Originally posted by Pazi88
View Post
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kiitoksia vinkeistä, pitäisi itsekin pientä ruostekorjausta tehdä. Olisiko suositella jotain 2k epoksia hyvällä hinta-laatusuhteella?
-
Juuh. Helmojen takapäädyt pitäs maalata siis kun korroosiota korjattu. Soudaflexin saumamassat meinasin epoksin päälle vielä ennen kiveniskusuojaa. Jääkö tuo dinitroli miten kovaksi? Että mureneeko ajastaan vai ottaako iskut massamaisesti vastaan?Originally posted by Pazi88 View Post2k epoksi ja kivensikusuoja kuten tuo 08800 3m tavara. Ei massaa. Budjettivaihtoehtona dinitrollin 447. Mutta se ei kestä pitkään jatkuvaa kivisuihkua, joten esim. pyöräkotelossa ei mee kuin vuosi/pari niin kivisuihku on syöny siitä läpi.
Ja joo sinkki estää raudan hapettumista hapettumalla ensin. Mutta sinkkimaalit ei tee sitä läheskään niin hyvin kuin oikeasti sinkitty teräs. Ja ensinnäkin se hapettuminen pitäisi saada estettyä ihan ensialkuun, eli maali joka sulkee kosteuden pois pitää olla välissä. Esim 2k epoksi. Mutta sitä sinkkimaalia ei epoksin alle kannata pistää ellei ole pakko, koska se ei ole 2k matskua yleensä, eli se pysyy siinä aika heikosti.
Leave a comment:
-
2k epoksi ja kivensikusuoja kuten tuo 08800 3m tavara. Ei massaa. Budjettivaihtoehtona dinitrollin 447. Mutta se ei kestä pitkään jatkuvaa kivisuihkua, joten esim. pyöräkotelossa ei mee kuin vuosi/pari niin kivisuihku on syöny siitä läpi.Originally posted by >bemari< View PostOisko parempi hitsattuun peltiin sinkkispray + massa vai 2k epoksi massan alle? Sinkkihän pitäs jo itessään olla hyvä ruostesuoja vai?
Ja joo sinkki estää raudan hapettumista hapettumalla ensin. Mutta sinkkimaalit ei tee sitä läheskään niin hyvin kuin oikeasti sinkitty teräs. Ja ensinnäkin se hapettuminen pitäisi saada estettyä ihan ensialkuun, eli maali joka sulkee kosteuden pois pitää olla välissä. Esim 2k epoksi. Mutta sitä sinkkimaalia ei epoksin alle kannata pistää ellei ole pakko, koska se ei ole 2k matskua yleensä, eli se pysyy siinä aika heikosti.
Leave a comment:
-
Oisko parempi hitsattuun peltiin sinkkispray + massa vai 2k epoksi massan alle? Sinkkihän pitäs jo itessään olla hyvä ruostesuoja vai?
Leave a comment:
-
Ei sinkkimaalia, vaan 2k happopohja jos on hiekkapuhallettua pintaa. Ja sitten 2k epoksi, minkä päälle ton 3m:n voi ruiskia. Ja päälle vielä väri jos haluaa hifistellä.Originally posted by AnttiR View PostThänks
Minkalaisen pohjatyön tuo vaatii että sitten pysyy varmasti? Ajatuksena oli sinkkimaali vetää paljaalle pellille.
Vaatiiko sinkkimaali karhennuksen tms ennen tuon ruiskuttamista?
Kannattaako tilata ulkomailta ruisku+massa vai ihan kotimaasta?
Leave a comment:
-
ThänksOriginally posted by Pazi88 View Post3m 08800
Minkalaisen pohjatyön tuo vaatii että sitten pysyy varmasti? Ajatuksena oli sinkkimaali vetää paljaalle pellille.
Vaatiiko sinkkimaali karhennuksen tms ennen tuon ruiskuttamista?
Kannattaako tilata ulkomailta ruisku+massa vai ihan kotimaasta?
Leave a comment:
-
E39 pohjassa siinä määrin sinkki luopunut että jotain pitäisi alkaa tekemään.
Mikä olisi alkuperäisen kaltainen massa/pinnoite pohjaan?
Leave a comment:
-
Minkä aikaikkunan puitteissa Troton 10:1 epoksi pohjamaalin päälle voi maalata ilman välihiontaa? En löydä mistään tuoteselosteesta muuta mainintaa kuin "it can be coated using wet-on-wet technique".
Leave a comment:
-
millä kannattaisi maalata ja mikä maali kestäisi lasikuitupuskureiden takapuolella?
pinta on hartsilaminoitua eli aika sileää.
vai onko se vaan raavittava karkeaksi ja vedettävä epoxi ja urtsiväri päälle?
Leave a comment:
-
kiitos, itse asiassa se saa kuivua viikon. Selvisi että liike mikä myy tällä hetkellä ei ole saanut tarkempia ohjeita tms, koska tuote uusi.. Muutenkin mielenkiintoinen, että laatikossa sanding ohje/drying time=30min@+60 asteessa tai 3-4tuntia@+20 asteessa, mutta sitten on top coat without sanding 1 tunnista-7päivää (air dry only)Originally posted by Mr.Speed View PostMelko hätäseen luvataan päälle maalausta (filleriä) jos viimeisestä epoksin ruiskutuskerrasta on vasta pari tuntia aikaa normaali +20c huonelämmössä. Minä antaisin olla varmuuden vuoksi ainakin sen 8 tuntia rauhassa ennen pohjamaalin ruiskuttamista. Mutta jos olet jo ruiskuttanut pohjamaalin niin anna kuivahtaa rauhassa. Siinä on aika paljon tuoretta tavaraa päällä.
Ja tarkennan tuota miten tein, eli maalasin varjossa tuon ja vein aurinkoon kuivumaan vasta kun oli kosketus kuiva, eli noin 1-1.5 tuntia ulkona varjossa ja sitten aurinkoon kuivumaan n.1.5 tunniksi, mutta myyjä sanoi että jos pinta on kuiva ja täydensi, kun kokeilin kevyesti hiontaa, niin se hiotu, eikä ollut erikoinen, niin hänen mielestä ok.
Mutta nyt tiedän mitä tulen tekemään tästä eteenpäin, että saa viikon kuivua, ennen pohjamaalin levitystä
Leave a comment:
-
Guest repliedOriginally posted by MikeDry View Postpakko kysyä ennen kuin teen jotain..Eli esim toi Raptor Epoksipohjamaali, siinä on "voidaan päällemaalata 7vrk ilman hiontaa", niin mites jos pinta on ollut kuiva ja maalattu pohjamaali päälle noin 2 tunnin päästä, kun purkissa lukee päälle maalattava n.2-3 tunnin päästä. Eli meniköhän pieleen, että hiotaanko pois ja tehdään uudelleen
Melko hätäseen luvataan päälle maalausta (filleriä) jos viimeisestä epoksin ruiskutuskerrasta on vasta pari tuntia aikaa normaali +20c huonelämmössä. Minä antaisin olla varmuuden vuoksi ainakin sen 8 tuntia rauhassa ennen pohjamaalin ruiskuttamista. Mutta jos olet jo ruiskuttanut pohjamaalin niin anna kuivahtaa rauhassa. Siinä on aika paljon tuoretta tavaraa päällä.
Leave a comment:
-
pakko kysyä ennen kuin teen jotain..Eli esim toi Raptor Epoksipohjamaali, siinä on "voidaan päällemaalata 7vrk ilman hiontaa", niin mites jos pinta on ollut kuiva ja maalattu pohjamaali päälle noin 2 tunnin päästä, kun purkissa lukee päälle maalattava n.2-3 tunnin päästä. Eli meniköhän pieleen, että hiotaanko pois ja tehdään uudelleen
Leave a comment:
-
Saat tuota ihan värimassanakin. Paikalliseen maalikauppaan mars.Originally posted by Purtsi123 View PostKiitos. Tosiaan pitäisi etulokari vaihtaa ja ajattelin kokeilla itse maalaamista ruiskulla. Koskaan en ole vielä ruiskulla maalannut, mutta jostainhan se on aloitettava.
Mitäs sitten kun väri on 668 eli schwarz2, niin esim. automaalit.net tyrkyttää siihen akryyli väriä ilman lakkaa. Alunperinhän tuossa lakka toki on. Ja mielellään sen lakan kyllä tähänkin laittaisin. Minkälaista maalia sitä sitten pitäisi tilata? Vai onko parempi kun menee paikalliseen maalipuljuun ja kysyy sieltä.
Leave a comment:
-
Guest repliedAkryylin eli suorakiiltomaalin päälle voi vetää kirkaslakan, njet problem.Originally posted by Purtsi123 View PostKiitos. Tosiaan pitäisi etulokari vaihtaa ja ajattelin kokeilla itse maalaamista ruiskulla. Koskaan en ole vielä ruiskulla maalannut, mutta jostainhan se on aloitettava.
Mitäs sitten kun väri on 668 eli schwarz2, niin esim. automaalit.net tyrkyttää siihen akryyli väriä ilman lakkaa. Alunperinhän tuossa lakka toki on. Ja mielellään sen lakan kyllä tähänkin laittaisin. Minkälaista maalia sitä sitten pitäisi tilata? Vai onko parempi kun menee paikalliseen maalipuljuun ja kysyy sieltä.
Leave a comment:
Leave a comment: