Ja WinKFP en osa käyttää
(En väitä että osaan käyttää INPA tai Tool32 tai muita ohjelmiakaan.. mutta yritän ...)
Mutta mitä mä nyt youtubestä löysin niin pitäisi ”import PABD”-tiedostot ja siinä vaiheessa mä jo tipuin kärryltä...
laskurit ei anna mitään... (katso vastaukseni HTK12:lle)
.. ja vikakoodeja ei ole...
Teet importin sillä koneella olevalla BMW coding toolilla, niin jää säätö vähemmälle.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Nyt antaa vikakoodin 00ABCC RAD: short circuit at aerial power supply
Stereoon tulee virta, mutta ääntä sieltä ei tuu..
Jostain luin että tuo vikakoodi voi tarkoittaa että antennivahvistin on rikki.. no se (ne, kolme yksikköä) on vaihdettu.. ei vaikuttanut asiaan ollenkaan (toki osat otettu purkuautosta, niin..)
Jos pelkkä antennivahvistin olisi rikki ymmärtäisin että radiokanavat ei löytyisi, mutta kun nyt ei tule minkäänlaista ääntä niin epäilen että on jotain muuta vikaa..
Stereoyksikkö on vaihdettu kaksi kertaa eli niitä löytyy nyt kolme kappaletta.. samat oireet kaikilla.. Hetkeksi toimi stereo nro 2 mutta sekin mykistyi..
Stereo on Business CD, onko tietoa jos näissä on joku tyyppivika?
Terve,osaisko joku neuvoo mistä vika koodit voisi johtua,ja miten saisi korjattua. Antaa koodit 215 lamda sensor bank 1, 104 vanos error- exhoust camshaft, 125 Activation electric fan. Auto on e39 528i touring -99.
Terve,osaisko joku neuvoo mistä vika koodit voisi johtua,ja miten saisi korjattua. Antaa koodit 215 lamda sensor bank 1, 104 vanos error- exhoust camshaft, 125 Activation electric fan. Auto on e39 528i touring -99.
Pakovanos ei mene pyydettyyn arvoon. Katin jälkeiseltä lambalta ei tule signaalia (kein signal), eli tarkista ensimmäisenä johdotukset, sen jälkeen katsomaan miltä ne lamdat arvot näyttää. Vertaa vaikka bank2 arvoihin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Pakovanos ei mene pyydettyyn arvoon. Katin jälkeiseltä lambalta ei tule signaalia (kein signal), eli tarkista ensimmäisenä johdotukset, sen jälkeen katsomaan miltä ne lamdat arvot näyttää. Vertaa vaikka bank2 arvoihin.
Kiitoksia ohjeista tämä auttaa ton lamda homman kans ette päin mutta tohon vanokseen viä sen verran että osaatko sanoa mistä johtuu ettei mene pyydettyyn arvoon tai miten lähtee selvittään ongelmaa?
Auto aloitti epätasaisen tyhjäkäynnin, tapahtuu usein kylmänä ja kuumana, mutta ei kuitenkaan aina. Aivan aamun ensimmäisessä käynnistykessä käynti on normaalia. Alkanut myös viime aikoina sauhuttaa kylmänä aika paljon, sellaista valkoista sauhua.
Luin vikakoodit DeepOBD:lla:
DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
Error code: 4C2E
DDE control unit internal, Fault currently not present
Environmental conditions:
- Frequency: 16
- Logistics counter: 40
- Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
- Engine speed: 3010.5 1/min | 1967.5 1/min
- Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
- maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1312.29 bar
- Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 75.74 mg/Hub | 72.6 mg/Hub
DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
Error code: 4C29
DDE control unit internal, Fault currently not present
Environmental conditions:
- Frequency: 16
- Logistics counter: 40
- Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
- Engine speed: 3010.5 1/min | 1967.5 1/min
- Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
- maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1312.29 bar
- Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 75.74 mg/Hub | 72.6 mg/Hub
DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
Error code: 4C2F
DDE control unit internal, Fault currently not present
Environmental conditions:
- Frequency: 15
- Logistics counter: 40
- Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
- Engine speed: 3017.5 1/min | 1964.5 1/min
- Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
- maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1328.01 bar
- Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 76.13 mg/Hub | 72.6 mg/Hub
DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
Error code (Shadow): 41FD
DDE: DDE control module internal, Fault currently present, Program-version check not OK, Fault does not trigger a driver information at the moment.
DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
Error code (Shadow): 41ED
DDE: DDE control module internal, Fault currently present, Data-record check not OK, Fault does not trigger a driver information at the moment.
DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
Error code (Shadow): 4CA4
4CA4 Abgasrückführventil, Plausibilität, Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
KOMBI (Instrument cluster):
Error code: A559
Dashboard: Dashboard: voltage supply switched off, Fault currently not present
Environmental conditions:
- Frequency: -1
- Mileage/km reading: 256888 km
- Power supply: 12.1 V
LM (Lights Module):
Error code: 9CC5
LM: No LIN message (RLS), Fault not currently present
Environmental conditions:
- Frequency: 59
- Mileage/km reading: 257472 km
- Battery voltage: 12.49 V
- Sensor voltage: 0 V
Pikkubimmi (E82 123d) antaa seuraavat vikakoodit ja moottorin vikavalo palaa:
004CF3 DDE Exhaust backpressure sensor, signal
004C5E DDE Particulate filter system
004B1C DDE Fuel filter heating, activation
003FF1 Air mass measurement
Auto toimii muuten hyvin, ei käyttäydy mitenkään oudosti.
Ilmamassamittari on vaihdettu, ei vaikuttanut asiaan.
Nyt auto ei ole mulla, eli en pääse tarkistamaan onko suuria määriä nokea..
Viimeksi kun tarkistin ei ollut. Ja regenerointi oli ilmeisesti suoritettukin..
Onko mahdollista että DPF on jotenkin ollut disabloitu ja nyt se on jostain syystä taas herännyt eloon? :think
Teimme jonkun aikaa sitten boksien nollaus, niin sekin mahdollista..
Pikkubimmi (E82 123d) antaa seuraavat vikakoodit ja moottorin vikavalo palaa:
004CF3 DDE Exhaust backpressure sensor, signal
004C5E DDE Particulate filter system
004B1C DDE Fuel filter heating, activation
003FF1 Air mass measurement
Auto toimii muuten hyvin, ei käyttäydy mitenkään oudosti.
Ilmamassamittari on vaihdettu, ei vaikuttanut asiaan.
Nyt auto ei ole mulla, eli en pääse tarkistamaan onko suuria määriä nokea..
Viimeksi kun tarkistin ei ollut. Ja regenerointi oli ilmeisesti suoritettukin..
Onko mahdollista että DPF on jotenkin ollut disabloitu ja nyt se on jostain syystä taas herännyt eloon? :think
Teimme jonkun aikaa sitten boksien nollaus, niin sekin mahdollista..
Jos näin on käynyt, miten saan se nyt disabloitu?
Mitä tarkoittaa boksien nollaus? Akun kengän irroitus? Uusien softien ajo autoon? DPF vastapaineanturista herjaa, eli anturi luultavasti ei toimi kuten kuuluu. Veikkaisin, että siellä on DPF edelleen paikallaan, kun tuollaisia koodeja antaa. Eli DPF poltot on päällä. DPF polttoja ei voi ottaa pois ilman DPF fyysistä poistamista.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Vanhemmassa 530d E60 autossa tuli oheisissa kuvissa näkyvä vikakoodi. Vaihdoin vasemman takapyörän nopeus/ABS-anturin uuteen nähdäkseni oliko tässä vika. Se ei auttanut. Anturille tuleva johto on kunnossa ulkoa päin sillä matkalla mitä se on näkyvissä ilman lokasuojamuovien tai pohjalevyn poistamista.
Onko johdon katkeaminen yleistä? Miten voisin varmistaa onko vika siinä?
Vanhemmassa 530d E60 autossa tuli oheisissa kuvissa näkyvä vikakoodi. Vaihdoin vasemman takapyörän nopeus/ABS-anturin uuteen nähdäkseni oliko tässä vika. Se ei auttanut. Anturille tuleva johto on kunnossa ulkoa päin sillä matkalla mitä se on näkyvissä ilman lokasuojamuovien tai pohjalevyn poistamista.
Onko johdon katkeaminen yleistä? Miten voisin varmistaa onko vika siinä?
Mikä muu voisi olla ongelmana?
Varmin tapa on käyttää oskilloskooppia.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
E91 335D vuosimallia 08 pukkas vikakoodia 41AA, putsasin MAP anturin ja MAFin ja katselin INPAlla livedataa (tyhjäkäynnillä) ja näyttää tämän kaltaisia arvoja.
Ilmamassa heittää huomattavasti, mutta samalla vikakoodissa teksti
"nicht plausibel zu druck vor partikelfilter und umgebungsrudk" joka google kääntäjän mukaan kertoo "epäuskottava hiukkassuodattimen edessä olevan paineen ja ympäristön paineen suhteen"
Autosta on poistettu DPF ja asennettu suora DP ohjelman asennuksen yhteydessä ja toiminut hyvin nyt vuoden ajan..
Kysymys nyt viisaammille, onko kyseessä viallinen MAF vai dpf paineanturi joka kettuilee, vaikkakin DPF poistettu myös ohjelmasta (AJ tech), vai mahdollisesti jotain ihan muuta.
Alipaine letkut uusittu viime syksynä, joten niissä tuskin on ongelmaa.
Comment