Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [elle]
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 15
    • Pietarsaari

    Originally posted by [elle] View Post
    eka postaus täällä ja heti vikakoodien kimppuun....

    Vikoja josta ei tule vikakoodeja:

    - radio on täysin mykkä... ostimme käytetyn stereon, vaihdomme sen ja hetkeksi toimi... ja kuoli taas. Ei anna minkäänlaista varoitusäänejäkään

    - takavalot ovat pimeät, johdot tarkistettu (FRM- >valot) ne ovat OK mutta virta ei tuu...
    (polttimot ovat ehjät)
    Ainakin takavalo-ongelma voimme unohda tässä vaiheessa... ei anna vikakoodeja, mutta todettu että LEDit herjaavat.. jostain syystä.

    Radio edelleenkin mykkä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by [elle] View Post
      Juu, tarkistettu INPAlla että FRM_70.

      [ATTACH]160204[/ATTACH]




      Ja WinKFP en osa käyttää
      (En väitä että osaan käyttää INPA tai Tool32 tai muita ohjelmiakaan.. mutta yritän ...)
      Mutta mitä mä nyt youtubestä löysin niin pitäisi ”import PABD”-tiedostot ja siinä vaiheessa mä jo tipuin kärryltä...



      laskurit ei anna mitään... (katso vastaukseni HTK12:lle)



      .. ja vikakoodeja ei ole...
      Teet importin sillä koneella olevalla BMW coding toolilla, niin jää säätö vähemmälle.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • [elle]
        Newbiemmer
        • Nov 2015
        • 15
        • Pietarsaari

        Stereo mykkä - vikakoodi 00ABCC

        Baby bimmin stereo on edelleenkin mykkä..

        Nyt antaa vikakoodin 00ABCC RAD: short circuit at aerial power supply

        Stereoon tulee virta, mutta ääntä sieltä ei tuu..
        Jostain luin että tuo vikakoodi voi tarkoittaa että antennivahvistin on rikki.. no se (ne, kolme yksikköä) on vaihdettu.. ei vaikuttanut asiaan ollenkaan (toki osat otettu purkuautosta, niin..)

        Jos pelkkä antennivahvistin olisi rikki ymmärtäisin että radiokanavat ei löytyisi, mutta kun nyt ei tule minkäänlaista ääntä niin epäilen että on jotain muuta vikaa..

        Stereoyksikkö on vaihdettu kaksi kertaa eli niitä löytyy nyt kolme kappaletta.. samat oireet kaikilla.. Hetkeksi toimi stereo nro 2 mutta sekin mykistyi..

        Stereo on Business CD, onko tietoa jos näissä on joku tyyppivika?

        Comment

        • JipJip
          Newbiemmer
          • May 2017
          • 7
          • Pirkanmaa/Birkala

          E39 m52b28tu vikakoodit

          Terve,osaisko joku neuvoo mistä vika koodit voisi johtua,ja miten saisi korjattua. Antaa koodit 215 lamda sensor bank 1, 104 vanos error- exhoust camshaft, 125 Activation electric fan. Auto on e39 528i touring -99.
          Attached Files

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by JipJip View Post
            Terve,osaisko joku neuvoo mistä vika koodit voisi johtua,ja miten saisi korjattua. Antaa koodit 215 lamda sensor bank 1, 104 vanos error- exhoust camshaft, 125 Activation electric fan. Auto on e39 528i touring -99.
            Pakovanos ei mene pyydettyyn arvoon. Katin jälkeiseltä lambalta ei tule signaalia (kein signal), eli tarkista ensimmäisenä johdotukset, sen jälkeen katsomaan miltä ne lamdat arvot näyttää. Vertaa vaikka bank2 arvoihin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • JipJip
              Newbiemmer
              • May 2017
              • 7
              • Pirkanmaa/Birkala

              Originally posted by HTK12 View Post
              Pakovanos ei mene pyydettyyn arvoon. Katin jälkeiseltä lambalta ei tule signaalia (kein signal), eli tarkista ensimmäisenä johdotukset, sen jälkeen katsomaan miltä ne lamdat arvot näyttää. Vertaa vaikka bank2 arvoihin.
              Kiitoksia ohjeista tämä auttaa ton lamda homman kans ette päin mutta tohon vanokseen viä sen verran että osaatko sanoa mistä johtuu ettei mene pyydettyyn arvoon tai miten lähtee selvittään ongelmaa?

              Comment

              • Jka
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 214
                • jyväskylä

                Mistä mahtaa tämä dme ssä useasti oleva koodi johtua?
                Attached Files
                E70 X5 4.8i
                ex: E46 325Ci

                Comment

                • furi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 135
                  • Turku

                  Auto aloitti epätasaisen tyhjäkäynnin, tapahtuu usein kylmänä ja kuumana, mutta ei kuitenkaan aina. Aivan aamun ensimmäisessä käynnistykessä käynti on normaalia. Alkanut myös viime aikoina sauhuttaa kylmänä aika paljon, sellaista valkoista sauhua.

                  Luin vikakoodit DeepOBD:lla:
                  DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
                  Error code: 4C2E
                  DDE control unit internal, Fault currently not present
                  Environmental conditions:
                  - Frequency: 16
                  - Logistics counter: 40
                  - Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
                  - Engine speed: 3010.5 1/min | 1967.5 1/min
                  - Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
                  - maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1312.29 bar
                  - Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 75.74 mg/Hub | 72.6 mg/Hub

                  DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
                  Error code: 4C29
                  DDE control unit internal, Fault currently not present
                  Environmental conditions:
                  - Frequency: 16
                  - Logistics counter: 40
                  - Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
                  - Engine speed: 3010.5 1/min | 1967.5 1/min
                  - Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
                  - maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1312.29 bar
                  - Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 75.74 mg/Hub | 72.6 mg/Hub

                  DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
                  Error code: 4C2F
                  DDE control unit internal, Fault currently not present
                  Environmental conditions:
                  - Frequency: 15
                  - Logistics counter: 40
                  - Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
                  - Engine speed: 3017.5 1/min | 1964.5 1/min
                  - Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
                  - maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1328.01 bar
                  - Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 76.13 mg/Hub | 72.6 mg/Hub

                  DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
                  Error code (Shadow): 41FD
                  DDE: DDE control module internal, Fault currently present, Program-version check not OK, Fault does not trigger a driver information at the moment.

                  DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
                  Error code (Shadow): 41ED
                  DDE: DDE control module internal, Fault currently present, Data-record check not OK, Fault does not trigger a driver information at the moment.

                  DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
                  Error code (Shadow): 4CA4
                  4CA4 Abgasrückführventil, Plausibilität, Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

                  KOMBI (Instrument cluster):
                  Error code: A559
                  Dashboard: Dashboard: voltage supply switched off, Fault currently not present
                  Environmental conditions:
                  - Frequency: -1
                  - Mileage/km reading: 256888 km
                  - Power supply: 12.1 V

                  LM (Lights Module):
                  Error code: 9CC5
                  LM: No LIN message (RLS), Fault not currently present
                  Environmental conditions:
                  - Frequency: 59
                  - Mileage/km reading: 257472 km
                  - Battery voltage: 12.49 V
                  - Sensor voltage: 0 V
                  Mistähän alkaisi painimaan ensimmäisenä?
                  E61 520dA LCI -08

                  Comment

                  • [elle]
                    Newbiemmer
                    • Nov 2015
                    • 15
                    • Pietarsaari

                    E82 - 123d DPF vikakoodit

                    Moi,

                    Pikkubimmi (E82 123d) antaa seuraavat vikakoodit ja moottorin vikavalo palaa:

                    004CF3 DDE Exhaust backpressure sensor, signal
                    004C5E DDE Particulate filter system
                    004B1C DDE Fuel filter heating, activation
                    003FF1 Air mass measurement


                    Auto toimii muuten hyvin, ei käyttäydy mitenkään oudosti.

                    Ilmamassamittari on vaihdettu, ei vaikuttanut asiaan.

                    Nyt auto ei ole mulla, eli en pääse tarkistamaan onko suuria määriä nokea..
                    Viimeksi kun tarkistin ei ollut. Ja regenerointi oli ilmeisesti suoritettukin..

                    Onko mahdollista että DPF on jotenkin ollut disabloitu ja nyt se on jostain syystä taas herännyt eloon? :think
                    Teimme jonkun aikaa sitten boksien nollaus, niin sekin mahdollista..

                    Jos näin on käynyt, miten saan se nyt disabloitu?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by [elle] View Post
                      Moi,

                      Pikkubimmi (E82 123d) antaa seuraavat vikakoodit ja moottorin vikavalo palaa:

                      004CF3 DDE Exhaust backpressure sensor, signal
                      004C5E DDE Particulate filter system
                      004B1C DDE Fuel filter heating, activation
                      003FF1 Air mass measurement


                      Auto toimii muuten hyvin, ei käyttäydy mitenkään oudosti.

                      Ilmamassamittari on vaihdettu, ei vaikuttanut asiaan.

                      Nyt auto ei ole mulla, eli en pääse tarkistamaan onko suuria määriä nokea..
                      Viimeksi kun tarkistin ei ollut. Ja regenerointi oli ilmeisesti suoritettukin..

                      Onko mahdollista että DPF on jotenkin ollut disabloitu ja nyt se on jostain syystä taas herännyt eloon? :think
                      Teimme jonkun aikaa sitten boksien nollaus, niin sekin mahdollista..

                      Jos näin on käynyt, miten saan se nyt disabloitu?
                      Mitä tarkoittaa boksien nollaus? Akun kengän irroitus? Uusien softien ajo autoon? DPF vastapaineanturista herjaa, eli anturi luultavasti ei toimi kuten kuuluu. Veikkaisin, että siellä on DPF edelleen paikallaan, kun tuollaisia koodeja antaa. Eli DPF poltot on päällä. DPF polttoja ei voi ottaa pois ilman DPF fyysistä poistamista.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • asis
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 1138
                        • Joensuu

                        -95 320i M52 E36:ssa ABS valot lävähti tauluun ja tämmöstä koodia Inpa antaa. Mitähän tämä nyt voisi olla suomeksi sanottuna?

                        Edit: ilmeisesti abs pumpulta tuo toinen? Mitäs tuo toinen koodi mahdollisesti tarkottaa, jossa jännite 16,5v?
                        Attached Files
                        Last edited by asis; 27-04-2021, 20:07.
                        E39 540iA M-Sport Imolarot II
                        E36 323i touring
                        Volvo V70 2.4D mk3
                        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                        Honda Civic 1.4 4d ES
                        Chevy Caprice Classic
                        ex:
                        E32 730iA
                        E39 528i Calypsorot metallic
                        E36 325i x2

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by asis View Post
                          -95 320i M52 E36:ssa ABS valot lävähti tauluun ja tämmöstä koodia Inpa antaa. Mitähän tämä nyt voisi olla suomeksi sanottuna?

                          Edit: ilmeisesti abs pumpulta tuo toinen? Mitäs tuo toinen koodi mahdollisesti tarkottaa, jossa jännite 16,5v?
                          Ensimmäinen meinaa, että jännite olisi ollut yli 16,5V. Voisi olla jännitteensäädin. Ei mikään ihme, että ABS valot tuolloin lävähtää tauluun.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Ranee
                            Newbiemmer
                            • Sep 2016
                            • 5
                            • Espoo

                            DSC: road speed signal, no signal or value

                            Vanhemmassa 530d E60 autossa tuli oheisissa kuvissa näkyvä vikakoodi. Vaihdoin vasemman takapyörän nopeus/ABS-anturin uuteen nähdäkseni oliko tässä vika. Se ei auttanut. Anturille tuleva johto on kunnossa ulkoa päin sillä matkalla mitä se on näkyvissä ilman lokasuojamuovien tai pohjalevyn poistamista.



                            Onko johdon katkeaminen yleistä? Miten voisin varmistaa onko vika siinä?


                            Mikä muu voisi olla ongelmana?
                            Attached Files

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Ranee View Post
                              Vanhemmassa 530d E60 autossa tuli oheisissa kuvissa näkyvä vikakoodi. Vaihdoin vasemman takapyörän nopeus/ABS-anturin uuteen nähdäkseni oliko tässä vika. Se ei auttanut. Anturille tuleva johto on kunnossa ulkoa päin sillä matkalla mitä se on näkyvissä ilman lokasuojamuovien tai pohjalevyn poistamista.



                              Onko johdon katkeaminen yleistä? Miten voisin varmistaa onko vika siinä?


                              Mikä muu voisi olla ongelmana?
                              Varmin tapa on käyttää oskilloskooppia.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Simpanssi
                                BTCF Member
                                • Jun 2017
                                • 15
                                • Itä-Uusimaa

                                E91 335D vuosimallia 08 pukkas vikakoodia 41AA, putsasin MAP anturin ja MAFin ja katselin INPAlla livedataa (tyhjäkäynnillä) ja näyttää tämän kaltaisia arvoja.







                                Ilmamassa heittää huomattavasti, mutta samalla vikakoodissa teksti
                                "nicht plausibel zu druck vor partikelfilter und umgebungsrudk" joka google kääntäjän mukaan kertoo "epäuskottava hiukkassuodattimen edessä olevan paineen ja ympäristön paineen suhteen"





                                Autosta on poistettu DPF ja asennettu suora DP ohjelman asennuksen yhteydessä ja toiminut hyvin nyt vuoden ajan..
                                Kysymys nyt viisaammille, onko kyseessä viallinen MAF vai dpf paineanturi joka kettuilee, vaikkakin DPF poistettu myös ohjelmasta (AJ tech), vai mahdollisesti jotain ihan muuta.

                                Alipaine letkut uusittu viime syksynä, joten niissä tuskin on ongelmaa.

                                Ei viitsisi arvalla osia tilailla :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎