Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Millanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
-
-
Originally posted by TuKeZii View Postex e39 m62 nuo o-renkaat vaihtelin, ei ole ihan helppo homma. Joutuu moottorin tyynyn irroittamaan, mutta silti todella ahdas paikka. Alakautta joutuu tekemään.
Jos en aivan väärin muista, putket menevät moottorin korvakkeeseen jonka sisältä kulkeutuu lohkoonEli kannattaa ottaa myös lohkon ja korvakkeen väliin uudet o-renkaat ja laitella ne samassa
Fiksummat korjatkoon jos puhun aivan omiani :think. Helpoiten pääsee nostamalla koneen pois. Samalla pääsee moneen muuhun paikkaan helpommin käsiks
.
Leave a comment:
-
-
ex e39 m62 nuo o-renkaat vaihtelin, ei ole ihan helppo homma. Joutuu moottorin tyynyn irroittamaan, mutta silti todella ahdas paikka. Alakautta joutuu tekemään.
Jos en aivan väärin muista, putket menevät moottorin korvakkeeseen jonka sisältä kulkeutuu lohkoonEli kannattaa ottaa myös lohkon ja korvakkeen väliin uudet o-renkaat ja laitella ne samassa
Fiksummat korjatkoon jos puhun aivan omiani :think
Leave a comment:
-
-
Just vaihdoin m60 e34 kopassa koko kotelon ja etsisin vuotoja muutenkin. Nappasin nopeasti koneen pois ja tein homman. Eiköhän ne saa vaihdettua kun koteloa siirtää sivuun ja pikkuräikällä avaa.
Leave a comment:
-
-
Minkäslainen homma on vaihtaa öljynsuodattimen letkujen moottorin puoleiset o-renkaat? Vähän näyttäisi vuotavan kun venakopista ei vuoda. Pitääkö konetta nostaa tai irrottaa kiinnikkeistään? Ala- vai yläkautta?
Kuvassa O-renkaat nro 10
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [fuse] View PostEipäs tarviikkaa, ei ole venypultit. Kierrelukitetta voi laittaa jos jännittää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eimilkki View Posthttp://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4629
Osa numero 1, eli kampuran päässä oleva "dampperi" alkoi ääntämään
ja vapisemaan uhkaavasti. Onkohan löystynyt vai mikä tuolta on nyt sitten antautunut? Onko työläs remontti tiedossa?Originally posted by Muurahainen View PostSiellä on kumin vulganointi varmaankin pettänyt.
Korjaantuu vaihtamalla dampperi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eimilkki View Posthttp://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4629
Osa numero 1, eli kampuran päässä oleva "dampperi" alkoi ääntämään
ja vapisemaan uhkaavasti. Onkohan löystynyt vai mikä tuolta on nyt sitten antautunut? Onko työläs remontti tiedossa?
Korjaantuu vaihtamalla dampperi.Last edited by Muurahainen; 14-02-2016, 21:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHeitetäämpä tähän villi veikkaus. Termostaatin piuhoja pitkin on jäähdytysnestettä päässyt DME päälle ja siksi lämpöviisari meni tappiin (termostaatin lämmityksen tiivistys pettänyt). Eli akun negatiivinen kaapeli irti, vänkärin raitisilma kotelo pois ja alta paljastuva sähkö boxi auki ja sieltä DME liittimet irti. Sitten sieltä tarksitat kaikki pinnit hapettumien varalle. Ai, että mistä moinen arvaus? Ihan omakohtaista kokemusta löytyy ja tovin aikaa raavin päätäni, että mitäs vittua. Pinnien puhdistamisella lähti taas toimimaan.
Jaa-a empä osaa varmaksi sanoa.
Leave a comment:
-
-
Montako eri "Engine failsafe program" tasoa m62b44tu koneessa on?
S62 omaa neljä eri ohjelmaa eri tilanteita varten, mutta mites kansanmalli...?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by duuk View PostTässä topicissa kun on V8 tietäjiä niin kysytäänpäs jos joku keksisi missä vikaa.
Potilas siis M62B44 03/98 valmistettu E39 540iA
Viime viikolla kun pakkaset lauhtuivat ja tiet muuttui loskavelliksi alkoi auto käymään aavistuksen huonosti. Seuraavana aamuna auto ei enään käynyt kaikilla ja lämpöviisari oli tapissa (kylmällä koneella). Ajoin pakolla 2km seuraavaan stop paikkaan ja annoin seistä 15min niin lähti normaalisti käymään ja toimi normaalisti. Kävin lukemassa vikakoodis, missfire ilmoituksia joka pytystä ja lambda-arvot pielessä. Sekä viimeisenä jäähdytin-nesteen lämpötila-anturista.
Kävin hakemassa uuden anturin ja mittari on toiminut sen jälkeen normaalisti. Mutta auto tekee edelleen kylmänä sen että käy vajaalla. Hetken kun antaa käydä tai ajaa muutama 100m ja sammuttaa sekä starttaa heti perään toimii normaalisti. Lämpimänä / puol lämpimänä toimii normaalisti.
:think
Originally posted by rgaweer View PostKoskeeko tämä vain M62 vai mikä on M60 laita? Tietää olla sitten oikeat työkalut valmiina kun alkaa jumppaamaan.Last edited by HTK12; 01-02-2016, 22:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos päädyt vaihtamaan koko osan, et pelkästään tuota kantta, niin pultit on Ribe ei torx. Näiden kanssa on monet tapelleet ja pyöräyttäneet osasta pulteista kannat pyöreiksi torxilla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: