Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3130

    #241
    millä kannattaisi maalata ja mikä maali kestäisi lasikuitupuskureiden takapuolella?
    pinta on hartsilaminoitua eli aika sileää.

    vai onko se vaan raavittava karkeaksi ja vedettävä epoxi ja urtsiväri päälle?
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2479
      • Lohja

      #242
      Minkä aikaikkunan puitteissa Troton 10:1 epoksi pohjamaalin päälle voi maalata ilman välihiontaa? En löydä mistään tuoteselosteesta muuta mainintaa kuin "it can be coated using wet-on-wet technique".
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • AnttiR
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 819
        • Jyväskylä

        #243
        E39 pohjassa siinä määrin sinkki luopunut että jotain pitäisi alkaa tekemään.
        Mikä olisi alkuperäisen kaltainen massa/pinnoite pohjaan?
        E61 535d -04

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11227
          • Oulu

          #244
          Originally posted by AnttiR View Post
          E39 pohjassa siinä määrin sinkki luopunut että jotain pitäisi alkaa tekemään.
          Mikä olisi alkuperäisen kaltainen massa/pinnoite pohjaan?
          3m 08800

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            #245
            Originally posted by Pazi88 View Post
            3m 08800
            Thänks
            Minkalaisen pohjatyön tuo vaatii että sitten pysyy varmasti? Ajatuksena oli sinkkimaali vetää paljaalle pellille.
            Vaatiiko sinkkimaali karhennuksen tms ennen tuon ruiskuttamista?
            Kannattaako tilata ulkomailta ruisku+massa vai ihan kotimaasta?
            E61 535d -04

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11227
              • Oulu

              #246
              Originally posted by AnttiR View Post
              Thänks
              Minkalaisen pohjatyön tuo vaatii että sitten pysyy varmasti? Ajatuksena oli sinkkimaali vetää paljaalle pellille.
              Vaatiiko sinkkimaali karhennuksen tms ennen tuon ruiskuttamista?
              Kannattaako tilata ulkomailta ruisku+massa vai ihan kotimaasta?
              Ei sinkkimaalia, vaan 2k happopohja jos on hiekkapuhallettua pintaa. Ja sitten 2k epoksi, minkä päälle ton 3m:n voi ruiskia. Ja päälle vielä väri jos haluaa hifistellä.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • >bemari<
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 239
                • P-karjala

                #247
                Oisko parempi hitsattuun peltiin sinkkispray + massa vai 2k epoksi massan alle? Sinkkihän pitäs jo itessään olla hyvä ruostesuoja vai?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11227
                  • Oulu

                  #248
                  Originally posted by >bemari< View Post
                  Oisko parempi hitsattuun peltiin sinkkispray + massa vai 2k epoksi massan alle? Sinkkihän pitäs jo itessään olla hyvä ruostesuoja vai?
                  2k epoksi ja kivensikusuoja kuten tuo 08800 3m tavara. Ei massaa. Budjettivaihtoehtona dinitrollin 447. Mutta se ei kestä pitkään jatkuvaa kivisuihkua, joten esim. pyöräkotelossa ei mee kuin vuosi/pari niin kivisuihku on syöny siitä läpi.

                  Ja joo sinkki estää raudan hapettumista hapettumalla ensin. Mutta sinkkimaalit ei tee sitä läheskään niin hyvin kuin oikeasti sinkitty teräs. Ja ensinnäkin se hapettuminen pitäisi saada estettyä ihan ensialkuun, eli maali joka sulkee kosteuden pois pitää olla välissä. Esim 2k epoksi. Mutta sitä sinkkimaalia ei epoksin alle kannata pistää ellei ole pakko, koska se ei ole 2k matskua yleensä, eli se pysyy siinä aika heikosti.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • >bemari<
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 239
                    • P-karjala

                    #249
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    2k epoksi ja kivensikusuoja kuten tuo 08800 3m tavara. Ei massaa. Budjettivaihtoehtona dinitrollin 447. Mutta se ei kestä pitkään jatkuvaa kivisuihkua, joten esim. pyöräkotelossa ei mee kuin vuosi/pari niin kivisuihku on syöny siitä läpi.

                    Ja joo sinkki estää raudan hapettumista hapettumalla ensin. Mutta sinkkimaalit ei tee sitä läheskään niin hyvin kuin oikeasti sinkitty teräs. Ja ensinnäkin se hapettuminen pitäisi saada estettyä ihan ensialkuun, eli maali joka sulkee kosteuden pois pitää olla välissä. Esim 2k epoksi. Mutta sitä sinkkimaalia ei epoksin alle kannata pistää ellei ole pakko, koska se ei ole 2k matskua yleensä, eli se pysyy siinä aika heikosti.
                    Juuh. Helmojen takapäädyt pitäs maalata siis kun korroosiota korjattu. Soudaflexin saumamassat meinasin epoksin päälle vielä ennen kiveniskusuojaa. Jääkö tuo dinitroli miten kovaksi? Että mureneeko ajastaan vai ottaako iskut massamaisesti vastaan?

                    Comment

                    • Amigo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 167
                      • Turku

                      #250
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      2k epoksi ja kivensikusuoja kuten tuo 08800 3m tavara. Ei massaa. Budjettivaihtoehtona dinitrollin 447. Mutta se ei kestä pitkään jatkuvaa kivisuihkua, joten esim. pyöräkotelossa ei mee kuin vuosi/pari niin kivisuihku on syöny siitä läpi.

                      Ja joo sinkki estää raudan hapettumista hapettumalla ensin. Mutta sinkkimaalit ei tee sitä läheskään niin hyvin kuin oikeasti sinkitty teräs. Ja ensinnäkin se hapettuminen pitäisi saada estettyä ihan ensialkuun, eli maali joka sulkee kosteuden pois pitää olla välissä. Esim 2k epoksi. Mutta sitä sinkkimaalia ei epoksin alle kannata pistää ellei ole pakko, koska se ei ole 2k matskua yleensä, eli se pysyy siinä aika heikosti.
                      Kiitoksia vinkeistä, pitäisi itsekin pientä ruostekorjausta tehdä. Olisiko suositella jotain 2k epoksia hyvällä hinta-laatusuhteella?
                      E46 328ci

                      Comment

                      • Mr.Speed

                        #251
                        Jos meinaa pohjalle ruiskuttaa happomaalin, niin sen päälle ei voi sitten suoraan vetää epoksia (eikä kitata). Hapon päälle tarvii vetää eristeeksi fillerin eli perus pohjamaalin päälle ja epoksi tämän päälle + muut maalit/lakat pinnoitteet suojat.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11227
                          • Oulu

                          #252
                          Ekaa kertaa kuulen ettei hapon päälle voi laittaa epoksia. Minä kyllä oon vetäny happopohjan päälle epoksia ongelmitta ja maalaukset on pysyny hyvänä vuosikaudet. Epoksihan siinä juuri toimii maalina joka sulkee kaiken allensa. Sen olen kyllä kuullut ettei kittiä kärsisi laittaa.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Mr.Speed

                            #253
                            Olen vain harrastaja niin en tiedä mikä siihen on syynä, mahdollinen huono tartunta, joku kemiallinen reaktio tjms. mutta näin olen kuullut ja lukenut että happopohja pitäisi aina eristää hiottavalla tai mieluummin ns. märkää märälle pohjamaalilla. sen päälle sitten mahdolliset kittaukset ja lisäsuojaukset kuten epoksi. Eihän hapon päälle ole suotavaa ruiskuttaa suoraan pintaväriäkään.

                            Comment

                            • >bemari<
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 239
                              • P-karjala

                              #254
                              Eri ruosteensyöjä hapoista/muuntimista kokemusta? On pari laajempaa pintaeuoste aluetta mitkä mielellään teräsharjan jälkeen käsittelis jollai mömmöllä ennen epoksipohjamaalia:think crcllä on jotain sit annitrol ym onko noissan jotain merkittävää eroa ruosteen pysäytykseen?

                              Comment

                              • Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

                                #255
                                Originally posted by >bemari< View Post
                                Eri ruosteensyöjä hapoista/muuntimista kokemusta? On pari laajempaa pintaeuoste aluetta mitkä mielellään teräsharjan jälkeen käsittelis jollai mömmöllä ennen epoksipohjamaalia:think crcllä on jotain sit annitrol ym onko noissan jotain merkittävää eroa ruosteen pysäytykseen?
                                Hiekalla hopeaksi ja perään fosforihappoa. Esim. tämä menee tuohon kategoriaan:

                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

                                Comment

                                Working...
                                X