Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMWFW24
    replied
    Onko kellään vinkkiä mistä löytäisi m62b44tu:n hihnankiristimen rullat? En ole ite löytänyt mistään kuin kokonaisia paketteja. Tämä saatavuus "ongelma" on ollut jo tiedossa vuosia, mutta nyt olisi pakko vaihtaa kun toisen pyörän laakeri on jumissa. Onko siis pakko ostaa koko kiristin?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Mihin suuntaan öljy menee osassa 17 ja mikä on sen tarkoitus? Jossain oli puhetta mäntien öljyruiskuista.


    Noniin. Tutkin paineilmalla ja sain tulokseksi että ainakin kampuran liuskoille eli sitäkautta myös kiertokanget. Öljyruutille tuo kanava ei mielestäni mene.
    Kanavasta on yhteys suodattimelta palaavan öljyn kanavaan joten hätäisesti tulis mieleen että tämä voitelee kampuran silloin kun suodatin ei pakkasella päästä tarpeeksi läpi tai on lian takia tukossa. Normaalissa tilanteessa ehkäpä tavara liikkuu sitten toiseen suuntaan?Jos jollakulla on parempaa tietoa niin olen itsekin kiinnostunut kuulemaan.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
    Onko oikein tehty:

    Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
    Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
    Käymään ja pumppailee letkuja.
    Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?



    M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
    lämppäri täysillä ja tarkastaa että se sähköpumppu pyörii. Ite oon käyttäny aina lämpöseks ja antanu hetken olla ja sit uudelleen käyntiin ja tarkkaillu syylärin letkuista millon termari aukee ja sit oonkin jo uskonu että täynnä on. Näin siis vakion e34 540 järjestelmän kanssa, en tiedä miten e39 syyläri muuttaa asiaa. Siinä on täyttökorkki syylärissä ilmeisesti.

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
    Onko oikein tehty:

    Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
    Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
    Käymään ja pumppailee letkuja.
    Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?

    M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
    Ei nämä mitään pullo temppuja vaadi.
    Virrat päälle, lämmöt täysille että vesiventtiilit on selällään, puhallin kiinni. Kiertovesipumpun pitäs hoitaa ilmaus -> korkki kiinni ja ajoa.

    Jos webasto vaatii ilmauksen niin raikkarin kotelon alla on sille oma ruuvi.
    Itellä ei oo tarvinnu ikinä sieltä ilmata jos ei oo webastoa käytetty irti.

    Leave a comment:


  • pope
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
    Onko oikein tehty:

    Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
    Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
    Käymään ja pumppailee letkuja.
    Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?

    M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
    Kun sulla on pullossa vettä ja ilmausruuvi auki se pullo vaan valuu tyhjäksi ilmausruuvin kautta eli sillä pullolla et tee mitään.

    Jos kiertovesipumppu toimii --> ilmausruuvi auki ja virrat päälle. Jos ei niin voi auton käydessä hetken pitää ilmausruuvia auki kunhan ottaa huomioon että moottorin normaali käyntilämpötila on yli 100 astetta.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
    Onko oikein tehty:

    Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
    Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
    Käymään ja pumppailee letkuja.
    Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?

    M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Tuttu juttu, se naputus on aika julmaa kuunneltavaa jos ei täytä uutta kiristintä öljyllä.

    Ruskea alunperin. Kaikki laahaimet meni itsellä ihan sormin koskemalla murusiksi 350tkm ajettuna. Kriittisin moottorivaurion kannalta lienee keskimmäinen U-Laahain, sen hajottua ketju löystyy eniten?

    Eniten taitaa laahaimien kestoon vaikuttaa öljynvaihdot tai kuinka pitkää matkaa ajettu (lämpötilavaihteluiden määrä?). Tuossa omassa vessassa näytetty vaihdetun öljyt melkein uudesta asti 5-7tkm välein ja ajettu varsin pitkää matkaa ja varmaan siksi kestänyt noinkin pitkään.
    Ok, eli voimme olettaa, laahaimet lienee vaihdettu joskus. Mitään ääntä ei jakopäästä kuulu, joten ajellaan tyytyväisenä nyt kun on uusi kiristinkin.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    tohon öljynpaineanturit http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ja-2000034117/

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Ei starttaa jos ei saa jotain signaalia, tää tulee vastaan kun swappaa auton manuaaliksi. Muut epäkohdat kuten mittariston vaihdeilmasin ym. voi ohjelmoida pois.
    Hyppylangalla parkki päälle nii starttaa. Yhden swapin tehneenä

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Mistä pystyisi ottamaan ölypainemittarille "signaalin" eli mihin siais sijoutettua nipan tai anturin. M62b44
    Alkuperäisen anturin paikkaan varmaan voisi laittaa palikan jossa anturi valolle ja irtomittarille? Jos koko hoito on irrallaan voishan siitä tutkia onko tilaa tehä viereen toinen kierre ja onhan siinä muutama koneistusreiän tulppa josta painetiedon luultavasti saisi.

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    Mistä pystyisi ottamaan ölypainemittarille "signaalin" eli mihin siais sijoutettua nipan tai anturin. M62b44

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Tuli tänään vaihdettua tuo kiristin omaan ennalta ehkäisevästi, vaikka ei mitään ääntä jakopäästä kuulunutkaan. Olihan sen vanhan jousi aika paljon kuoleentunut, melko paljon oli uusi siis pidempi.

    Vaihdoin vaan öljyt samalla, enkä käynnistänyt autoa välissä. Tyhjällä suodattimella tietysti kesti sekunnin kaksi nousta öljynpaineet ja kiristin tyhjänä... Ihan pikkuisen ketju lepatti sen pari sekuntia

    Se öljyntäyttökorkista näkyvä laahain oli ainakin vielä kuosissa, mikä laahain se heikoin oli, oliko juuri tuo ? Minkä värinen on alkuperäinen laahain ? Tuo on musta.
    Tuttu juttu, se naputus on aika julmaa kuunneltavaa jos ei täytä uutta kiristintä öljyllä.

    Ruskea alunperin. Kaikki laahaimet meni itsellä ihan sormin koskemalla murusiksi 350tkm ajettuna. Kriittisin moottorivaurion kannalta lienee keskimmäinen U-Laahain, sen hajottua ketju löystyy eniten?

    Eniten taitaa laahaimien kestoon vaikuttaa öljynvaihdot tai kuinka pitkää matkaa ajettu (lämpötilavaihteluiden määrä?). Tuossa omassa vessassa näytetty vaihdetun öljyt melkein uudesta asti 5-7tkm välein ja ajettu varsin pitkää matkaa ja varmaan siksi kestänyt noinkin pitkään.
    Last edited by Gedd; 02-01-2016, 01:06.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by _jazze_ View Post
    Vaatiiko M62 jotain tietoa automaattilaatikolta toimiakseen kunnolla?
    Ei starttaa jos ei saa jotain signaalia, tää tulee vastaan kun swappaa auton manuaaliksi. Muut epäkohdat kuten mittariston vaihdeilmasin ym. voi ohjelmoida pois.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Tuli tänään vaihdettua tuo kiristin omaan ennalta ehkäisevästi, vaikka ei mitään ääntä jakopäästä kuulunutkaan. Olihan sen vanhan jousi aika paljon kuoleentunut, melko paljon oli uusi siis pidempi.

    Vaihdoin vaan öljyt samalla, enkä käynnistänyt autoa välissä. Tyhjällä suodattimella tietysti kesti sekunnin kaksi nousta öljynpaineet ja kiristin tyhjänä... Ihan pikkuisen ketju lepatti sen pari sekuntia

    Se öljyntäyttökorkista näkyvä laahain oli ainakin vielä kuosissa, mikä laahain se heikoin oli, oliko juuri tuo ? Minkä värinen on alkuperäinen laahain ? Tuo on musta.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Mihin suuntaan öljy menee osassa 17 ja mikä on sen tarkoitus? Jossain oli puhetta mäntien öljyruiskuista.


    Voin irtolohkosta tuon katsoa. En muista enää mihin menee.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎