Inpa asennus ja asetukset
Collapse
X
-
Löytyisikö keneltäkään M50 .PRG yms. filuja täydentämään omaa setuppia ? Erityisesti MS40.1 hakusessa (M50B20).
-
-
Ok pitää katsella alkaako sellasia etsimään vai katseleeko googlellla vaan koodit saatuaan mitä niistä selviää.
Onkohan tuo kaikkien modulien luku kerralla joku scripti mikä pitää löytää että onnistuu vai pitäisikö onnistua jotenkin muutenkin? Hirveän huonosti tuntuu löytyvän tuloksia kun koittaa googlesta hakea miten kaikki modulit luetaan kerralla. Osaisikohan joku antaa vinkkejä miten tuo onnistuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lassiv View PostKellään vinkkejä tämän suhteen, olisi mahdolisesti huomenna aikaa perehtyä asiaan paremmin jos saisi vinkkejä miten tuon saisi lukemaan nuo kaikki modulit kerralla, niin olisi helpompi poistaa nuo vanhat koodit ja katsoa herääkö mikään enää hereille.
Samoin tuo saksasta --> enkuksi muutto kiinnostaisi niin tulisi nuo vikakoodit vähän selkokielisemmin
Leave a comment:
-
-
Kellään vinkkejä tämän suhteen, olisi mahdolisesti huomenna aikaa perehtyä asiaan paremmin jos saisi vinkkejä miten tuon saisi lukemaan nuo kaikki modulit kerralla, niin olisi helpompi poistaa nuo vanhat koodit ja katsoa herääkö mikään enää hereille.
Samoin tuo saksasta --> enkuksi muutto kiinnostaisi niin tulisi nuo vikakoodit vähän selkokielisemmin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Athrez View PostAinakin mitä nopeasti kokeilin niin tällä taitaa toimia. Ja oli muute helppo asentaa.Originally posted by mikkod View Post
- Piuha kiinni autoon, usb kiinni läppäriin. ON virrat päälle autosta.
- Inpa päälle. Tullaan alkuruutuun missä näkyy:
*Yläkulmassa vilkkuu pari ympyrää satunnaisesti eli ilmeisesti jotain TX RX valoja lienevät.
*BATTERY ON lukee niinkun pitääkin
Mutta ongelmaksi muodostuu että IGNITION OFF lukee koko ajan teki mitä hyvänsä. Katselin ohjeita googlella ja suositeltiin tinaamaan 7 ja 8 nasta yhteen tuosta K+DCAN adapterista, ei ollut vaikutusta asiaan.
Kokeilin lukea "manuaalisesti" vikakoodeja-> Painamalla F2 (E46), tässä vaiheessa netin ohjeet näyttivät että sulkee tuon jälkeen avautuvan ikkunan, niin ilmeisesti sitten voi tehdä error koodien luvun kaikista moduleista kerralla. Noh painoin rastia tuosta aukenevasta ikkunasta, ohjelma ei tehnyt mitään vaan palasi suoraan INPA:n alkuvalikkoon. Sitten koitin uudestaan ja valitsin käsin moottori tyypin tuosta aukeevasta ikkunasta, näin pääsin lukemaan error koodit moottorilta, yksi koodi saksaksi tulikin eli ilmeisesti joku yhteys auton väylään on.
Ajattelin että pitäisikö tuo IGNITION ON saada toimimaan että ohjelma osaisi lukea kaikki koodit kerralla kaikista moduleista ettei tarvitse yksitellen klikkailla jokaista modulia ja lukea error koodeja sieltä.
Tarvitseeko inpan perus vikakoodien luvussa ottaa huomioon Ediabas:a. En tarkemmin ymmärrä mikä sen tarkoitus on, jossai nvideoilla selvennetään että se pitää olla päällä, jossai videoissa ja ohjeissa ei mainita koko ohjelmaa.
Tätä videota katsoin esimerkkinä miten luki käsittääkseni kaikkien modulien virhekoodit kerralla: https://youtu.be/nRiAmraKciM?t=2m33s
K+DCAN adapteri on tämäntapainen jos sillä merkitystä: http://www.ebay.com/itm/Cable-Interf...MAAOSwCQNWfc00
Iso kiitos jo etukäteen avusta, ekaa kertaa vasta tätä INPA:a koittamassa.
edit: Com portiksi valittu 1 ja latency 1
edit2: Koodit mitä sain näyttäisi tulevan saksaksi tuolla lainatusta viestistä ladatulla paketilla, onko vaihdettavissa englantiin vai tuleeko aina saksaksi?Last edited by lassiv; 19-06-2016, 17:51.
Leave a comment:
-
-
win 7 64 bitt
On tosi outoa etten saa mitään versiota toimimaan windows 7 64bittiseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Grandy View PostItelleni pitäisi hommata toi K+DCAN USB -kaapeli ja autona on 135i -08. Voiko ton kkl-kaapelin saada toimimaan autossani jos siltaa nuo kyseiset pinnit vai hankinko suosiolla oikean kaapelin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostSiltaa 8 ja 7 pinni obd liittimessä siitä k-line adapterista niin pääset myös muualle kiinni!
Leave a comment:
-
-
Saako noi SP-Daten tiedostot päivitettyä (Bmw standard tools v250) esim muistitikun tai ulkoisen kovalevyn kautta? Vie niin perhanasti tilaa, eikä mahdu omalle kovalle.
Tarttis myös kaikki ADS -kansiot ja tiedostot, koska puuttuivat omasta asennuksesta.Last edited by Jankki; 10-04-2016, 14:40.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkod View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkod View Post
Itsellä nyt asennettuna joku inpa missä osa englanniksi, osa saksaksi, osaan valikoista ei pääse ja jatkuvasti herjaa jotakin eli todella rasittava versio
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostOisko jollain laittaa linkkiä varmasti toimivaan inpaan?
Pari jo ladannut, joista puuttuu kaikki scriptit ja yksi täysin erilainen(paljon enemmän tiedostoja), mutta se ei taas toiminut tässä vindows versiossa.
On nää ihme vehkeitä.
Asennuksesta ei pitäis olla kinni. Sen verran hyvät ohjeet löyty.
Miten on voitukin tehä näin vaikeeks. Miksei perinteinen Next->next->next->Ja that´s it.
Toi on next next next
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostOisko jollain laittaa linkkiä varmasti toimivaan inpaan?
Pari jo ladannut, joista puuttuu kaikki scriptit ja yksi täysin erilainen(paljon enemmän tiedostoja), mutta se ei taas toiminut tässä vindows versiossa.
On nää ihme vehkeitä.
Asennuksesta ei pitäis olla kinni. Sen verran hyvät ohjeet löyty.
Miten on voitukin tehä näin vaikeeks. Miksei perinteinen Next->next->next->Ja that´s it.Last edited by HTK12; 10-03-2016, 21:48.
Leave a comment:
-
Leave a comment: