Saako inpalla luettua kaikki modulit jotenkin kerralla? Ei osunut silmään sellaista kohtaa. Ver.5.0
Uudemmasta kalustostosta onnistuu... Functional Jobs sieltä ku autotyypin valitsee niin vasemmalla kaikki modulit ja oikealla ylhäällä tuo. E60 alkaen. Näyttää tuolta vaan pelkät koodit ilman selityksiä. Nollaukseen ylivertanen paikka saa kaikki kerralla pois. Esim dpf pakkopolttoa jne ajatellen...
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Saako inpalla luettua kaikki modulit jotenkin kerralla? Ei osunut silmään sellaista kohtaa. Ver.5.0
Ainakin 5.06 versiossa kun valitsee sen korimallin niin siinä avautuvassa valikossa lukee oikealla "functional jobs", sieltä saa luettua kaikkien moduulien vikakoodit ja infokoodit kerralla. Tai ei kait se siitä versiosta oo niinkään kiinni vaan skripteistä.
Uudemmasta kalustostosta onnistuu... Functional Jobs sieltä ku autotyypin valitsee niin vasemmalla kaikki modulit ja oikealla ylhäällä tuo. E60 alkaen. Näyttää tuolta vaan pelkät koodit ilman selityksiä. Nollaukseen ylivertanen paikka saa kaikki kerralla pois. Esim dpf pakkopolttoa jne ajatellen...
Olisko tuohon dpf-polttoon muuten apua tool32:sta? Sieltähän voi avata moottorinohjauksen (tai sitten functional) filen ja laittaa sen ajamaan repeatilla sitä vikakoodien nollauksen jobia? Ei kyllä onnistu pakottaminen samalla, vai voika toolia ja inpaa käyttää samaan aikaan?
Olisko tuohon dpf-polttoon muuten apua tool32:sta? Sieltähän voi avata moottorinohjauksen (tai sitten functional) filen ja laittaa sen ajamaan repeatilla sitä vikakoodien nollauksen jobia? Ei kyllä onnistu pakottaminen samalla, vai voika toolia ja inpaa käyttää samaan aikaan?
Periaattessa onnistuu noinki. Ensin rheingoldilla/disillä poltto pyynti ja sitte vaan tool räkläämään koodia pois. Sikäli rheingoldilla onnistuu myös näpästä koodia kohtuu nopeeta pois pelkästään dde.ltä ja kun saa polton käynnistyyn niin ei tarvi vaihella softasta toiseen että pääsee seuraamaan livedataa paineista ja lämmöistä yms.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Periaattessa onnistuu noinki. Ensin rheingoldilla/disillä poltto pyynti ja sitte vaan tool räkläämään koodia pois. Sikäli rheingoldilla onnistuu myös näpästä koodia kohtuu nopeeta pois pelkästään dde.ltä ja kun saa polton käynnistyyn niin ei tarvi vaihella softasta toiseen että pääsee seuraamaan livedataa paineista ja lämmöistä yms.
Saishan sen polton varmasti sillä toolillaki päälle, pitääpä tutkia niitä dde:n jobeja ku joutaa. Tuo tool32 on aivan ylivertaisen nopea softa käyttää jos vaan tietää mitä tekee.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
minkähän takia omassa e39:ssä (tds) battery ja ignition merkit pysyy ihan elottomina? muuten kyllä kaikki pelittää hyvin, mutta noiden takia esim noita quick testejä yms. ei voi käyttää.
minkähän takia omassa e39:ssä (tds) battery ja ignition merkit pysyy ihan elottomina? muuten kyllä kaikki pelittää hyvin, mutta noiden takia esim noita quick testejä yms. ei voi käyttää.
Sun kaapelista on kytkemättä 20-pinnisen liittimen pinnit 14 ja 16 (muistaaksen). Vika on mahdollisesti nimenomaan siinä obd-20-pin-adapterissa.
ahaa. eli obd-liittimen puolelta ei tulee mitään noille kys. pinneille? onko jossain esim kuvaa/kaaviota, miten ne kuuluu olla kytketty?
outoa, ettei olisi piuhassa kaikkia pinnejä kytketty. mitähän varten niinki on tehty?
toooosin... kaverin e39:ssä ne kyllä palavat. joten luulisi vian olevan auton päässä.
Oletettavasti kaveris autossa ei käytetä konetilan 20-pin liitintä vaan auton sisällä olevaa obd-liitintä -> vika on siinä obd-20pin adapterikaapelissa. Tai sitten käytäthän itse sitä moottorin vieressä olevaa liitintä? Voihan se obd-portin ignition-piuha toki teoriassa olla poikki, sitä en kuitenkaan ekana epäilis.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
molemmissa 20-pin pistoke, oma auto -98 ja kaverin -96 tai -97. kummassakaan ei siis obd-pistoketta ole.
pitänee joku päivä vaikka mitata, tuleeko sinne ignition pinnille mitään jännitettä.
ja kiitos linkistä, pitää tarkistaa mitä siellä omassa piuhassa on!
Comment