Asensin uudemman inpan EA-90X ?. Ohjelmassa ei varmaankaan mitään vikaa ole kun toimii juuri niinkuin vanhempikin versio. -98 530d pääsee hyvin joka moduliin, mutta kun pitäs päästä tohon -03 530d:hen käsiksi niin pääsee vaan moottoriin ja laatikkoon. ilmeisesti adapterissa siis vika (vag-kkl). Mikä adapteri toimii varmasti kaikissa moduuleissa tuon ikäisessä e39:ssa? täytyisi jo vähitellen saada toimimaan kun takalasi on jumissa ja inpalla saisi selvitettyä onko vika katkaisijassa vai johdoissa, ehkä jopa avattua ton luukun.:think läppärissä on win XP home ja usb portin kautta täytyisi toimia.
Siltaa 8 ja 7 pinni obd liittimessä siitä k-line adapterista niin pääset myös muualle kiinni!
vaatiikos se nyt toimiakseen muuta säätöä kuin inifiluihin
ediabas:
Interface = STD:OBD
OBD:
Port = Com1
Retry = Off
Mode = Normal
Hardware = Obd
E36:n kanssa on keskustellut menestyksellä, mutta -01 E39 ei alkanut ADS:n kanssa millekään...
...ja voiko inpaload:ille määrittää käynnistyksessä luettavat .init? tai jotenkin muuten työpöydälle virittää omat käynnistyskuvakkeet ADS:lle ja OBD:lle?
vaatiikos se nyt toimiakseen muuta säätöä kuin inifiluihin
ediabas:
Interface = STD:OBD
OBD:
Port = Com1
Retry = Off
Mode = Normal
Hardware = Obd
E36:n kanssa on keskustellut menestyksellä, mutta -01 E39 ei alkanut ADS:n kanssa millekään...
...ja voiko inpaload:ille määrittää käynnistyksessä luettavat .init? tai jotenkin muuten työpöydälle virittää omat käynnistyskuvakkeet ADS:lle ja OBD:lle?
Mulla on ihan vaan työpöydällä skripti mikä kopsaa oikeen inin päälle joko inin missä on obd tai ads määrittely, toimii
Kun se mokkula on ADS moodissa niin se käyttää pelkästään 7 pinniä K-linjana, e39:t missä pistoke sisällä vaatii myös että 8 pinni on kytketty.
7 pinnin kautta pääsee moottorinohjaukseen ja laatikkoon käsiks, kasin kautta muualle.
Kun tuo mokkula on obd moodissa niin se siltaa nuo pinnit itse.
EDIT: Niin ja .inissä tarvii siis vain tuota interface kohtaa vaihtaa, STD:OBD tai ADS.
Hommasin myös ADS/OBD purkin vanhan tilalle kun pitäisi päästä käsiksi myös E36:n yksikköihin. Uusi purkki toimii E39:ssä normaalisti, mutta E36:ssa ei saa yhteyttä moottorin ohjaukseen eikä laatikkoon. Muihin yksikköihin E36:ssa saa yhteyden. Muutin vain INPA:n ini tiedostosta tämän STD:OBD -> ADS. ADS moodi oli käytössö myös purkissa. Mikähän tässä nyt mättää kun moottoriin ja vaihteistoon ei saa yhteyttä e36:ssa? Auto 325 avo vuosimallia -95.
Hommasin myös ADS/OBD purkin vanhan tilalle kun pitäisi päästä käsiksi myös E36:n yksikköihin. Uusi purkki toimii E39:ssä normaalisti, mutta E36:ssa ei saa yhteyttä moottorin ohjaukseen eikä laatikkoon. Muihin yksikköihin E36:ssa saa yhteyden. Muutin vain INPA:n ini tiedostosta tämän STD:OBD -> ADS. ADS moodi oli käytössö myös purkissa. Mikähän tässä nyt mättää kun moottoriin ja vaihteistoon ei saa yhteyttä e36:ssa? Auto 325 avo vuosimallia -95.
Siltaa 8 ja 7 pinni obd liittimessä siitä k-line adapterista niin pääset myös muualle kiinni!
Mites toistenpäin, toimiiko tuo minun INPA johto (usb-com adapterilla) vag comin kanssa? Olisi tuossa yksi Audi josta pitäisi ottaa rengaspainevaroitin pois. En viitsi uutta johtoa hommata tuon takia. Ompa aika paljon helpompaa kuin noiden bemujen kanssa...
Mites toistenpäin, toimiiko tuo minun INPA johto (usb-com adapterilla) vag comin kanssa? Olisi tuossa yksi Audi josta pitäisi ottaa rengaspainevaroitin pois. En viitsi uutta johtoa hommata tuon takia. Ompa aika paljon helpompaa kuin noiden bemujen kanssa...
Jos se on perus K-line adapteri niin toimii mutta ainoastaan ilmaisversion kanssa (VCDS Lite) mutta eipä sillä voi ihmeitä tehdä. Todennäköisesti onnistuu vaan koodien luku ja nollaus rajoitetusti sekin.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Tuli tuossa hankittua INPA:n piuhat(USB) ja niiden asennusohjeissa sanotaan että pitäisi säädellä com-porttien virkistysnopeus 1ms. Mielenkiintoisinta tässä onkin se että miniläppäri johon ohjelmaa olen asentelemassa ei laitehallinnasta näy ollenkaan portit välilehteä.
Mistähän ropleemi johtuu?
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Tuli tuossa hankittua INPA:n piuhat(USB) ja niiden asennusohjeissa sanotaan että pitäisi säädellä com-porttien virkistysnopeus 1ms. Mielenkiintoisinta tässä onkin se että miniläppäri johon ohjelmaa olen asentelemassa ei laitehallinnasta näy ollenkaan portit välilehteä.
Mistähän ropleemi johtuu?
Ei kai se välttämätöntä ole, minunkaan koneessa ei noita asetuksia voi muutella ja Inpa 5.02 toimii hyvin.
ok, eli kuinka INPAssa pääsee lukemaan mottorinohjauksen adaptaatioita aka missä näen kuinka paljon ohjausyksikkö on säätänyt pa-suuttimien aukioloaikaa ja mihin suuntaan?
Mulla on DME scriptit saksaksi enkä niin paljon osaa saksaa että uskaltaisin lähteä arpomaan.
Ja arvonnan kohteena siis 1/99 valmistunut e38 med M73N.
Comment