Originally posted by sierra4x4tbo
View Post
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Noi car-repin kamat voi heittää suoraan roskikseen.. aivan täyttä kuraa.
Kahdesta ekasta 2k-pohjamaalipurkista ei tullut mitään pihalle, kolmannesta tuli noin puolet ennen kuin ”leikkas” kiinni.
-Timo
Leave a comment:
-
Tää on uutta 2K lakkaa missä ei ole patruunaa siis. 2 säiliötä ilmeisesti purkin sisällä ja sekoittuu suuttimessa.Originally posted by Suh0 View PostSanoisin että se car-repin 2k spraylakka ei oo ollut sekoittunut kunnolla. Jos kovetetta kuitenkin sielä on ollut seassa/ liikaa, niin kuivuu kyllä, mutta kestää pitkään.
Purkki ravistettu kunnolla.
Leave a comment:
-
Sanoisin että se car-repin 2k spraylakka ei oo ollut sekoittunut kunnolla. Jos kovetetta kuitenkin sielä on ollut seassa/ liikaa, niin kuivuu kyllä, mutta kestää pitkään.
Leave a comment:
-
Ok. Kyllä tuon puolesta pitäisi maalin kuin maalin olla jo käsiteltävissä neljässä päivässä.Originally posted by Miksu1612 View PostOlosuhteet on se kuiva, 19 asteen autotalli.
Meinaat siis että purkkeihin ei ole luottamista niiden "valmistumisajoissa". (Mitään liuottimia ei ollut pinnoilla)
Eipä tuossa oikein vaihtoehtoja ole -> nihkeä kuivumaton pinta, jos ei kestä tuon vertaa koskea. Siltikin jokseenkin kuulostaa surkealle lakalle, että vaatii viikon kuivumisen vrt. vaikka käyttämääni lakkaan, joka on uunittamattakin hionta-/kiillotuskuiva viidessä tunnissa ja standardi-kovetteella. Pitäisi kuitenkin olla myyntietikettien mukaan "kunnon 2-komponenttinen lakka".
Nuo pintasprayt on aina hieman "ei jatkoon". Melkein odottaisin muuttuuko parissa päivässä mihinkään ja jos ei, niin sitten on tuotteessa jotain vialla. Kuivumattomissa maalauksissa on se ikävä homma, että joutuu aloittamaan alusta ja poistamaan vanhat.
Sekoititko purkin kunnolla ja ei ole päässyt jäätymään missään kohtaa?
Leave a comment:
-
Olosuhteet on se kuiva, 19 asteen autotalli.Originally posted by Rockford View PostPehmeä se pinta on vielä ollut tai alla jotain joka ei ole läpikuiva. Tai kädessä / hanskassa ollut jotain kasauksessa tullutta liuotinta/kliineriä tms., joka on reagoinut vielä nihkeään pintaan.
Spraylla kun olet maalannut, niin se pinta on muutenkin todella ohut ja arka vrt. ruiskutavaraan ja ei kestä samalla tavalla. Varsinkaan, jos ei ole läpikuiva.
Kuivumiseen ja pinnan kovuuteen - sekä laatuun vaikuttaa myös todella paljon maalausolosuhteet ja lämpötila.
Meinaat siis että purkkeihin ei ole luottamista niiden "valmistumisajoissa". (Mitään liuottimia ei ollut pinnoilla)
Leave a comment:
-
Pehmeä se pinta on vielä ollut tai alla jotain joka ei ole läpikuiva. Tai kädessä / hanskassa ollut jotain kasauksessa tullutta liuotinta/kliineriä tms., joka on reagoinut vielä nihkeään pintaan.
Spraylla kun olet maalannut, niin se pinta on muutenkin todella ohut ja arka vrt. ruiskutavaraan ja ei kestä samalla tavalla. Varsinkaan, jos ei ole läpikuiva.
Kuivumiseen ja pinnan kovuuteen - sekä laatuun vaikuttaa myös todella paljon maalausolosuhteet ja lämpötila.
Leave a comment:
-
Konehuoneen maalaus-onkkelma
Totanoin... 4 päivää sitten tuli maalaus valmiiksi (lakka pintaan). Käytin Car-Rep:in tuotteita, mm. 2K-lakkaa.
Tänään kun muutamia pieniä palikoita laitoin takaisin konehuoneeseen tuli kuvan mukainen jälki (nojattu päälle, ei hinkattu ku vasta jälkeen yrittäessä poistaa).
12 tuntia, 20 astetta piti purkin mukaan olla raapimiskuiva ja 7 päivää täyskova.
Mikä mennyt pieleen?
Leave a comment:
-
Onko kukaan kokeillut ruiskutettavia PU pinnoitteita? Saako noilla miten kestävää pintaa aikaiseksi? Kiinnostaisi kokeilla ruohonleikkurin leikkuupöydässä, mutta en sitten tiedä kestääkö tuo yhtään sen paremmin kuin epoksit. Kohtuulliseen hintaan näyttäisi ainakin nyt saavan.
Leave a comment:
-
Omaan kans olen kyl vetänyt epoksin hapon päälle ja ei ole ongelmia tullut.Originally posted by Pazi88 View PostEkaa kertaa kuulen ettei hapon päälle voi laittaa epoksia. Minä kyllä oon vetäny happopohjan päälle epoksia ongelmitta ja maalaukset on pysyny hyvänä vuosikaudet. Epoksihan siinä juuri toimii maalina joka sulkee kaiken allensa. Sen olen kyllä kuullut ettei kittiä kärsisi laittaa.
Ongelmia on tullut , kun vetäsin liian nopee ruiskukitin 2k hapon päälle, ni kaikki maalit sai uunin jälkeen repimällä irti.
Leave a comment:
-
Hiekalla hopeaksi ja perään fosforihappoa. Esim. tämä menee tuohon kategoriaan:Originally posted by >bemari< View PostEri ruosteensyöjä hapoista/muuntimista kokemusta? On pari laajempaa pintaeuoste aluetta mitkä mielellään teräsharjan jälkeen käsittelis jollai mömmöllä ennen epoksipohjamaalia:think crcllä on jotain sit annitrol ym onko noissan jotain merkittävää eroa ruosteen pysäytykseen?
Leave a comment:
-
Eri ruosteensyöjä hapoista/muuntimista kokemusta? On pari laajempaa pintaeuoste aluetta mitkä mielellään teräsharjan jälkeen käsittelis jollai mömmöllä ennen epoksipohjamaalia:think crcllä on jotain sit annitrol ym onko noissan jotain merkittävää eroa ruosteen pysäytykseen?
Leave a comment:
-
Guest repliedOlen vain harrastaja niin en tiedä mikä siihen on syynä, mahdollinen huono tartunta, joku kemiallinen reaktio tjms. mutta näin olen kuullut ja lukenut että happopohja pitäisi aina eristää hiottavalla tai mieluummin ns. märkää märälle pohjamaalilla. sen päälle sitten mahdolliset kittaukset ja lisäsuojaukset kuten epoksi. Eihän hapon päälle ole suotavaa ruiskuttaa suoraan pintaväriäkään.
Leave a comment:
-
Ekaa kertaa kuulen ettei hapon päälle voi laittaa epoksia. Minä kyllä oon vetäny happopohjan päälle epoksia ongelmitta ja maalaukset on pysyny hyvänä vuosikaudet. Epoksihan siinä juuri toimii maalina joka sulkee kaiken allensa. Sen olen kyllä kuullut ettei kittiä kärsisi laittaa.
Leave a comment:
-
Guest repliedJos meinaa pohjalle ruiskuttaa happomaalin, niin sen päälle ei voi sitten suoraan vetää epoksia (eikä kitata). Hapon päälle tarvii vetää eristeeksi fillerin eli perus pohjamaalin päälle ja epoksi tämän päälle + muut maalit/lakat pinnoitteet suojat.
Leave a comment:
Leave a comment: