-07-2011, 07:21.
                --- E39 530dat -99 ---

                Comment

                • Auvinen
                  Newbiemmer
                  • Sep 2009
                  • 28
                  • Varkaus

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Etkö rassannut sitä mitenkään, katsoit vain?
                  CRC:tä suihkuttelin liittimiin ja tsekkasin, että johdot on kunnolla kiinni.

                  Comment

                  • ksiili
                    Newbiemmer
                    • Sep 2010
                    • 6
                    • Vihti

                    Originally posted by ksiili View Post
                    PDC failurea pukkaa. Autona -08 E61 530dat

                    Osaisikohan joku viisaampi sanoa mikä voisi ongelmana.

                    INPA:lla saa seuraavat tiedot ulos ja samat ilmoitukset tulee välittömästi vikakoodien tyhjennyksen jälkeen uudelleen. Hetken vikakoodin nollauksen jäkkeen jokainen anturi näyttää sen tiedon mitä kuuluukin ja sitten taas puskee vikakoodit päälle ja sama homma uudestaan. Ja tosiaan se on 1s kun PDC näyttää oikeita arvoja koodin nollauksen jälkeen välittömästi. Ja tosiaan jokaisesta anturista tuntuu tulevan tietoa kuitenkin ulos.



                    Oliskohan PDC ohjain boxi hajalla?

                    Tarkistin E61:n takakontin ihan varmuuden vuoksi ja en siellä ainakaan nähnyt mitään jälkeä siitä, että siellä olisi ollut vettä.
                    Osaiskohan joku kertoa onkos tuo PCD boxi risa vai mikä voisi olla vikana? Kaipailisin vaan hieman vahvistusta omalle epäilylleni.
                    Nyt: E61 530da M-Sport -08 ja Audi S3 MTM -07
                    Ex: Volvo C70 T5 -98, Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 TDi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -99, Volvo 460 GLE -91

                    Comment

                    • ElmaX
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 1
                      • Suomi

                      Carsoft 6.1 antaa tälläsiä vikakoodeja.

                      Bmw e30 525TDS


                      -----------------------------------------------------------------
                      Dme/DDE
                      53 Engine-coolant temperature sensor
                      01 Delivery-controller control deviation
                      08 Glow-duration control
                      -----------------------------------------------------------------
                      ZKE/ZVM
                      F49
                      -----------------------------------------------------------------
                      LCM/CCM
                      40 Thermical oil level sensor
                      -----------------------------------------------------------------

                      Onko kokemusta kenelläkään.? Kyseiset koodit tulee aina nollauksen jälkeen takas!
                      Auto nykii ja ei vastaa kaasuun aina vaihteen vaihdon jälkeen (todella hitaasti tehtynä ei ongelmaa), välillä jopa sammuu suoraan ajosta koko auto! Tyhjäkäynti ongelmaa on myös, tyhjäkäynti jonkin verran parani kuumalangan putsauksen jälkeen.
                      Last edited by ElmaX; 13-07-2011, 22:13.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by ElmaX View Post
                        Carsoft 6.1 antaa tälläsiä vikakoodeja.

                        Bmw e30 525TDS


                        -----------------------------------------------------------------
                        Dme/DDE
                        53 Engine-coolant temperature sensor
                        01 Delivery-controller control deviation
                        08 Glow-duration control
                        -----------------------------------------------------------------
                        ZKE/ZVM
                        F49
                        -----------------------------------------------------------------
                        LCM/CCM
                        40 Thermical oil level sensor
                        -----------------------------------------------------------------

                        Onko kokemusta kenelläkään.? Kyseiset koodit tulee aina nollauksen jälkeen takas!
                        Auto nykii ja ei vastaa kaasuun aina vaihteen vaihdon jälkeen (todella hitaasti tehtynä ei ongelmaa), välillä jopa sammuu suoraan ajosta koko auto! Tyhjäkäynti ongelmaa on myös, tyhjäkäynti jonkin verran parani kuumalangan putsauksen jälkeen.
                        Moottorin lämpöanturissa vikaa, kuten myös polttoaineen siirtopuolella, kolmas herja liittyy hehkuihin mutta ei kyllä vaikuta noihin ongelmiin.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Onko kenelläkään tullut vielä selkoa mitä nämä vaihteiston gear checkit käytännössä tarkoittaa? Ideoita missä voisi olla vika? E46 330iA 5HP19.
                          Itellä ei tuu mieleen muuta kuin että jompikumpi laatikon nopeusanturi temppuilee tai softassa/egs:ä vikaa. Menee vikatilaan yleensä aina kun hidastaa esim valoihin juuri ennen pysähtymistä.
                          Renkaat ja paineet on ok, ite en oo koskaan saanu vikaa päälle mutta auton omistaja useinkin. Mystistä

                          Date: 07/07/11 14:37:44
                          ECU: GS8604
                          JobStatus: OKAY
                          Variant: GS8604
                          -------------------------------------------------------------
                          RESULT: 2 errors in error memory !
                          -------------------------------------------------------------
                          59 Stalling speed
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 32
                          Mileage/Km-reading 114650.00 km
                          Gear being changed 0.00 0/1
                          Putting in gear 0.00 0/1
                          Last gear change: Changing down 3->2 19.00 0-n
                          Gearbox Oil Temperature 89.00 degrees C
                          Throttle-valve angle 0.00 %
                          Plausibility
                          -------------------------------------------------------------
                          65 Gear Check 4 (ENP)
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 225
                          Mileage/Km-reading 114650.00 km
                          Throttle-valve angle 0.00 %
                          Turbine speed (rpm) 2368.00 rpm
                          Output Speed 0.00 rpm
                          Plausibility
                          Replacement function active
                          Error present
                          ================================================== ===========
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Auvinen
                            Newbiemmer
                            • Sep 2009
                            • 28
                            • Varkaus

                            Originally posted by Auvinen View Post
                            Erehdyin laittamaan akunkengän kiinni ja kääntämään virrat päälle, kun airbag oli kytkettynä irti. Siitä tuli seuraavanlainen Inpan vikakoodi:

                            5 Ignition circuit zk4
                            Side airbag front left
                            Resistance too small

                            Vikakoodi tulee välittömästi takaisin, kun sen pyyhkii pois. Mielestäni liittimet ja itse bägi on kunnossa, joten missä vika? Autona on `02 E46 M3.
                            Pakko vetää omia sanoja takaisin.. Airbägin liittimestähän se vika lopulta löytyi. Olin ilmeisesti ollut vähän liian kovakourainen liittimen irroituksen suhteen ja onnistunut katkaisemaan siitä kaksi pientä muovilattaa, jotka (liitin kytkettynä) "poistavat" bägistä oikosulun.

                            Comment

                            • Viltsu318
                              Bimmer Rookie
                              • May 2007
                              • 59
                              • Kotka

                              Originally posted by Supa View Post
                              Onko kenelläkään tullut vielä selkoa mitä nämä vaihteiston gear checkit käytännössä tarkoittaa? Ideoita missä voisi olla vika? E46 330iA 5HP19.
                              Itellä ei tuu mieleen muuta kuin että jompikumpi laatikon nopeusanturi temppuilee tai softassa/egs:ä vikaa. Menee vikatilaan yleensä aina kun hidastaa esim valoihin juuri ennen pysähtymistä.
                              Renkaat ja paineet on ok, ite en oo koskaan saanu vikaa päälle mutta auton omistaja useinkin. Mystistä

                              Date: 07/07/11 14:37:44
                              ECU: GS8604
                              JobStatus: OKAY
                              Variant: GS8604
                              -------------------------------------------------------------
                              RESULT: 2 errors in error memory !
                              -------------------------------------------------------------
                              59 Stalling speed
                              Error frequency : 1
                              Logistic counter: 32
                              Mileage/Km-reading 114650.00 km
                              Gear being changed 0.00 0/1
                              Putting in gear 0.00 0/1
                              Last gear change: Changing down 3->2 19.00 0-n
                              Gearbox Oil Temperature 89.00 degrees C
                              Throttle-valve angle 0.00 %
                              Plausibility
                              -------------------------------------------------------------
                              65 Gear Check 4 (ENP)
                              Error frequency : 1
                              Logistic counter: 225
                              Mileage/Km-reading 114650.00 km
                              Throttle-valve angle 0.00 %
                              Turbine speed (rpm) 2368.00 rpm
                              Output Speed 0.00 rpm
                              Plausibility
                              Replacement function active
                              Error present
                              ================================================== ===========

                              Tuo Stalling Speed meinaa turbiinin liiallista luistamista, joka aiheutuu mahdollisesti painelevyjen liiallisesta kulumisesta joka taas rikkoo yleensä nois 5HP19-laatikois tuon 2. vaihteen... tyyppivika..tai ainoa oikeastaan..

                              Ja tuossahan on että vika on tullut 3.vaihteelt ->2.vaihteelle vaihtaes..

                              "Gear Check" viittaa noihin samoihin kuin "Stalling Speed", gear check vaan sytyttää sen vikatila-valon ja sen hätäohjelman päälle.. :think

                              Tarkempi kuvaus olis hyvä että missä tilantees ja millasis olosuhteis toi ilmenee ja millasena ? vaihtaako kovan pamauksen säestämänä ja tekeekö usein?

                              Laatikon öljyt vaihdettu lähiaikoina ?
                              E39 528iA -99

                              Ex. E46 318i -03
                              Ex. VW Golf 1.4 mk4
                              Suzuki GSX-R 750 -01

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Viltsu318 View Post
                                Tuo Stalling Speed meinaa turbiinin liiallista luistamista, joka aiheutuu mahdollisesti painelevyjen liiallisesta kulumisesta joka taas rikkoo yleensä nois 5HP19-laatikois tuon 2. vaihteen... tyyppivika..tai ainoa oikeastaan..

                                Ja tuossahan on että vika on tullut 3.vaihteelt ->2.vaihteelle vaihtaes..

                                "Gear Check" viittaa noihin samoihin kuin "Stalling Speed", gear check vaan sytyttää sen vikatila-valon ja sen hätäohjelman päälle.. :think

                                Tarkempi kuvaus olis hyvä että missä tilantees ja millasis olosuhteis toi ilmenee ja millasena ? vaihtaako kovan pamauksen säestämänä ja tekeekö usein?

                                Laatikon öljyt vaihdettu lähiaikoina ?

                                Stalling speed viasta menee vikamoodiin mutta kuittautuu kun käyttää virrat pois. Sitten kun tuo gear checki tulee myös ei auta vaikka käyttää akun irti vaan vikakoodi pitää poistaa.
                                Ikinä ei ole mitään moittimista ollut missään vaihtotilanteessa. Ainoa mikä itteä kummastuttaa on aika korkea stallinopeus mutta ilmeisesti se on sitten juuri liiallista luistamista eikä suinkaan sporttipaketin huhupuheiden mukana tuleva korkeempi stallinopeuksinen turbiini.

                                Kovin usein se ei tuota tee (vikamoodiin menos siis) mutta jos tekee niin pysähdyttäessä juuri ennen kun ollaan kokonaan stopissa, näin käsitin omistajalta.
                                Mutta riittäisikö tähän siis turbiinin vaihto + öljyjen huuhtelu (ei ole vaihdettu) vai onko laatikossa ittesssään semmosta vikaa joka vaatisi huoltoa/korjausta.
                                Se vaan kummastuttaa kun ei töki mitenkään, vaihtaa nätisti, tosin rauhaton toi on ajaa joka suhteessa, varmaankin sitte turbiini luistaa liikaa?
                                Selittäisi varmaankin osaltaan myös korkeeta kulutusta (13 yhdistetty)
                                Last edited by Supa; 14-07-2011, 01:00.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎