Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Patriot
    replied
    Millanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by TuKeZii View Post
    ex e39 m62 nuo o-renkaat vaihtelin, ei ole ihan helppo homma. Joutuu moottorin tyynyn irroittamaan, mutta silti todella ahdas paikka. Alakautta joutuu tekemään.

    Jos en aivan väärin muista, putket menevät moottorin korvakkeeseen jonka sisältä kulkeutuu lohkoon Eli kannattaa ottaa myös lohkon ja korvakkeen väliin uudet o-renkaat ja laitella ne samassa

    Fiksummat korjatkoon jos puhun aivan omiani :think
    Juurikin näin. Helpoiten pääsee nostamalla koneen pois. Samalla pääsee moneen muuhun paikkaan helpommin käsiks.

    Leave a comment:


  • TuKeZii
    replied
    ex e39 m62 nuo o-renkaat vaihtelin, ei ole ihan helppo homma. Joutuu moottorin tyynyn irroittamaan, mutta silti todella ahdas paikka. Alakautta joutuu tekemään.

    Jos en aivan väärin muista, putket menevät moottorin korvakkeeseen jonka sisältä kulkeutuu lohkoon Eli kannattaa ottaa myös lohkon ja korvakkeen väliin uudet o-renkaat ja laitella ne samassa

    Fiksummat korjatkoon jos puhun aivan omiani :think

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Just vaihdoin m60 e34 kopassa koko kotelon ja etsisin vuotoja muutenkin. Nappasin nopeasti koneen pois ja tein homman. Eiköhän ne saa vaihdettua kun koteloa siirtää sivuun ja pikkuräikällä avaa.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Minkäslainen homma on vaihtaa öljynsuodattimen letkujen moottorin puoleiset o-renkaat? Vähän näyttäisi vuotavan kun venakopista ei vuoda. Pitääkö konetta nostaa tai irrottaa kiinnikkeistään? Ala- vai yläkautta?

    Kuvassa O-renkaat nro 10

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by [fuse] View Post
    Eipäs tarviikkaa, ei ole venypultit. Kierrelukitetta voi laittaa jos jännittää.
    No jos ei ole venypultit, niin sitten.

    Leave a comment:


  • [fuse]
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Ja ne pultit pitää vaihtaa samalla.
    Eipäs tarviikkaa, ei ole venypultit. Kierrelukitetta voi laittaa jos jännittää.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Ja ne pultit pitää vaihtaa samalla.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by eimilkki View Post
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4629

    Osa numero 1, eli kampuran päässä oleva "dampperi" alkoi ääntämään
    ja vapisemaan uhkaavasti. Onkohan löystynyt vai mikä tuolta on nyt sitten antautunut? Onko työläs remontti tiedossa?
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Siellä on kumin vulganointi varmaankin pettänyt.
    Korjaantuu vaihtamalla dampperi.
    ja vaihtotyössä isoin homma on ottaa tavaraa pois edestä että pääsee vääntämään ne 8 pikkupulttia auki. baut 1h jobi :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by eimilkki View Post
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4629

    Osa numero 1, eli kampuran päässä oleva "dampperi" alkoi ääntämään
    ja vapisemaan uhkaavasti. Onkohan löystynyt vai mikä tuolta on nyt sitten antautunut? Onko työläs remontti tiedossa?
    Siellä on kumin vulganointi varmaankin pettänyt.
    Korjaantuu vaihtamalla dampperi.
    Last edited by Muurahainen; 14-02-2016, 21:32.

    Leave a comment:


  • eimilkki
    replied


    Osa numero 1, eli kampuran päässä oleva "dampperi" alkoi ääntämään
    ja vapisemaan uhkaavasti. Onkohan löystynyt vai mikä tuolta on nyt sitten antautunut? Onko työläs remontti tiedossa?

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Heitetäämpä tähän villi veikkaus. Termostaatin piuhoja pitkin on jäähdytysnestettä päässyt DME päälle ja siksi lämpöviisari meni tappiin (termostaatin lämmityksen tiivistys pettänyt). Eli akun negatiivinen kaapeli irti, vänkärin raitisilma kotelo pois ja alta paljastuva sähkö boxi auki ja sieltä DME liittimet irti. Sitten sieltä tarksitat kaikki pinnit hapettumien varalle. Ai, että mistä moinen arvaus? Ihan omakohtaista kokemusta löytyy ja tovin aikaa raavin päätäni, että mitäs vittua. Pinnien puhdistamisella lähti taas toimimaan.



    Jaa-a empä osaa varmaksi sanoa.
    Kiitos veikkauksesta! Pitääpä tutkia kun ilmat hieman paranevat!

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Montako eri "Engine failsafe program" tasoa m62b44tu koneessa on?
    S62 omaa neljä eri ohjelmaa eri tilanteita varten, mutta mites kansanmalli...?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Tässä topicissa kun on V8 tietäjiä niin kysytäänpäs jos joku keksisi missä vikaa.
    Potilas siis M62B44 03/98 valmistettu E39 540iA

    Viime viikolla kun pakkaset lauhtuivat ja tiet muuttui loskavelliksi alkoi auto käymään aavistuksen huonosti. Seuraavana aamuna auto ei enään käynyt kaikilla ja lämpöviisari oli tapissa (kylmällä koneella). Ajoin pakolla 2km seuraavaan stop paikkaan ja annoin seistä 15min niin lähti normaalisti käymään ja toimi normaalisti. Kävin lukemassa vikakoodis, missfire ilmoituksia joka pytystä ja lambda-arvot pielessä. Sekä viimeisenä jäähdytin-nesteen lämpötila-anturista.
    Kävin hakemassa uuden anturin ja mittari on toiminut sen jälkeen normaalisti. Mutta auto tekee edelleen kylmänä sen että käy vajaalla. Hetken kun antaa käydä tai ajaa muutama 100m ja sammuttaa sekä starttaa heti perään toimii normaalisti. Lämpimänä / puol lämpimänä toimii normaalisti.
    :think
    Heitetäämpä tähän villi veikkaus. Termostaatin piuhoja pitkin on jäähdytysnestettä päässyt DME päälle ja siksi lämpöviisari meni tappiin (termostaatin lämmityksen tiivistys pettänyt). Eli akun negatiivinen kaapeli irti, vänkärin raitisilma kotelo pois ja alta paljastuva sähkö boxi auki ja sieltä DME liittimet irti. Sitten sieltä tarksitat kaikki pinnit hapettumien varalle. Ai, että mistä moinen arvaus? Ihan omakohtaista kokemusta löytyy ja tovin aikaa raavin päätäni, että mitäs vittua. Pinnien puhdistamisella lähti taas toimimaan.

    Originally posted by rgaweer View Post
    Koskeeko tämä vain M62 vai mikä on M60 laita? Tietää olla sitten oikeat työkalut valmiina kun alkaa jumppaamaan.
    Jaa-a empä osaa varmaksi sanoa.
    Last edited by HTK12; 01-02-2016, 22:25.

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos päädyt vaihtamaan koko osan, et pelkästään tuota kantta, niin pultit on Ribe ei torx. Näiden kanssa on monet tapelleet ja pyöräyttäneet osasta pulteista kannat pyöreiksi torxilla.
    Koskeeko tämä vain M62 vai mikä on M60 laita? Tietää olla sitten oikeat työkalut valmiina kun alkaa jumppaamaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎