Kaasuläpän potentiometri, eli siis asentotunnistin, ja kertoo moottorinohjaukselle kaasuläpän asennon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
-
-
E39 535 1998, tällaset koodit löytyy:
14 Zuendkreis 10-> Batterieabtrennung
Err Freq : 1
Grenzwertunterschreitung(alin arvo ylitetty)
------------------------------------------------
8 Zuendkreis 4 -> Seitenairbag Links
Err Freq : 1
Grenzwertuberschreitung(ylin arvo ylitetty)
------------------------------------------------
5 Zuendkreis 1 -> Fahrer Gurtstrammer(turvavyönkiristin)
Err Freq : 55
Grenzwertuberschreitung
------------------------------------------------
1 Interner Steuergerraetefehler
Err Freq : 1
------------------------------------------------
14 Zuendkreis 10 -> Batterieabtrennung
Err Freq : 7
Grenzwertunterschreitung
Fehler Momentan Vorhanden(virhe tällähetkellä saatavissa)
------------------------------------------------
3 Versorgungs Spannung
Err Freq :4
Grenzwertunterschreitung
------------------------------------------------
24 Sitzbelegungserkennung(Istuimen käytön tunnistus)
Err Freq :1
Kommunikationsstoerung(Viestinnän häiriöt)
Kurzschluss Gegen U-Batt
------------------------------------------------
32 Seitenairbag Links kommunikationsfehler oder
Leitungsunterbrechung(Linjan keskeytys)
Err Freq :256
------------------------------------------------
33 Seitenairbag Rechts kommunikationsfehler oder
Leitungsunterbrechung
Err Freq :256
------------------------------------------------
14 Zuendkreis 10 -> Batterieabtrennung
Err Freq : 256
Kurzschluss Gegen U-Batt(Kurzschluss=oikosulku)
------------------------------------------------
Sitten koodia poistaessa tulee laatikko:
Ediabas Error
AbiCheckJobStatus:JobStatus error[ERROR_ECU_REJECTED]
Continue Script prosessing
Y/N
Eli mitä on jumissa(boxi konsolissa?) tästä on jo laitettu apukuskin penkki jatkuvasti käyttöön, akkupommi ohitettu, piuhat tinattu molempien penkkien alta.Last edited by rphx; 27-04-2019, 21:38.Kaikki on vielä hyvin jos väliin mahtuu kymppi, mut ei kahta vitosta
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJännite tulee(tai pitäisi tulla) samalta sulakkeelta. Riipuen koneen mallista/iästä, sitä et tuossa kertonut.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...sions-control/
Tota lämmitystä ilmeisesti ohjaa DME rele K6300... Onkohan kalliskin ja saakohan muualta kun marmorilta?
Comment
-
-
Laitetaan re-postauksena tännekin kysymys seuraavista (muistaakseni korimoduulin) vikakoodeista:
A3B1 Message error (turn-signal indicator light cycle, 0x1F6), receiver instrument panel, transmitter light module.
A3C7 No message, receiver instrument panel, transmitter EHC, Instrument cluster
A3B9 Message (Dynamic Stability Control, 0x1E9) faulty, receiver KOMBI, transmitter DSC, Instrument cluster
Ongelma on se, että etuovissa olevien ikkunakatkaisimien valot vilkkuvat päälle/pois noin parin minuutin välein ja vain silloin kun auto on paikallaan lepotilassa, ovet lukitsematta. Samaan tahtiin kuuluu jonkin releen tms. naksuntaa kojelaudasta tai ilmansuodatinkotelon alta.
Ovatko nämä koodit mahdollisesti yhteydesä ongelmaan? Tai onko muuta arvausta sen aiheuttajasta?
Auto on E61 530d preFL.Last edited by Bertram; 30-04-2019, 11:59.== e61 530d aut. Touring 05 ==
== e61 525i man. Touring 06 ==
== Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==
Comment
-
-
E61 m47 sytytti abs ja dtc valot kesken moottoritien tasakaasulla ajettaessa. Joka renkaan nopeusanturit näyttää samaa.
Inpa antaa vikakoodia 4a07 generator (layer_BSD)
Koodi tulee heti takaisin kun poistaa. Ei kyllä luulisi laturin vaikuttavan abseihin mutta sinne ei tule mitään koodia, tuo on ainut mitä antaa mistään. Mistähän lähtisi selvittämään vikaa kun näyttää lataavankin normaalisti.e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Originally posted by GeeTee View PostE61 m47 sytytti abs ja dtc valot kesken moottoritien tasakaasulla ajettaessa. Joka renkaan nopeusanturit näyttää samaa.
Inpa antaa vikakoodia 4a07 generator (layer_BSD)
Koodi tulee heti takaisin kun poistaa. Ei kyllä luulisi laturin vaikuttavan abseihin mutta sinne ei tule mitään koodia, tuo on ainut mitä antaa mistään. Mistähän lähtisi selvittämään vikaa kun näyttää lataavankin normaalisti.
luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostE61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa
luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostE61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa
luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
F10 535d anto fuel supply ilmoituksen ja kolmio palamaan, ei lähde välttämättä ekalla seurauksella käyntiin, taitaa lähteä lämpimänä normaalisti, kylmänä kolmannella. Rail paine ~270 käynnissä, kun sammuttaa niin tippuu 9bar.
Vikakoodit
26d200 fuel supply pressure control, fuel pump for high power input for the current feed pressure
249300 rail pressure monitoring at engine start : the low rail pressure
At engine start
Mikähän mahtais olla vialla?F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by [pmp] View PostF10 535d anto fuel supply ilmoituksen ja kolmio palamaan, ei lähde välttämättä ekalla seurauksella käyntiin, taitaa lähteä lämpimänä normaalisti, kylmänä kolmannella. Rail paine ~270 käynnissä, kun sammuttaa niin tippuu 9bar.
Vikakoodit
26d200 fuel supply pressure control, fuel pump for high power input for the current feed pressure
249300 rail pressure monitoring at engine start : the low rail pressure
At engine start
Mikähän mahtais olla vialla?F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by [pmp] View PostNo nyt ei enää käynnisty, irrotin takapenkin eikä siirtopumpulta kyllä kuulu minkäänlaista ääntä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
e91 N43B20 vm. 2017 vikakoodit
Autoon on vaihdettu uusi Nox anturi ja ngk.n sytytystulpat, jonka jälkeen käyntihäiriöt ovat vähentyneet 95%; eivät kuitenkaan kokonaan häipyneet.
Uudet Boschin puolat ovat tilauksessa.
Koodit ovat seuraavat:
2F11 Radiator blind, Top
2C31 Oxygen sensor before catalytic converter, trim control
2c6B Oxygen sensor after catalytic converter, system check
2C6C Oxygen sensor after catalytic converter 2, system check
Carlylla antaa seuraavia tietoja, tulevat aina uudestaan nämä koodit lievien käyntihäiriöiden jälkeen, moottorin vikavalo ei kuitenkaan syty heti.
Tämä voi kestää 15-175 km vian ilmenemiseen jälkeen.
Carlyn mukaan moottori ei toimi stratified tilassa, ainoastaan homogenous moodilla. Tätä seurasin 50 km.n matkan 60-80 km/h nopeuksilla.
Found Faults:
--Engine / Motor--
*** 2C31:Lambda probe upstream of the catalyst, trimming control ***
Fault-Set 1 - ( 162400 km)
Input signal feedback controller 1: 0.24 V
Lambda shift feedback controller 1: 14655.00 -
Voltage Lambda probe after catalytic converter Bank 1: 0.62 V
Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 1: 1.72 V
*** 2C7B:Lambda probe on the catalyst, signal ***
Fault-Set 1 - ( 162416 km)
Exhaust gas temperature downstream catalyst Bank 1: 576.00 °C
Resistance lambda probe behind catalytic converter Bank 1: 4352.00 ohm
Voltage Lambda probe after catalytic converter Bank 1: 0.18 V
Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 1: 2.77 V
Mistä päin kannattaisi vikaa ryhtyä etsimään, korjaamon mukaan testeri ei näyttänyt vikaa Lambdan antureissa.
Kiitos kommenteista jo etukäteen.
Comment
-
-
Originally posted by Kaptah View PostKoodit ovat seuraavat:
Mistä päin kannattaisi vikaa ryhtyä etsimään, korjaamon mukaan testeri ei näyttänyt vikaa Lambdan antureissa.
Siksi pohdinkin, että miksiköhän korjaamon mukaan lambdoissa ei vikaa, vai eikö testeri vain osannut niitä tulkita?
Tarvittaessa mikäli haluat BMW:n testerin avulla tehdä vertailua diagnostiikkaan, niin voin auttaa asiassa. Lambdat kuitenkin sen verran arvokkaita osia, ettei niitä ihan suoriltaan kannata lähteä uusimaan. Autolla toki jo yli 160 tkm menty, joten ihan uuden veroisia eivät enää kuitenkaan ole ja oireita näyttää jo olevan, mitkä voisivat sopia tilanteeseenB48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment