Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nfn151
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 3
    • Kitee

    Päästö ongelma 320i

    joo eli auto on BMW e36 320i vm91 ja eihän se päästöistä menny Läpi
    Hc arvo on tyhjäkäynnillä 220 ja kierroksilla 15...Kaikki muut arvot on todella hyvät mutta toi HC on se ongelma Missä vika??Käytin 2012 syksyllä autoa katsastuksessa ja sillon Hc oli 2200 pahimmillaan... nyt käytin pari viikkoa sitten autoa leimalla ja hc oli tippunu tohon 220...



    uusista osista listaa mitä on tähän Mennessä vaihettu
    -Vaihettuja osia tähän mennessä
    -kaikki puolat
    -ilmamassa mittari
    -lamda anturi
    -tulpat
    -ilmansuodatin
    -haitari letku
    -alipaine/huohotin letku
    -kaasuläpän asentotunnistin
    Ystävällisiä vastauksia... Voi vastailla myös Mailiin [email protected]

    Comment

    • Powr
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1589
      • Kankaanpää

      Antakaa nyt hieman apuja pieneen, mutta niin suureen ongelmaan.

      Kävin kuskaamassa autoa katsastuksessa nyt pariinkin kertaan. Päästöt siis ongelmana. Osia on jo vaihdettu paljonkin.

      Lambda
      Imusarjan tiivisteet
      Suuttimien tiivisteet
      Imm putsattu
      Tyhjäkäyntimoottori putsattu
      Imupuolen putket tarkastettu. (vaihdetaan silti uusiin)

      Kulutusta ei saa juuri millään matka-ajossa alle 10l/100km Keskikulutuskin mittarin mukaan yli 12l/100km

      Tyhjäkäyntikin seilaa. Ei tosin aina.

      Päästöt siis

      Tyhjäkäynti
      hc 560
      co 5,8
      O2 0,3
      CO2 11,2


      >2000
      hc 300
      CO 5,6
      O2 0,1
      CO2 11,5
      Lambda 0,85
      "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Mitä veikkailisitte syyksi korkeisiin O2 arvoihin? Laajakaista pyörii tasaisesti 1 pinnassa. Imeekö putki jostain ilmaa? Sigun harrastepeli kyseessä e85:lla. Perjantaihin mennessä pitäis saada päästöt kuntoon...

        800rpm

        CO 0,02
        CO2 10,6
        HC 0009
        O2 05,3
        Lambda 1,352


        2200rpm

        CO 0,24
        CO2 10,4
        HC 0038
        O2 05,5
        Lambda 1,351
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Powr
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1589
          • Kankaanpää

          Heittäkääs joku arvio minkä takia co on korkea tyhjäkäynnillä mutta taas kierroksilla täys nolla?

          Tyhjäkäynti
          Hc 350
          Co 3,8
          O2 0,4
          CO2 12,5


          >2000
          Hc 70
          Co 0
          O2 0,4
          CO2 15,1
          Lambda 1,02
          "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by Powr View Post
            Heittäkääs joku arvio minkä takia co on korkea tyhjäkäynnillä mutta taas kierroksilla täys nolla?

            Tyhjäkäynti
            Hc 350
            Co 3,8

            O2 0,4
            CO2 12,5
            Nuo lukemat tahtoo tarkoittaa sitä, että moottori käy tyhjäkäyntiä rikkaalla. Esimerkiksi lambda voi aiheuttaa tuon vian, mutta tarkempiakin arvioita voisi antaa jos tietäisi mistä autosta on kyse.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Valzyy
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 127
              • Espoo

              Hmh... Mitenkä päästöt pienemmiksi ? Co-6,7 ja Hc-4800 ja rajat ovat Co-3,5 ja Hc-600. Vissiin on vähän joku pielessä ? Mitä pitäisi rupea tutkimaan ja korjaamaan, että saa päästöt kohilleen, kun leima uhkaa tulla vastaan.....

              Tämä on siis tyhjäkäynnillä.

              Auto 325 vm-88
              e36 325

              3xe36,5xe30

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by Valzyy View Post
                Hmh... Mitenkä päästöt pienemmiksi ? Co-6,7 ja Hc-4800 ja rajat ovat Co-3,5 ja Hc-600. Vissiin on vähän joku pielessä ? Mitä pitäisi rupea tutkimaan ja korjaamaan, että saa päästöt kohilleen, kun leima uhkaa tulla vastaan.....

                Tämä on siis tyhjäkäynnillä.

                Auto 325 vm-88
                Pitääkö samaa asiaa kysyä moneen kertaan, jos siihen on jo saanut vastauksia muualla. Edelleen; tutki/korjaa ne mahdoliset imuvuodot, sytytyskatkokset ja tarkista ettei venttiilien välykset ole liian tiukat.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • jubo
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 2
                  • jyskä

                  Mulla on vm.92 318is ja ongelmana oli pelkästään korkea HC tyhjäkäynnillä (n.200-300) ei meinannut millään saaha HC tippumaan, vaihdoin tulpat, tarkistin imuvuodot, tyhjäkäyntimoottorin puhdistin, kunnes löysin tästä keskustelusta sivulta 6 eteenpäin HEMI:n pätevät ohjeet ilmamäärämittarin säätämisestä. Tänään sain sitten pakokaasutesterin kätösiini ja rupesin säätämään ilmamäärämittarin jousta kireämmälle (seosta laihemmalle) 1-2 napsua kerrallaan. Tyhjäkäynti HC:t asettuivat vihdoinkin kohdalleen kun olin säätänyt 8 napsua kireämmälle, jolloin lukema oli kaunista katseltavaa: HC36. Tämän operaation jälkeen kun oli hyväksytty pakokaasulappu kädessä, säädin alkuperäiset säädöt IMM:sta takaisin(merkkasin aiemmin tussilla siihen) Nyt on taas vuosi leimaa

                  Comment

                  • biimerrrrville
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 297
                    • Suomi

                    osaakohan tuommonen m50b20tu purkki säätää m52b28 suuttimia ? purkki siis käytössä m52b28 koneessa. päästöt persiillää ja tulpat mustana. kaikki muu melkeinpä jo tsekattu paitsi lämpötila anturi. vai joudunko suosiolla vaihtamaan takasin b20 suuttimet kaikki anturit ovat siis käytössä lambdaa myöten.

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by biimerrrrville View Post
                      osaakohan tuommonen m50b20tu purkki säätää m52b28 suuttimia ? purkki siis käytössä m52b28 koneessa. päästöt persiillää ja tulpat mustana. kaikki muu melkeinpä jo tsekattu paitsi lämpötila anturi. vai joudunko suosiolla vaihtamaan takasin b20 suuttimet kaikki anturit ovat siis käytössä lambdaa myöten.
                      Osaahan se purkki säätää mutta todennäköisesti siellä tulee lambdasäädön raja vastaan kun bensakartta ei satu ollenkaan moottorin arvoihin.

                      Miksi tuollainen muutos on tehty ylipäätään?
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • biimerrrrville
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 297
                        • Suomi

                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        Osaahan se purkki säätää mutta todennäköisesti siellä tulee lambdasäädön raja vastaan kun bensakartta ei satu ollenkaan moottorin arvoihin.

                        Miksi tuollainen muutos on tehty ylipäätään?
                        auto vm 91 ja ostin auton siis jo valmiiksi moottori vaihdettuna joka taas oli toteutettu tuolla m50 purkilla. aikasemmin oon auton leimannut niillä b20 suuttimilla jo 2 kertaa ja päästöistä mennyt siis kirkkaasti. viime leiman jälkeen autolla ajelin noin 3kk jonka jälkeen pistin perusteellisempaan remppaan jossa sitten vaihdoin nuo b28 suuttimet. että oiskohan sieltä hyvällä tuurilla antautunut joku anturi vai onko karu totuus vaan että asia on tosiaan noin niinkuin sanoit

                        Comment

                        • atte.o
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2009
                          • 894
                          • haukipudas

                          m20 l-jetronic ongelma

                          Menee hermo tuohon läjään. Käy prkl rikkaalla tyhjäkäynnillä.

                          HC n.1300 ja CO n.8,5

                          Tyhjäkäyntiseosta ja imm kelaa säädetty pakokaasu testerissä.Ei saa kohalleen. Auto käy siististi,mutta helkutin rikkaalla.

                          Tehtyä:
                          -kaasuläpänasento anturi putsattu ja säädetty kohallee
                          -lämpötila-anturi vaihdettu
                          -kokeiltu toisella imm mittarilla
                          -venttiilien välys kylmänä 0,25
                          -imuvuotoja ei ole
                          -lisäilmaluisti toimii
                          -uudet tulpat,pyörijä ja jakajan kansi
                          -jakohihna vaihdettu ja sytytys tehdas merkissään.

                          Mistä saa alk.peräiset säädöt imm mittarille?
                          E61 M-sport

                          Comment

                          • mla
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 81
                            • Tampere

                            M30 tyhjäkäynti liian rikkaalla (korjattu)

                            Katiton 535 -90 hönkäili konttorilla noin 6 % CO:ta, eikä ilmamäärämittarin seosruuvista saanut säädettyä seosta 4 % laihemmalle. Korjaantui säätämällä IMM jousta 3 napsua kireämmälle ja seosruuvilla loput (2 % CO).

                            Mitä oli tapahtunut: vaihdoin taannoin imusarjan tiivisteet, kaikki alipaine/ilmaletkut ml. imusarjan alla oleva tumppi ja jarrutehostajan alipaineventtiilin. Luultavasti "joku" oli säätänyt IMM jousta löysemmälle kompensoidakseen imuvuotoja...joita oli vähän joka paikassa. Tai sitten jousi oli kuoleentunut omia aikojaan, mene ja tiedä.

                            Comment

                            • PEK
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2014
                              • 58
                              • S

                              Osaisiko joku tietävä kertoa tarviiko nykyajan diesel, mistä löytyy DPF-suodatin polkee viellä ennen katsastusta. Kysymys koskee 318da N47 moottorilla olevaa autoa.

                              Comment

                              • Mokoma
                                BTCF Member
                                • Jun 2009
                                • 767
                                • 013 - Koskenkorva

                                Originally posted by PEK View Post
                                Osaisiko joku tietävä kertoa tarviiko nykyajan diesel, mistä löytyy DPF-suodatin polkee viellä ennen katsastusta. Kysymys koskee 318da N47 moottorilla olevaa autoa.
                                jos kaikki toimii normaalisti niin tarvetta polkemiselle ei ole.
                                BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                                Originally posted by kaol
                                Ongelma: Kolmekutonen.

                                Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎