Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    Kysytään nyt täs säikees, ku ei viitti tota jakoketjun/laahainketjua sotkea näillä asioilla, et mikäköhän nyt yhtäkkiä on voinut aikaansaada sen että m62b44tu pölläyttää mielenkiintoiset savut käynnistettäessä?

    Tässä video yön yli seisseenä: https://www.youtube.com/watch?v=dAYS-jAfjhk

    Eli tilanne oli et jakopäärempan yhteydessä paljastu et toi separaattori oli kokonaan irronnut, kaulasta oli se kutistemuovi murentunut veks. Itse separaattori oli kuitenkin ehjä ja ilma kulki läpi. Siinä tilanteessa ei ollut mahdollista tilata ja odottaa uutta osaa, joten korjasin liitännän kumiletkun palalla. Rempan jälkeen auto toimi täysin normaalisti kunnes eilen pidemmän reissun jälkeen alko pölläyttelemään käynnistyksen yhteydessä. Olisko vetänyt tukkoon ton separaattorin? Ja vaikka separaattori oli aiemmin ollut kokonaan irti niin koskaan auto ei ole pölläytellyt.

    Pitäsikö nyt näis koneis nyt sit olla alipaine kampikammios koneen käydessä, vai ihan neutraali paine? Millaista vaikutusta ei ole kun öljytikun tai korkin nyppää irti.
    Last edited by Thuppu; 19-08-2015, 16:16.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Thuppu View Post
      Kysytään nyt täs säikees, ku ei viitti tota jakoketjun/laahainketjua sotkea näillä asioilla, et mikäköhän nyt yhtäkkiä on voinut aikaansaada sen että m62b44tu pölläyttää mielenkiintoiset savut käynnistettäessä?

      Tässä video yön yli seisseenä: https://www.youtube.com/watch?v=dAYS-jAfjhk

      Eli tilanne oli et jakopäärempan yhteydessä paljastu et toi separaattori oli kokonaan irronnut, kaulasta oli se kutistemuovi murentunut veks. Itse separaattori oli kuitenkin ehjä ja ilma kulki läpi. Siinä tilanteessa ei ollut mahdollista tilata ja odottaa uutta osaa, joten korjasin liitännän kumiletkun palalla. Rempan jälkeen auto toimi täysin normaalisti kunnes eilen pidemmän reissun jälkeen alko pölläyttelemään käynnistyksen yhteydessä. Olisko vetänyt tukkoon ton separaattorin? Ja vaikka separaattori oli aiemmin ollut kokonaan irti niin koskaan auto ei ole pölläytellyt.

      Pitäsikö nyt näis koneis nyt sit olla alipaine kampikammios koneen käydessä, vai ihan neutraali paine? Millaista vaikutusta ei ole kun öljytikun tai korkin nyppää irti.
      Pieni alipaine kuuluu olla mutta jos öljykorkki on tiukka nostaa pois, separaattorin kalvo saattaapi olla syyllinen.. Kalvon hajoaminen tekee juuri tuota kylmänä pölläyttelyä.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Toi imusarjan takana oleva laippa/kalvo härdelli on uusittu noin 40tkm sitten. Koneessa siis ei tunnu alipainetta olevan.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          Originally posted by jakeluvesimies View Post
          Kysytään kun ei turhia jaksa googlee laulattaa...

          Eli m62 ruennut satunnaisesti humpaamaan tyhjäkäyntiä. Vajaa vuosi sitten tehty tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin putsaus, jolla tyhjäkäynti tippui alemmas johkin 700rpm... Oireet alkoi nyt ihan vasta. Maffikin uusi, mutta humppaili jo ennen sitä... Ja ei anna vikaistakoodia...

          Ja kaiken kukkaraksi nyt sammunut auto pariin otteeseen d-päällä jarrua vasten heti ajusta parkkiin tullessa...
          Ettei vaan ole ns. separaattorinkalvo tullut tiensä päähän, oireet viittaa siihen.
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Originally posted by aripaa View Post
            Ettei vaan ole ns. separaattorinkalvo tullut tiensä päähän, oireet viittaa siihen.
            Jaa-as... Tosiaan uuden boschin maffin laitoin viikko sitten. Kerran sammunut sen jälkeen, ennen useempaan. Nyt toistaiseksi ei sammunut ja paremmin vetoja alakierroksilla

            Jos tuo separaattorin kalvo rikki, niin syökö öljyä? Nyt kun ei kuluttele yhtään vaihtovälillä.

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              Asiaa mietitty, eikä tos oo ku pari vaihtoehtoa kait mahdollisia. Varteenotettavin vaihtoehto olis et öljyerottimen paluuputki öljypohjaan on tukossa jolloin cykloonin alaosa täyttyy öljystä ja imeytyy sumuna ajon aikana imusarjaan ja sen seinämille. Auton ollessa sammuksissa imusarjan seinämillä oleva öljy tiivistyy ja valuu kurkkuihin venttiilien päälle. Tätä tukis myös ajatus et kun auton käynnisti pitkän seisonnan jälkeen savua tuli tosiaan todella reilusti, mutta käynnistyksen jälkeen auto sammutettiin heti ja se oli käyttämättä koko päivän ja seuraavan käynnistyksen yhteydessä ei tullu ku äärimmäisen pieni tussahdus toisesta putkesta. Eli uutta öljyä ei ollu kerääntyny imusarjaan enää.

              Toinen vaihtoehto olis kuluneet ohjurit jotka nyt eivät nyt tykkäisi näin lientoisesta öljystä. Mutta tämä vaihtoehto tuntuu epätodennäköiseltä.

              Pitää toi öljypohja ottaa auki ja rassata puhtaaksi toi paluuputki, niin sittempä näkee autoiko.
              Last edited by Thuppu; 21-08-2015, 12:03.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Patriot
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 274

                Originally posted by Thuppu View Post
                Asiaa mietitty, eikä tos oo ku pari vaihtoehtoa kait mahdollisia. Varteenotettavin vaihtoehto olis et öljyerottimen paluuputki öljypohjaan on tukossa jolloin cykloonin alaosa täyttyy öljystä ja imeytyy sumuna ajon aikana imusarjaan ja sen seinämille. Auton ollessa sammuksissa imusarjan seinämillä oleva öljy tiivistyy ja valuu kurkkuihin venttiilien päälle. Tätä tukis myös ajatus et kun auton käynnisti pitkän seisonnan jälkeen savua tuli tosiaan todella reilusti, mutta käynnistyksen jälkeen auto sammutettiin heti ja se oli käyttämättä koko päivän ja seuraavan käynnistyksen yhteydessä ei tullu ku äärimmäisen pieni tussahdus toisesta putkesta. Eli uutta öljyä ei ollu kerääntyny imusarjaan enää.

                Toinen vaihtoehto olis kuluneet ohjurit jotka nyt eivät nyt tykkäisi näin lientoisesta öljystä. Mutta tämä vaihtoehto tuntuu epätodennäköiseltä.

                Pitää toi öljypohja ottaa auki ja rassata puhtaaksi toi paluuputki, niin sittempä näkee autoiko.
                Hyvää pohdintaa! Vaihdoin samanlaiseen moottoriin imusarjan päässä olevan huohotinkalvon ja varmistin, että imusarjassa ei ole mitään ylimääräisiä vuotoja. Edelleen pölläyttelee kun esim. ajaa pidemmän matkan ja pysähtyy esim syömään tai jos auto on seisonut selvästikin pidemmän aikaa. Muuten tuntuu toimivan moitteettomasti. Pölläyttelyä on huomattavasti harvemmin kuin aikaisemmin, mutta selvästikin jotain korjattavaa vielä on.

                Erittäin mielenkiintoista kuulla jos löydät jonkun syyn tuolle oireelle. Syklonia ei taida saada puhdistettua ilman jakopään purkamista? Samalla tosin sen sitten vaihtaisi..
                E39 540iA M62TUB44

                Comment

                • Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

                  Kuinkas paljon automaatin ecu eroaa manuaalista?, ja kuinka paljon automaatin sähköt sekottaa manuaalissa moottorin toimintaa?:think. Eli automaatista tehty manuaali swappi, nii uteliaisuus heräs

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Gemmi View Post
                    Kuinkas paljon automaatin ecu eroaa manuaalista?, ja kuinka paljon automaatin sähköt sekottaa manuaalissa moottorin toimintaa?:think. Eli automaatista tehty manuaali swappi, nii uteliaisuus heräs
                    Muistelisin lukeneeni että automaatin eculla sammahtelee helpommin kevyellä vauhtipyörällä.

                    Itsellä ei tuosta kokemusta kun kaikissa M6X koneissa on automaatit.

                    Comment

                    • Gemmi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 3355
                      • Espoo

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Muistelisin lukeneeni että automaatin eculla sammahtelee helpommin kevyellä vauhtipyörällä.

                      Itsellä ei tuosta kokemusta kun kaikissa M6X koneissa on automaatit.
                      Tää vahvistikin sitten oman tuntemukset. KDFI tilaukseen niin pääsee siitäkin ropleemasta

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        Originally posted by Gemmi View Post
                        Tää vahvistikin sitten oman tuntemukset. KDFI tilaukseen niin pääsee siitäkin ropleemasta
                        Jos ms3 omaanjohtosarjaan kiinnostaa nii mulla ois jouten

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          Originally posted by ike24 View Post
                          Jos ms3 omaanjohtosarjaan kiinnostaa nii mulla ois jouten
                          Juurikin pnp purkki hakusessa. pukkaa hintaa ja speksejä privaan vaikka?

                          Comment

                          • Gemmi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 3355
                            • Espoo

                            Mites porukka on toteuttanu huohotuksen erilliseen säiliöön?:think. Imusarjan takakansi vaihtuu kovaks.

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2694
                              • .fi

                              Originally posted by Gemmi View Post
                              Mites porukka on toteuttanu huohotuksen erilliseen säiliöön?:think. Imusarjan takakansi vaihtuu kovaks.
                              Jotakuinkin näin varmaan:
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • Gemmi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 3355
                                • Espoo

                                Originally posted by aae30 View Post
                                unohtu mainita että tulee ahdettuna, eikä takakannessa täten ole sitä immeikalvo systeemiä. Tai sitten luin kuvaa jotenkin väärin:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎