Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by janke View Post
    En löydä searchilla... Elikkä kysytään täältä.
    Antoi tollaset vikakoodit:

    - 153 TL_MES.?

    - 15 power on reset.?

    Mitäs noi meinaa???
    Onko kukaan törmännyt vastaaviin?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Ensimmäiseen DIS antaa varmasti järkevämmän selityksen. Toisesta ei kannata välittää, vai oliko muka moottorinohjauksella?
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by Supa View Post
        Ensimmäiseen DIS antaa varmasti järkevämmän selityksen. Toisesta ei kannata välittää, vai oliko muka moottorinohjauksella?
        Selvis toi "power on rest" liittyy huonoon akkuun?

        Ja voisitko tarkentaa tuota DIS juttua?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by janke View Post
          En löydä searchilla... Elikkä kysytään täältä.
          Antoi tollaset vikakoodit:

          - 153 TL_MES.?

          - 15 power on reset.?

          Mitäs noi meinaa???
          Voisko toi 153 error code- Knock Control Voltage?
          Tai sittenkin-
          Lambda Pre Cat Bank 2 Max Limit?
          Last edited by janke; 12-09-2012, 22:25.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by janke View Post
            Voisko toi 153 error code- Knock Control Voltage?
            Tai sittenkin-
            Lambda Pre Cat Bank 2 Max Limit?
            Elikkäs äkkiseltään viittaa lambdaan toi 153 koodi. Mites katon noitten lambdojen toimintaa livenä??
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Hebbu ///M3
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1627
              • Dallas

              mitähän se tämmönen meinaa kun, e39 525tdsa ei starttaa?

              Vissiin saa alkaa saksasta ews laatikkoo tilailee.
              Last edited by Hebbu ///M3; 07-09-2015, 22:55.
              Sotkamo Connection

              Comment

              • api-75
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 30
                • Espoo

                Originally posted by api-75 View Post
                E39 530dA antoin tällaisen vikakoodin, ei ole aikaisemmin moista löytynyt ja ei ole kulkupuolessakaan muutoksia.

                Vai onko INPA hukannut vaan jotain, kun varoittelee kaikenlaista tuossa alempana ja ko. ohjelmaa käynnistäessä...

                E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                -------------------------------------
                Date: 09/09/12 10:55:27
                ECU: D40M57A1
                JobStatus: OKAY
                Variant: D40M57A1
                -------------------------------------------------------------
                RESULT: 1 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21

                Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
                Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
                Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
                Errorcode: 11 10 02
                ===============================================
                Kokeillaanpa vielä, josko joku viikonlopun ratoksi osaisi vastailla?
                E39 530dA Touring -03

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Menee vähä asian sivusta, mutta onko jossain joku tehnyt ohjeet tuohon inpan käyttöön, että mitä arvot pitäisi olla livenä?
                  Itsellä on toi M52b25 mylly ja pitäisi saada tietää mitkä olisi optimi arvot, että kone varmasti toimii. En vielä käsitä tuosta ohjelmasta paljoakaan....

                  Esim.
                  Adaptation value multiply. Tuossahan on sarake -40...........40 Onko tässä paras arvo noiden välissä, eli 0. :think
                  Tai, adptation value add. -100....100. ?
                  Last edited by janke; 17-09-2012, 01:11.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by janke View Post
                    Menee vähä asian sivusta, mutta onko jossain joku tehnyt ohjeet tuohon inpan käyttöön, että mitä arvot pitäisi olla livenä?
                    Itsellä on toi M52b25 mylly ja pitäisi saada tietää mitkä olisi optimi arvot, että kone varmasti toimii. En vielä käsitä tuosta ohjelmasta paljoakaan....

                    Esim.
                    Adaptation value multiply. Tuossahan on sarake -40...........40 Onko tässä paras arvo noiden välissä, eli 0. :think
                    Tai, adptation value add. -100....100. ?
                    Jep. Nuo on lambdakorjauksen korjausarvoja.
                    Pääasiallisesti additive tyhjäkäynnille ja multiplicative osakuormalle. Korjausarvot elävät hitaasti koska kertyvät vähitellen.
                    Sensijaan lambda integrator on realiaikainen korjausarvo millä lambdat seosta korjaa.
                    Miinus on laihentamista ja plussan puolella rikastamista. Normaalisti integraattori heittelee vähän puolin ja toisin.

                    Antureiden jännitteet pitää heitellä päästä päähän ja mitä nopeampi taajuus on, sitä lähempänä ollaan stokiometristä seosta eli ideaaliarvoa.
                    Mikäli koneen käynistyksen jälkeen kestää todella kauan että anturit rupeavat tuottamaan signaalia, kertoo se vanhentuneista antureista. Välillä voi olla että eivät lähde toimimaan ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan vaativat että käyttää konetta pari minuuttia korotetulla käynnillä jotta lämpeävät.

                    EDIT: Niin ja bankeista puhuttaessa tarkoitetaan sylinteriryhmiä, kyseisessä koneessa siis Bank1 = 1-3 sylinterit ja Bank2 = 4-6. Ohjataan siis kahdessa erillisessä ryhmässä.
                    Näiden perusteella voi päätellä että jos esim ainoastaan toisessa pankissa on korjausarvot metsässä niin kyseisiin sylintereihin vaikuttavissa komponenteissa voi olla vikaa, kuten suutin tai puola.
                    Sensijaan jos kummankin bankin arvot on yhtälailla pielessä on kyseessä yhteinen tekijä kuten imuvuoto, pa-paine, maffi jne.

                    EDIT2: Ja taas kun ajatellaan asiaa loogisesti niin esim imuvuoto näkyy samanlailla yleensä kummassakin bankissa.
                    Eli kun maffin ohi menee ilmaa => seos on laihempi koska suihkuttaa vähemmän polttoainetta => korjausarvot plussan puolella = pyrkii rikastamaan. Ja yleensä tämä korostuu tyhjäkäynnin korjauksena.
                    Osakuormalla imusarjassa on pienempi alipaine ja imuvuodot eivät vaikuta niin paljoa.
                    Täyskaasullahan sitten taas lambdaohjaus on pois päältä kokonaan koska kapeakaista anturit eivät kuitenkaan pysty anturoimaan rikkaampaa seosta mitä käytetään kuormituksessa.
                    Last edited by Supa; 17-09-2012, 11:22.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by Supa View Post
                      Jep. Nuo on lambdakorjauksen korjausarvoja.
                      Pääasiallisesti additive tyhjäkäynnille ja multiplicative osakuormalle. Korjausarvot elävät hitaasti koska kertyvät vähitellen.
                      Sensijaan lambda integrator on realiaikainen korjausarvo millä lambdat seosta korjaa.
                      Miinus on laihentamista ja plussan puolella rikastamista. Normaalisti integraattori heittelee vähän puolin ja toisin.

                      Antureiden jännitteet pitää heitellä päästä päähän ja mitä nopeampi taajuus on, sitä lähempänä ollaan stokiometristä seosta eli ideaaliarvoa.
                      Mikäli koneen käynistyksen jälkeen kestää todella kauan että anturit rupeavat tuottamaan signaalia, kertoo se vanhentuneista antureista. Välillä voi olla että eivät lähde toimimaan ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan vaativat että käyttää konetta pari minuuttia korotetulla käynnillä jotta lämpeävät.

                      EDIT: Niin ja bankeista puhuttaessa tarkoitetaan sylinteriryhmiä, kyseisessä koneessa siis Bank1 = 1-3 sylinterit ja Bank2 = 4-6. Ohjataan siis kahdessa erillisessä ryhmässä.
                      Näiden perusteella voi päätellä että jos esim ainoastaan toisessa pankissa on korjausarvot metsässä niin kyseisiin sylintereihin vaikuttavissa komponenteissa voi olla vikaa, kuten suutin tai puola.
                      Sensijaan jos kummankin bankin arvot on yhtälailla pielessä on kyseessä yhteinen tekijä kuten imuvuoto, pa-paine, maffi jne.

                      EDIT2: Ja taas kun ajatellaan asiaa loogisesti niin esim imuvuoto näkyy samanlailla yleensä kummassakin bankissa.
                      Eli kun maffin ohi menee ilmaa => seos on laihempi koska suihkuttaa vähemmän polttoainetta => korjausarvot plussan puolella = pyrkii rikastamaan. Ja yleensä tämä korostuu tyhjäkäynnin korjauksena.
                      Osakuormalla imusarjassa on pienempi alipaine ja imuvuodot eivät vaikuta niin paljoa.
                      Täyskaasullahan sitten taas lambdaohjaus on pois päältä kokonaan koska kapeakaista anturit eivät kuitenkaan pysty anturoimaan rikkaampaa seosta mitä käytetään kuormituksessa.
                      Kiitos ja kumarrus Supalle hyvästä ohjeistuksesta!!!
                      Alkaa pikkuhiljaa valkeneen noi perus jutskat!
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • ccc
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 504
                        • RHMK

                        Osaisiko joku näitä tietoja minulle tarkentaa?
                        Laatikon boksiin pääsin inpalla käsiksi ja antoi viisi vikakoodia. Niiden tarkoitusten lisäksi kaipaisin selvennystä näihin:

                        -Label Byte
                        -Gearbox Oil Temperature
                        -Battery Voltage
                        -Operating hours

                        Ovatko ylläolevat tiedot siis tallentuneet sillä hetkellä, kun vikakoodin antoi, ja mm. lämpötila ja voltit ovat siltä hetkeltä? Lisäksi, miten tulkitsen tuon operating hours-kohdan?

                        Mitä itse vikakoodit tarkoittavat? Mitä tarkoittaa koodien alapuolella olevat "Open Circuit or Short Circuit to Ground" tai "Short circuit to batt+", onko kyseessä korjaus vialle vai sen aiheuttaja?

                        Pahoittelut kuvista, en vielä ole tarkemmin perehtyä inpan print-toimintoon, enkä saanut edes perinteistä ruudunkaappausta toimimaan tuossa vanhassa läppärissä.





                        Last edited by ccc; 19-09-2012, 13:12. Reason: lisäys
                        F25 X3 setämies-edition
                        E36 325 iA Cabriolet
                        __________________
                        Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Näyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...

                          Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Originally posted by Cell View Post
                            Näyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...

                            Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
                            Hapettuuko näissäkin laatikon liitin :think En nyt muista oliko remsu vai benari, kun aski kiukutteli jollainlailla, ja oli liitin"kampa" vihreänä kateudesta.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • ccc
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 504
                              • RHMK

                              Originally posted by Cell View Post
                              Näyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...

                              Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
                              Kiitos tästä, laatikko on hyvinkin voinut käydä irti jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta.

                              Osaatko vielä sanoa tuosta "operating hours"-tiedosta enempää?
                              F25 X3 setämies-edition
                              E36 325 iA Cabriolet
                              __________________
                              Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by ccc View Post
                                Kiitos tästä, laatikko on hyvinkin voinut käydä irti jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta.

                                Osaatko vielä sanoa tuosta "operating hours"-tiedosta enempää?
                                Tuo O.H on suomennettuna käyttötunnit, mutta voisiko se viitata siihen, että kauanko noi vikakoodit on ollut muistissa:think Korjatkaa jos meni metsään!!!
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎