Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    Tyhmä kysymys mutta miten ne piti olla asetukset USB-piuhan kanssa.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Horsju
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 24
      • Pirkanmaa

      inpan asennus

      tuli ostettua e-villestä bmw inpa k+can
      osaisko joku antaa vinkkiä kun ei toi asennus tunnu toimivan
      käyttis on xp professional 32pit

      Comment

      • Oltsu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 380
        • Paimio

        Tallentaako inpa vikakoodit jonnekin tiedostoihin ja jos tallentaa niin minne?

        Inpa ver.5.00
        Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
        E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Oltsu View Post
          Tallentaako inpa vikakoodit jonnekin tiedostoihin ja jos tallentaa niin minne?

          Inpa ver.5.00
          Ei tallenna automaattisesti. Jos haluat ne talteen niin tulosta ne tiedostoon.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Oltsu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 380
            • Paimio

            Saako inpalla luettua kaikki modulit jotenkin kerralla? Ei osunut silmään sellaista kohtaa. Ver.5.0
            Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
            E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Originally posted by Oltsu View Post
              Saako inpalla luettua kaikki modulit jotenkin kerralla? Ei osunut silmään sellaista kohtaa. Ver.5.0
              Uudemmasta kalustostosta onnistuu... Functional Jobs sieltä ku autotyypin valitsee niin vasemmalla kaikki modulit ja oikealla ylhäällä tuo. E60 alkaen. Näyttää tuolta vaan pelkät koodit ilman selityksiä. Nollaukseen ylivertanen paikka saa kaikki kerralla pois. Esim dpf pakkopolttoa jne ajatellen...
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Originally posted by Oltsu View Post
                Saako inpalla luettua kaikki modulit jotenkin kerralla? Ei osunut silmään sellaista kohtaa. Ver.5.0
                Ainakin 5.06 versiossa kun valitsee sen korimallin niin siinä avautuvassa valikossa lukee oikealla "functional jobs", sieltä saa luettua kaikkien moduulien vikakoodit ja infokoodit kerralla. Tai ei kait se siitä versiosta oo niinkään kiinni vaan skripteistä.

                Edit. Hidas
                Last edited by böntti; 17-01-2014, 21:06.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  Uudemmasta kalustostosta onnistuu... Functional Jobs sieltä ku autotyypin valitsee niin vasemmalla kaikki modulit ja oikealla ylhäällä tuo. E60 alkaen. Näyttää tuolta vaan pelkät koodit ilman selityksiä. Nollaukseen ylivertanen paikka saa kaikki kerralla pois. Esim dpf pakkopolttoa jne ajatellen...
                  Olisko tuohon dpf-polttoon muuten apua tool32:sta? Sieltähän voi avata moottorinohjauksen (tai sitten functional) filen ja laittaa sen ajamaan repeatilla sitä vikakoodien nollauksen jobia? Ei kyllä onnistu pakottaminen samalla, vai voika toolia ja inpaa käyttää samaan aikaan?
                  Last edited by böntti; 17-01-2014, 21:19.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by böntti View Post
                    Olisko tuohon dpf-polttoon muuten apua tool32:sta? Sieltähän voi avata moottorinohjauksen (tai sitten functional) filen ja laittaa sen ajamaan repeatilla sitä vikakoodien nollauksen jobia? Ei kyllä onnistu pakottaminen samalla, vai voika toolia ja inpaa käyttää samaan aikaan?
                    Periaattessa onnistuu noinki. Ensin rheingoldilla/disillä poltto pyynti ja sitte vaan tool räkläämään koodia pois. Sikäli rheingoldilla onnistuu myös näpästä koodia kohtuu nopeeta pois pelkästään dde.ltä ja kun saa polton käynnistyyn niin ei tarvi vaihella softasta toiseen että pääsee seuraamaan livedataa paineista ja lämmöistä yms.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      Periaattessa onnistuu noinki. Ensin rheingoldilla/disillä poltto pyynti ja sitte vaan tool räkläämään koodia pois. Sikäli rheingoldilla onnistuu myös näpästä koodia kohtuu nopeeta pois pelkästään dde.ltä ja kun saa polton käynnistyyn niin ei tarvi vaihella softasta toiseen että pääsee seuraamaan livedataa paineista ja lämmöistä yms.
                      Saishan sen polton varmasti sillä toolillaki päälle, pitääpä tutkia niitä dde:n jobeja ku joutaa. Tuo tool32 on aivan ylivertaisen nopea softa käyttää jos vaan tietää mitä tekee.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • eiskalt
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 836
                        • Hyvinkää

                        minkähän takia omassa e39:ssä (tds) battery ja ignition merkit pysyy ihan elottomina? muuten kyllä kaikki pelittää hyvin, mutta noiden takia esim noita quick testejä yms. ei voi käyttää.

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Originally posted by eiskalt View Post
                          minkähän takia omassa e39:ssä (tds) battery ja ignition merkit pysyy ihan elottomina? muuten kyllä kaikki pelittää hyvin, mutta noiden takia esim noita quick testejä yms. ei voi käyttää.

                          Sun kaapelista on kytkemättä 20-pinnisen liittimen pinnit 14 ja 16 (muistaaksen). Vika on mahdollisesti nimenomaan siinä obd-20-pin-adapterissa.
                          Last edited by böntti; 17-01-2014, 23:51.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            ahaa. eli obd-liittimen puolelta ei tulee mitään noille kys. pinneille? onko jossain esim kuvaa/kaaviota, miten ne kuuluu olla kytketty?

                            outoa, ettei olisi piuhassa kaikkia pinnejä kytketty. mitähän varten niinki on tehty?


                            toooosin... kaverin e39:ssä ne kyllä palavat. joten luulisi vian olevan auton päässä.

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Originally posted by eiskalt View Post
                              ahaa. eli obd-liittimen puolelta ei tulee mitään noille kys. pinneille? onko jossain esim kuvaa/kaaviota, miten ne kuuluu olla kytketty?

                              outoa, ettei olisi piuhassa kaikkia pinnejä kytketty. mitähän varten niinki on tehty?


                              toooosin... kaverin e39:ssä ne kyllä palavat. joten luulisi vian olevan auton päässä.
                              Oletettavasti kaveris autossa ei käytetä konetilan 20-pin liitintä vaan auton sisällä olevaa obd-liitintä -> vika on siinä obd-20pin adapterikaapelissa. Tai sitten käytäthän itse sitä moottorin vieressä olevaa liitintä? Voihan se obd-portin ignition-piuha toki teoriassa olla poikki, sitä en kuitenkaan ekana epäilis.

                              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                              Last edited by böntti; 18-01-2014, 00:04.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • eiskalt
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 836
                                • Hyvinkää

                                molemmissa 20-pin pistoke, oma auto -98 ja kaverin -96 tai -97. kummassakaan ei siis obd-pistoketta ole.
                                pitänee joku päivä vaikka mitata, tuleeko sinne ignition pinnille mitään jännitettä.

                                ja kiitos linkistä, pitää tarkistaa mitä siellä omassa piuhassa on!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎