Joo homma ratkes, eli ilmeisesti 6. syl. rikkoontunut puola oli käräyttäny boksilta puolan ohjaintransistorin ja kutosmuki oli pimeenä. Kaveri kolvas uuden trankun boksiin ja nyt pelaa hienosti (kiitos Sgaagalle).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
samaa ongelmaa pukkaa leen :/ e30 320i meni nipinnapin läpi OC arvo 3,5(raja 3,5) ja HC arvo 592(raja 600) no...onneks auto menee toisele omistajalle ens viikolla tosin tuo vika otettu hinnassa huomioonBMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber
EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber
EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot
EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic
EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen
Comment
-
-
Nyt kun on evap venttiilin letkut oikeissa paikoissa kiinni, tulpat vaihdettu, ilmamassamittari putsattu ja mahdollisia imuvuotoja tiivistelty putos tyhjäkäynnin hc:t 300-400ppm paikkeille entisistä 700-800ppm lukemista.. Mitäs sitten keksittäis :think
Kierroksilla tosi hyvät arvot edelleen mutta tyhjäkäynti täristää
tyhjäkäynnillä myös o2 korkea (5,2%), mutta kierroksilla (0,3%)Last edited by K.S.; 21-04-2008, 19:32.
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostNyt kun on evap venttiilin letkut oikeissa paikoissa kiinni, tulpat vaihdettu, ilmamassamittari putsattu ja mahdollisia imuvuotoja tiivistelty putos tyhjäkäynnin hc:t 300-400ppm paikkeille entisistä 700-800ppm lukemista.. Mitäs sitten keksittäis :think
Kierroksilla tosi hyvät arvot edelleen mutta tyhjäkäynti täristää
tyhjäkäynnillä myös o2 korkea (5,2%), mutta kierroksilla (0,3%)ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Johan pomppasi.
Kierroksilla arvot hyvät, mutta tyhjäkäynnillä hc 300 ja co 1.15. Mistähän kannattaa alkaa vikaa etsimään? Noin 2 minuuttia inssi piti kierroksia korkealla jolloin arvot hyvät, mutta aika nopeasti ne arvot huononi, kun päästi tyhjäkäynnille. Sellaisen havainnon olen tehnyt, että pienillä kierroksilla kiihdyttäessä auto saattaa nykiä.
Moottorina m50b25.Last edited by tumppu86; 22-04-2008, 15:40.
Comment
-
-
Vertailu KATilla ja ilman
Pakokaasumittaus ilman kattia:
Joutokäynti/yli 2000 1/min:
CO:0,77/0,17
HC:140/50
CO2:14,27/13,99
O2:0,88/1,79
Lambda:1,03
Katilla:
CO:0,01/0,27
HC:85/55
CO2:12,58/14,60
O2:3,62/0,53
Lambda:1,01
Moottorina M20B25 jossa Marteliuksen peltisatsi ja race-katti
Joutu kuitenkin vielä säätään vaikka oli katti kiinni,mutta pääasia et läpi meni.
Comment
-
-
Mitenkä vuotava pakoputki/pakosarjan tiivisteet vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Ei siis testerissä näkyviin arvoihin vaan noin muuten? Olen elännyt sillä tiedolla että pakopuolen vuodoilla ei ole muuta merkitystä kuin että lambda saa väärä infoa. Käsittääkseni M50 koneissa lambda ei kuitenkaan ohjaa tyhjäkäyntiä joten silloin pakopuolen pienet vuodot ei pitäisi häiritä tyhjäkäyntiä? Vai liittyykö tämä vastapaine yms. juttuihin?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostTarkista ensin onko imuvuotoja, esim haitariputkessa. Tuo nykiminen alakierroksilla viittaa yleensä sinnepäin
Tarkennetaann vielä sen verran, että, jos painan kaasun pohjaan niin ei nyi, mutta osakaasulla auto miettii, että kiihtyisikö vai ei.
Comment
-
-
Originally posted by tumppu86 View PostUusi havainto tehty, että, kun ajan esim 50km/h tasakaasulla niin kulutusmittarin viisari heiluu esim 8-10 litran välillä.
ja täyskaasulla ei kone käytä lambaa, joten molemmat oireet täsmää.
alkuperäinen boschilainen vanhan tilalle ja akunkengät yöksi irti -> kovaa ajoa
Comment
-
-
Vaihdettu öljykorkin tiiviste ja nokkaanturin tiiviste, nokkaanturin tiiviste vuosi ainakin öljyä läpi. Käynti tasaantui taas paremmaksi,ei tosin täysin tasainen edelleenkään mutta nyt uskaltaisin jo tosta käynnistä veikata että on päästöt ainakin rajojen sisällä...ajossa tuntunut koneen pienoinen värinä loisti myös poissaolollaan.
Comment
-
-
bmw e34 päästöt korkealla
katsastamassa tuossa kävin ja hylättyhän sieltä tuli päästöt liian korkealla
HC oli jotain 1700 (sallittu 600) ja happi korkealla, osaisko joku sanoa mikä on vialla...
tyhjäkäynti meinaa olla myös hieman korkea liittyy varmaan samaan vikaan
Niin ja kone on m50b25Kulkineet:
e36 320ci coupe
Suzuki gsx-r 600
ex:e36 320 ia touring
ex: e34 520i
ex: e34 525i
ex: e30 325i
ex: e30 316i x2
Comment
-
Comment