Inpa asennus ja asetukset
Collapse
X
-
Juu tietysti käytössä olevien porttien päälle ei voi laittaa. Windowsin laitehallinta huomauttaa asiasta jos näin yrittää tehdä.
-
-
Originally posted by böntti View PostSe on ihan sama että mikä com-portti on käytössä kunhan sekä kaapelin com että obd.ini:n com ovat samat.
Siinä ei voi laittaa usb adapteria com1 porttiin kun ei vain toimi siinä. Menee osoitteet päällekkäin tms. ellei laita serialia pois päältä biossista.
Leave a comment:
-
-
Laitetaanpa tällainen talteen, jos joku muu painii saman kanssa.
Olin asentanut Windows 8.1 aikoihin INPA_EA-90X:n ja sen päälle EDIABAS 7.2.0:n.
Windows 10 päivityksen yhteydessä INPA valitti käynnistäessä:
Registry Value failed in Subkey!
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servi ces\Serial"
Maybe there are problems!
Ongelma korjaantui muistaakseni ajamalla kansiosta:
C:\EDIABAS\Hardware\OBD\obdsetup
Vähän aikaa sitten Windows 10 sai jonkun ison päivityksen, jonka jälkeen taas sama valitus käynnistäessä.
Sama kikka ei suoraan toiminutkaan ja ehdin toiselta koneelta jo poistamaan INPA:n ja asentamaan sen uudelleen, mutta sama valitus jatkui.
Regedittikin oli jo käytössä, ja nimesin uudelleen rekisterin:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Serial
backupiksi ja ajoin obdsetupin uudelleen. Ei auttanut.
Lopulta ratkaisu löytyi taas kansiosta:
C:\EDIABAS\Hardware\OBD\
Tällä kertaa piti klikata registry.reg ja hyväksyä Windowsin valitukset.
INPA toimii jälleen ilman valituksia. Pitää vielä käydä autolla testaamassa lopullisesti.
Edit: Toimii autossakin. Laitehallinnasta vaan joudun lähes aina vaihtamaan com-portin lisäasetuksista viiveajastimen 1msec, jotta alkaa kunnolla toimimaan.Last edited by pommi; 01-12-2015, 21:18.
Leave a comment:
-
-
Se on ihan sama että mikä com-portti on käytössä kunhan sekä kaapelin com että obd.ini:n com ovat samat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostAlun alkaen se tais olla COM9 ja muutin sen COM1. Olikohan se obd.ini vai mistä katoin, että ohjelman pitäis myös käyttää tuota COM1. Nyt kun säätelin kaiken maailman ohjeitten mukaan mitä netistä löysin, niin sain virhesanoman muuttumaan seuraavan laiseksi: Group file : D_0012,D_motor. IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTEDJa ne alkuvalikon täplät on edelleen valkosena.
Ei sen ole mikään tarve olla COM1 vaikka monessa ohjeessa niin sanotaan. Ilmeisesti periytyy sellaisesta koneesta missä on ihan oikea COM käytössä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi kyllä ole vaikein sitten lähellekkään
Halusiko tuo ihan oletuksena tehdä Usb seriaalista COM1:n?
Yleensä nuo haluavat olla jotain ihan muuta. Vaarana on että laitteistolla on com 1-4 osoitteet käytössä vaikka fyysistä porttia ei olisikaan.Ja ne alkuvalikon täplät on edelleen valkosena.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostAinakin kun johdon tökkää läppäriin kiinni niin tulee laitehallintaan teksti Usb Serial Port (COM1). On kyllä vaikein ohjelma asentaa mitä vastaan tullut.
Halusiko tuo ihan oletuksena tehdä Usb seriaalista COM1:n?
Yleensä nuo haluavat olla jotain ihan muuta. Vaarana on että laitteistolla on com 1-4 osoitteet käytössä vaikka fyysistä porttia ei olisikaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnko se portti oikeasti com1:ssä?
Voi vaikuttaa kummasti jos ei siellä olekkaan kaapelia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by geeteevee View PostUudella bemaristilla olisi vähän kysymyksiä. Ostin tuossa e61 -04 530da:n ja nyt kun olen lueskellut näitä inpa ym. diagnostiikka ketjuja niin tuntuu että noita sovelluksia on noin miljoona ja mistään ei tahdo löytyä suoraan että mitkä ohjelmat pitäisi ladata.
Sen verran olen saanut selville että olen tilannut ebay:n kautta INPA K+CAN USB kaapelin ja sen mukana tulee ilmeisesti joku levy.. mutta kun koneeni levyasema on rikki niin olisi voinut netistä latailla ohjelman jo valmiiksi mutta kun ei tiedä mikä noista nyt pitää ladata ja millä ohjelmalla tekee mitäkin.
Kun on INPA, GT1?, DIS?, EDIBAS? yms. ja kaikista vielä hurja määrä eri versioita.
Osaisiko joku vähän selventää mikä tekee mitäkin ja mikä versio minulla mistäkin pitäisi olla jos halua lukea vikakoodeja ja nähdä eri antureiden antamia arvoja? Läppäri vaihtoehtoina on xp:llä varustettu miniläppäri tai win10 varustettu läpyskä.
INPA:lla näet kaikki vikakoodit ja anturien live-datat voit katsella. Jos käytät vain INPAA melkein kaikki softaversiot käy. Googlella löytyy asennusohjeet ja yleensä myös linkki sopivaan asennuspakettiin. INPA toimii hyvin sillä xp koneellakin, DIS voi olla melkoisen hidas sillä.
Leave a comment:
-
-
Uudella bemaristilla olisi vähän kysymyksiä. Ostin tuossa e61 -04 530da:n ja nyt kun olen lueskellut näitä inpa ym. diagnostiikka ketjuja niin tuntuu että noita sovelluksia on noin miljoona ja mistään ei tahdo löytyä suoraan että mitkä ohjelmat pitäisi ladata.
Sen verran olen saanut selville että olen tilannut ebay:n kautta INPA K+CAN USB kaapelin ja sen mukana tulee ilmeisesti joku levy.. mutta kun koneeni levyasema on rikki niin olisi voinut netistä latailla ohjelman jo valmiiksi mutta kun ei tiedä mikä noista nyt pitää ladata ja millä ohjelmalla tekee mitäkin.
Kun on INPA, GT1?, DIS?, EDIBAS? yms. ja kaikista vielä hurja määrä eri versioita.
Osaisiko joku vähän selventää mikä tekee mitäkin ja mikä versio minulla mistäkin pitäisi olla jos halua lukea vikakoodeja ja nähdä eri antureiden antamia arvoja? Läppäri vaihtoehtoina on xp:llä varustettu miniläppäri tai win10 varustettu läpyskä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllä E53:een scriptit ovat olemassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostHei mitäs vittua kun en löytänyt E53 korimallia inpasta? Etin joka helvetin valikon ja ei löytynyPitäskö olla joku eri versio inpasta?
Leave a comment:
-
-
Hei mitäs vittua kun en löytänyt E53 korimallia inpasta? Etin joka helvetin valikon ja ei löytynyPitäskö olla joku eri versio inpasta?
Leave a comment:
-
-
Bcables.com
Ostin tuolta kaapelin ja softat>>http://www.bcables.com/
Onko kellään kokemusta tosta putiikista?
Asennus menee kuten ne lupaa,mutta sitten jos tulee ongelma ja poistan ne softat niin koneeseen jää jotain, niin että en pääse asentaa uudestaan.
Jos yrittää sieltä dvd:ltä suoraan asentaa exe:stä niin se pyytää salasanaa jota mulla ei ole,joten ei saa sieltäkään.
Mä lähetin niiden infoon meiliä mutta ei ne vastaa ollenkaan.
Tää ongelma selvisi kun netistä löytyi neuvot miten noi softat saa pois.Last edited by KOS56OLAVI; 22-11-2015, 13:13.
Leave a comment:
-
Leave a comment: