Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Ei kestä kaasua ja tiputtaa pyttyjä pois pelistä. Veikkaan että lyhköset käynnistykset ilman lambdoja on kyrväyttäny tulpat. Laitan lambdat putkeen ja uudet tulpat ja uutta yritystä.

    Ei johdu nyt kyllä lambaadasta. isot suuttimet paikallaan?

    Oletan että kone käy motronicin voimin eikä megalla?

    Bensanpaineen säädin onko yhä vakio?

    Edit: mistä tiedät että ei käy kaikilla? 7 käyvästä koneesta asiaa tietämätön ei vielä arvaa että missään olis mitään vikaa...
    Last edited by Urpo_rotta; 30-06-2015, 20:40.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Ei johdu nyt kyllä lambaadasta. isot suuttimet paikallaan?

      Oletan että kone käy motronicin voimin eikä megalla?

      Bensanpaineen säädin onko yhä vakio?
      Kaikki aivan vakiota... Lambdat vaan irti. Uutta bensaakin tankissa. Käyn vielä mahd imuvuodot läpitte.
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Ajan kans kokoajan ilman lambdoja, koska nimenomaan tyhjäkäynti parempi ilman lambdasäädön tuomaa huojuntaa. (jos lambdan korjausarvot hyvin lähellä nollaa muutenkin)

        Joskus tuollanen käynnistyksen jälkeen sammahteleminen paljasti syypääksi tarvikeanturin kampiakselilla. Alko toimimaan pienenkin lämmittelyn jälkeen, mutta kylmänä tuli aina sama vaiva. Orkkiksella tietty ei mitään ongelmia.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Kävi tyhjää tulppien vaihdon jälkeen äsken, nyt ei enää sitäkään. Polttoainetta tulee, imuvuotoja ei ole. Kun starttaa niin meinaa luvata kerran ja se on siinä.
          Kampuran anturi 512 ohm ja nokka 1266ohmia. Huomenna ihmetellään inpalla...
          Edit: Enää ei edes lupaile
          Last edited by MH motorsport; 01-07-2015, 02:21.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            Syyllinen: Bensapumpun liitin...
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2694
              • .fi

              Originally posted by Gedd View Post
              Joo, toimii kun junan vessa. Lämmöt 85-90 viileämmillä keleillä ja kuumilla keleillä toki nousee ruuhkassa samoihin kun alkuperäsellä kun flekti ei ota yhtään aiemmin kiinni tuolla.
              tyytyväinen ollut itsekin, mittaristo näytti eilen 34c ulos, ja silti "ruuhkassa" madellen KTMP max94c, muuten pysyttelee 87-92c riippuen kierroksista yms..

              Jos ny viel jotain jotenkin topikkiin liittyvää suosittelis, niin eberspächerin pakoputken liitoksia vakio putkistoon
              25mm muita vastaavia pidempiä, ja osto paikasta riippuen reilusti 'huonompia' halvempia.
              Tais olla vaan jtn vajaa 12e/kpl+pk @ pkwteile.de/autonvaraosat24.fi.
              Attached Files
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Onkos kaikissa m62:ssa toi oikeanpuoleinen ö-pohja?



                Näyttää kaikin puolin 100x fiksummalta ja vahvemmalta kuin toi vasemmalla oleva.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Gedd
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 479
                  • Tampere

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Onkos kaikissa m62:ssa toi oikeanpuoleinen ö-pohja?



                  Näyttää kaikin puolin 100x fiksummalta ja vahvemmalta kuin toi vasemmalla oleva.
                  Kyllä sanoisin että on. Vasen M60.

                  Toki nuo M62 loiskelevytkään eivät ihan kaikkeen pysty, eilen päätti edessä ajava pysähtyä heti mutkan jälkeen ja tuli polkaistua jarrua kun ratti oli jyrkästi vasemmalla. Alkoi OBC huutamaan että "STOP ENGINE! OIL PRESSURE!" ja sammutettaessa vielä muistutti tarkistamaan öljyn pinnan

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by Gedd View Post
                    Kyllä sanoisin että on. Vasen M60.

                    Toki nuo M62 loiskelevytkään eivät ihan kaikkeen pysty, eilen päätti edessä ajava pysähtyä heti mutkan jälkeen ja tuli polkaistua jarrua kun ratti oli jyrkästi vasemmalla. Alkoi OBC huutamaan että "STOP ENGINE! OIL PRESSURE!" ja sammutettaessa vielä muistutti tarkistamaan öljyn pinnan
                    Eipä noilla valu seinillä ole mitään tekemistä kuvailemassasi tilanteessa.
                    Sitä varten pitäisi alemmassa ö- pohjassa olla loiskelevyt/venttiilit.
                    Pitää omaan miettiä jos sinne askartelis jotain s14 tyyppistä. Vaikka tilaa ei juurikaan pumpun mallin takia olenkaan.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Arde92
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 1328
                      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                      Maantiellä kun päästelee niin kulutusviisari heiluu välistä holtittomasti tasakaasulla. auto seissyt parisen vuotta. päästöt erittäin hyvät. voiskohan olla imusarjan takapääty?:think
                      E39 M5 Titansilber<------
                      F11 530D Spacegray
                      E36 323i M-sport Med Hölsteri
                      Ex :E61 525D Lci Carboni
                      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                      Comment

                      • Gedd
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 479
                        • Tampere

                        Originally posted by Arde92 View Post
                        Maantiellä kun päästelee niin kulutusviisari heiluu välistä holtittomasti tasakaasulla. auto seissyt parisen vuotta. päästöt erittäin hyvät. voiskohan olla imusarjan takapääty?:think
                        Oon tapellut tuon takana olevan huohotinventtiilin kanssa, millon ujeltaa millon vuotaa, mutta tuollaista ei ole koskaan esiintynyt. Ehkä maf? Nykiikö veto vai näkyykö vain mittaristossa?

                        Comment

                        • Arde92
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 1328
                          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                          Originally posted by Gedd View Post
                          Oon tapellut tuon takana olevan huohotinventtiilin kanssa, millon ujeltaa millon vuotaa, mutta tuollaista ei ole koskaan esiintynyt. Ehkä maf? Nykiikö veto vai näkyykö vain mittaristossa?
                          Ei oo minkäänmoista nykimistä havaittavissa ja vedot on tallella:think mittaristossa vain sillontällön heiluu
                          E39 M5 Titansilber<------
                          F11 530D Spacegray
                          E36 323i M-sport Med Hölsteri
                          Ex :E61 525D Lci Carboni
                          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            Mitähän tuo 'injection time' käytännössä tarkoittaa. Kyseessä siis job: STATUS_EINSPRITZZEIT'. Suuttimien aukioloaikaa varmasti mutta ilmeisesti yhden suuttimen aukioloaikaa imutahdin aikana ?

                            Toisella foorumilla vähän ihmetelty mikä yksikkö on kyseessä M62:ssa non-vanos jossa Bosch DME 5.2? Siellä 'injection time' näyttö tyhjäkäynnillä 0.6888 ms, kun ME7.2 M62 Vanos näyttää n. 3.012 millisekuntia..

                            Olisko kellään ajatuksia mitä tuo 0.6888 ms tarkoittaa?

                            Comment

                            • Gedd
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 479
                              • Tampere

                              Originally posted by Arde92 View Post
                              Ei oo minkäänmoista nykimistä havaittavissa ja vedot on tallella:think mittaristossa vain sillontällön heiluu
                              Ei tuo obc mielestäni käytä muuta kun maffin lukemaa, fueltrimmejä ja jotain lämpötiloja (maf imuilma & vesi?) tuon kulutuksen laskemiseen. Ota salavalikosta polttoaineen kulutus litraa/tunnissa auki ja seuraa heilahtaako se samalla kun viisarikin?

                              Comment

                              • Marttyyri
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 108
                                • Finland, Lohja

                                Click image for larger version

Name:	20150714_194757.jpg
Views:	1
Size:	37.0 KB
ID:	4832860

                                Oisko kellään hajua mikä vikakoodi? INPA antaa nakutusanturia 2 ja 3. Mut DIS ei kai tunnista vai? Vai oisko jollain muulla samaa vikaa että koko laitos tärisee välillä niin maan perkeleesti.. Epäillyt kyllä turbiiniakin jos pääsis jotenki vatkaamaan.. Tehojakin tuntuu olevan hävöksissä. Kyseessä siis e39 535i M62 nonvanos. NIF906
                                EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
                                EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
                                EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
                                NYT e39 535i V8 mörkömoottori
                                NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

                                Originally posted by Alpina E34
                                Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
                                Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎