Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    Originally posted by Rulla View Post
    Tämäkin otti nyt selvitäkseen. Paineensäätimen vaihdolla päästiin HC-arvoon 1500. Ratkaisu olikin sitten itseasiassa kovin yksinkertainen ja allekirjoittaneelle nolohko. Mittauksen tekijä tokaisi samantien auton nähdessään, että eihän tuo käy kaikilla. Niinhän se oli, että tulpanjohto oli 2. sylinterissä pimeänä. Näin dieselmiehelle toi 5 sylinterinen käyntikin oli jo kovin tasaista, mutta nythän se vasta kunnolla hyrisee. Oppia ikä kaikki

    CO: 0.21
    CO2: 11.6
    O2: 5.1
    HC: 244
    O2: 5.1 Putki vuotaa ? Sotkee mittaustulosta jos näin on, voisi ehkä selittää pientä CO:ta :think

    Comment

    • Rulla
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 80
      • Porvoo

      Originally posted by jr66 View Post
      O2: 5.1 Putki vuotaa ? Sotkee mittaustulosta jos näin on, voisi ehkä selittää pientä CO:ta :think
      Täytyy ottaa ensi kesänä koko putkisto vaihtoon. Sen verran haperolta näyttää. Kyllähän ne poijjaat pajalla sitä kovasti räki kasaan, mutta ei tosta taida kummempaa saada. Ei tuolta ainakaan kovin selvästi mitään väliltä tupsuttele. Mutta pitää ryömiä tuonne alle tsekkailemaan, kun fyysinen kunto antaa taas myöden. Imusarjan tiivisteet meinasin vaihdella kanssa tässä, voisko tuolta tulla myös jonkun verran happea läpi?

      Tolla lapulla kuitenkin napsahti hyväksytty leima, niin kerkiää vähän paremmin keskittymään eikä tarvi hädissään häslätä.
      E70 3.0d -07
      Entiset: E61 535dA -05, F07 530dx, Semi-Voll -10 : E60 530iA -06 :Z3 1.9 -96 : E36 316ti -96 : E32 735iA -91 : E32 735iA -88 : E60 530dA -04 : E28 520i -84 : E46 320dA -03

      Comment

      • miro1991
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 43
        • Lahti

        e36 325i

        hylsy tuli koska:

        Tyhjäkäynnillä
        HC arvo 302 (sallittu 100)

        kierroksilla
        CO% arvo 0,87 (sallittu 0,3)


        Lambda 0,99 ja uusittu kesällä, eli siinä ei kait vika?

        millä nuo päästöt sais fiksattua?
        Last edited by miro1991; 16-11-2012, 11:05.
        Nykyää:
        BMW e46 318i touring -00
        Eukolla:
        BMW e30 318i 2d -88

        Vanhoi:
        BMW e36 325i coupé -93
        BMW e36 316i coupé -94
        Mitsubishi EVO IV GSR -96

        Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          Originally posted by miro1991 View Post
          e36 325i

          hylsy tuli koska:

          Tyhjäkäynnillä
          HC arvo 302 (sallittu 100)

          kierroksilla
          CO% arvo 0,87 (sallittu 0,3)


          Lambda 0,99 ja uusittu kesällä, eli siinä ei kait vika?

          millä nuo päästöt sais fiksattua?
          Imuvuoto ? Oliko katti kuuma ?
          Paljonko O2 ?
          Lambda-arvo ei edelleenkään kerro mitään, ompahan katsuri tyytyväinen jos se on rajojen sisäp.

          Comment

          • miro1991
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 43
            • Lahti

            Originally posted by jr66 View Post
            Imuvuoto ? Oliko katti kuuma ?
            Paljonko O2 ?
            Lambda-arvo ei edelleenkään kerro mitään, ompahan katsuri tyytyväinen jos se on rajojen sisäp.
            O2 tyhjäkäynnil 1,05 ja kierroksil 0,41

            no auto eka seiso katsaril noin vartin. ja sit se katsari jonku aikaa sitä siinä polki et olis saanu päästöt kohillee.. et varmaa olis kuumempiki mahdollisesti voinu olla.
            Nykyää:
            BMW e46 318i touring -00
            Eukolla:
            BMW e30 318i 2d -88

            Vanhoi:
            BMW e36 325i coupé -93
            BMW e36 316i coupé -94
            Mitsubishi EVO IV GSR -96

            Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1

            Comment

            • kal3
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 113
              • Keminmaa

              e34 525i -94 (m50b25tu) Ei meinaa sitten millään saada päästöistä läpi.

              Uusittu: tulpat, ilmansuodatin, huohotusputket, lambda (Orig. Bosch Tottakai)

              Tarkistettu mm. imuvuodot, putki, katti, puolat, ei vikakoodeja.

              Auto ollut aikaisemmin tukossa ja huonovetoinen. Nyt pitäis olla karstat jo poltettu. Pelaa ja vetää hienosti.

              Viimein saatiin kierroksilla päästöt ok, mutta tyhjäkäynnillä
              happiarvo On hetken 1-2 ja sitten hyppää 10-12 ..ja takas.. Kun happiarvo on kunnossa, on Hc liian korkea. n. 170-350

              Mikä ihme tuon voi aiheuttaa? Onko tässä jokin venttiili, mistä voipi noin iso imuvuoto tulla muutaman minuutin välein? Miten tuo Hc? käynti pysyy koko ajan tasaisena. Neuvoja kaivattais. kaksi samalaista pihalla, joten nätti kokeilla tarvittaesssa osia ristiin.
              635csi -85, e34x2

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                Originally posted by kal3 View Post

                Viimein saatiin kierroksilla päästöt ok, mutta tyhjäkäynnillä
                happiarvo On hetken 1-2 ja sitten hyppää 10-12 ..ja takas.. Kun happiarvo on kunnossa, on Hc liian korkea. n. 170-350

                Mikä ihme tuon voi aiheuttaa? Onko tässä jokin venttiili, mistä voipi noin iso imuvuoto tulla muutaman minuutin välein? Miten tuo Hc? käynti pysyy koko ajan tasaisena. Neuvoja kaivattais. kaksi samalaista pihalla, joten nätti kokeilla tarvittaesssa osia ristiin.
                voiskohan olla palanut venttiili? ite varmaan ohivuodot ja puristukset seuraavaks mittaisin
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • kal3
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 113
                  • Keminmaa

                  Originally posted by Slazha View Post
                  voiskohan olla palanut venttiili? ite varmaan ohivuodot ja puristukset seuraavaks mittaisin
                  Pitäisi ainakin minun käsityksen mukaan kokoajan oireilla ja vähän enemmänkin?
                  635csi -85, e34x2

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    Originally posted by kal3 View Post
                    Pitäisi ainakin minun käsityksen mukaan kokoajan oireilla ja vähän enemmänkin?
                    niinhän sen kyllä pitäisi :think
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • miro1991
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 43
                      • Lahti

                      Originally posted by miro1991 View Post
                      e36 325i

                      hylsy tuli koska:

                      Tyhjäkäynnillä
                      HC arvo 302 (sallittu 100)

                      kierroksilla
                      CO% arvo 0,87 (sallittu 0,3)


                      Lambda 0,99 ja uusittu kesällä, eli siinä ei kait vika?

                      millä nuo päästöt sais fiksattua?
                      Ilmamassamittari rikki! Sen, ku vaihto nii päästöt taas kohillaa
                      Nykyää:
                      BMW e46 318i touring -00
                      Eukolla:
                      BMW e30 318i 2d -88

                      Vanhoi:
                      BMW e36 325i coupé -93
                      BMW e36 316i coupé -94
                      Mitsubishi EVO IV GSR -96

                      Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1

                      Comment

                      • Hekler
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 69
                        • Seinäjoki

                        Taas tuli katsurilta hylky. Autona e39 523iA, autoon vaihdettu vuosi sitten walkerin tarvike katalysaattori. Olisikohan vika liian pienessä huonosti toimivassa katissa?

                        CO- pitoisuus 0.17 Sallittu 0.50
                        HC- Pitoisuus 163 Sallittu 100
                        CO2- pitoisuus 7.34
                        O2- pitoisuus 0.59 Sallittu 5.00

                        Yli 2000 1/min

                        CO- pitoisuus 0.34 Sallittu 0.30
                        HC- Pitoisuus 152 Sallittu 100
                        Lamba-arvo 1,01
                        CO2- pitoisuus 14,93
                        O2- pitoisuus 0,60 Sallittu 5.00

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          Originally posted by Hekler View Post
                          Taas tuli katsurilta hylky. Autona e39 523iA, autoon vaihdettu vuosi sitten walkerin tarvike katalysaattori. Olisikohan vika liian pienessä huonosti toimivassa katissa?

                          CO- pitoisuus 0.17 Sallittu 0.50
                          HC- Pitoisuus 163 Sallittu 100
                          CO2- pitoisuus 7.34
                          O2- pitoisuus 0.59 Sallittu 5.00

                          Yli 2000 1/min

                          CO- pitoisuus 0.34 Sallittu 0.30
                          HC- Pitoisuus 152 Sallittu 100
                          Lamba-arvo 1,01
                          CO2- pitoisuus 14,93
                          O2- pitoisuus 0,60 Sallittu 5.00
                          Onko auton kulutus normaalilla tasolla? Milloin sytytystulpat ja ilmansuodatin on vaihdettu? Itse en uskoisi katalysaattorin mahdollisen kokoeron vaikuttavan noin paljon. Eivätkä katalysaattorin ulkomitat välttämättä kerro, kuinka paljon reaktiivista pinta-alaa sen kennossa on...

                          Comment

                          • Hekler
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 69
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Lanttu View Post
                            Onko auton kulutus normaalilla tasolla? Milloin sytytystulpat ja ilmansuodatin on vaihdettu? Itse en uskoisi katalysaattorin mahdollisen kokoeron vaikuttavan noin paljon. Eivätkä katalysaattorin ulkomitat välttämättä kerro, kuinka paljon reaktiivista pinta-alaa sen kennossa on...
                            Kulutus on kyllä mielestäni normaali tasolla sekalaisessa ajossa noin 11-12l. Autoon vaihdettu sytytystulpat ainoastaan ilmansuodatin vielä vaihtamatta. Päästömittaukseen katti varmasti ajettu lämpimäksi.

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by Hekler View Post
                              Taas tuli katsurilta hylky. Autona e39 523iA, autoon vaihdettu vuosi sitten walkerin tarvike katalysaattori. Olisikohan vika liian pienessä huonosti toimivassa katissa?

                              CO- pitoisuus 0.17 Sallittu 0.50
                              HC- Pitoisuus 163 Sallittu 100
                              CO2- pitoisuus 7.34
                              O2- pitoisuus 0.59 Sallittu 5.00

                              Yli 2000 1/min

                              CO- pitoisuus 0.34 Sallittu 0.30
                              HC- Pitoisuus 152 Sallittu 100
                              Lamba-arvo 1,01
                              CO2- pitoisuus 14,93
                              O2- pitoisuus 0,60 Sallittu 5.00
                              Tyhjäkäynnillä moottori on väärällä seoksella tai ei polta kaikkea, kun CO2 on 7,34. Sen pitäisi olla 15 tuntumassa tyhjäkäynnilläkin.
                              Puolat ja tulpanhatut tarkistukseen. Tarkista myös sytytystulpat, että onko nokisuudessa eroja.

                              Katalysaattori ei mene itsestää rikki, joten joku sen on vuosi sittenkin rikkonut. Katalysaattori ei selitä tuota matalaa tyhjäkäynti CO2:sta, mutta se saattaa silti olla taas rikki.

                              Tässä postauksessa tuo ylempi taulukko on muuten kunnossa olevasta autosta, mutta katalysaattori on täysin tyhjä.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • Diss
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 33
                                • Hyvinkää

                                Kävin tänään katsastamassa E30 318iS:ää. Hylkyhän sieltä tuli.

                                Arvot oli seuraavanlaiset:


                                Tyhjäkäynti:
                                HC ppm: 592
                                CO %: 5.98
                                O2 %: 1.63
                                CO2%: 7,8

                                >2000 r/min:
                                HC ppm: 586
                                CO %: 4.69
                                O2 %: 1.12
                                CO2 %: 7,7
                                Lambda: 0,76

                                Elikkä aivan päin mäntyä noi arvot.

                                Olisiko kellään antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa ettimään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎