Originally posted by BMWFW24
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Inpa asennus ja asetukset
Collapse
X
-
Hiukan hakuammuntaa mihin threadiin laitetaan kysymys, kokeillaan täällä;
INPA 5.02 ja EDI 6.4.7 ja USB-kaapeli, jotka muuten toimii ihan ok, mutta webaston vikakoodeja en saanut resetoitua. Weba oli vikatilassa tyhjän akun takia, inpalla webaston vikakoodina heater lock. Kävin tänään (28.3.) kuittaamassa vian liikkeessä, niillä oli semmonen teollisuustablet jossa varmaan pyöri DIS(?). Omalla koneella INPA antoi virheilmoituksen kun vikakoodeja yritti resetoida;
ApiCheckJobStatus: JobStatusError:
[ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUEN CE_ERROR] instead of [OKAY]!
continue script processing?
Netissä oli tällä sivulla kaapeli, jonka lisätiedoissa mainitaan seuraavaa; you must solder a connection to allow unlock and erase function. [sivulla myös kuva]
Kaapelini ei ole sama kuin tuossa linkissä, mutta voiko jotkut toiminnot olla "raudasta kiinni", tarviiko jotkut pinnit juottaa yhteen, että saa INPA:sta enemmän irti?--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
Comment
-
-
Originally posted by MrHenkka View PostKävin tänään (28.3.) kuittaamassa vian liikkeessä, niillä oli semmonen teollisuustablet jossa varmaan pyöri DIS(?). Omalla koneella INPA antoi virheilmoituksen kun vikakoodeja yritti resetoida;..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Itse itselleni vastaten; webasto oli mennyt siis "lukkoon" eli heater lock -vikakoodi, toiminut kuten sen kuuluukin toimia, suojelee itseään. INPA ilmeisesti on sen verran palikka vekotin tai sitten tuo USB-kaapeli tosiaan tarvitsee modausta kun ei lukituksen poisto niillä onnistunut. Korjaamolla (oikea korjaamo, ei "pukkilatiski") poistatin sen heater lock:n ja nyt kotona INPA antaa resetoida vikakoodit, ei tule enää herjaa.
Weban lukituksen resetointiin tarvitaan siis DISsiä (tai sitten inpa ja oikea/modattu kaapeli?). Varmistus suotavaa sellaiselle joka tietää?
Lukituksen poisto ja vikakoodien nollaus, korjaamolta kotiin, kotona kaukolla mode off, mode on, ei lähtenyt tulille, mode off, auto käyntiin ja weba syttyi itsestään. Jatkossa kai taas toimii normaalisti. Autona siis E61, ei tarvinnut mitään sulakekikkailuja (Useassa muussa threadissa mainitaan sulakereset pääosin e39:ä koskien).
WDS tosin sulakkeen irroitusta suositteli, että ei ne näköjään bemarillakaan tiedä varmaksi miten tuo resetoidaan. Olen jo minäkin ehtinyt oppia että RAHI-menetelmiä käytetään koskien uudehkoja autoja ja niiden vikojen arpomista. Vaihdetaan osa, lasku asiakkaalle, ei kuntoon, vaihdetaan toinen osa ja asiakas maksaa.
Pitäkää huoli ettei tule kolmea vikaa, niin selviätte inpalla
Edit. kokeilin sulakkeen irroitusta moneen kertaan ennen korjaamolla käyntiä, ei auttanut. 40eur maksoi resetointi, että taidan asentaa sen dissin.Last edited by MrHenkka; 28-02-2011, 19:08.--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
Comment
-
-
Inpa olisi tarkoitus saada toimimaan IBM T23 -koneella, löytyy sekä USB- että ehta com-portti.
Olen lukenut runsaasti kirjoittelua eri kaapeleista ja kerätyt tiedot on hiukan ristiriitaisia: osa väittää että usb-piuhalla kaikki pelittää hienosti, toiset taas väittävät että osa auton moduuleista ei sillä toimi, syynä k- ja l-linet joista usbissa toimii vain toinen kun taas auton moduulit taas käyttävät osittain vain jompaa kumpaa. Onko siis vanha com parempia valinta?
Auto on -99 M5 ja molemmat pistokkeet löytyy.
Comment
-
-
Originally posted by Würger View PostInpa olisi tarkoitus saada toimimaan IBM T23 -koneella, löytyy sekä USB- että ehta com-portti.
Olen lukenut runsaasti kirjoittelua eri kaapeleista ja kerätyt tiedot on hiukan ristiriitaisia: osa väittää että usb-piuhalla kaikki pelittää hienosti, toiset taas väittävät että osa auton moduuleista ei sillä toimi, syynä k- ja l-linet joista usbissa toimii vain toinen kun taas auton moduulit taas käyttävät osittain vain jompaa kumpaa. Onko siis vanha com parempia valinta?
Auto on -99 M5 ja molemmat pistokkeet löytyy.
Huomioit vaan että sisältä pääset ainoastaan moottorin kiinni ja 20pinnisestä kaikkiin moduuleihin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Missä oon tehnyt virheen, kun INPAa käynnistäessä tulee viesti F8F877C2 tai EC5E44A0 ?
EDIT. unohtakaa... uudelleenasennus auttoi.Last edited by Jasu; 02-03-2011, 15:22.
Comment
-
-
Oliko tosiaan niin, ettei tätä Inpa 5.0.1 versiota saa toimimaan Windows 7 64-bittisellä versiolla? Veljellä on käytössä Windows 7 Home Premium x64 -käyttöjärjestelmä, jolle tämä versio pitäisi saada laitettua.
Vaihtoehtona olisi laittaa käyttikselle Virtual XP Mode, mutta kaikki paikat kaiveltuani tätä ei saisi asennettua näihin normaaleihin kotipaketteihin? Kuitenkin microsoftin sivuilta löytyy tälläinen linkki, josta voisi mahdollisesti saada myös tuolle käyttikselle tuon XP-moden latailtua: http://www.microsoft.com/windows/vir.../download.aspx
Mutta saisiko sen Inpa EA 90X -version sitten toimimaan myös 64-bittisellä käyttiksellä?
Comment
-
-
Originally posted by Jozpen View Postlaitetaanpa tämä kysymys tännekin...
onkohan tuossa kkl-vag usb adapterissa vika vai missä menee vikaan? -98 e39 530d on kyseessä ja muut modulit toimii inpalla mutta DDE 4.0 ei saa yhteyttä. kerran onnistuin lukuisten yritysten jälkeen saamaan yhteyden ja toimi muutaman minuutin jolloin sain kerran vikakoodit vilkaistua. webasto valitti jotain että toiminto ei sallittu. en tiedä toimiiko tuo webasto yleensäkään kun ei ole kylmää keliä vielä ollut.
com portin asetuksia:
com 1, 9600 bittiä sekunnissa, databittejä 8, pariteetti none, stopbittejä 1, vuonon ohjaus ei mitään
lisäasetuksista:(käytä FIFO puskureita) vastaanottopuskuri 8 ja siirtopuskuri 8.
dde 4.0 kun valitsee niin toimii usein sen verran että tunniste tiedot näkyy ja sitten tulee virhe ilmoitus. joko ifh-0003 datatransmission to interface disturbed tai ifh-0009 no response from control unit.
ohjelmana on inpa 5.0.2 ja scripti bmw group rectification progmams usa. jotain muitakin scriptejä kuten samaa uk versiota olen yrittänyt ladata muttei ole toiminut sen paremmin. käyttis on win xp home edition ja virtuaali comin kautta piuha käytössä. alkaa menemään sormi suuhun mutten vielä viittis uutta adapteria ostaa jos vika onkin asetuksissa. ehdotuksia?
Nyt pihassa on -03 530dA ja yritin inpalla päästä moduleihin käsiksi niin dde4.0 ja vaihdelaatikkoon pääsee heti käsiksi ilman mitään ongelmia, mutta mutta...
Mikään muu moduli ei sitten löydykkään, eli onko ehdotuksia mitäs nyt pitäisi tehdä? vanhemmassahan kytketään adapteri bmw pyöreään liittimeen konehuoneessa, uudemmassa tätä ei enää ole vaan normi obd liitin kabiinissa. Mitenköhän nää diagnostiikat sitten eroaa toisistaan?
Comment
-
-
On jäänyt INPA-tietous hankkimatta, joten voisiko joku hieman valaista ko. testisoftan ominaisuuksista. eBayssä näyttää olevan monenlaista versiota, sekä monenlaista hintaa. Yleensä luokkaa 20-100 euroa. Onko noissa jokin ero yleisesti ottaen? Kun on K-mallia ja D-mallia, ja USB-interfacella ja ilman??? Ja vielä vissiin versioitakin on vanhaa ja uutta. Eli jos ostan tuollaisen K+D CAN -version, onko se sitten epäyhteensopiva vanhempien kanssa?
Eli mihin pitää kiinnittää huomiota ja ennenkaikkea pähkinänkuoressa: Mihin ko. paketti kykenee? Jaksaisiko joku hieman referoida asiaa?
Comment
-
-
Missähän vika kun INPA ei toimi auto käynnissä? Tai toimii se parhaimmillaan muutaman sekunnin. Ei onnistu livedatan seuraaminen :( Onko vika yhteysasetuksissa, läppärissä vai jossain muualla? Jos läppärissä power-piuha kytkettynä niin toimii vähän paremmin, mutta vähän huono lähtee ajelemaan, tarvittaisiin melko pitkä roikka
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostNyt on OBD kansio hommattu, kiitos jsr85.
Edelleen carsoft pelaa oikein, inpa ei saa yhteyttä samalla kapelilla. Kokeilin piruuttani webaston rs232-OBD kaapelilla ja kas, INPA sai yhteyden moottorinohjaukseen ja vaihteistoon!
Ilmeisesti kaapelissa ei ole nyt jotain kytkettynä kun webastoon ei pääse obd:n kautta, ei edes webaston ohjelmalla.
Tuon carsoftin piuhan haluaisin toimimaan INPA:lla jotta pääsisin vanhempiin autoihin tutkimaan, muuten pitäis ostaa taas obd > bmw adapteri.Originally posted by aripaa View PostKummasta pistokkeesta luet tuolla kaapelilla, moottoritilasta vai kabiinin pistokkeesta, onko moottoritilassa enää pyöreää liitintä.
Sain Carsoftin kaapelilla (obd) INPAn pelaamaan kun poistin koneen mukana tulleen avast antivirus ohjelman.
Outoa että itse carsoft pelasi oikein mutta blokkasi inpan kokonaan, silti inpa pelasi webaston obd kaapelilla moottorin ja laatikon osalta mutta ei muiden.
Edit. Tulipa juhlittua liian aikaisin > eipä toimi enää inpa sitten millään...
Carsoft käynnistyy ja toimii OK. Inpa ei saa yhteyttä ja tämän jälkeen ei carsoftikaan toimi??? Valittaa com porttia!
Kun koneen boottaa niin taas carsoft pelaa...Last edited by vexu524tdic; 03-04-2011, 18:02.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by Jozpen View Post. vag-kkl adapterilla pääsi siis hyvin tohon -98 530d käsiksi joka moduliin kunhan muutaman kerran jaksoi dde4.0 yrittää.
Nyt pihassa on -03 530dA ja yritin inpalla päästä moduleihin käsiksi niin dde4.0 ja vaihdelaatikkoon pääsee heti käsiksi ilman mitään ongelmia, mutta mutta...
Mikään muu moduli ei sitten löydykkään, eli onko ehdotuksia mitäs nyt pitäisi tehdä? vanhemmassahan kytketään adapteri bmw pyöreään liittimeen konehuoneessa, uudemmassa tätä ei enää ole vaan normi obd liitin kabiinissa. Mitenköhän nää diagnostiikat sitten eroaa toisistaan?
Comment
-
Comment