Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lese
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 220
    • Lavia

    Joo homma ratkes, eli ilmeisesti 6. syl. rikkoontunut puola oli käräyttäny boksilta puolan ohjaintransistorin ja kutosmuki oli pimeenä. Kaveri kolvas uuden trankun boksiin ja nyt pelaa hienosti (kiitos Sgaagalle).

    Comment

    • larzu85
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 821
      • Mustasaari

      samaa ongelmaa pukkaa leen :/ e30 320i meni nipinnapin läpi OC arvo 3,5(raja 3,5) ja HC arvo 592(raja 600) no...onneks auto menee toisele omistajalle ens viikolla tosin tuo vika otettu hinnassa huomioon
      BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

      BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

      EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

      EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

      EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

      EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

      EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        Nyt kun on evap venttiilin letkut oikeissa paikoissa kiinni, tulpat vaihdettu, ilmamassamittari putsattu ja mahdollisia imuvuotoja tiivistelty putos tyhjäkäynnin hc:t 300-400ppm paikkeille entisistä 700-800ppm lukemista.. Mitäs sitten keksittäis :think

        Kierroksilla tosi hyvät arvot edelleen mutta tyhjäkäynti täristää
        tyhjäkäynnillä myös o2 korkea (5,2%), mutta kierroksilla (0,3%)
        Last edited by K.S.; 21-04-2008, 19:32.

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          Originally posted by K.S. View Post
          Nyt kun on evap venttiilin letkut oikeissa paikoissa kiinni, tulpat vaihdettu, ilmamassamittari putsattu ja mahdollisia imuvuotoja tiivistelty putos tyhjäkäynnin hc:t 300-400ppm paikkeille entisistä 700-800ppm lukemista.. Mitäs sitten keksittäis :think

          Kierroksilla tosi hyvät arvot edelleen mutta tyhjäkäynti täristää
          tyhjäkäynnillä myös o2 korkea (5,2%), mutta kierroksilla (0,3%)
          Kokeilitteko putoaako HC, kun lämmittää katit oikeasti kunnolla, eli 5-10min kierrokset 4000rpm? Omasta ei muuten pudonnut, ja lähtöarvo oli yli 500ppm. Ja käy _todella_ epätasaisesti tyhjäkäyntiä edelleen.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • tumppu86
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 900
            • E-pohjanmaa

            Johan pomppasi.

            Kierroksilla arvot hyvät, mutta tyhjäkäynnillä hc 300 ja co 1.15. Mistähän kannattaa alkaa vikaa etsimään? Noin 2 minuuttia inssi piti kierroksia korkealla jolloin arvot hyvät, mutta aika nopeasti ne arvot huononi, kun päästi tyhjäkäynnille. Sellaisen havainnon olen tehnyt, että pienillä kierroksilla kiihdyttäessä auto saattaa nykiä.

            Moottorina m50b25.
            Last edited by tumppu86; 22-04-2008, 15:40.

            Comment

            • KALO
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 431
              • Nokia-City

              Vertailu KATilla ja ilman

              Pakokaasumittaus ilman kattia:

              Joutokäynti/yli 2000 1/min:

              CO:0,77/0,17
              HC:140/50
              CO2:14,27/13,99
              O2:0,88/1,79
              Lambda:1,03

              Katilla:

              CO:0,01/0,27
              HC:85/55
              CO2:12,58/14,60
              O2:3,62/0,53
              Lambda:1,01

              Moottorina M20B25 jossa Marteliuksen peltisatsi ja race-katti
              Joutu kuitenkin vielä säätään vaikka oli katti kiinni,mutta pääasia et läpi meni.

              Comment

              • tumppu86
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 900
                • E-pohjanmaa

                Ei kellään ole ideoita tuohon mun bemarin päästö ongelmaan?
                Voisin siihen lambdan vaihtaa, mutta onko se turhaa?

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Mitenkä vuotava pakoputki/pakosarjan tiivisteet vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Ei siis testerissä näkyviin arvoihin vaan noin muuten? Olen elännyt sillä tiedolla että pakopuolen vuodoilla ei ole muuta merkitystä kuin että lambda saa väärä infoa. Käsittääkseni M50 koneissa lambda ei kuitenkaan ohjaa tyhjäkäyntiä joten silloin pakopuolen pienet vuodot ei pitäisi häiritä tyhjäkäyntiä? Vai liittyykö tämä vastapaine yms. juttuihin?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    Originally posted by tumppu86 View Post
                    Ei kellään ole ideoita tuohon mun bemarin päästö ongelmaan?
                    Voisin siihen lambdan vaihtaa, mutta onko se turhaa?
                    Tarkista ensin onko imuvuotoja, esim haitariputkessa. Tuo nykiminen alakierroksilla viittaa yleensä sinnepäin

                    Comment

                    • tumppu86
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 900
                      • E-pohjanmaa

                      Originally posted by K.S. View Post
                      Tarkista ensin onko imuvuotoja, esim haitariputkessa. Tuo nykiminen alakierroksilla viittaa yleensä sinnepäin
                      Ei ole löytynyt imuvuotoja.
                      Tarkennetaann vielä sen verran, että, jos painan kaasun pohjaan niin ei nyi, mutta osakaasulla auto miettii, että kiihtyisikö vai ei.

                      Comment

                      • tumppu86
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 900
                        • E-pohjanmaa

                        Uusi havainto tehty, että, kun ajan esim 50km/h tasakaasulla niin kulutusmittarin viisari heiluu esim 8-10 litran välillä.

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          Originally posted by tumppu86 View Post
                          Uusi havainto tehty, että, kun ajan esim 50km/h tasakaasulla niin kulutusmittarin viisari heiluu esim 8-10 litran välillä.
                          toi on risan lamba-anturin vakio oire
                          ja täyskaasulla ei kone käytä lambaa, joten molemmat oireet täsmää.

                          alkuperäinen boschilainen vanhan tilalle ja akunkengät yöksi irti -> kovaa ajoa

                          Comment

                          • K.S.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 649
                            • Espoo

                            Vaihdettu öljykorkin tiiviste ja nokkaanturin tiiviste, nokkaanturin tiiviste vuosi ainakin öljyä läpi. Käynti tasaantui taas paremmaksi,ei tosin täysin tasainen edelleenkään mutta nyt uskaltaisin jo tosta käynnistä veikata että on päästöt ainakin rajojen sisällä...ajossa tuntunut koneen pienoinen värinä loisti myös poissaolollaan.

                            Comment

                            • Kimmo_M
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 508
                              • Suomi

                              Miten vaikuttaa päästöihin, jos venttiilivarren kumit vähän vuotaa?

                              Comment

                              • bimmeri_6
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 67

                                bmw e34 päästöt korkealla

                                katsastamassa tuossa kävin ja hylättyhän sieltä tuli päästöt liian korkealla
                                HC oli jotain 1700 (sallittu 600) ja happi korkealla, osaisko joku sanoa mikä on vialla...

                                tyhjäkäynti meinaa olla myös hieman korkea liittyy varmaan samaan vikaan


                                Niin ja kone on m50b25
                                Kulkineet:
                                e36 320ci coupe
                                Suzuki gsx-r 600
                                ex:e36 320 ia touring
                                ex: e34 520i
                                ex: e34 525i
                                ex: e30 325i
                                ex: e30 316i x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎