Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 923
    • Kouvola/Myllykoski

    Kaasuläpän potentiometri, eli siis asentotunnistin, ja kertoo moottorinohjaukselle kaasuläpän asennon.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • turbo touring
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 141
      • Kiiminki

      Originally posted by JiiVee92 View Post
      Kaasuläpän potentiometri, eli siis asentotunnistin, ja kertoo moottorinohjaukselle kaasuläpän asennon.
      Tänks.. Tarkemmin aateltuna aika loogista kun käyttää kaasun pohjassa niin menee vikatilaan. Onkohan kaasuläppäanturi entinen vai jotain muuta?

      Comment

      • rphx
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 107
        • Puolanka

        E39 535 1998, tällaset koodit löytyy:

        14 Zuendkreis 10-> Batterieabtrennung
        Err Freq : 1
        Grenzwertunterschreitung(alin arvo ylitetty)
        ------------------------------------------------
        8 Zuendkreis 4 -> Seitenairbag Links
        Err Freq : 1
        Grenzwertuberschreitung(ylin arvo ylitetty)
        ------------------------------------------------
        5 Zuendkreis 1 -> Fahrer Gurtstrammer(turvavyönkiristin)
        Err Freq : 55
        Grenzwertuberschreitung
        ------------------------------------------------
        1 Interner Steuergerraetefehler
        Err Freq : 1
        ------------------------------------------------
        14 Zuendkreis 10 -> Batterieabtrennung
        Err Freq : 7
        Grenzwertunterschreitung
        Fehler Momentan Vorhanden(virhe tällähetkellä saatavissa)
        ------------------------------------------------
        3 Versorgungs Spannung
        Err Freq :4
        Grenzwertunterschreitung
        ------------------------------------------------
        24 Sitzbelegungserkennung(Istuimen käytön tunnistus)
        Err Freq :1
        Kommunikationsstoerung(Viestinnän häiriöt)
        Kurzschluss Gegen U-Batt
        ------------------------------------------------
        32 Seitenairbag Links kommunikationsfehler oder
        Leitungsunterbrechung(Linjan keskeytys)
        Err Freq :256
        ------------------------------------------------
        33 Seitenairbag Rechts kommunikationsfehler oder
        Leitungsunterbrechung
        Err Freq :256
        ------------------------------------------------
        14 Zuendkreis 10 -> Batterieabtrennung
        Err Freq : 256
        Kurzschluss Gegen U-Batt(Kurzschluss=oikosulku)
        ------------------------------------------------

        Sitten koodia poistaessa tulee laatikko:
        Ediabas Error
        AbiCheckJobStatus:JobStatus error[ERROR_ECU_REJECTED]
        Continue Script prosessing
        Y/N

        Eli mitä on jumissa(boxi konsolissa?) tästä on jo laitettu apukuskin penkki jatkuvasti käyttöön, akkupommi ohitettu, piuhat tinattu molempien penkkien alta.
        Last edited by rphx; 27-04-2019, 21:38.
        Kaikki on vielä hyvin jos väliin mahtuu kymppi, mut ei kahta vitosta

        Comment

        • Babbarainen
          Newbiemmer
          • Feb 2017
          • 22
          • Reso

          Originally posted by fraatti View Post
          Jännite tulee(tai pitäisi tulla) samalta sulakkeelta. Riipuen koneen mallista/iästä, sitä et tuossa kertonut.

          https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...sions-control/
          Vaihdoin etummaisen lambdan ja vikavalo tuli taas takasin, vaihdan jälkeen catin olevan kun saan, seuraavaks epäilyksen aihe on DME rele koska livedatasta näkee että lämmittää mutta pätkien sulake on siis pois suljettu?
          Tota lämmitystä ilmeisesti ohjaa DME rele K6300... Onkohan kalliskin ja saakohan muualta kun marmorilta?

          Comment

          • Bertram
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 120
            • Tuusula

            Laitetaan re-postauksena tännekin kysymys seuraavista (muistaakseni korimoduulin) vikakoodeista:

            A3B1 Message error (turn-signal indicator light cycle, 0x1F6), receiver instrument panel, transmitter light module.
            A3C7 No message, receiver instrument panel, transmitter EHC, Instrument cluster
            A3B9 Message (Dynamic Stability Control, 0x1E9) faulty, receiver KOMBI, transmitter DSC, Instrument cluster

            Ongelma on se, että etuovissa olevien ikkunakatkaisimien valot vilkkuvat päälle/pois noin parin minuutin välein ja vain silloin kun auto on paikallaan lepotilassa, ovet lukitsematta. Samaan tahtiin kuuluu jonkin releen tms. naksuntaa kojelaudasta tai ilmansuodatinkotelon alta.

            Ovatko nämä koodit mahdollisesti yhteydesä ongelmaan? Tai onko muuta arvausta sen aiheuttajasta?

            Auto on E61 530d preFL.
            Last edited by Bertram; 30-04-2019, 11:59.
            == e61 530d aut. Touring 05 ==
            == e61 525i man. Touring 06 ==
            == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

            Comment

            • GeeTee
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 374
              • Lappeenranta

              E61 m47 sytytti abs ja dtc valot kesken moottoritien tasakaasulla ajettaessa. Joka renkaan nopeusanturit näyttää samaa.
              Inpa antaa vikakoodia 4a07 generator (layer_BSD)
              Koodi tulee heti takaisin kun poistaa. Ei kyllä luulisi laturin vaikuttavan abseihin mutta sinne ei tule mitään koodia, tuo on ainut mitä antaa mistään. Mistähän lähtisi selvittämään vikaa kun näyttää lataavankin normaalisti.
              e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by GeeTee View Post
                E61 m47 sytytti abs ja dtc valot kesken moottoritien tasakaasulla ajettaessa. Joka renkaan nopeusanturit näyttää samaa.
                Inpa antaa vikakoodia 4a07 generator (layer_BSD)
                Koodi tulee heti takaisin kun poistaa. Ei kyllä luulisi laturin vaikuttavan abseihin mutta sinne ei tule mitään koodia, tuo on ainut mitä antaa mistään. Mistähän lähtisi selvittämään vikaa kun näyttää lataavankin normaalisti.
                E61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa

                luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by peto2 View Post
                  E61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa

                  luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?
                  Hei on niitä joskus nähty, missä ei tosiaan ole kun yksi tai kaksi vikakoodia
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • GeeTee
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 374
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by peto2 View Post
                    E61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa

                    luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?
                    muuta ei anna heti uudelleen kun poistaa. eikä kyllä muita ollutkaan, ihme kyllä vaikka kaikki paikat luettu
                    e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                    Comment

                    • [pmp]
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 650
                      • Vantaa

                      F10 535d anto fuel supply ilmoituksen ja kolmio palamaan, ei lähde välttämättä ekalla seurauksella käyntiin, taitaa lähteä lämpimänä normaalisti, kylmänä kolmannella. Rail paine ~270 käynnissä, kun sammuttaa niin tippuu 9bar.
                      Vikakoodit
                      26d200 fuel supply pressure control, fuel pump for high power input for the current feed pressure
                      249300 rail pressure monitoring at engine start : the low rail pressure
                      At engine start

                      Mikähän mahtais olla vialla?
                      F31 335dx m-sport
                      Ex F10 535d m-sport
                      Ex E30 325i
                      Ex E36 325td
                      Ex E30 320i

                      Comment

                      • [pmp]
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 650
                        • Vantaa

                        Originally posted by [pmp] View Post
                        F10 535d anto fuel supply ilmoituksen ja kolmio palamaan, ei lähde välttämättä ekalla seurauksella käyntiin, taitaa lähteä lämpimänä normaalisti, kylmänä kolmannella. Rail paine ~270 käynnissä, kun sammuttaa niin tippuu 9bar.
                        Vikakoodit
                        26d200 fuel supply pressure control, fuel pump for high power input for the current feed pressure
                        249300 rail pressure monitoring at engine start : the low rail pressure
                        At engine start

                        Mikähän mahtais olla vialla?
                        No nyt ei enää käynnisty, irrotin takapenkin eikä siirtopumpulta kyllä kuulu minkäänlaista ääntä.
                        F31 335dx m-sport
                        Ex F10 535d m-sport
                        Ex E30 325i
                        Ex E36 325td
                        Ex E30 320i

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          Originally posted by [pmp] View Post
                          No nyt ei enää käynnisty, irrotin takapenkin eikä siirtopumpulta kyllä kuulu minkäänlaista ääntä.
                          Testerillä pitäisi pystyä käynnistämään siirtopumppu... kokeileppa sillä...
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • [pmp]
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 650
                            • Vantaa

                            Uus pumppu paikallaan, ei käynnisty. Pumpun liittimelle ei tule virtaa.
                            Vanha pumppu toimiva, tuli kokeiltua irto akulla 😅
                            F31 335dx m-sport
                            Ex F10 535d m-sport
                            Ex E30 325i
                            Ex E36 325td
                            Ex E30 320i

                            Comment

                            • Kaptah
                              Newbiemmer
                              • Oct 2016
                              • 10
                              • Tampere

                              e91 N43B20 vm. 2017 vikakoodit

                              Autoon on vaihdettu uusi Nox anturi ja ngk.n sytytystulpat, jonka jälkeen käyntihäiriöt ovat vähentyneet 95%; eivät kuitenkaan kokonaan häipyneet.
                              Uudet Boschin puolat ovat tilauksessa.

                              Koodit ovat seuraavat:

                              2F11 Radiator blind, Top
                              2C31 Oxygen sensor before catalytic converter, trim control
                              2c6B Oxygen sensor after catalytic converter, system check
                              2C6C Oxygen sensor after catalytic converter 2, system check

                              Carlylla antaa seuraavia tietoja, tulevat aina uudestaan nämä koodit lievien käyntihäiriöiden jälkeen, moottorin vikavalo ei kuitenkaan syty heti.
                              Tämä voi kestää 15-175 km vian ilmenemiseen jälkeen.
                              Carlyn mukaan moottori ei toimi stratified tilassa, ainoastaan homogenous moodilla. Tätä seurasin 50 km.n matkan 60-80 km/h nopeuksilla.

                              Found Faults:
                              --Engine / Motor--
                              *** 2C31:Lambda probe upstream of the catalyst, trimming control ***
                              Fault-Set 1 - ( 162400 km)

                              Input signal feedback controller 1: 0.24 V
                              Lambda shift feedback controller 1: 14655.00 -
                              Voltage Lambda probe after catalytic converter Bank 1: 0.62 V
                              Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 1: 1.72 V

                              *** 2C7B:Lambda probe on the catalyst, signal ***
                              Fault-Set 1 - ( 162416 km)

                              Exhaust gas temperature downstream catalyst Bank 1: 576.00 °C
                              Resistance lambda probe behind catalytic converter Bank 1: 4352.00 ohm
                              Voltage Lambda probe after catalytic converter Bank 1: 0.18 V
                              Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 1: 2.77 V

                              Mistä päin kannattaisi vikaa ryhtyä etsimään, korjaamon mukaan testeri ei näyttänyt vikaa Lambdan antureissa.

                              Kiitos kommenteista jo etukäteen.

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2673
                                • Tampere

                                Originally posted by Kaptah View Post
                                Koodit ovat seuraavat:

                                Mistä päin kannattaisi vikaa ryhtyä etsimään, korjaamon mukaan testeri ei näyttänyt vikaa Lambdan antureissa.
                                Eikö nuo Carlyn näyttämät koodit liity enemmän tai vähemmän lambdoihin?

                                Siksi pohdinkin, että miksiköhän korjaamon mukaan lambdoissa ei vikaa, vai eikö testeri vain osannut niitä tulkita?

                                Tarvittaessa mikäli haluat BMW:n testerin avulla tehdä vertailua diagnostiikkaan, niin voin auttaa asiassa. Lambdat kuitenkin sen verran arvokkaita osia, ettei niitä ihan suoriltaan kannata lähteä uusimaan. Autolla toki jo yli 160 tkm menty, joten ihan uuden veroisia eivät enää kuitenkaan ole ja oireita näyttää jo olevan, mitkä voisivat sopia tilanteeseen
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎