Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    Originally posted by jkk View Post
    ei taida saada mitenkään muuten kuin downgreidaamalla 5.02 versioon. Eikös tuo ea-90x ole aina saksankielinen (5.04 tai 5.06).

    Teen samalla omankin kysymyksen... Vaihdoin vanhan 90ah agm-akun uuteen 110ah tavalliseen vartaan. Mikä on se oikea proseduuri, jolla akku tulisi koodattua oikein autoon? Inpa:llahan ei pysty muuta tekemään kuin resetoimaan historian ja rekisteröimään vaihdon. Mutta se ncs-koodaus 110ah tavalliseen? Kuinka se tehdään? Riittääkö pelkästään cas-moduulin fsw-psw-listan muokkaus ja sen päivitys?
    dis? Ista? Onnistuu varmasti NCS:llä, en tiedä miten.

    edit taitaa olla joko progman tai ista/p millä onnistuu, sekä tietenkin ncs

    edit2 pikainen googletus:

    CAS-moduuli, KLASSE_BATTERIE

    Tai sitten VO-koodit:
    Here are the possible battery options on E60/61:

    -B080 80 Ah Battery
    -B090 90 Ah Battery
    -B110 110 Ah Battery
    -A080 80 Ah AGM Battery
    -A090 90 Ah AGM Battery
    Last edited by böntti; 09-01-2014, 04:11.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1321
      • Tornio

      Originally posted by böntti View Post
      dis? Ista? Onnistuu varmasti NCS:llä, en tiedä miten.
      NCS:llä FA listan uudelleen kirjoitus. eli tässä tapauksessa vanha tavallinen lyijy akku koodi pois esim. -B090 ja tilalle -B110.
      FA lista kirjoitetaan CAS ja LMA:lle lopuksi pelkästään CAS:lle koodaus. Kun ao. hommat tehty niin DIS:llä tai INPA:lla akun vaihdosta ilmoitus.
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2538
        • Kajaani

        Originally posted by Roisto View Post
        Tällä hetkellä INPA on saksaksi ja nyt tekisin niin että asentaisin saman asennusversion vanhan päälle muuttaen vain sen yhden asetuksen että INPA ois englanniksi niin kysymys: tarviiko tehdä mitään muuta uudestaan vai toimiiko suoraan?
        Oon vissiin kaikilla ignoressa joten ei haittaa vaikka uppaan kysymykseni.
        Haluaisin vastausta tuohon koska jos meen ja asennan päälle ja homma ei toimi enää -> oon kusessa. Guru tuon viimeksi pisti toimimaan koska ite en vaan osaa..
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Originally posted by e46touring View Post
          NCS:llä FA listan uudelleen kirjoitus. eli tässä tapauksessa vanha tavallinen lyijy akku koodi pois esim. -B090 ja tilalle -B110.
          FA lista kirjoitetaan CAS ja LMA:lle lopuksi pelkästään CAS:lle koodaus. Kun ao. hommat tehty niin DIS:llä tai INPA:lla akun vaihdosta ilmoitus.
          Muutoin juurikin näin mutta autossahan oli alkujaan ollut yllä olevan perusteella 90ah agm eli se A090 pois ja B110 tilalle
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1321
            • Tornio

            Originally posted by Kissvesala View Post
            Muutoin juurikin näin mutta autossahan oli alkujaan ollut yllä olevan perusteella 90ah agm eli se A090 pois ja B110 tilalle
            Näin juuri JOS edellinen tekijä koodannut oikean akun,mutta
            äähhhh pilasit hyvän NOPEAN oppimisen oppitunnin pojilta. Tarkoitus oli jotta huomaavatko AGM / normiakkujen eron FA listalla.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Originally posted by e46touring View Post
              Näin juuri JOS edellinen tekijä koodannut oikean akun,mutta
              äähhhh pilasit hyvän NOPEAN oppimisen oppitunnin pojilta. Tarkoitus oli jotta huomaavatko AGM / normiakkujen eron FA listalla.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2314
                • Uusimaa

                Originally posted by e46touring View Post
                Näin juuri JOS edellinen tekijä koodannut oikean akun,mutta
                äähhhh pilasit hyvän NOPEAN oppimisen oppitunnin pojilta. Tarkoitus oli jotta huomaavatko AGM / normiakkujen eron FA listalla.
                Alkuperäinen kysymykseni lipsahtikin vahingossa INPA-osastolle…

                Yritän nyt aloitella itsekin tämän NCS:n käyttöä, ja löysin TÄLLAISEN linkin. Tämän mukaanko päivitän FA-listan CAS:iin. Pitääkö sama tehdä vielä uudelleen LMA:han (mikä se on?). Näin taisit edellisissä postauksissa mainita?

                Originally posted by e46touring View Post
                NCS:llä FA listan uudelleen kirjoitus. eli tässä tapauksessa vanha tavallinen lyijy akku koodi pois esim. -B090 ja tilalle -B110.
                FA lista kirjoitetaan CAS ja LMA:lle lopuksi pelkästään CAS:lle koodaus. Kun ao. hommat tehty niin DIS:llä tai INPA:lla akun vaihdosta ilmoitus.
                Ja tämän jälkeen sitten kerrotaan CAS:ille FSW-PSW-tietoihin sama?

                Oliko nyt niin, että FA-listaus kertoo vain auton varustuksen? Ja jokaisella modulilla on oma FSW-listaus, jonka parametrit määrittelee ko. boksin käyttäytymisen? Mikäs sitten on tämä nettodata? Joku voisi tehdä näistä käsitteistä jonkun koosteen, kun sellaista ei tahdo täältä löytyä, vaikka postauksia aiheesta on jo miljoonia. Mikä tämän CAS:in rooli on? j Milloin pitää koodata pelkästään yksi moduli, ja milloin taas koko auto?
                Last edited by JKK; 09-01-2014, 12:41.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • hetfield
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 330
                  • pirkkala

                  Mistä johtuu että inpa valittaa m57n moottorin versiosta? DDE5 löytyy kyllä valikosta, mutta kun siitä klikkaa niin heittää herjan "versio5, inpassa4 tms."
                  Olen koittanut varmaan 5:llä eri versiolla, kahdella kaapelilla ja päivittänyt daten-filut pariin otteeseen.
                  Kun herjan kuittaa niin pääsee kyllä purkkiin kiinni, ja lukemaan/nollaamaan koodit, mutta hieman epäilyttää että näyttääkö oikein kun ei versio täsmää :think

                  edit: Näyttää muuten ecun tiedoissa valmistusvuodeksi 2004, vaikka auto on rullannut tehtaalta kesällä 2003 ?!
                  - E65 730d 2003

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1321
                    • Tornio

                    Originally posted by JKK View Post
                    Alkuperäinen kysymykseni lipsahtikin vahingossa INPA-osastolle…

                    Yritän nyt aloitella itsekin tämän NCS:n käyttöä, ja löysin TÄLLAISEN linkin. Tämän mukaanko päivitän FA-listan CAS:iin. Pitääkö sama tehdä vielä uudelleen LMA:han (mikä se on?). Näin taisit edellisissä postauksissa mainita?



                    Ja tämän jälkeen sitten kerrotaan CAS:ille FSW-PSW-tietoihin sama?

                    Oliko nyt niin, että FA-listaus kertoo vain auton varustuksen? Ja jokaisella modulilla on oma FSW-listaus, jonka parametrit määrittelee ko. boksin käyttäytymisen? Mikäs sitten on tämä nettodata? Joku voisi tehdä näistä käsitteistä jonkun koosteen, kun sellaista ei tahdo täältä löytyä, vaikka postauksia aiheesta on jo miljoonia. Mikä tämän CAS:in rooli on? j Milloin pitää koodata pelkästään yksi moduli, ja milloin taas koko auto?
                    Joo oikea dokumentti FA listasta. LMA on valomoduli johon E60/61 tapauksessa on varustelista myös tallennettu. Ja jyvällä näyt olevan noista "käsitteistä" jatka vain opiskelua.

                    se on hiukan vielä salatiedettä tämä koodaus puoli kun itse kukin opetellut kantapään kautta eikä halukkuutta ole noin vai jakaa "ilmaiseksi" oppeja
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Roisto View Post
                      Oon vissiin kaikilla ignoressa joten ei haittaa vaikka uppaan kysymykseni.
                      Haluaisin vastausta tuohon koska jos meen ja asennan päälle ja homma ei toimi enää -> oon kusessa. Guru tuon viimeksi pisti toimimaan koska ite en vaan osaa..
                      Pitäs asentua ihan OK kun täräytät uuden version tai asennat saman uudelleen.:think
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Roisto
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 2538
                        • Kajaani

                        Originally posted by Arnolds View Post
                        Pitäs asentua ihan OK kun täräytät uuden version tai asennat saman uudelleen.:think
                        Dänks! Tuun anelemaan sulta tai Jyrkiltä apua jos mokaan
                        2001 E39 525iA
                        1992 E34 "540i/5"

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Alkuperäinen kysymykseni lipsahtikin vahingossa INPA-osastolle…

                          Yritän nyt aloitella itsekin tämän NCS:n käyttöä, ja löysin TÄLLAISEN linkin. Tämän mukaanko päivitän FA-listan CAS:iin. Pitääkö sama tehdä vielä uudelleen LMA:han (mikä se on?). Näin taisit edellisissä postauksissa mainita? Ja tämän jälkeen sitten kerrotaan CAS:ille FSW-PSW-tietoihin sama?

                          Näin se menee

                          Oliko nyt niin, että FA-listaus kertoo vain auton varustuksen?

                          Kyllähän se näin on. Lista on tallennettu pariin moduuliin ja vaikuttaa ainoastaan koodauksen yhteydessä.

                          Ja jokaisella modulilla on oma FSW-listaus, jonka parametrit määrittelee ko. boksin käyttäytymisen? Mikäs sitten on tämä nettodata?

                          Moduulissa on nimenomaan tuo nettodata, ncs konvertoi sen fsw-listaksi ja takaisin nettodataksi. Fsw-listassa asiat on selkokielisenä, nettodata on binääriä (heksamuodossa). Ncs dummyn ohjeessa on tarkempi selostus nettodatasta, siihen liittyy muutama tärkeä juttu jos sitä meinaa käyttää. Normaalisti sitä ei tartte käyttää. Nimenomaan viimekädessä tuo nettodata määrää moduulin toiminnan.

                          Joku voisi tehdä näistä käsitteistä jonkun koosteen, kun sellaista ei tahdo täältä löytyä, vaikka postauksia aiheesta on jo miljoonia. Mikä tämän CAS:in rooli on? j Milloin pitää koodata pelkästään yksi moduli, ja milloin taas koko auto?

                          Tässä tapauksessa cas on toinen moduuli jossa se fa on -> koodataan fa casiin (ja valomoduliin). Toisaalta casiin on tallennettu se akkutieto -> tallennetaan uudet fa:n mukaiset parametrit casiin. Jos on tiedossa että mitkä moduulit pitää koodata että uus toiminto toimii (tässä akkuhommassa cas) niin sitten koodataan vain tarvittavat moduulit. Jos on epäselvää että mitkä moduulit pitäis koodata niin sitten koodataan koko auto.

                          Tässä täytyy erottaa moduulin koodaus fa:n mukaan ja moduulin koodaus fsw-filellä. Expertmode profiilissa on manipulation pois päältä joten laskee koodattavan nettodatan fa:n mukaan, revtors ncs dummy profiilissa manipulation on päällä joten käyttää FSW_PSW.MAN tiedostoa nettodatan laskemiseen. Mulla siis nuo profiilit käytössä, voi olla eri nimillä liikenteessä.

                          edit: Sitten vielä selvennyksen se että tuo moduulissa oleva fa-lista ja nettodata on kaks eri asiaa ja koodataan eri jobilla moduuliin (FA_WRITE ja SG_CODIEREN)
                          Last edited by böntti; 09-01-2014, 19:39.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3311
                            • Kajjjaani

                            Originally posted by Roisto View Post
                            Dänks! Tuun anelemaan sulta tai Jyrkiltä apua jos mokaan
                            Ok ite myös asentanu "uuden" vanhan päälle ja toimii :think
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2314
                              • Uusimaa

                              Ilmeisesti viisasta, että ennen harjoittelun aloittamista ottaa kaikista moduleista alkuperäiset "fsw-psw.trc"-filut johonkin talteen? Ne voinee palauttaa takaisin jos kaikki meneekin reisille?

                              Jos käyttää koko auton koodausta, voiko siitä aiheutua mitään harmia? Osaako se päivittää vain ne modulit, joita haluttu muutos koskee?


                              Originally posted by böntti View Post
                              Alkuperäinen kysymykseni lipsahtikin vahingossa INPA-osastolle…

                              Yritän nyt aloitella itsekin tämän NCS:n käyttöä, ja löysin TÄLLAISEN linkin. Tämän mukaanko päivitän FA-listan CAS:iin. Pitääkö sama tehdä vielä uudelleen LMA:han (mikä se on?). Näin taisit edellisissä postauksissa mainita? Ja tämän jälkeen sitten kerrotaan CAS:ille FSW-PSW-tietoihin sama?

                              Näin se menee

                              Oliko nyt niin, että FA-listaus kertoo vain auton varustuksen?

                              Kyllähän se näin on. Lista on tallennettu pariin moduuliin ja vaikuttaa ainoastaan koodauksen yhteydessä.

                              Ja jokaisella modulilla on oma FSW-listaus, jonka parametrit määrittelee ko. boksin käyttäytymisen? Mikäs sitten on tämä nettodata?

                              Moduulissa on nimenomaan tuo nettodata, ncs konvertoi sen fsw-listaksi ja takaisin nettodataksi. Fsw-listassa asiat on selkokielisenä, nettodata on binääriä (heksamuodossa). Ncs dummyn ohjeessa on tarkempi selostus nettodatasta, siihen liittyy muutama tärkeä juttu jos sitä meinaa käyttää. Normaalisti sitä ei tartte käyttää. Nimenomaan viimekädessä tuo nettodata määrää moduulin toiminnan.

                              Joku voisi tehdä näistä käsitteistä jonkun koosteen, kun sellaista ei tahdo täältä löytyä, vaikka postauksia aiheesta on jo miljoonia. Mikä tämän CAS:in rooli on? j Milloin pitää koodata pelkästään yksi moduli, ja milloin taas koko auto?

                              Tässä tapauksessa cas on toinen moduuli jossa se fa on -> koodataan fa casiin (ja valomoduliin). Toisaalta casiin on tallennettu se akkutieto -> tallennetaan uudet fa:n mukaiset parametrit casiin. Jos on tiedossa että mitkä moduulit pitää koodata että uus toiminto toimii (tässä akkuhommassa cas) niin sitten koodataan vain tarvittavat moduulit. Jos on epäselvää että mitkä moduulit pitäis koodata niin sitten koodataan koko auto.

                              Tässä täytyy erottaa moduulin koodaus fa:n mukaan ja moduulin koodaus fsw-filellä. Expertmode profiilissa on manipulation pois päältä joten laskee koodattavan nettodatan fa:n mukaan, revtors ncs dummy profiilissa manipulation on päällä joten käyttää FSW_PSW.MAN tiedostoa nettodatan laskemiseen. Mulla siis nuo profiilit käytössä, voi olla eri nimillä liikenteessä.

                              edit: Sitten vielä selvennyksen se että tuo moduulissa oleva fa-lista ja nettodata on kaks eri asiaa ja koodataan eri jobilla moduuliin (FA_WRITE ja SG_CODIEREN)
                              BMW G30 530e X-Drive

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Koodaa moduuli kerrallaan niin on varmempaa, en ole "turhaan" koodannut koko autoa. Jos siellä on manuaalisesti tehtyjä muutoksia, kirjoitetaan ne yli, sitten on ikävä lähteä etsimään mitä on tehty jne.


                                Originally posted by JKK View Post
                                Ilmeisesti viisasta, että ennen harjoittelun aloittamista ottaa kaikista moduleista alkuperäiset "fsw-psw.trc"-filut johonkin talteen? Ne voinee palauttaa takaisin jos kaikki meneekin reisille?

                                Jos käyttää koko auton koodausta, voiko siitä aiheutua mitään harmia? Osaako se päivittää vain ne modulit, joita haluttu muutos koskee?
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎