Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kauppinen
    replied
    Tarkoitus tässä ruveta e36 kaaria yms muita hiomaan/maalaamaan. Nii minkälainen hengityssuojain tossa ois hyvä olla, ku niitäkin näyttäis olevan sen verran erilaisia. Katellu näitä 3m puolinaamareita


    3M 4251 FFA1P2D PRO
    3M 4255 FFA2P3D PRO
    3M 4279 FFABEK1P3D PAINT

    Näistä joku?

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Itsellä ainut mikä noihin e39 virttyneisiin takavaloihin on tepsinyt on ollut kunnollinen hionta, muovitartunta ja oikea kunnollinen 2k lakka. Ei mitään purkki litkuja. Niissä on ihan olematon UV suoja.

    Vikoihin mitä lakkasin , aloitin 320 hiomaan ja lopetin 600:seen. Jos aloittaa liian hienolla, ei ikinä saa sitä sumentumaa pois. Se ylettyy yllättävän syvälle.
    Aattelin jotta kun oma touring menee tässä kesällä talliin laitettavaksi-korjausmaalattavaksi (viimeinen voitelu minun osalta) niin hierois vielä kerran nuot luukun lamput ja vetäis päälle mipan (CC9) hs lakan siinä samoilla tulilla kun korjausmaalaa autoa muutenkin.

    Näistä pinnotteista kuten tämä C4 ois kiva tietää että kuinka kauan se käsitelty pinta pysyy hyvänä. Naurettavan kallista ainetta muuten..

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    En tiedä sanoa mitään kannustavaa tuosta mätänetin kilikali-lakasta, mutta itse olen kerran entrannut oman e39 toukan lamput, eli kevyt hiominen-muovipohjatartunta-1k lakkaus. Varmaan puolivuotta pysyi hyvännäköisenä, ja nyt näyttää aivan yhtä järkyttävältä mitä ennen ehostusta. En tiedä mitä paskamuovia ne kuoret on, mutta uskon että pitkäikäisen lopputuloksen saa vain oikealla 2k autolakalla tai sitten kokeilee pinnoitetta. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Gtechniq C4 muovipinnoite/kirkastetta porukka tuntuu kehuvan oikeasti toimivaksi.
    Itsellä ainut mikä noihin e39 virttyneisiin takavaloihin on tepsinyt on ollut kunnollinen hionta, muovitartunta ja oikea kunnollinen 2k lakka. Ei mitään purkki litkuja. Niissä on ihan olematon UV suoja.

    Vikoihin mitä lakkasin , aloitin 320 hiomaan ja lopetin 600:seen. Jos aloittaa liian hienolla, ei ikinä saa sitä sumentumaa pois. Se ylettyy yllättävän syvälle.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    En tiedä sanoa mitään kannustavaa tuosta mätänetin kilikali-lakasta, mutta itse olen kerran entrannut oman e39 toukan lamput, eli kevyt hiominen-muovipohjatartunta-1k lakkaus. Varmaan puolivuotta pysyi hyvännäköisenä, ja nyt näyttää aivan yhtä järkyttävältä mitä ennen ehostusta. En tiedä mitä paskamuovia ne kuoret on, mutta uskon että pitkäikäisen lopputuloksen saa vain oikealla 2k autolakalla tai sitten kokeilee pinnoitetta. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Gtechniq C4 muovipinnoite/kirkastetta porukka tuntuu kehuvan oikeasti toimivaksi.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Kiitoksia! Hionta vedellä 800 saakka ok? Valot on ihan ok kunnossa eikä mitkää täysin matat / naarmuiset.
    Toimii. P400-P600:kin riittää, mutta tonnisellakin voi vielä päästellä. Usein mattaan maalattavia pintoja vesissä ihan vielä P600/P1000 Abraloneilla.

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Kiillotus + pinnoitus tai lakkaus 2K-lakalla olisi tietysti paras, mutta kyllä sen tuollakin voi tehdä.
    Muovitartunta alla parantaisi pysyvyyttä, mutta tässä kohtaa jättäisin sen pois välistä. Varsinkin kun kyseessä pienet maalattavat kohteet ja 1K spray kiehahtaa herkästi muovitartunnan kanssa.

    Huolellinen mattaus ensin ja rasvanpoisto + lakka päälle.
    Kiitoksia! Hionta vedellä 800 saakka ok? Valot on ihan ok kunnossa eikä mitkää täysin matat / naarmuiset.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Olis tarkoitus vkloppuna hinkkailla e39 touringin sisemmät takavalot kirkkaaksi.

    Lakkaa ajattelin heittää lopuksi pintaan. Tuo 2K kirkas lakka lienee paras mutta tietenkään sitä ei paikallisesta motonetistä löytynyt, oli hylly tyhjä.

    Käykö vaihtoehtoisesti tämä?:



    Pitääkö tuohon jotain tartuntaa heittää alle?
    Kiillotus + pinnoitus tai lakkaus 2K-lakalla olisi tietysti paras, mutta kyllä sen tuollakin voi tehdä.
    Muovitartunta alla parantaisi pysyvyyttä, mutta tässä kohtaa jättäisin sen pois välistä. Varsinkin kun kyseessä pienet maalattavat kohteet ja 1K spray kiehahtaa herkästi muovitartunnan kanssa.

    Huolellinen mattaus ensin ja rasvanpoisto + lakka päälle.

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Olis tarkoitus vkloppuna hinkkailla e39 touringin sisemmät takavalot kirkkaaksi.

    Lakkaa ajattelin heittää lopuksi pintaan. Tuo 2K kirkas lakka lienee paras mutta tietenkään sitä ei paikallisesta motonetistä löytynyt, oli hylly tyhjä.

    Käykö vaihtoehtoisesti tämä?:



    Pitääkö tuohon jotain tartuntaa heittää alle?

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    ...jarrusatuloihin maalit. Mitä te foorumilaiset olette käyttäneet?
    Useat jarrusatulat maalannut ja käytäntö on osoittanut toimivaksi perus Miranolin/alkydimaalit nopeaan siistimiseen.
    Perusteellisempaan ehostukseen on tullut käytettyä metodia -> ensin pesu + kevyt hiekkapuhallus, happoväri, hiontaväri ohuesti, värimassa ja kirkaslakka. Perus 2K akryylilläkin voi hyvin maalata. Jarrulevyjen reunoihin ja keskiöihin esim. kuumankestomaali, sinkkimaali tms. viimeksi laitoin putkipinnoitteen/sinkkivärin.
    Miniruisku on aika oleellinen apuväline satuloiden kanssa.

    Jotain viimeisimpiä:

    W211 AMG - satulat, karkea hopea ja tarrat lakan alla:


    W219 CLS:n satulat, BMW Marrakesh Brown met. + lakka, levyihin sinkkifosfaattimaali:


    E61 ATE:t & musta akryyliväri ja uutta osaa kunnostuksen jälkeen:



    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Alustan osia ois tarkoitus kunnostaa, mikä sutitavara olis semmoista että saa pitkäaikaisen pinnan? Sitten myös bensatankkiin sekä jarrusatuloihin maalit. Mitä te foorumilaiset olette käyttäneet?
    2-K epoksi pohjalle ja 2-K epoksi tai polyuretaani pintaan. Teollisuusmaalit on edukkaita verrattuna automaaleihin. Esim. Inerta tai Teknodur ja sille sopiva pohjamaali.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Olen myös itsekkin kiinnostunut, oma huomio on bilteman jarrusatulamaali, kestää iskuja tms, ainoa että en ole ajanut kuin kesän ja auto seisonut 2 vuotta ulkona, niin on pysynyt pinta ruosteen päällä hyvin, "tuntuu" paremmalta kuin Hammer vasaralakka

    Leave a comment:


  • inno.o
    replied
    Alustan osia ois tarkoitus kunnostaa, mikä sutitavara olis semmoista että saa pitkäaikaisen pinnan? Sitten myös bensatankkiin sekä jarrusatuloihin maalit. Mitä te foorumilaiset olette käyttäneet?

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Pohja ja ei yhteensopiva pohjaväri. Kiehuu todella herkästi, varsinkin jos sprayn päälle tulee sprayta.
    Myös spray-väreillä on taipumus kiehauttaa vielä ruiskullakin vedettyä pintaväriä, jos välissä ei ole 2K-hiontaväriä.
    Kiitos tästä, selvensi paljon!

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Mikä aiheuttaa, tässä tapauksessa spraymaalauksessa maalipinnan kiehumisen/rypylle menemisen? Onko tuohon jotain tiettyä syytä?
    Pohja ja ei yhteensopiva pohjaväri. Kiehuu todella herkästi, varsinkin jos sprayn päälle tulee sprayta.
    Myös spray-väreillä on taipumus kiehauttaa vielä ruiskullakin vedettyä pintaväriä, jos välissä ei ole 2K-hiontaväriä.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Mikä aiheuttaa, tässä tapauksessa spraymaalauksessa maalipinnan kiehumisen/rypylle menemisen? Onko tuohon jotain tiettyä syytä?

    Leave a comment:

Working...
X