Originally posted by kt0510
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kt0510 View PostNCS ei löydä FA:ta, heittää jotain herjaa (toisaalta vin menee oikein). Onko scriptit liian vanhat, potilas on 10/08 e60?
Kokeilin piruuttani päivittää ediabaksen 7.2.0 => Inpa hyytyi siihen, herjaa vain can väylästä.
Onko vinkkiä?Originally posted by Clavurion View PostTodennäköisesti liian vanhat filut, jos D-CAN -piuha muuten rokkaa.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by kende View PostLaitas ohjeet miten tuon saa tehtyä, haluaisin saman omaani jossa ei myöskään ole hälytintä. Piuhat ja ohjelmat on mutta en ole koodauksia vielä tehnyt.Originally posted by creative 22 View PostSama täällä, ohjeistusta kaivattaisiin.Luin kyllä koko topikin läpi ja sainkin NCS:n asennettua Inpan kaveriksi.Miten tuo auton tunnistus tapahtuu?Ensin ilmeisesti valitaan tuo Editprofile ja sitten on 3 rastia ruutuun, Carkeymemory, Kernel, Trace..Nämä jos valitsee ohjelma herjaa että Dll ei löydy jos jättää tuon ekan pois se herjaa että Carkeymemory ei ole aktiivinen.Voisiko joku vähän jelppiä ettei tulisi kovin paljon tuhoa???
Tarkotuksena olisi saada nämä paljon puhutut vilkut kk-lukitukselle ja ajovaloautomatiikka toimimaan 5/01 E39 520Ia:ssa..Autossa ei ole
alkuperäistä DWA:ta
Sitten painetaan Back napista ja sen jälkeen Process ECU ja valikosta valitaan GM3. Sitte vaihdetaan "työ" lukemiseksi painamalla Change Job nappia. Valikosta valitaan työksi CODIERDATEN_LESEN. Varmista, että ohjelman näytössä lukee JOBNAME kohdassa tuo CODIERDATEN_LESEN. Jos näin on niin painetaan Execute Job. NCS Expert lukee nyt general modulen koodaustiedot.
Tässä kohtaa kannattaa melkein sammuttaa nsc expert ja ottaa autosta virrat pois, niin ei turhaan kulu akku.
Sitten ncs expertin WORK kansiosta (esim. minulla C:\NCSEXPER\WORK\) etsitään tiedosto FSW_PSW.TRC ja avataan se vaikka windowsin muistiolla.
Sieltä sitten etsitään kohdat
DWA
QUIT_OPT_ENTSCH ja
QUIT_OPT_SCHAERF
ja muutetaan jokaisesta nicht_aktiv --> aktiv.
Sitten kun arvot on muutettu niin tallennetaan tiedosto, mutta eri tiedostopäätteellä. Eli Tiedosto-->Tallenna nimellä.. ja nimeksi FSW_PSW.MAN
Sitten taas NSC Expert päälle ja samalla tavalla kun aluksi mennää tuohon työn vaihtoon asti. Nyt vaan valitaan tuolta Change job valikosta työksi SG_CODIEREN. Sitten painetaan Execute Job ja ncs expert ohjelmoi nuo FSW_PSW.MAN tiedoston tiedot general moduleen. Sitten kun koodaus on valmis voi ncs expertin sulkea ja ottaa autosta virrat pois.
Tuon ajovaloautomatiikan sai ainakin omasta vm. -97 E39 ihan car memorysta koodattua, eli ei tarvitse korimallin ym. valitsemisen jälkeen painaa kuin ncs expertin car/key memory napista. Sitten listasta etsii kohdan TAGFAHRLICHT taikka TAGFAHRLIGHT_ECE, riippuu kaiketi auton vuosimallista / valomodulin versiosta.
Kun TAGFAHRLICHT on valittuna painetaan READ, sitten oikealla olevasta valikosta klikataan aktiv kohdasta ja painetaan TAKE OVER. Sen jälkeen painetaan vielä BROADCAST ja sitten ajovaloautomatiikka pitäisi olla päällä.
Varmaan mahdollisimman epäselvästi selitetty, mutta ihan ulkomuistista heitin ja en pääse nyt autolle tarkistamaan. En siis ota mitään vastuuta jos näillä ohjeilla sotkette koko auton järjestelmät.
Jos joku kohta jäi epäselväksi kysykää niin autan jos osaan.Last edited by Agio; 06-12-2011, 22:16.BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
-
Moi.
Tyhmä kysymys, ja varmaan asiaa käsitelty moneen otteeseen jossain.
Mutta mikä inpa ediabas NCS yms... versio pitäisi olla päästäkseen vm 2008 E90:iin käsiksi?
Piuha on ja vm.2006ssa rokkasi homma hyvin, mutta tuohon uudempaan ei mennyt täydellisesti ja lopulta hajosi läppärin kiintarikin
Nyt pitäisi saada uudet filut uuteen läppäriin joka on vielä sitten windows 7 kone.
Jos joku viitsisi laittaa ohjeita + kenties linkkiä vaikkapa privaan...
KiitsF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Ilmeisesti ongelma on skripteissä tai uudempi inpa tilalle? itellä samavika inpan kanssa... ei toimi "SYS-0012 Identification Error" tulee kun yrittää lukee mm rain sensoria,airbag yms.
autona 2008/04Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
-
Originally posted by Agio View PostJees elikkäs laitetaan NCS Expert päälle. Sitten valitaan profiili. Sitten painetaan siitä VIN/ZCS/FA ja sitten ZCS/FA f. ECU. Valitaan listasta auton korimalli. Sitten seuraavasta listasta valittiin muistaakseni EWS. Jos yhteys on kunnossa niin sinne ohjelman FG ja FA kohtiin pitäisi tulla numeroita jossa on auto VIN numero ym.
Sitten painetaan Back napista ja sen jälkeen Process ECU ja valikosta valitaan GM3. Sitte vaihdetaan "työ" lukemiseksi painamalla Change Job nappia. Valikosta valitaan työksi CODIERDATEN_LESEN. Varmista, että ohjelman näytössä lukee JOBNAME kohdassa tuo CODIERDATEN_LESEN. Jos näin on niin painetaan Execute Job. NCS Expert lukee nyt general modulen koodaustiedot.
Tässä kohtaa kannattaa melkein sammuttaa nsc expert ja ottaa autosta virrat pois, niin ei turhaan kulu akku.
Sitten ncs expertin WORK kansiosta (esim. minulla C:\NCSEXPER\WORK\) etsitään tiedosto FSW_PSW.TRC ja avataan se vaikka windowsin muistiolla.
Sieltä sitten etsitään kohdat
DWA
QUIT_OPT_ENTSCH ja
QUIT_OPT_SCHAERF
ja muutetaan jokaisesta nicht_aktiv --> aktiv.
Sitten kun arvot on muutettu niin tallennetaan tiedosto, mutta eri tiedostopäätteellä. Eli Tiedosto-->Tallenna nimellä.. ja nimeksi FSW_PSW.MAN
Sitten taas NSC Expert päälle ja samalla tavalla kun aluksi mennää tuohon työn vaihtoon asti. Nyt vaan valitaan tuolta Change job valikosta työksi SG_CODIEREN. Sitten painetaan Execute Job ja ncs expert ohjelmoi nuo FSW_PSW.MAN tiedoston tiedot general moduleen. Sitten kun koodaus on valmis voi ncs expertin sulkea ja ottaa autosta virrat pois.
Tuon ajovaloautomatiikan sai ainakin omasta vm. -97 E39 ihan car memorysta koodattua, eli ei tarvitse korimallin ym. valitsemisen jälkeen painaa kuin ncs expertin car/key memory napista. Sitten listasta etsii kohdan TAGFAHRLICHT taikka TAGFAHRLIGHT_ECE, riippuu kaiketi auton vuosimallista / valomodulin versiosta.
Kun TAGFAHRLICHT on valittuna painetaan READ, sitten oikealla olevasta valikosta klikataan aktiv kohdasta ja painetaan TAKE OVER. Sen jälkeen painetaan vielä BROADCAST ja sitten ajovaloautomatiikka pitäisi olla päällä.
Varmaan mahdollisimman epäselvästi selitetty, mutta ihan ulkomuistista heitin ja en pääse nyt autolle tarkistamaan. En siis ota mitään vastuuta jos näillä ohjeilla sotkette koko auton järjestelmät.
Jos joku kohta jäi epäselväksi kysykää niin autan jos osaan.
Kiitos tästä, nyt tosin selvisi että mulla on jotain häikkää noissa fileissä, version nr. oli muistaakseni 3.0.8, tuon korimallin valinnan jälkeen tulee vain "Chassis is faulty", ei ole väliä minkä profiilin valitsee..Sgdat ja Daten kansioissa on kyllä tavaraa mutta onko nuo väärät filet....?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Lainataans tätä viestiketjua
Kukaan ratkaissut seuraavaa ongelmaa inpan kanssa?
eli inpassa on mustat pallukat ja vaikuttaisi pelittävän autoonpäin jollain tavalla.
Mutta kun jotain yrittää lukea saan virheen ifh-0009 no response from control unit!
Perus jutut olen katsonut eli ediabas.inissä on std=obd
virrat on päällä
ja com1 portin säädöissä on vasteaika on 1ms.
Käyttin koneessa windows 7.
vaihtoehtoisesti ehdottakaa jotain "perus" softaa jolla saisi vikakoodit nollattua siinä määrin, että saisioriginaali webaston lukon poisF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostLainataans tätä viestiketjua
Kukaan ratkaissut seuraavaa ongelmaa inpan kanssa?
eli inpassa on mustat pallukat ja vaikuttaisi pelittävän autoonpäin jollain tavalla.
Mutta kun jotain yrittää lukea saan virheen ifh-0009 no response from control unit!
Perus jutut olen katsonut eli ediabas.inissä on std=obd
virrat on päällä
ja com1 portin säädöissä on vasteaika on 1ms.
Käyttin koneessa windows 7.
vaihtoehtoisesti ehdottakaa jotain "perus" softaa jolla saisi vikakoodit nollattua siinä määrin, että saisioriginaali webaston lukon poisBMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostKiitos tästä, nyt tosin selvisi että mulla on jotain häikkää noissa fileissä, version nr. oli muistaakseni 3.0.8, tuon korimallin valinnan jälkeen tulee vain "Chassis is faulty", ei ole väliä minkä profiilin valitsee..Sgdat ja Daten kansioissa on kyllä tavaraa mutta onko nuo väärät filet....?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Yksinpuhelua, te kaikki olette jossain pikkujouluissa kuitenkin..
Sain CKM:n nyt aktiiviseksi ja koodauskin onnistui jo niin paljon
että vilkut välähtävät kerran suljettaessa mutta ei avattaessa.
Vaikka muutan tuonne FSW_PSW:n molemmat aktiivisiksi, ja
tallennan, jostain syystä se avauspuoli siellä muuttuu kuitenkin
Nicht_aktiv?Mistähän tämä johtuu?Auto on 5/01 valmistettu joten
luulisi siinä tuo valmius jo olevan.Saattovalot ja "saksanparkit"
tässä jo alunperin olivatkin..
Edit:Pientä "säätöä" tämä homma taas vaati, yrityksen ja erehdysten kautta
viimeinkin tavoitellut koodaukset saatu onnistumaan, nyt on ajovalotomaatti ja
vilkun välähdykset avattaessa/suljettaessa
Mitä suurimmat kiitokseni: TJJ, Jartsa02,
Agio ja kaikki tähän topikkiin kirjoittaneet, täytyy sanoa että tältä foorumilta
löytyy uskomaton tietomäärä kun on Bmw:n elektroniikasta/tekniikasta kyse.Last edited by creative 22; 11-12-2011, 01:57.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostEikös tuo sun e90 ole uudempi kuin -07 loppuvuosi ja mikäs piuha nyt on käytössä? -07 loppuvuodesta diagnoosisysteemi muuttui ja noitten uudempien kanssa tarvii olla K+D-CAN-piuha, tavallinen perus-INPA-piuha ei noitten kanssa toimi ollenkaan ..
Voi olla, että raudassa on nyt puutteita, auto on tosiaan 2008.
Pitää kokeilla kombinaatiota jossain toisessa autossa, niin voi selvittää onko softa kunnossa.
kiitos Jartsa02F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostKun en muista mikä tuo sininen usb-"mokkula" olikaan
Voi olla, että raudassa on nyt puutteita, auto on tosiaan 2008.
Pitää kokeilla kombinaatiota jossain toisessa autossa, niin voi selvittää onko softa kunnossa.
kiitos Jartsa02
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJos on sininen niin tuskin on D-CAN:ia.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostJuu varmaan joku perus VAGgi piuha, tosin mulla on ollut joskus sinisiä D-Can piuhojakin...
Onko ehdottaa linkkiä kauppaan, josta saisi varmasti sellaisen laitteen jolla pääsee E90 2008 vuosimalliin kiinni (tuo D-CAN varmaankin), hieman on epämääräisiä osa myynti ilmoituksista.
samaa laitetta myydään ja osa lupaa toimivan ja osa vain 2007 vuoden loppupuolelle asti
Jos varastossa ko. autossa toimivaksi todettuja piuhoja kohtuullisen hintaan niin voi laittaa privaaF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Osaako kukaan sanoa minkä takia koodaukset ei tallennu, kun yritän KMB modulia koodata kolmeysistä? NCS kyllä sanoo, että koodaus onnistui, mutta heti perään kun lukee uudestaan tiedot, niin mikään ei ole muuttunut. Muitten moduleitten koodauksessa ei mitään hämminkiä.BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
Comment