Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Originally posted by kt0510 View Post
    NCS ei löydä FA:ta, heittää jotain herjaa (toisaalta vin menee oikein). Onko scriptit liian vanhat, potilas on 10/08 e60?
    Kokeilin piruuttani päivittää ediabaksen 7.2.0 => Inpa hyytyi siihen, herjaa vain can väylästä.
    Onko vinkkiä?
    Todennäköisesti liian vanhat filut, jos D-CAN -piuha muuten rokkaa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      Originally posted by kt0510 View Post
      NCS ei löydä FA:ta, heittää jotain herjaa (toisaalta vin menee oikein). Onko scriptit liian vanhat, potilas on 10/08 e60?
      Kokeilin piruuttani päivittää ediabaksen 7.2.0 => Inpa hyytyi siihen, herjaa vain can väylästä.
      Onko vinkkiä?
      Originally posted by Clavurion View Post
      Todennäköisesti liian vanhat filut, jos D-CAN -piuha muuten rokkaa.
      Vai onko piuhan USB-asetuksissa Latency timer arvossa 16 (pitää olla 1), tuo on tehnyt myöskin tuota temppua useasti tuolla tavalla että VIN löytyy mutta FA-lista ei enää tulekaan. Tuon jutun takana on useasti windows update, joka salakavalasti päivittelee USB:n drivereitä ja se silloin nakkaa tuon arvon defaulttiin joka tuo 16 on.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Agio
        Bimmer Rookie
        • Nov 2010
        • 58
        • Tampere

        Originally posted by kende View Post
        Laitas ohjeet miten tuon saa tehtyä, haluaisin saman omaani jossa ei myöskään ole hälytintä. Piuhat ja ohjelmat on mutta en ole koodauksia vielä tehnyt.
        Originally posted by creative 22 View Post
        Sama täällä, ohjeistusta kaivattaisiin.Luin kyllä koko topikin läpi ja sainkin NCS:n asennettua Inpan kaveriksi.Miten tuo auton tunnistus tapahtuu?Ensin ilmeisesti valitaan tuo Editprofile ja sitten on 3 rastia ruutuun, Carkeymemory, Kernel, Trace..Nämä jos valitsee ohjelma herjaa että Dll ei löydy jos jättää tuon ekan pois se herjaa että Carkeymemory ei ole aktiivinen.Voisiko joku vähän jelppiä ettei tulisi kovin paljon tuhoa???

        Tarkotuksena olisi saada nämä paljon puhutut vilkut kk-lukitukselle ja ajovaloautomatiikka toimimaan 5/01 E39 520Ia:ssa..Autossa ei ole
        alkuperäistä DWA:ta
        Jees elikkäs laitetaan NCS Expert päälle. Sitten valitaan profiili. Sitten painetaan siitä VIN/ZCS/FA ja sitten ZCS/FA f. ECU. Valitaan listasta auton korimalli. Sitten seuraavasta listasta valittiin muistaakseni EWS. Jos yhteys on kunnossa niin sinne ohjelman FG ja FA kohtiin pitäisi tulla numeroita jossa on auto VIN numero ym.
        Sitten painetaan Back napista ja sen jälkeen Process ECU ja valikosta valitaan GM3. Sitte vaihdetaan "työ" lukemiseksi painamalla Change Job nappia. Valikosta valitaan työksi CODIERDATEN_LESEN. Varmista, että ohjelman näytössä lukee JOBNAME kohdassa tuo CODIERDATEN_LESEN. Jos näin on niin painetaan Execute Job. NCS Expert lukee nyt general modulen koodaustiedot.

        Tässä kohtaa kannattaa melkein sammuttaa nsc expert ja ottaa autosta virrat pois, niin ei turhaan kulu akku.

        Sitten ncs expertin WORK kansiosta (esim. minulla C:\NCSEXPER\WORK\) etsitään tiedosto FSW_PSW.TRC ja avataan se vaikka windowsin muistiolla.

        Sieltä sitten etsitään kohdat

        DWA
        QUIT_OPT_ENTSCH ja
        QUIT_OPT_SCHAERF

        ja muutetaan jokaisesta nicht_aktiv --> aktiv.

        Sitten kun arvot on muutettu niin tallennetaan tiedosto, mutta eri tiedostopäätteellä. Eli Tiedosto-->Tallenna nimellä.. ja nimeksi FSW_PSW.MAN

        Sitten taas NSC Expert päälle ja samalla tavalla kun aluksi mennää tuohon työn vaihtoon asti. Nyt vaan valitaan tuolta Change job valikosta työksi SG_CODIEREN. Sitten painetaan Execute Job ja ncs expert ohjelmoi nuo FSW_PSW.MAN tiedoston tiedot general moduleen. Sitten kun koodaus on valmis voi ncs expertin sulkea ja ottaa autosta virrat pois.

        Tuon ajovaloautomatiikan sai ainakin omasta vm. -97 E39 ihan car memorysta koodattua, eli ei tarvitse korimallin ym. valitsemisen jälkeen painaa kuin ncs expertin car/key memory napista. Sitten listasta etsii kohdan TAGFAHRLICHT taikka TAGFAHRLIGHT_ECE, riippuu kaiketi auton vuosimallista / valomodulin versiosta.
        Kun TAGFAHRLICHT on valittuna painetaan READ, sitten oikealla olevasta valikosta klikataan aktiv kohdasta ja painetaan TAKE OVER. Sen jälkeen painetaan vielä BROADCAST ja sitten ajovaloautomatiikka pitäisi olla päällä.

        Varmaan mahdollisimman epäselvästi selitetty, mutta ihan ulkomuistista heitin ja en pääse nyt autolle tarkistamaan. En siis ota mitään vastuuta jos näillä ohjeilla sotkette koko auton järjestelmät.
        Jos joku kohta jäi epäselväksi kysykää niin autan jos osaan.
        Last edited by Agio; 06-12-2011, 22:16.
        BMW 730DA -06
        Ex-BMW 530dA Touring -02
        Ex-BMW 523iA -97

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          Moi.

          Tyhmä kysymys, ja varmaan asiaa käsitelty moneen otteeseen jossain.

          Mutta mikä inpa ediabas NCS yms... versio pitäisi olla päästäkseen vm 2008 E90:iin käsiksi?

          Piuha on ja vm.2006ssa rokkasi homma hyvin, mutta tuohon uudempaan ei mennyt täydellisesti ja lopulta hajosi läppärin kiintarikin

          Nyt pitäisi saada uudet filut uuteen läppäriin joka on vielä sitten windows 7 kone.

          Jos joku viitsisi laittaa ohjeita + kenties linkkiä vaikkapa privaan...

          Kiits
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • JayJay-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 625
            • jkl

            Ilmeisesti ongelma on skripteissä tai uudempi inpa tilalle? itellä samavika inpan kanssa... ei toimi "SYS-0012 Identification Error" tulee kun yrittää lukee mm rain sensoria,airbag yms.
            autona 2008/04
            Autoton..
            ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              Originally posted by Agio View Post
              Jees elikkäs laitetaan NCS Expert päälle. Sitten valitaan profiili. Sitten painetaan siitä VIN/ZCS/FA ja sitten ZCS/FA f. ECU. Valitaan listasta auton korimalli. Sitten seuraavasta listasta valittiin muistaakseni EWS. Jos yhteys on kunnossa niin sinne ohjelman FG ja FA kohtiin pitäisi tulla numeroita jossa on auto VIN numero ym.
              Sitten painetaan Back napista ja sen jälkeen Process ECU ja valikosta valitaan GM3. Sitte vaihdetaan "työ" lukemiseksi painamalla Change Job nappia. Valikosta valitaan työksi CODIERDATEN_LESEN. Varmista, että ohjelman näytössä lukee JOBNAME kohdassa tuo CODIERDATEN_LESEN. Jos näin on niin painetaan Execute Job. NCS Expert lukee nyt general modulen koodaustiedot.

              Tässä kohtaa kannattaa melkein sammuttaa nsc expert ja ottaa autosta virrat pois, niin ei turhaan kulu akku.

              Sitten ncs expertin WORK kansiosta (esim. minulla C:\NCSEXPER\WORK\) etsitään tiedosto FSW_PSW.TRC ja avataan se vaikka windowsin muistiolla.

              Sieltä sitten etsitään kohdat

              DWA
              QUIT_OPT_ENTSCH ja
              QUIT_OPT_SCHAERF

              ja muutetaan jokaisesta nicht_aktiv --> aktiv.

              Sitten kun arvot on muutettu niin tallennetaan tiedosto, mutta eri tiedostopäätteellä. Eli Tiedosto-->Tallenna nimellä.. ja nimeksi FSW_PSW.MAN

              Sitten taas NSC Expert päälle ja samalla tavalla kun aluksi mennää tuohon työn vaihtoon asti. Nyt vaan valitaan tuolta Change job valikosta työksi SG_CODIEREN. Sitten painetaan Execute Job ja ncs expert ohjelmoi nuo FSW_PSW.MAN tiedoston tiedot general moduleen. Sitten kun koodaus on valmis voi ncs expertin sulkea ja ottaa autosta virrat pois.

              Tuon ajovaloautomatiikan sai ainakin omasta vm. -97 E39 ihan car memorysta koodattua, eli ei tarvitse korimallin ym. valitsemisen jälkeen painaa kuin ncs expertin car/key memory napista. Sitten listasta etsii kohdan TAGFAHRLICHT taikka TAGFAHRLIGHT_ECE, riippuu kaiketi auton vuosimallista / valomodulin versiosta.
              Kun TAGFAHRLICHT on valittuna painetaan READ, sitten oikealla olevasta valikosta klikataan aktiv kohdasta ja painetaan TAKE OVER. Sen jälkeen painetaan vielä BROADCAST ja sitten ajovaloautomatiikka pitäisi olla päällä.

              Varmaan mahdollisimman epäselvästi selitetty, mutta ihan ulkomuistista heitin ja en pääse nyt autolle tarkistamaan. En siis ota mitään vastuuta jos näillä ohjeilla sotkette koko auton järjestelmät.
              Jos joku kohta jäi epäselväksi kysykää niin autan jos osaan.

              Kiitos tästä, nyt tosin selvisi että mulla on jotain häikkää noissa fileissä, version nr. oli muistaakseni 3.0.8, tuon korimallin valinnan jälkeen tulee vain "Chassis is faulty", ei ole väliä minkä profiilin valitsee..Sgdat ja Daten kansioissa on kyllä tavaraa mutta onko nuo väärät filet....?
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

                Lainataans tätä viestiketjua

                Kukaan ratkaissut seuraavaa ongelmaa inpan kanssa?

                eli inpassa on mustat pallukat ja vaikuttaisi pelittävän autoonpäin jollain tavalla.
                Mutta kun jotain yrittää lukea saan virheen ifh-0009 no response from control unit!

                Perus jutut olen katsonut eli ediabas.inissä on std=obd
                virrat on päällä
                ja com1 portin säädöissä on vasteaika on 1ms.
                Käyttin koneessa windows 7.

                vaihtoehtoisesti ehdottakaa jotain "perus" softaa jolla saisi vikakoodit nollattua siinä määrin, että saisioriginaali webaston lukon pois
                Last edited by Nettipepe; 09-12-2011, 19:07. Reason: liaää tekstiä
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  Lainataans tätä viestiketjua

                  Kukaan ratkaissut seuraavaa ongelmaa inpan kanssa?

                  eli inpassa on mustat pallukat ja vaikuttaisi pelittävän autoonpäin jollain tavalla.
                  Mutta kun jotain yrittää lukea saan virheen ifh-0009 no response from control unit!

                  Perus jutut olen katsonut eli ediabas.inissä on std=obd
                  virrat on päällä
                  ja com1 portin säädöissä on vasteaika on 1ms.
                  Käyttin koneessa windows 7.

                  vaihtoehtoisesti ehdottakaa jotain "perus" softaa jolla saisi vikakoodit nollattua siinä määrin, että saisioriginaali webaston lukon pois
                  Eikös tuo sun e90 ole uudempi kuin -07 loppuvuosi ja mikäs piuha nyt on käytössä? -07 loppuvuodesta diagnoosisysteemi muuttui ja noitten uudempien kanssa tarvii olla K+D-CAN-piuha, tavallinen perus-INPA-piuha ei noitten kanssa toimi ollenkaan ..
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    Originally posted by creative 22 View Post
                    Kiitos tästä, nyt tosin selvisi että mulla on jotain häikkää noissa fileissä, version nr. oli muistaakseni 3.0.8, tuon korimallin valinnan jälkeen tulee vain "Chassis is faulty", ei ole väliä minkä profiilin valitsee..Sgdat ja Daten kansioissa on kyllä tavaraa mutta onko nuo väärät filet....?
                    No niin, koetin tuon ohjeen mukaan koodata mutta eipä onnistunut, ainut profiili millä tuon "chance job" saa valittua on expert-profile, toinen profiili on Code control unit, allow ZCS reading.Koodaus kyllä menee ohjelman mukaan ok mutta eipä vaan vilkut välähtele, koetin vielä toisenkin kerran..Edit profilella en pääse mihinkään vaan tulee IND-ERROR 005...Niin ja mistä näistä 2:sta em. mainitusta profiilista löytyy ne asetukset jolla CKM-valikon saa näkymään?Vastauksista kiitos
                    Last edited by creative 22; 11-12-2011, 02:08. Reason: Vääriä sanoja
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      Yksinpuhelua, te kaikki olette jossain pikkujouluissa kuitenkin..

                      Sain CKM:n nyt aktiiviseksi ja koodauskin onnistui jo niin paljon
                      että vilkut välähtävät kerran suljettaessa mutta ei avattaessa.
                      Vaikka muutan tuonne FSW_PSW:n molemmat aktiivisiksi, ja
                      tallennan, jostain syystä se avauspuoli siellä muuttuu kuitenkin
                      Nicht_aktiv?Mistähän tämä johtuu?Auto on 5/01 valmistettu joten
                      luulisi siinä tuo valmius jo olevan.Saattovalot ja "saksanparkit"
                      tässä jo alunperin olivatkin..

                      Edit:Pientä "säätöä" tämä homma taas vaati, yrityksen ja erehdysten kautta
                      viimeinkin tavoitellut koodaukset saatu onnistumaan, nyt on ajovalotomaatti ja
                      vilkun välähdykset avattaessa/suljettaessa

                      Mitä suurimmat kiitokseni: TJJ, Jartsa02,
                      Agio ja kaikki tähän topikkiin kirjoittaneet, täytyy sanoa että tältä foorumilta
                      löytyy uskomaton tietomäärä kun on Bmw:n elektroniikasta/tekniikasta kyse.
                      Last edited by creative 22; 11-12-2011, 01:57.
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Originally posted by jartsa02 View Post
                        Eikös tuo sun e90 ole uudempi kuin -07 loppuvuosi ja mikäs piuha nyt on käytössä? -07 loppuvuodesta diagnoosisysteemi muuttui ja noitten uudempien kanssa tarvii olla K+D-CAN-piuha, tavallinen perus-INPA-piuha ei noitten kanssa toimi ollenkaan ..
                        Kun en muista mikä tuo sininen usb-"mokkula" olikaan

                        Voi olla, että raudassa on nyt puutteita, auto on tosiaan 2008.
                        Pitää kokeilla kombinaatiota jossain toisessa autossa, niin voi selvittää onko softa kunnossa.
                        kiitos Jartsa02
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Kun en muista mikä tuo sininen usb-"mokkula" olikaan

                          Voi olla, että raudassa on nyt puutteita, auto on tosiaan 2008.
                          Pitää kokeilla kombinaatiota jossain toisessa autossa, niin voi selvittää onko softa kunnossa.
                          kiitos Jartsa02
                          Jos on sininen niin tuskin on D-CAN:ia.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Jos on sininen niin tuskin on D-CAN:ia.
                            Juu varmaan joku perus VAGgi piuha, tosin mulla on ollut joskus sinisiä D-Can piuhojakin...
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              Originally posted by Dunky View Post
                              Juu varmaan joku perus VAGgi piuha, tosin mulla on ollut joskus sinisiä D-Can piuhojakin...
                              Pitää kokeilla, mutta epäilen että rauta on nyt vanhaa

                              Onko ehdottaa linkkiä kauppaan, josta saisi varmasti sellaisen laitteen jolla pääsee E90 2008 vuosimalliin kiinni (tuo D-CAN varmaankin), hieman on epämääräisiä osa myynti ilmoituksista.
                              samaa laitetta myydään ja osa lupaa toimivan ja osa vain 2007 vuoden loppupuolelle asti

                              Jos varastossa ko. autossa toimivaksi todettuja piuhoja kohtuullisen hintaan niin voi laittaa privaa
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • Agio
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2010
                                • 58
                                • Tampere

                                Osaako kukaan sanoa minkä takia koodaukset ei tallennu, kun yritän KMB modulia koodata kolmeysistä? NCS kyllä sanoo, että koodaus onnistui, mutta heti perään kun lukee uudestaan tiedot, niin mikään ei ole muuttunut. Muitten moduleitten koodauksessa ei mitään hämminkiä.
                                BMW 730DA -06
                                Ex-BMW 530dA Touring -02
                                Ex-BMW 523iA -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎