Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sipi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 320
    • Helsinki

    Originally posted by Robi View Post
    Eräillä on tosiaan ongelmia ymmärtää toisten mielipiteet. Mä olen ajanut karkeasti 95% ajoistani omalla E39:llä Premium-luokan renkailla ja ainoat vetelyt mitä on omalle kohdalle osunut oli kun alla sattui käymään Nankangit. Rengaskoko on vakiintunut siihen 19" sekä kesällä että talvella ja kilometrejä tulee noin 30000-40000 per vuosi melko tasaisesti jakautuneena eri vuodenaikoihin. Kesällä on ollut Michelin Pilot Sport2 tai BF GoodRich G-Force Profiler (jotka on myös Michelinin valmistamat) ja auton käytös on erinomainen...ei vetele, ei rengasmelua, mukava myös mukulakivillä yms.

    Nankangit jotka oli hetken aikaa 08 kesällä oli erittäin arvaamattomat mun ajotottumuksilla ja sen pohjalta en suosittele niitä kellekkään.

    Mutta summa summarum..ajakoon kukin sillä minkä parhaaksi näkevät.. niin teen mäkin.
    Osaisitko heittää vertailua juurikin 19" koossa tuosta GoodRich:n G-Force Profilerista vs Falken fk452. Pikaisella vilkaisulla tosin ei noista peruspaikoista löytynyt GR:aa, eli camskills'sta & rengasonlinesta. Oletettavasti tuo pyörii jossain Falkenin hintahaarukassa?
    e39 M5 Carbonschwarz '2001
    ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
    ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

    Comment

    • Ravermeister
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1508
      • Melkeen Turkkuses

      Originally posted by parjan_fin View Post

      Jos oikein rankasti yleistetään, niin pääsääntöisesti kunnon renkaita on noi "isot merkit", toki siitäkin saa olla eri mieltä.
      Tämän perusteella ostat seuraavaksi GT Radialit tai Daytonat? Suora lainaus valmistajan kotisivuilta: Ranked as the leading tire manufacturer in China and one of the largest in the world, Giti attributes its success to fair business practice and willingness to invest in people, research & development and manufacturing technology.
      -Turku Connection-
      HDJ80 4.2TD
      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        Mielipiteitä joo... mutta ei vetely ole mielipidekysymys. Rengas joko vetelee tai sitten ei. Tietenkin sitäkin on monenasteista, mutta pääsääntöisesti jos kaistaa vaihtaessa tai jarrutettaessa on pakko olla tiukka ote ratista, niin rengas vetelee.

        Kun täältä voi lukea Nankangista että se vetelee ja on kamala ajaa ja samaan aikaan se on mainio ajaa eikä vetele. Ja vastaavasti "merkkirenkaista" että on loistava ajaa, hiljainen ei vetele...ja että vetelee perkeleesti ja meluaa.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by Hemi View Post
          Mitähän merkkiä+mallia voisit minulle esim.245/35-19" kokoluokassa tarjota?
          Michelin pilot exalto.

          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Peltsii View Post
            Michelin pilot exalto.
            Selvä. Tämäkö on sitten minulle se "paras" rengas tuon Hankook ventus S1:n tilalle ja parempi kuin seuraavaksi aiotut ventus V12:set?
            Eli kerrotko vielä hieman tarkemmin, mitä hyvää=parasta saan tuosta
            245/35-19" exaltosta x2 hintaan suhteessa Hankookin S1 tai V12:een?

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              Originally posted by Hemi View Post
              Eli kerrotko vielä hieman tarkemmin, mitä hyvää=parasta saan tuosta
              245/35-19" exaltosta x2 hintaan suhteessa Hankookin S1 tai V12:een?
              Suurta kunnioitusta Esson baarissa.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by jsa014 View Post
                Suurta kunnioitusta Esson baarissa.
                Niinpä, tai sitten myötähäpeän hyminää....

                Comment

                • parjan_fin
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 86
                  • Rajamäki

                  Originally posted by jsa014 View Post
                  Mielipiteitä joo... mutta ei vetely ole mielipidekysymys. Rengas joko vetelee tai sitten ei. Tietenkin sitäkin on monenasteista, mutta pääsääntöisesti jos kaistaa vaihtaessa tai jarrutettaessa on pakko olla tiukka ote ratista, niin rengas vetelee.

                  Kun täältä voi lukea Nankangista että se vetelee ja on kamala ajaa ja samaan aikaan se on mainio ajaa eikä vetele. Ja vastaavasti "merkkirenkaista" että on loistava ajaa, hiljainen ei vetele...ja että vetelee perkeleesti ja meluaa.
                  Keltanokan, eli meikäläisen, nokkaan haiskahtaa siltä kuin ei olisi kaikissa näissä "vertailukulkineissa" ollut kulmat kohdillaan tai vanteen ET väärin tai jopa rengaspaineet väärin... Mistä noista tietää. Kokeilemalla selviää.

                  Noh, mielipiteitä on yhtä monta kun on p**sereikiä, jokaisella on omansa.
                  ==========
                  Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by parjan_fin View Post
                    Keltanokan, eli meikäläisen, nokkaan haiskahtaa siltä kuin ei olisi kaikissa näissä "vertailukulkineissa" ollut kulmat kohdillaan tai vanteen ET väärin tai jopa rengaspaineet väärin... Mistä noista tietää. Kokeilemalla selviää.

                    Noh, mielipiteitä on yhtä monta kun on p**sereikiä, jokaisella on omansa.
                    monet huippurenkaat on jäykkärunkoisia ja teräväolkaisia, mikä sopii kyllä hyvin tasaiselle saksan bahnalle tarkkaan ajotuntumaan, mutta uraisilla suomen teillä ei ehkä paras mahdollinen yhdistelmä mukavaan ajonautintoon.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by parjan_fin View Post
                      Keltanokan, eli meikäläisen, nokkaan haiskahtaa siltä kuin ei olisi kaikissa näissä "vertailukulkineissa" ollut kulmat kohdillaan tai vanteen ET väärin tai jopa rengaspaineet väärin... Mistä noista tietää. Kokeilemalla selviää.

                      Noh, mielipiteitä on yhtä monta kun on p**sereikiä, jokaisella on omansa.
                      No, entä "haiskahtaako nenääsi" myös nykyisten +17" kokoluokkien RunFlat renkaiden ongelmat? Eli että näissäkin "premium merkeissä" olevat ajettavuuden ongelmat Suomessa johtuu vain viturallaan olevista kulmista, väärän et:n vanteista ja vääristä ilmanpaineista? Eli että itse renkaan rakenne ei siis vaikuta sen uraherkkyyteen, vaan vika on jossain muualla?
                      Entä sitten TM:n testit autoilla joissa alla on ylikokoiset "premium" renkaat?
                      Miksi jo maailman sivun näissä testeissä/maisteissa TM:n toimittajat ovat ko.renkaat haukkuneet Suomeen täysin sopimattomiksi juuri uraherkkyyden suhteen? Kuitenkaan tuota uraherkkyyttä ei kotimaisissa rengastesteissä arvostella lainkaan, vaan uraherkkyyden katsotaan olevan näihin "premium" tuotteisiin sisäänrakennettu välttämätön paha yli 17" renkaissa....jota se kuitenkaan oikeassa todellisuudessa ei ole?
                      Suomessa ajo-olosuhteet ovat kuitenkin varsin erilaiset kuin 99%:lla kaikilla muilla näiden tuotteiden käyttäjäkuntaa, joten miksi tehdä kompromisseja tuotteen terävyyden/reagoinnin suhteen kun samalla menetatään testivoittoon vaadittavat pisteet ja hyötyjiä ovat vain 1-2% tuotteen loppukuluttajista.
                      Mikäli uraherkkyys olisi rengastesteissä mukana 15%25%:n painotuksella, olisi eurooppalaisetkin ylikokotuotteet varsin erilaisia kuin nyt.
                      Jos joku kuvittelee että renkaassa on rakenteellisesti olemassa ilmaisia lounaita, ollaan pelkästään tuotemarkkinoinnin uhreja=täydellisiä kuluttajia.
                      Uraherkkyys ja renkaan terävyys/reagointi/vaste on AINA toistensa suhteessa kompromissi. Eli radalle parhaiten soveltuva terävä ja nopeasti reagoiva tuote ei koskaan voi olla täysin tunteeton urille, riippumatta akselistokulmista, vanteen et:stä,tms.
                      Tästä syystä ei ole olemassakaan mitään "parasta rengasta", vaan se on aina kompromissiensa summa.
                      Kannattaa kuitenkin muistaa että nyt puhutaan kesärenkaista joiden keskinäiset erot eri pidollisten ominaisuuksien kesken on käytännössä alle 10%.
                      Kuitenkin käytännössä lähes samojen ajonopeuksien eri talvirenkaissa pidolliset erot esim.kitka ja nastarenkaiden välillä voi olla jopa 50% ja saman tyypinkin renkaissa helposti 20-30%.
                      On siis todella absurdia perustella x2-x3 kallimman kesärenkaan "erinomaisuutta" muutaman sekunnin ratakierroserolla ahvenistolla tai muutaman metrin jarrutusmatkaeroin jos/kun kuitenkin Suomen talvet ajellaan W-nopeusluokan kitkoilla.
                      Toki ymmärrän ja tiedän sen että aika monille "katu-uskottavuus" on kuitenkin se perimmäinen syy valintoihin, joissa brändi on kuitenkin se tärkein valintaan vaikuttava asia.

                      Comment

                      • parjan_fin
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 86
                        • Rajamäki

                        Originally posted by Hemi View Post
                        No, entä "haiskahtaako nenääsi" myös nykyisten +17" kokoluokkien RunFlat renkaiden ongelmat? Eli että näissäkin "premium merkeissä" olevat ajettavuuden ongelmat Suomessa johtuu vain viturallaan olevista kulmista, väärän et:n vanteista ja vääristä ilmanpaineista? Eli että itse renkaan rakenne ei siis vaikuta sen uraherkkyyteen, vaan vika on jossain muualla?
                        Entä sitten TM:n testit autoilla joissa alla on ylikokoiset "premium" renkaat?
                        Miksi jo maailman sivun näissä testeissä/maisteissa TM:n toimittajat ovat ko.renkaat haukkuneet Suomeen täysin sopimattomiksi juuri uraherkkyyden suhteen? Kuitenkaan tuota uraherkkyyttä ei kotimaisissa rengastesteissä arvostella lainkaan, vaan uraherkkyyden katsotaan olevan näihin "premium" tuotteisiin sisäänrakennettu välttämätön paha yli 17" renkaissa....jota se kuitenkaan oikeassa todellisuudessa ei ole?
                        Suomessa ajo-olosuhteet ovat kuitenkin varsin erilaiset kuin 99%:lla kaikilla muilla näiden tuotteiden käyttäjäkuntaa, joten miksi tehdä kompromisseja tuotteen terävyyden/reagoinnin suhteen kun samalla menetatään testivoittoon vaadittavat pisteet ja hyötyjiä ovat vain 1-2% tuotteen loppukuluttajista.
                        Mikäli uraherkkyys olisi rengastesteissä mukana 15%25%:n painotuksella, olisi eurooppalaisetkin ylikokotuotteet varsin erilaisia kuin nyt.
                        Jos joku kuvittelee että renkaassa on rakenteellisesti olemassa ilmaisia lounaita, ollaan pelkästään tuotemarkkinoinnin uhreja=täydellisiä kuluttajia.
                        Uraherkkyys ja renkaan terävyys/reagointi/vaste on AINA toistensa suhteessa kompromissi. Eli radalle parhaiten soveltuva terävä ja nopeasti reagoiva tuote ei koskaan voi olla täysin tunteeton urille, riippumatta akselistokulmista, vanteen et:stä,tms.
                        Tästä syystä ei ole olemassakaan mitään "parasta rengasta", vaan se on aina kompromissiensa summa.
                        Kannattaa kuitenkin muistaa että nyt puhutaan kesärenkaista joiden keskinäiset erot eri pidollisten ominaisuuksien kesken on käytännössä alle 10%.
                        Kuitenkin käytännössä lähes samojen ajonopeuksien eri talvirenkaissa pidolliset erot esim.kitka ja nastarenkaiden välillä voi olla jopa 50% ja saman tyypinkin renkaissa helposti 20-30%.
                        On siis todella absurdia perustella x2-x3 kallimman kesärenkaan "erinomaisuutta" muutaman sekunnin ratakierroserolla ahvenistolla tai muutaman metrin jarrutusmatkaeroin jos/kun kuitenkin Suomen talvet ajellaan W-nopeusluokan kitkoilla.
                        Toki ymmärrän ja tiedän sen että aika monille "katu-uskottavuus" on kuitenkin se perimmäinen syy valintoihin, joissa brändi on kuitenkin se tärkein valintaan vaikuttava asia.
                        Yrität nyt epätoivoisesti tunkea mun näppikselle tavaraa mitä en ole sieltä suoltanut.

                        Kuten olen jo toistuvasti sanonut niin olen kokeillut Falkeneita, en tykännyt ja nyt aion kokeilla Misukoita, näin kansankielelle selkoistettuna. En ole siis Misukoita vielä kokeillut, kun vasta tänään sain ne talliini, enkä myöskään ole niitä kehunut maasta taivaaseen. Olen vain tuonut esille tuon halvemman tuotteen ongelmat ja asiat joista en tykännyt.

                        Jos oikein huonosti käy niin voi olla että kohta haukun Misukatkin, ja vielä pahemmin jos käy niin samoista syistä. Älä siis ota vielä poroja nokkaasi tai vedä johtopäätöksiä että olen vain ja ainoastaan Misukan, GY tms merkin kannattaja ja ainoastaan niiden puolella, koska näin ei ole.

                        Ja mitä tulee Runflatteihin, niin en osaa sanoa, mulla ei ole moisista mitään kokemuksia.

                        Ja olettamuksesi siitä että olisin hakemassa, vaikka et niin suoranaisesti sanonutkaan, jotain katu-uskottavuutta on kaukaa haettu. Ajaisin tyytyväisenä Falkkeneillakin, mikäli ne vaan toimisivat niin kuin haluan. Eli jos näiden "kompromissien summa" olisi tuossa tuotteessa kohdannut tarpeisiini / odotuksiini niin en olisi rengasmerkkiä mennyt vaihtamaan, vaan hankkinut samanlaisia kumeksia uuden kierroksen.

                        Haluaisin vielä kertaalleen sanoa että en ole moittinut kuin Falkenin FK452:sen tiettyjä ominaisuuksia ja tiettyjen kilometrien jälkeen, en ole haukkunut muita edukkaampia merkkejä. Ja olen vain kertonut että ajattelin kokeilla seuraavaksi "isommista merkeistä" Michelinin tuotetta. Näemmä tuollaisillakin kommenteilla leimaantuu, on vain "katu-uskottavuuden" perään ja markkinoiden uhri. Heh!

                        Olet jo näyttänyt että tiedät asioista enemmän kuin minä, niin miksi ihmeessä kyselet meikäläiseltä mielipiteitäni, kun et niistä kuitenkaan välitä? Noh, edelleenkin, ei vaikuta mun menoihin.
                        ==========
                        Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          Originally posted by parjan_fin View Post

                          Haluaisin vielä kertaalleen sanoa että en ole moittinut kuin Falkenin FK452:sen tiettyjä ominaisuuksia ja tiettyjen kilometrien jälkeen, en ole haukkunut muita edukkaampia merkkejä. Ja olen vain kertonut että ajattelin kokeilla seuraavaksi "isommista merkeistä" Michelinin tuotetta. .
                          Käsittääkseni noiden Falkeneiden ikävimpiä ominaisuuksia on tuo uraherkkyys.
                          Sitten jos toteat että myös se Michelin on ikävä ajaa, niin koitappas Hankook V12 / Kumho KU-31

                          Ja ei, ei ole rengaskauppias, vaan tyytyväinen 19" Kumhojen käyttäjä.
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by jsa014 View Post
                            Käsittääkseni noiden Falkeneiden ikävimpiä ominaisuuksia on tuo uraherkkyys.
                            Sitten jos toteat että myös se Michelin on ikävä ajaa, niin koitappas Hankook V12 / Kumho KU-31

                            Ja ei, ei ole rengaskauppias, vaan tyytyväinen 19" Kumhojen käyttäjä.
                            Ehdottomasti myös allekirjoitan tämän.

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Onko 8s ahveniston kierroksella Hemin mielestä ihan pikku aika? Onkos kukaan koskaan miettinyt, että tarviiko esim. Micheliniltä tai Pirelliltä ottaa aina se urheilullisin Pilot sport tai p zero.. Väliltä löytyy 17-19 kokoluokkaan Michelin mallistosta vaikkapa Primacy HP tai Pilot Exalto, eli renkaita jotka ei ole niin äärimmäisiä vaan juurikin kompromisseja, mutta ehkäpä parempia sellaisia kun vinosilmän tekeleet.. Itse vaihdoin jotkut perkeleen ventukset Pilot exaltoihin, urissa vetely rauhoittu hiukan ja mutkiin pääsee noin 15kmh kovemmalla nopeudella.. myös melu väheni.
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Onko 8s ahveniston kierroksella Hemin mielestä ihan pikku aika? Onkos kukaan koskaan miettinyt, että tarviiko esim. Micheliniltä tai Pirelliltä ottaa aina se urheilullisin Pilot sport tai p zero.. Väliltä löytyy 17-19 kokoluokkaan Michelin mallistosta vaikkapa Primacy HP tai Pilot Exalto, eli renkaita jotka ei ole niin äärimmäisiä vaan juurikin kompromisseja, mutta ehkäpä parempia sellaisia kun vinosilmän tekeleet.. Itse vaihdoin jotkut perkeleen ventukset Pilot exaltoihin, urissa vetely rauhoittu hiukan ja mutkiin pääsee noin 15kmh kovemmalla nopeudella.. myös melu väheni.
                                Tuo 8sek ero tulee mikäli ufomiehet ovat ne misukat kantaneet sänkysi viereen....ja samalla reisulla ne NS-2:set on naapurin mies käynyt tervaamassa....
                                Eli tokihan tuon uskon jos juuri sinä sen suuressa viisaudessasi meille ilmoitat.
                                Kaikissa muissa testeissä jossa NS-2 on ollut ns."huippurenkaita" vastassa, on 1.30-1.50sek ratakierroksessa ollut eroa 1-3sek.
                                Tuossa esim.yksi testi jossa NS-2 on Contin 3:sta vastassa ja eroyli 100sek ratakierroksessa on sekunti?
                                Toisaalta, se ratakierros:ko... kertoo renkaan paremmuuden? Jos näin, niin miksi ei Kumhon MX "katusliksi" tai ihan vaikka tuo Hankook:in evo S1 joka on jokaisessa testissä ratakierroksella kuitenkin pistellyt jokaisen vastaan tulleen misukan ja on puolet halvempi???
                                Kova luotto pitää tosiaan olla Ranskalaiseen erinomaiseen insinööritaitoon....jos siitä pitää maksaa x2 suhteessa nopeampaan tuotteeseen radalla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎