Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Meifels View Post
    Muutko ei käy tuolle 7jx15h2 et35 merkinnälle?

    Menee juu E36/300 sarjalaiseen.
    195/65 tai 205/60 E36:een

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ensinnäkin se on halpa, seon hiljainen tuossa kokoluokassa ja ohjaustuntuma vastaa hyvinkin esim.17" G&Y Excelenceä tai misukan Primcacy Hp:n kesärenkita.

    Siis ootko nyt tosissas ?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Meifels View Post
    Muutko ei käy tuolle 7jx15h2 et35 merkinnälle?

    Menee juu E36/300 sarjalaiseen.
    Menee, esim. 205/60-15 tai 185/65-15, riippuen autostasi. Katso ovipielen tarrasta oikeat rengaskoot.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Kyllä ainakin 225/45R17 Gislaved Nord Frost 5 & 215/50R17 Michelin Michelin X-Ice North 2, sekä nykyisen auton 245/40R18 Continentalin ContiWinterViking 2:set ovat olleet todella löysiä eli "mössöä", tuntuu ikuisuudelta se hetki kun kääntää ratista vaikka ohittaakseen jossain 80 vauhdissa ennenkuin auto alkaa kääntyä. Ensimmäiset päivät meneekin yleensä pysähdellessä ja tarkistellessa pultteja että onko joku pyörä irti kun auto seilaa miten sattuu

    Jotain 245/35R19 nastarengasta tekisi vielä mieli kokeilla, joko sieltä alkaisi löytyä huojumatonta menoa, mutta ei nyt vielä malta kun just viimme talveksi tuli nuo contit ostettua.

    Ja nastat vs. kitkat keskusteluun voin todeta, että miksi ostaa kitkat, kun saat nastalliset kitkat samaan rahaan :think
    Jos nyt puhutaan e60:stä niin kokeile ihmeessä 245/40-18" Hkpl4.
    Ensinnäkin se on halpa, seon hiljainen tuossa kokoluokassa ja ohjaustuntuma vastaa hyvinkin esim.17" G&Y Excelenceä tai misukan Primcacy Hp:n kesärenkita.
    Suorituskykyeroa eikä ääntä Hkpl7:an ei huomaa perstuntumalta ja näiden hintaerolla vielä kustannetaan seiskan markkinointia.
    Erittäin mukava ja kuitenkn "elämätön" talvikumi e60:iin...ja lisäksi todella halpa.

    Leave a comment:


  • Meifels
    Guest replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    195/65-15 kun offsetin perusteella 3-sarjaan menossa.
    Muutko ei käy tuolle 7jx15h2 et35 merkinnälle?

    Menee juu E36/300 sarjalaiseen.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Kyllä ainakin 225/45R17 Gislaved Nord Frost 5 & 215/50R17 Michelin Michelin X-Ice North 2, sekä nykyisen auton 245/40R18 Continentalin ContiWinterViking 2:set ovat olleet todella löysiä eli "mössöä", tuntuu ikuisuudelta se hetki kun kääntää ratista vaikka ohittaakseen jossain 80 vauhdissa ennenkuin auto alkaa kääntyä. Ensimmäiset päivät meneekin yleensä pysähdellessä ja tarkistellessa pultteja että onko joku pyörä irti kun auto seilaa miten sattuu

    Jotain 245/35R19 nastarengasta tekisi vielä mieli kokeilla, joko sieltä alkaisi löytyä huojumatonta menoa, mutta ei nyt vielä malta kun just viimme talveksi tuli nuo contit ostettua.

    Ja nastat vs. kitkat keskusteluun voin todeta, että miksi ostaa kitkat, kun saat nastalliset kitkat samaan rahaan :think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Vähän ihmetyttää mistä te puhutte :think. "mössöä" ja "viiveellä" ei ole ainakaan mulle tuttuja ominaisuuksia talvella (taikka kesällä).
    Molemmat ovat tuttuja minulle sekä kesällä että talvella. 16" kesärenkailla viive oli vielä selvä, 18" renkailla se katosi, 17" on kokeilematta. Tästä voisi päätellä, että talvellakin pitäisi olla 18" renkaat jotta koko auto kääntyisi silloin kun rattia kääntää. Tuo tosin on aika yhdentekevää sitten kun tiet ovat jäässä.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Mitenkäs vanha rengas on vielä hyvä, ts. kuinka kauan varastossa maannut ennen myyntiä? Ostin tänään Bridgestone Noranza 2:set ja katsoin sitten kotosalla paistoleimaa, joka oli 1507..

    Minun mielestäni melkein 4 vuotta vanha rengas on aivan helvetin vanha. Vaikka nyt olisikin pimeässä ja viileässä varastossa ollut. Nyt kun ne sen 3-4 talvea ovat alla, ovat ne jo 7 vuotta vanhat loppuvaiheessa..

    Edit. Näköjään max. 5-vuotias rengas voidaan myydä uutena

    Yli 3vuotta vanhasta pitäs antaa alennusta.. Ei 07 vuoden rengasta kyllä voida myydä uutena !

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Miten kitkarenkailla ajava on itsepetosta? Ennen ajoin nastoilla nyt kitkoilla eli tiedän kyllä mitä eroa noissa on, mutta valitsin kitkat!! Ei se ole missään suhteessa itsepetosta, korjatkaa jos olen väärässä. Sitten ymmärrän tuon itsepetoksen jos väitän kitkan pitävän paremmin.

    Hemi voisi kyllä jo lopettaa jankuttamasta tuosta, että nasta pitää paremmin ja muut ajaa itsepetoksella, piste. Tuntuu äkkiseltään, että pitääkö Hemin todistella itselleen jotain nastojen pitävyydestä...

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Mitenkäs vanha rengas on vielä hyvä, ts. kuinka kauan varastossa maannut ennen myyntiä? Ostin tänään Bridgestone Noranza 2:set ja katsoin sitten kotosalla paistoleimaa, joka oli 1507..

    Minun mielestäni melkein 4 vuotta vanha rengas on aivan helvetin vanha. Vaikka nyt olisikin pimeässä ja viileässä varastossa ollut. Nyt kun ne sen 3-4 talvea ovat alla, ovat ne jo 7 vuotta vanhat loppuvaiheessa..

    Edit. Näköjään max. 5-vuotias rengas voidaan myydä uutena
    Last edited by Juspa; 12-10-2010, 18:33.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    En ole vielä kunnolla kokeillut, mutta vaikuttaisi ettei tuntumaa juurikaan ole. Kaikki on nyt pehmeää mössöä ja auto kääntyy viiveellä. Silti, ei tuo nyt taida ihan niin hirveä olla kuin mitä aikaisemmin vakioalustalla. Minullahan oli tarkoitus hankkia isommat vanteet talveksikin, mutta saas nähdä jaksaako sitä, ei tuo talviajo niillä kuitenkaan riemuksi muutu.

    Mutta täytyy kuitenkin todeta, että ei se ohjaustuntuma noilla 18" kesärenkaillakaan mikään huipputarkka ole (toki ero noihin 15" talvirenkaisiin on aika raju). Taitaa olla, ettei E39:llä edes saa ohjaukseen tarkkaa tuntumaa siihen tyyliin kuin minä sen käsitän. Ohjauksen keskialueen hitaus aiheuttanee sen.
    Onkohan meillä sama automalli alla ? Toki noilla 235/45 17" nastoilla meno ei ole veitsenterävän tarkkaa, mutta ohjaustuntuma ei mielestäni ole merkittävästi kesäkumeja heikompi. Kesärenkaissa mulla oli alla 275/35 ja 245/40 (ensi kesäksi uusilla renkailla 265/35 ja 235/40 tosin mutta ei ohjaustuntuman vuoksi), 18".

    Olen ajanut kyllä E39:ejä myös 16" ja 15" vannekoolla talvella. Minusta joko 16" tai 17" on optimi. 15":ena ajokäytös oli vähintäänkin "mielenkiintoista". Mutta en osaa kyllä sairastaa ohjaustuntumaa talvella (edes nastoilla) millään tavalla, ainakaan 16" tai 17" kokosilla kumeilla. Vähän ihmetyttää mistä te puhutte :think. "mössöä" ja "viiveellä" ei ole ainakaan mulle tuttuja ominaisuuksia talvella (taikka kesällä).

    Tero

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    LUKKOON KOKO JUTTU

    Tää on nyt sitä tasoa, että MUA ÄITI ON PAREMPI KUN SUN ÄITi

    :think:think

    Leave a comment:


  • BeemeR1
    replied
    Jos ei kitkoilla pärjää niin ei pitäisi ajolupaakaan olla. Rattimiehet hanskaa kehnommatkin kelit kitkarenkailla. Piste.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Mites ohjaustuntuma muuttui? Mulla 17" kesä -> 17" nasta -vaihtokin tuhosi ohjaustuntuman lähes täysin. Ja noi uudet ContiIceContact:it piti olla nopeiten ohjautuvat ja tunnokkaimmat nastarenkaista TM/TL-testien mukaan.
    En ole vielä kunnolla kokeillut, mutta vaikuttaisi ettei tuntumaa juurikaan ole. Kaikki on nyt pehmeää mössöä ja auto kääntyy viiveellä. Silti, ei tuo nyt taida ihan niin hirveä olla kuin mitä aikaisemmin vakioalustalla. Minullahan oli tarkoitus hankkia isommat vanteet talveksikin, mutta saas nähdä jaksaako sitä, ei tuo talviajo niillä kuitenkaan riemuksi muutu.

    Mutta täytyy kuitenkin todeta, että ei se ohjaustuntuma noilla 18" kesärenkaillakaan mikään huipputarkka ole (toki ero noihin 15" talvirenkaisiin on aika raju). Taitaa olla, ettei E39:llä edes saa ohjaukseen tarkkaa tuntumaa siihen tyyliin kuin minä sen käsitän. Ohjauksen keskialueen hitaus aiheuttanee sen.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Meifels View Post
    Mitä talvirenkaat näille vanteille.

    Vanteessa lukee 7jx15h2 et35 ronal. Nuo on jotkut vanhat aluvanteet mitä tuli auton mukana niin millaiset nastarenkaat (koko) tuohon käy?

    Ei tarvii olla suuret ja mahtavat, ihan perusrenkaat kohtuuhintaan.
    195/65-15 kun offsetin perusteella 3-sarjaan menossa.

    Leave a comment:

Working...
X