Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Meillä on iso tuuletin tallilla millä saa koko tallin jonkinsortin ylipaineeseen jos ovet on kiinni. Maalauspaikan vierestä ovi auki ja puhallin päälle, niin hyvin kulkeutuu maalisumu pois maalaustilasta välittömästi. Jos ilmanvaihto ei ole kunnossa, niin se maalisumu pääsee laskeutumaan pinnoille ja vastamaalatusta pinnasta tulee tympeän karhea. Plus joka prkl paikka tallista on sen maalisumun peitossa. Kylmemmillä ilmoilla on sitten isohko masteri pöhisemässä maalaustilaan, niin pysyy lämpimänä vaikka ilma vaihtuukin.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Raakasti ovet levällään kesällä jossei ole kunnon poistoa ja korvausilmaa. Talvella se on vaan kärsittävä hetki kunnes uskaltaa nopeasti käyttää ovet auki että on lakka vähän asettunut jo, muuten valahtaa jos heti käy aukomaan kun kylmä tulee sisälle. Kosteudelle en ole uhrannut ajatustakaan eikä ole siitä johtuen ongelmia ollukaan

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Ilmankosteus

    Tallissa maalatessa alkoi olla näkyvyys 0 pölyn sekä maalisumun vuoksi.
    Kysynkin että miten tuuletatte, ovet auki? kun ilmankosteus on +90?:think
    Muutama ruostepaikka kun pitäisi vielä tehdä

    Itse pidin ovet nyt säpissä, autosta maalattiin peltipaljaita helmoja joihin tulee ruosteharso samantien. Lähinnä ylöspäin pohjaa, eli ei pölyä tuntunut laskeutuvan. Suurin ongelma että jos maski vuotaa niin myrkyttyy itse

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Trotonin epoksi on ihan hyvää kamaa ja tais olla viimeks ku tilasin ebaystä niin luokkaa 10e/kg kovettimineen
    Voiko kovetteen määrästä maalissa päätellä mitään? Meinaan ku DeBeerin maalissa on että 3:1 tai 2:1. Trotonissa on 10:1 ja sit taas mipassa jopa 1:1 :think

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tohon aijempaan DeBeerin kovettaja sekoiluun: hinkkavärin kovettaja on kirkasta ja epoksin kovettaja on kellertävää

    Onko joku tilannu jostain tota DeBeerin epoksia? Koitin hakea hintoja mut en löydä yhtään kauppaa mistä näkis hinnat. Toi on mielestäni kohtuu hyvää maalia mutta paikallisessa liikkeessä litran purkki kovettajaa maksaa jo 70e.

    Kattelin netistä muiden epoksien hintoja ja niitä oli 30 e pintaan litra valmista maalia. Et maksaako tuosa DeBeerissä ny vain merkki vai ottaako liike niin paljon välistä vai onko tuo ny muka vaan niin paljon kalliimpaa kuin muut vastaavat?
    Trotonin epoksi on ihan hyvää kamaa ja tais olla viimeks ku tilasin ebaystä niin luokkaa 10e/kg kovettimineen

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Tohon aijempaan DeBeerin kovettaja sekoiluun: hinkkavärin kovettaja on kirkasta ja epoksin kovettaja on kellertävää

    Onko joku tilannu jostain tota DeBeerin epoksia? Koitin hakea hintoja mut en löydä yhtään kauppaa mistä näkis hinnat. Toi on mielestäni kohtuu hyvää maalia mutta paikallisessa liikkeessä litran purkki kovettajaa maksaa jo 70e.

    Kattelin netistä muiden epoksien hintoja ja niitä oli 30 e pintaan litra valmista maalia. Et maksaako tuosa DeBeerissä ny vain merkki vai ottaako liike niin paljon välistä vai onko tuo ny muka vaan niin paljon kalliimpaa kuin muut vastaavat?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Molempia meinasin. Jos niihin jonkun mömmön laittaa, niin pitänee olla ilman liimausominaisuuksia, että tarvittaessa saa lokarin irtikin. Yläreunaan meinasin butyylinauhaa, mutta se voi olla tohon pikkukulmaan ainakin turhan tuhtia. Pitää mallailla.
    butyylimassa? Laitoin sillä e28iin lokasuojat kinni. yläosaan, takaosaan ja sitten siihen lampun alle liitokseen.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Meinaat sitä valon alapuolista pikku kulmaa vai sivusta kiinnitystä? En oo mitään itse laittanut mutta laita vaikka pala pehmeää teippiä :think
    Molempia meinasin. Jos niihin jonkun mömmön laittaa, niin pitänee olla ilman liimausominaisuuksia, että tarvittaessa saa lokarin irtikin. Yläreunaan meinasin butyylinauhaa, mutta se voi olla tohon pikkukulmaan ainakin turhan tuhtia. Pitää mallailla.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Meinaat sitä valon alapuolista pikku kulmaa vai sivusta kiinnitystä? En oo mitään itse laittanut mutta laita vaikka pala pehmeää teippiä :think

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Minkälaista tiivistystä olette käyttäneet etulokarien ja etuhiekkapellin välissä, kun osat erillään maalattu?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Itse lähtisin liikkeelle siitä, että kävisin ensin näyttämässä merkkiliikkeessä mitä ovat siellä mieltä kun näissä on kuitenkin se 12 vuoden koritakuu. Kunhan koritarkastukset on vaan tehty huolto-ohjelman mukaan.

    Leave a comment:


  • aolkkol
    replied
    Moro,

    En tiedä onko tämä oikea thread tälle, mutta en löytänyt nyt toistaiseksi parempaa.

    Eli huomasin tänään F32 vm. 2014 C-pilarin ja takalasin välisessä raossa, että maalipinta kuoriutuu. Ruostetta ei näy.

    Kuulin tutulta, että syypäänä voisi olla käytetty tiivistemassa johon maali on huonosti tarttunut.

    Onko muilla vastaavasta kokemusta? Mikä avuksi?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Kyllä niissä omat kovettajat on. Eikö lue mitään purkissa?
    Lukee siinä että kovettaja

    Pitää kokeilla, kai sen huomaa jostain jos on väärää.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Kyllä niissä omat kovettajat on. Eikö lue mitään purkissa?

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Läträsin kesällä nuitten maalien kans, mulla jäi hieman debeerin epoksia ja kovetetta. Mulla oli myös jotain akryyli pintaväriä. Ny en tiiä kumpaan maaliin toi kovete on, kun muistaakseni mulle silloin myytiin molempiin maaleihin omat kovetteet vai muistanko väärin?

    Leave a comment:

Working...
X