Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1995
    • Tampere

    Originally posted by Clavurion View Post
    Itse tulee käytettyä DIS:iä, mutta eiköhän tuohon DDE6:een löydy INPA:llekin scriptit. N-sarjan DDE7:aankin löytyy jo tuoreimmasta standard tools paketista filut. M57N2=M57TÜ2
    ok, kiitos. Ilmeisesti tuolta ea-90x paketista löytyy nuo uudet dde6:t prg:t ja .IPO:t ? Vai pitääkö ne kopsata DIS:stä.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Originally posted by pheno View Post
      ok, kiitos. Ilmeisesti tuolta ea-90x paketista löytyy nuo uudet dde6:t prg:t ja .IPO:t ? Vai pitääkö ne kopsata DIS:stä.
      Löytyy, mutta miksei niitä dissistä kopioisi?
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by RaneMaster View Post
        Tuon com portin muuttamisen laitehallinnasta sain tehtyä, mutta ediabas.ini tiedoston muuttaminen onkin kovempi pala. Kumpaa tiedostoa muutan, sitä joka löytyy EDIABAS/tutorial vai sitä joka löytyy EDIABAS/bin? Toisessa niistä on julmetusti tekstiä ja alussa lukee configuration ja toisessa vaan muutama rivi ja configuration lukee siinäkin alussa. Ja mitä niistä siis muutetaan? Ihan rautalangasta saa vääntää...
        Sitä mikä on siellä bin kansiossa. Etit sieltä sen interface kohan missä on default ja nyt joko ads tai std obd sekä alemmalla rivillä myös ja siitä vaan noiden kahden välillä vaihtelee
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • RaneMaster
          BTCF Member
          • Jun 2009
          • 262
          • Hyvinkää

          Eipä onnistu

          Kun vaihdan Interface kohdasta STD:OBD paikan tilalle ADS ja sama alempaan, sen jälkeen koko Inpa ei enään mene päälle vaan tulee herja "Create File: DirectNt.sys kann nicht geöffnet werden".
          Eli jokin on pielessä mutta mikä?

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Ookko ajanut sen hardware kansiossa olevan ads exen. Kokeileppa samasta paikkaa std obd exe
            Tätähän siis ei tartte ku kerran tehä
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • RaneMaster
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 262
              • Hyvinkää

              Enpä ollut noita ajanut, mutta mikään ei muuttunut mitenkään vaikka noita koitti.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Jos se inpa toimii ads moodissa oikeen niin ei kyllä pitäs sekasin mennä pelkästään ediabas.iniä oikein muokkaamalla... Laitappa mulle maililla se ediabas.ini osotteen nakkaan privaan
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Tapzu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 133
                  • Porvoo

                  Kertokaas viisaammat. Mulla on netistä ladattu inpa, tuolta bmwcoders sivuston kautta. Ohjelma on siis inpa 5.00, eikä 5.02? miksiköhän? Jäikö lataus kesken jotenkin? Kuitenkin meni ihan ohjeiden mukaan. Sitä ihmettelen myös että interfacessa ei ole e46 ollenkaan eikä yhdistänyt autoon. Piuhana tuo vag kkl.

                  edit: vai johtuuko siitä että ei ole 7 ja 8 pinni yhdessä. ihmettelen vain miksei interfacessa ole e46
                  Last edited by Tapzu; 16-08-2013, 18:21.
                  E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
                  Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    Nyt tarviis vähän apua. Asetukset pitäisi olla suht ok, näiden minun laatimien palikkaohjeiden avulla sain yhteyden E46 M3:een samoilla vehkeillä.

                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=264673

                    Nyt kaverin E91 320d 2007 (N47) yritetty saada yhteyttä, mutta tällaista herjaa:

                    Group file: D_Motor.
                    IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED.
                    Program will be stopped!

                    N47 ei löytynyt ihan joka asennuspaketista, mutta jonkun sivuston ohjeilla sain lisättyä INPA/CFGDAT-kansiossa olevaan E90.eng -tiedostoon rivin jolla N47 sai näkymään engine-kohdassa. (en tiedä tosin auttaako tämä)

                    Onkohan syynä nyt sitten kaapeli? Tätä ketjua kun selailin, niin 2007 taitaa vaatia K+DCAN-piuhan. Mistäs sen voi varmistaa, omasta ei ole tietoa kun käytettynä ostin foorumilta? Tsekkasin piuhan sisälle ja ainakin 7 & 8-pinni on kolvattu yhteen.

                    Jos piuha menee ostoon, niin voi laittaa suosituksia, mikä olisi varma ja laadukas valinta kun taitaa olla huonolaatuisiakin paljon myynnissä.
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Hiace View Post
                      Nyt tarviis vähän apua. Asetukset pitäisi olla suht ok, näiden minun laatimien palikkaohjeiden avulla sain yhteyden E46 M3:een samoilla vehkeillä.



                      Nyt kaverin E91 320d 2007 (N47) yritetty saada yhteyttä, mutta tällaista herjaa:

                      Group file: D_Motor.
                      IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED.
                      Program will be stopped!

                      N47 ei löytynyt ihan joka asennuspaketista, mutta jonkun sivuston ohjeilla sain lisättyä INPA/CFGDAT-kansiossa olevaan E90.eng -tiedostoon rivin jolla N47 sai näkymään engine-kohdassa. (en tiedä tosin auttaako tämä)

                      Onkohan syynä nyt sitten kaapeli? Tätä ketjua kun selailin, niin 2007 taitaa vaatia K+DCAN-piuhan. Mistäs sen voi varmistaa, omasta ei ole tietoa kun käytettynä ostin foorumilta? Tsekkasin piuhan sisälle ja ainakin 7 & 8-pinni on kolvattu yhteen.

                      Jos piuha menee ostoon, niin voi laittaa suosituksia, mikä olisi varma ja laadukas valinta kun taitaa olla huonolaatuisiakin paljon myynnissä.
                      Muistaakseni E91 tarvitsee K+Dcan-piuhan 3/2007 jälkeen.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Hiace
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2011
                        • 1203
                        • Helsinki/Joensuu

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Muistaakseni E91 tarvitsee K+Dcan-piuhan 3/2007 jälkeen.
                        Joo, oiskohan tuo piuha sitten ei-K+DCAN. Näköjään ebayssä on noin 20 puntaa tuollaiset, joten taidan tilata testiksi. Jos sillä yhteys löytyisi.
                        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Hiace View Post
                          Joo, oiskohan tuo piuha sitten ei-K+DCAN. Näköjään ebayssä on noin 20 puntaa tuollaiset, joten taidan tilata testiksi. Jos sillä yhteys löytyisi.
                          Aikaisemmin yleisesti myytiin K-can piuhoja, joten voi hyvin olla sellainen.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            Jos kokeilit tuossa sun ohjeiden kuvassa olevalla sini-koteloisella piuhalla, niin se on varmasti pelkkä K-linja-piuha eikä toimi 09/07 jälkeisillä e9x-autoilla. Seuraavaksi sitten nuo N47-moottorin scriptit vaatii ediabassista 7.xx versioita, 6.4.3:lla ja 6.4.7:llä se ei tule toimimaan.
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • Hiace
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2011
                              • 1203
                              • Helsinki/Joensuu

                              Originally posted by jartsa02 View Post
                              Jos kokeilit tuossa sun ohjeiden kuvassa olevalla sini-koteloisella piuhalla, niin se on varmasti pelkkä K-linja-piuha eikä toimi 09/07 jälkeisillä e9x-autoilla. Seuraavaksi sitten nuo N47-moottorin scriptit vaatii ediabassista 7.xx versioita, 6.4.3:lla ja 6.4.7:llä se ei tule toimimaan.
                              All right, just se piuha ja ilmankos ei toiminut. Ediabas oli kans 6.4.7 joten sekin täytyy etsiä uudenpana jostain. Kiitos tiedosta!
                              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Hiace View Post
                                All right, just se piuha ja ilmankos ei toiminut. Ediabas oli kans 6.4.7 joten sekin täytyy etsiä uudenpana jostain. Kiitos tiedosta!
                                DIS V57 ei sitten toimi Edibas 7.xx version kanssa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎