Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Meillä on iso tuuletin tallilla millä saa koko tallin jonkinsortin ylipaineeseen jos ovet on kiinni. Maalauspaikan vierestä ovi auki ja puhallin päälle, niin hyvin kulkeutuu maalisumu pois maalaustilasta välittömästi. Jos ilmanvaihto ei ole kunnossa, niin se maalisumu pääsee laskeutumaan pinnoille ja vastamaalatusta pinnasta tulee tympeän karhea. Plus joka prkl paikka tallista on sen maalisumun peitossa. Kylmemmillä ilmoilla on sitten isohko masteri pöhisemässä maalaustilaan, niin pysyy lämpimänä vaikka ilma vaihtuukin.
-
Raakasti ovet levällään kesällä jossei ole kunnon poistoa ja korvausilmaa. Talvella se on vaan kärsittävä hetki kunnes uskaltaa nopeasti käyttää ovet auki että on lakka vähän asettunut jo, muuten valahtaa jos heti käy aukomaan kun kylmä tulee sisälle. Kosteudelle en ole uhrannut ajatustakaan eikä ole siitä johtuen ongelmia ollukaan
Leave a comment:
-
Ilmankosteus
Tallissa maalatessa alkoi olla näkyvyys 0 pölyn sekä maalisumun vuoksi.
Kysynkin että miten tuuletatte, ovet auki? kun ilmankosteus on +90?:think
Muutama ruostepaikka kun pitäisi vielä tehdä
Itse pidin ovet nyt säpissä, autosta maalattiin peltipaljaita helmoja joihin tulee ruosteharso samantien. Lähinnä ylöspäin pohjaa, eli ei pölyä tuntunut laskeutuvan. Suurin ongelma että jos maski vuotaa niin myrkyttyy itse
Leave a comment:
-
Voiko kovetteen määrästä maalissa päätellä mitään? Meinaan ku DeBeerin maalissa on että 3:1 tai 2:1. Trotonissa on 10:1 ja sit taas mipassa jopa 1:1 :thinkOriginally posted by Miku View PostTrotonin epoksi on ihan hyvää kamaa ja tais olla viimeks ku tilasin ebaystä niin luokkaa 10e/kg kovettimineen
Leave a comment:
-
Trotonin epoksi on ihan hyvää kamaa ja tais olla viimeks ku tilasin ebaystä niin luokkaa 10e/kg kovettimineenOriginally posted by GOOFY View PostTohon aijempaan DeBeerin kovettaja sekoiluun: hinkkavärin kovettaja on kirkasta ja epoksin kovettaja on kellertävää
Onko joku tilannu jostain tota DeBeerin epoksia? Koitin hakea hintoja mut en löydä yhtään kauppaa mistä näkis hinnat. Toi on mielestäni kohtuu hyvää maalia mutta paikallisessa liikkeessä litran purkki kovettajaa maksaa jo 70e.
Kattelin netistä muiden epoksien hintoja ja niitä oli 30 e pintaan litra valmista maalia. Et maksaako tuosa DeBeerissä ny vain merkki vai ottaako liike niin paljon välistä vai onko tuo ny muka vaan niin paljon kalliimpaa kuin muut vastaavat?
Leave a comment:
-
Tohon aijempaan DeBeerin kovettaja sekoiluun: hinkkavärin kovettaja on kirkasta ja epoksin kovettaja on kellertävää
Onko joku tilannu jostain tota DeBeerin epoksia? Koitin hakea hintoja mut en löydä yhtään kauppaa mistä näkis hinnat. Toi on mielestäni kohtuu hyvää maalia mutta paikallisessa liikkeessä litran purkki kovettajaa maksaa jo 70e.
Kattelin netistä muiden epoksien hintoja ja niitä oli 30 e pintaan litra valmista maalia. Et maksaako tuosa DeBeerissä ny vain merkki vai ottaako liike niin paljon välistä vai onko tuo ny muka vaan niin paljon kalliimpaa kuin muut vastaavat?
Leave a comment:
-
butyylimassa? Laitoin sillä e28iin lokasuojat kinni. yläosaan, takaosaan ja sitten siihen lampun alle liitokseen.Originally posted by Skarpa View PostMolempia meinasin. Jos niihin jonkun mömmön laittaa, niin pitänee olla ilman liimausominaisuuksia, että tarvittaessa saa lokarin irtikin. Yläreunaan meinasin butyylinauhaa, mutta se voi olla tohon pikkukulmaan ainakin turhan tuhtia. Pitää mallailla.
Leave a comment:
-
Molempia meinasin. Jos niihin jonkun mömmön laittaa, niin pitänee olla ilman liimausominaisuuksia, että tarvittaessa saa lokarin irtikin. Yläreunaan meinasin butyylinauhaa, mutta se voi olla tohon pikkukulmaan ainakin turhan tuhtia. Pitää mallailla.Originally posted by pazq View PostMeinaat sitä valon alapuolista pikku kulmaa vai sivusta kiinnitystä? En oo mitään itse laittanut mutta laita vaikka pala pehmeää teippiä :think
Leave a comment:
-
Meinaat sitä valon alapuolista pikku kulmaa vai sivusta kiinnitystä? En oo mitään itse laittanut mutta laita vaikka pala pehmeää teippiä :think
Leave a comment:
-
Minkälaista tiivistystä olette käyttäneet etulokarien ja etuhiekkapellin välissä, kun osat erillään maalattu?
Leave a comment:
-
Itse lähtisin liikkeelle siitä, että kävisin ensin näyttämässä merkkiliikkeessä mitä ovat siellä mieltä kun näissä on kuitenkin se 12 vuoden koritakuu. Kunhan koritarkastukset on vaan tehty huolto-ohjelman mukaan.
Leave a comment:
-
Moro,
En tiedä onko tämä oikea thread tälle, mutta en löytänyt nyt toistaiseksi parempaa.
Eli huomasin tänään F32 vm. 2014 C-pilarin ja takalasin välisessä raossa, että maalipinta kuoriutuu. Ruostetta ei näy.
Kuulin tutulta, että syypäänä voisi olla käytetty tiivistemassa johon maali on huonosti tarttunut.
Onko muilla vastaavasta kokemusta? Mikä avuksi?
Leave a comment:
-
Läträsin kesällä nuitten maalien kans, mulla jäi hieman debeerin epoksia ja kovetetta. Mulla oli myös jotain akryyli pintaväriä. Ny en tiiä kumpaan maaliin toi kovete on, kun muistaakseni mulle silloin myytiin molempiin maaleihin omat kovetteet vai muistanko väärin?
Leave a comment:
Leave a comment: