Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 513
    • Rauma

    Originally posted by baku View Post
    Olisi kyseessä E85, johon on vaihdettu xenoneiden tilalle bi-xenon umpiot. Lopputulos on kutakuinkin sellainen, että kun pelkät parkit pitäisi palaa, niin syttyy vilkut himmeänä. No, näinhän se pitääkin olla jos parkit olisi pimeänä. Kun ajovalot sytyttää, sammuu vilkut ja homma ok, paitsi että nuo parkkina toimivat enkelit pysyy edelleen pimeänä.

    Kun pitkät laittaa päälle, ohjautuu xenonin läppä ihan niinkuin pitääkin. Tässä vaiheessa syttyy sitten enkeleihinkin valot. Pitkien halogeenihan tuosta umpiosta puuttuu kokonaan. FA- listan kautta ei löydy mitään järkevää, millä noiden parkkien toiminta voisi muuttaa, eli mitä nyt pitäisi muuttaa, että toiminta olisi ok. Eli niinhän tuo menee, että entinen pitkien lähtö pitäisi saada koodattua parkiksi.
    Valomoduulilta noita valoasetuksia saa muutettua haluamakseen. Sitä en osaa sanoa tukeeko nykyinen moduulisi tarvittavia muutoksia.
    Juuri tuli omien valojen kanssa tapeltua ja aika monta tuntia lueskelin noita koodausvaihtoehtojakin.
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • Jh5xx
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 495
      • Kiuruvesi

      ncs-expertentool alkuasetukset???

      ncs kun aukaisee niin pitäisikö valmiina olla load profiileissa code control unit allow zcs reading ja expert mode?

      otimpa kumman tahansa niin niin mitä pitäisi kirjoittaa FA kohdalle??? että pääsis koodailemaan
      Chassishan on korimalli sekä FG valmistusnumeron loppuosa
      E70 X5 LCI
      - P-Sawo Connection -
      - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
      -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

      Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

      Ex: E91 318d
      Ex: E61 525d toukka
      Ex: E46 330d sedan
      Ex: E46 328 Coupe
      Ex: E39 530d Sedan

      Ex: E39 525i Sedan
      Ex: E39 523i Toukka
      + Useita ex kikottimia

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        Tuosta löytyy Revtorin ncs-profiili:


        Kopioi C:\NCSEXPER\PFL -kansioon, riippuu ncs:n versiosta että kumpi toimii. Profiilissa on manipulointi aktivoituna, jos haluaa koodata varustelistan mukaan niin FSP_PSW.MAN -tiedosto pitää olla tyhjä.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • baku
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 347
          • Kausala

          Originally posted by enins View Post
          Valomoduulilta noita valoasetuksia saa muutettua haluamakseen. Sitä en osaa sanoa tukeeko nykyinen moduulisi tarvittavia muutoksia.
          Juuri tuli omien valojen kanssa tapeltua ja aika monta tuntia lueskelin noita koodausvaihtoehtojakin.
          Onko sulla linkkiä noihin valomodulin koodeihin? Kaverin auto, niin ei ole mahdollista viettää aikaa ja kokeilla koodausta samalla lailla kuin oman kanssa.
          F20 116d
          E63 645
          E28 528
          F30 320d x-drive
          F31 335d x-drive

          ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

          KTM 1290 Super Adventure
          K1200S
          ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Ihan vinkkinä, haisee siltä että teoriaa kannattaisi vielä "hetki" tankata ennenkuin kytket piuhan autoon ja avaat NCS EXPERTIN. :think
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by suppari View Post
              Ihan vinkkinä, haisee siltä että teoriaa kannattaisi vielä "hetki" tankata ennenkuin kytket piuhan autoon ja avaat NCS EXPERTIN. :think
              Etenkin koska kaverin auto.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                en kehota tekemään jos ei ole homma haskassa mutta ite tekisin näin:
                varustelistalle varuste $522 Bixenon lights....
                sitte sg_godiern sille valopurkille....

                jos ei auta niin sitte ainakin manipuloimalla seuraava


                BI_XENON
                aktiv

                Tämän lisäksi pitänee muokata pwm arvoja ja niitä en lähe arvaileen ihan summassa mitä mihinki pitää laittaa.

                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • baku
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 347
                  • Kausala

                  Ei tuo NCS mulle täysin vieras ole, mutta tahtoo olla käyttötarve sen verran vähäistä, että asioita unohtuu kun ei vuoteen tai pariin ohjelmaa ole tullut käytettyä. On aivan totta että intressit ja riskit on eri juttu kun on kyseessä kaverin auto eikä oma. Jos mä oikein käsitin, niin suoraan tuollaisella valosetupilla ei E85:sta ole tehtaalta lähtenyt. Itse koodaan työkseni ohjelmoitavia logiikoita, niin mulla oli mielessä, että periaatteessahan tuossa pitäisi vaan vaihtaa kaksi lähtöä keskenään. Tuo NCS:n periaate taas ei ole ihan samanlainen.

                  Katsellaan nyt vielä ehtiikö tuohon perehtymään, maanantaina olis lähtö Saksaan loppuvuodeksi ja kaikenlaisia omiakin juttuja on vielä tekemättä.
                  F20 116d
                  E63 645
                  E28 528
                  F30 320d x-drive
                  F31 335d x-drive

                  ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                  KTM 1290 Super Adventure
                  K1200S
                  ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                  Comment

                  • Bemssi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 872
                    • Kerkkoo

                    Mites tuota e46 ajovalonpesureita pystyy ohjelmoimaan ja millä nimellä ? Minkä ohjainlaitteen takaa? :think

                    Comment

                    • walopower
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 294
                      • Espoo

                      Originally posted by Agio View Post
                      Pystyykö NCS:llä korjaamaan nopeusmittarin virhettä E39:ssä? Viisari heittää 100 km/h vauhdissa 8 km/h. Kumminkin kun katsoo ajotietokoneen keskinopeutta cruise päällä niin silloin heitto on about 2 - 3 km/h. Eli ilmeisesti viisari on tarkoituksella laitettu näyttämään vähän yläkanttiin?
                      Näköjään selvis, ei mitään.
                      Last edited by walopower; 07-10-2014, 16:11.
                      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                      Comment

                      • ohohh
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2012
                        • 268
                        • Porvoo

                        Kokeilin tuossa koodata jenkkiparkit sigun nelikutoseen.
                        Vaikka käytössä on Revtors profile, ja .MAN fileen oli tuo kohta muutettu aktiv asentoon ja koodattu sisään, ei auto sitä ilmeisesti tajunnut?

                        Tämän jälkeen yritin aloittaa alusta, mutta lukuvaiheessa huomasin, että sidemarker_us
                        aktiv

                        Eli tuo on kuitenkin sinne tietoihin jäänyt? Edit profilessa koodaukset sallittu.
                        Missä vika?

                        E: Unohtui mainita. Inpa toimii kuten aina ennenkin, on yhteydessä autoon.
                        Last edited by ohohh; 15-10-2014, 12:29.
                        G20 330e M-Sport '21

                        ex's

                        F30 330e M-Sport '17
                        F11 530d X-Drive M-sport '12
                        E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                        E46 330Ci M-Sport II '03
                        E36 323i Coupe '97

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          Originally posted by ohohh View Post
                          Kokeilin tuossa koodata jenkkiparkit sigun nelikutoseen.
                          Vaikka käytössä on Revtors profile, ja .MAN fileen oli tuo kohta muutettu aktiv asentoon ja koodattu sisään, ei auto sitä ilmeisesti tajunnut?

                          Tämän jälkeen yritin aloittaa alusta, mutta lukuvaiheessa huomasin, että sidemarker_us
                          aktiv

                          Eli tuo on kuitenkin sinne tietoihin jäänyt? Edit profilessa koodaukset sallittu.
                          Missä vika?

                          E: Unohtui mainita. Inpa toimii kuten aina ennenkin, on yhteydessä autoon.
                          Vika on varmaankin siinä että sieltä pitäis muuttaa jotain muutakin parametria. Helpoin tehdä näin:
                          -Pistä nykyinen FSW_PSW.TRC-filen talteen
                          -Muokkaa varustelistan tyyppikoodiksi vastaavan mallin mutta jenkkiversion koodi (koodit löytyy daten-kansion E46AT.000-tiedostosta)
                          -Et tallenna varustelistaa autoon, pidät sen vain ladattuna NCS-expertissä
                          -Koodaa valomoduuli varustelistan mukaan (tyhjä FSW_PSW.MAN)
                          -Lue uusi FSW_PSW.TRC-tiedosto moduulista
                          -NCS Dummyä käyttäen vertaa uutta ja vanhaa .TRC-tiedostoa, näet että mitä parkkeihin liittyvää muuttui
                          -Lataa alkuperäinen varustelista
                          -Koodaa valomoduuli varustelistan mukaan
                          -Muuta manipuloimalla tarvittavat parametrit jenkeiksi
                          -Kerro tänne että mitä muutit
                          Last edited by böntti; 15-10-2014, 17:08.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • ohohh
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 268
                            • Porvoo

                            Pakko opiskella ohjelmaa vielä lisää, jos tuo kerran noin hankalaa on jos joku muu tehnyt niin voi kertoa suoraa parametrit mitkä muuttaa. Jos ei, niin palaan asiaan myöhemmin jos uskalla tuota kokeilla
                            G20 330e M-Sport '21

                            ex's

                            F30 330e M-Sport '17
                            F11 530d X-Drive M-sport '12
                            E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                            E46 330Ci M-Sport II '03
                            E36 323i Coupe '97

                            Comment

                            • KOS56OLAVI
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 316
                              • Salo

                              Sotkinko work-kansion

                              Yritin opetella NCS- Expertin käyttöä seuraamalla you-tube videota.
                              Tein sen läppärillä ilman hiirtä,jota olen aina käyttäny,no nyt sen hiiren puute teki mulle temppuja,eli meni persiilleen koko homma.
                              Etenin siihen vaiheeseen asti että piti WORK-kansiossa kopioda TRC-file ja muuttaa se MAN-fileksi,no sen hiiren kanssa se meni silleen että lopuksi sieltä hävisi ne päätteet ja sitten en enää tienny mikä oli alkuperäinen,ja poistin jonkun ja sitten jäi epävarmuus että sekotinko koko WORK.kansion.

                              Pitääkö asentaa koko NCS-expert uusiksi vai voinko kopioida jostain sen work-kansion tiedostot takaisin?
                              Kai
                              -E46 330 D Touring
                              -INPA, NCS EXPERT

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                                Yritin opetella NCS- Expertin käyttöä seuraamalla you-tube videota.
                                Tein sen läppärillä ilman hiirtä,jota olen aina käyttäny,no nyt sen hiiren puute teki mulle temppuja,eli meni persiilleen koko homma.
                                Etenin siihen vaiheeseen asti että piti WORK-kansiossa kopioda TRC-file ja muuttaa se MAN-fileksi,no sen hiiren kanssa se meni silleen että lopuksi sieltä hävisi ne päätteet ja sitten en enää tienny mikä oli alkuperäinen,ja poistin jonkun ja sitten jäi epävarmuus että sekotinko koko WORK.kansion.

                                Pitääkö asentaa koko NCS-expert uusiksi vai voinko kopioida jostain sen work-kansion tiedostot takaisin?
                                Kai
                                Lueppa vähän lisää ohjeita ennen ku jatkat. Ne work-kansion tiedostot tulee siitä kun moduuleja luetaan, niitä ei siis tartte kopioida mistään vaikka sotkitkin ne. Voi olla että joudut tekemään tyhjän fsw_psw.man tiedoston, muilla ei väliä.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎