Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olio
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 139
    • Kerava

    Enpä minäkään nankangeja mitenkään ratakäyttöön ostanut, ostin kun renkaat piti keväällä saada kun ei ollu ollenkaan kesärenkaita ja kaverit kerto että hyvät on, jne. Enkä pahemmin ole korostanut ratakäytön huonoutta, ne nyt vaan ei ITSELLE riitä normiajoonkaan thats it, ite en jaksa vääntää asiasta enempää
    Sanotaan nyt vielä että esim. Kumhot (mallia en muista) toimi edellisessä autossa myös radalla selkeesti paremmin, sano testit sit mitä vaan.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10080
      • KVLA

      Originally posted by jani View Post
      Eikös tämän topiikin alkuperäinen idea ollut keskustella ns. halpis kumeista?
      Aivan,mutta halpiskumien sulaminen auton alle ratakäytössä lienee kaikille ilmeisen sevää ilman keskusteluakin.Kun radalla ei kestä kaikki paremmatkaan medium- tai premium-luokan rekaat.Sekin on kaikkien tiedossa.Miksi siis niitä siellä radalla noita halpiksia pitää yrittää väkisin ulkoiluttaa?

      Se oli pointtini tuossa aiemmassa.Enkä nyt tarkoittanut pekästään sinua,vaan noita vastaavia postauksia löytyy kyllä monta.Mutta tämä tästä.

      Comment

      • Olio
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 139
        • Kerava

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Aivan,mutta halpiskumien sulaminen auton alle ratakäytössä lienee kaikille ilmeisen sevää ilman keskusteluakin.
        Ei nankangit sen kummemmin alle sulanu kun mitkään muutkaan tavalliset renkaat

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Itse ihmettelen täällä sitä,että autoon ostetaan ratakäyttöön itämaiden renkuloita.Vaikka etukäteen tiedetään,että ne kestää vain tavallista käyttöä tieliikenteessä.Jos aina sitäkään,mikäli tätä topiikkia oikein tulkitsee.
          Eli olisi järkevää käyttää renkaita sellaisessa ajossa mihin ne on tarkoitettu/tiedetään toimivan.Siviili- ja ratakumit erikseen,eikä itketä täällä kun jotkut kumit sulaa alle.
          Originally posted by Hemi View Post
          Kumho on kuitenkin yksi suurimmista ratarenkaiden valmistajista....
          mm. LeMans:iin:

          Eli eiköjän ne itämaisetkin osaa
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5224
            • Hki 43

            Originally posted by jsa014 View Post
            Eli eiköjän ne itämaisetkin osaa
            Niin ja saattahan se jopa nykyaikana olla niin, että insinöörit euroopasta saattavat olla itämaisen merkin palveluksessa ja toisten päin ja ei kai sitä voi suoraan sanoa onko itämaiset insinöörit sen huonompi kuin eurooppalaiset.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Niin ja saattahan se jopa nykyaikana olla niin, että insinöörit euroopasta saattavat olla itämaisen merkin palveluksessa...
              Toivottavasti ei... ainakaan niin kauan kun Suomessa saa ajaa yli 18":n renkailla kesällä ja nastarenkailla talvella.

              Comment

              • snoub
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 220
                • Oulu

                Nytpä tuli koitettua "pudotusta" premium hyper renkaasta halpikseen, eli e46 330d:n alle, tosin vain taka-akselle, 255/35 18" Michelin PilotSporttejen (261€/kpl) tilalle Federalin SS-595 (96€/kpl)

                Hyvää:
                Halvat
                Hiljaisemmat ainakin uutena
                Ei terävää vetelyä/ratin kiskontaa urissa kuiten Piloteilla, tosin pehmeästi tuntuu silti vaeltelevan rännejen laidalta toiselle = miltei yhtä ärsyttävää

                Huonoa:
                Ei mahdu pyörimään vaan ottaa takana kaareen, saman mittakoon Pilotti ei ottanut missään tilanteessa kiinni.
                Veitsenterävä ajettavuus ja kanttailu mutkapätkillä sai ennen hymyn huulille, nyt lähinnä itkettää/hirvittää, luistonestojen valot välkyttelee jo 120kmh vauhdissa vähänkin jyrkemmässä kurvissa, missä kuluneilla piloteilla olis menty vaivatta 140kmh. Kumit taittuu alle ja perä nuljuaa sivulle, tätä pitää sitten kesken kaarteen kompensoida ohjausliikkeillä puoleen ja toiseen. Todellista ajamisen iloa
                Ja suoralla tielläkään ei yli 160kmh uskalla ajaa, niin voimakkaasti alkaa heijjailemaan takapää puolelta toiselle (tottunut että pitäisi renkaiden puolesta mennä eleettömästi lähemmäs 200kmh vaikka ko. vauhteija ei tarvitse suomessa ajellakkaan).

                Yhteenveto: Paskan möivät, tai siis ostin. Voisi toimia toki paremmin/loogisemmin jos olisi edessäkin samanlaiset. Mutta vaihtoon nuo lähtee ja enskesäksi jotkut muut (kumho?) ympäri auton. Täytyy vaan toivoa että seuraava setti sopii myös pyörimään takana :think
                BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                Ex.
                BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Mitä te ostatte noita paskahalpiksia, jos ostatte halparenkaita niin sitten jotain hyväksi todettuja esim osastolta Kumho tai Hankook.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • snoub
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • Oulu

                    Mitä te ostatte noita paskahalpiksia, jos ostatte halparenkaita niin sitten jotain hyväksi todettuja esim osastolta Kumho tai Hankook.

                    Tero
                    Joo kumhot on kyllä tullu hyväksi koettua, tosin aika nopeet kulumaan.
                    Kokeilunhalu :think
                    Last edited by snoub; 04-09-2009, 16:44.
                    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                    Ex.
                    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                    Comment

                    • MarttiKK
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1638

                      Nankangista toisaalla (Mortimer) "Mulla kulahti 225/45-17 ns-2 nangigangit ihan samallalailla karvan yli asteen neg.camberilla. (Opel omega).
                      Seuraavana oli 215/45-17 ns-2 ja ne kului ihan tasaisesti . Näistä tosin sitten "kuoritui kyljet auki" vuodessa edessä ja takana.
                      Sama auto, samat kulmat, samat vanteet ja samanlaista ajoa.

                      Mullakin on 1 sarja hyllyssä noita säätölätkiä E39 540 pulteille jos tarviit."

                      Kannattaa satsata vähän enemmän ja ostaa Kumhot tai Hankookit. Itsellä ollut molempia ja olen ollut tyytyväinen. Molemmat hakevat vähän urissa, mutta pito sekä kuivalla ja märällä (erit. Hankook K110) on kohdillaan.

                      Comment

                      • [BMW]
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 700
                        • Joensuu

                        Eipä ole kokemusta Federal kumeista mutta snoub kannattaa kokeilla laittaa vaikka 0.3 enempi painetta kuin piloteissa sinne taakse jos korjaantus vähäsen. Nankangit oli hyvät ja hiljaset 4x4 autossa automaatti vaihteilla, tosin ei sillä kyllä mitään kauheeta kanttailua voinu harrastaa.
                        Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                        -----------------------------
                        VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                        BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                        Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                        Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          Originally posted by snoub View Post
                          Nytpä tuli koitettua "pudotusta" premium hyper renkaasta halpikseen, eli e46 330d:n alle, tosin vain taka-akselle, 255/35 18" Michelin PilotSporttejen (261€/kpl) tilalle Federalin SS-595 (96€/kpl)

                          Hyvää:
                          Halvat
                          Hiljaisemmat ainakin uutena
                          Ei terävää vetelyä/ratin kiskontaa urissa kuiten Piloteilla, tosin pehmeästi tuntuu silti vaeltelevan rännejen laidalta toiselle = miltei yhtä ärsyttävää

                          Huonoa:
                          Ei mahdu pyörimään vaan ottaa takana kaareen, saman mittakoon Pilotti ei ottanut missään tilanteessa kiinni.
                          Veitsenterävä ajettavuus ja kanttailu mutkapätkillä sai ennen hymyn huulille, nyt lähinnä itkettää/hirvittää, luistonestojen valot välkyttelee jo 120kmh vauhdissa vähänkin jyrkemmässä kurvissa, missä kuluneilla piloteilla olis menty vaivatta 140kmh. Kumit taittuu alle ja perä nuljuaa sivulle, tätä pitää sitten kesken kaarteen kompensoida ohjausliikkeillä puoleen ja toiseen. Todellista ajamisen iloa
                          Ja suoralla tielläkään ei yli 160kmh uskalla ajaa, niin voimakkaasti alkaa heijjailemaan takapää puolelta toiselle (tottunut että pitäisi renkaiden puolesta mennä eleettömästi lähemmäs 200kmh vaikka ko. vauhteija ei tarvitse suomessa ajellakkaan).

                          Yhteenveto: Paskan möivät, tai siis ostin. Voisi toimia toki paremmin/loogisemmin jos olisi edessäkin samanlaiset. Mutta vaihtoon nuo lähtee ja enskesäksi jotkut muut (kumho?) ympäri auton. Täytyy vaan toivoa että seuraava setti sopii myös pyörimään takana :think
                          On se ihmeellistä miten eri henkilöt kokee samat renkaat. Linkissä mun kokemuksia samasta renkaasta E39 touringin alla:


                          Edit: melkeen tuntuu sun kuvailu perusteella, että alustassa on jossain päin vikaa. Vai oletko millon vaihdellut puslia+
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            federalin 255 oli tosiaan mullakin noin sentin leveämpi mitä 255 michelin... michelin istui just nätisti orkkis 8,5" vanteelle, mutta federal pullisteli jo ikävästi. olis tarvinu ainakin puoli tuumaa leveämmän vanteen.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              federalin 255 oli tosiaan mullakin noin sentin leveämpi mitä 255 michelin... michelin istui just nätisti orkkis 8,5" vanteelle, mutta federal pullisteli jo ikävästi. olis tarvinu ainakin puoli tuumaa leveämmän vanteen.
                              Kiinalaisisiin tuotteisiin pätee sääntö: Suuri maa, suuret toleranssit

                              Onko Federal edes Kiinalainen...
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              • Juza
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 275
                                • Washington D.C.

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Omassa E39:ssä on ko. renkaat hieman leveämpänä versiona.Näissä ainakin flat-spot ilmiötä on haitaksi asti,kun yöt/ilmat on alkaneet jo kylmetä.Kohtalaisen äänekkäät ja märkäpito ainakin "pitkittäin" aika onneton.Sutii joutavaa tosi helposti märällä,jos ajelee hiemankin reippaammalla kaasulla.Edelliset NS-2:t oli mielestäni paremmat kaikissa noissa "mu-tu mittareissa".Kulminen on vielä näillä ajoilla mahdoton sanoa.Takakumit todennäköisesti vaihtoon aiemmin...
                                Mulla on nuo kyseiset Nexen N7000:t kokoa 235/35 19" joka nurkassa. Tuo märkäpito on todellakin surkea. N. 15 tkm ajon jälkeen takarenkaat selkeästi eturenkaita enemmän kuluneet. Auto on E90 320d ja ajo enimmäkseen matka-ajoa.
                                Tulipahan halpisrenkaitakin kokeiltua, ensi kesäksi taas oikeat renkaat alle.
                                Niin, ja noissahan on tosiaan kaiken lisäksi M+S merkintä, pitäisköhän kokeilla talvella
                                2024 X7 xDrive40i M Sport
                                2011 E93 335i M Sport
                                1998 E39 528i
                                2003 Boxster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎