Originally posted by Ozzii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by riuska View PostMites kun ei ole tuosta epoksimaalista kokemuksia niin ajaako saman asian kuin happomaali?? Ku yleensä vetäny hapot niihin mitkä on pellillä ja sit hinkkaväri...
Ku eikö tuo epoksi mene myös pohjamaalista?? tarviiko sen päälle vielä hinkkaväriä?
Eli se epoksi käy pohjamaalista, eikä itsessään tarvitse enään hiontaväriä(tosin suosittelen/märkää märälle).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi se epoksi aja samaa asiaa kuin happopohja. Tosin käytännössä et tarvitse happopohjaa taas lainkaan mikäli pohjalla ei ole ruostesyöpymää, vaan puhdas ehjä pelti(varsinkaan jos kyse ei ole sinkkaamattomasta museoautosta).
Eli se epoksi käy pohjamaalista, eikä itsessään tarvitse enään hiontaväriä(tosin suosittelen/märkää märälle).
Kiitos tiedoista taas.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by riuska View PostEli kun ei hifistellä niin pelkällä epoksilla pärjää ennen pintaväriä. Kyse akryylimaalista.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKun ei "hifistellä", niin sinkattujen peltien päällä riittää ihan hiomaväri kun käytetään kaksikerrosvärejä(värimassa ja lakka erikseen). Ehkä nokkapellin etureunassa ja etulokasuojien alareunoissa voi käyttää ohutta epoksipohjaa.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by riuska View PostJuu yli 30 vuotta vanha
Combi 3430-05:een(polyuretaani maali).
http://www.teknos-group.com/tseloste.nsf/($All)/671502F66E31BFFEC225792E00379C02/$File/FI_1144_Tuoteseloste.pdf?OpenElement
Eli siinä on yhdessä "paketissa" kaikki mitä tarvitaan, eli se happopohja, epoksi, hiontaväri ja akryylipinta.
Tarvittaessa niille alueille missä on ruostepikkusyöpymää ruosteensyöjä ja kolmen tunnin kuluttua pellin mustuttua voi tuon ruiskuttaa suoraan päälle. Nappaa muuten sitten niin kiinni että ei lähde enään kuin "piikkaamalla".
Toimii siis happo+epoksipohjana ja muodostaa hiottavan kalvon, joka kuitenkin toimii jopa pintamaalina!
Eli periaatteessa ei tarvitse ennen maalausta enään mitään ja pysyy muuten pohjissa kiinni mekaanisessakin rasituksessa kuin tauti(käytetään raskaan kaluston rungoissa tänällään).
Toisaalta, tämän päälle voit laskea ihan normaalisti hiontavärin tai vaikka kitata. Lisäksi tämä kuivuu nopeasti, eikä siis tarvitse murehtia välihiontoja eikä oikaisukitattaessa että happopohja tulee näkyviin(kitti ei pysy yhtenäisenä kerroksena).
Itse käytän nykyään pelkästään tätä pohjilla näissä sinkkaamattomissa ameriikan harrasteautoissa ruosteen syöjän kanssa.
Sekoitussuhde 6:1.
Last edited by Hemi; 30-08-2013, 21:56.
Comment
-
Comment