Joo homma ratkes, eli ilmeisesti 6. syl. rikkoontunut puola oli käräyttäny boksilta puolan ohjaintransistorin ja kutosmuki oli pimeenä. Kaveri kolvas uuden trankun boksiin ja nyt pelaa hienosti (kiitos Sgaagalle).
samaa ongelmaa pukkaa leen :/ e30 320i meni nipinnapin läpi OC arvo 3,5(raja 3,5) ja HC arvo 592(raja 600) no...onneks auto menee toisele omistajalle ens viikolla tosin tuo vika otettu hinnassa huomioon
BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
Nyt kun on evap venttiilin letkut oikeissa paikoissa kiinni, tulpat vaihdettu, ilmamassamittari putsattu ja mahdollisia imuvuotoja tiivistelty putos tyhjäkäynnin hc:t 300-400ppm paikkeille entisistä 700-800ppm lukemista.. Mitäs sitten keksittäis :think
Kierroksilla tosi hyvät arvot edelleen mutta tyhjäkäynti täristää
tyhjäkäynnillä myös o2 korkea (5,2%), mutta kierroksilla (0,3%)
Nyt kun on evap venttiilin letkut oikeissa paikoissa kiinni, tulpat vaihdettu, ilmamassamittari putsattu ja mahdollisia imuvuotoja tiivistelty putos tyhjäkäynnin hc:t 300-400ppm paikkeille entisistä 700-800ppm lukemista.. Mitäs sitten keksittäis :think
Kierroksilla tosi hyvät arvot edelleen mutta tyhjäkäynti täristää
tyhjäkäynnillä myös o2 korkea (5,2%), mutta kierroksilla (0,3%)
Kokeilitteko putoaako HC, kun lämmittää katit oikeasti kunnolla, eli 5-10min kierrokset 4000rpm? Omasta ei muuten pudonnut, ja lähtöarvo oli yli 500ppm. Ja käy _todella_ epätasaisesti tyhjäkäyntiä edelleen.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Kierroksilla arvot hyvät, mutta tyhjäkäynnillä hc 300 ja co 1.15. Mistähän kannattaa alkaa vikaa etsimään? Noin 2 minuuttia inssi piti kierroksia korkealla jolloin arvot hyvät, mutta aika nopeasti ne arvot huononi, kun päästi tyhjäkäynnille. Sellaisen havainnon olen tehnyt, että pienillä kierroksilla kiihdyttäessä auto saattaa nykiä.
Mitenkä vuotava pakoputki/pakosarjan tiivisteet vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Ei siis testerissä näkyviin arvoihin vaan noin muuten? Olen elännyt sillä tiedolla että pakopuolen vuodoilla ei ole muuta merkitystä kuin että lambda saa väärä infoa. Käsittääkseni M50 koneissa lambda ei kuitenkaan ohjaa tyhjäkäyntiä joten silloin pakopuolen pienet vuodot ei pitäisi häiritä tyhjäkäyntiä? Vai liittyykö tämä vastapaine yms. juttuihin?
Tarkista ensin onko imuvuotoja, esim haitariputkessa. Tuo nykiminen alakierroksilla viittaa yleensä sinnepäin
Ei ole löytynyt imuvuotoja.
Tarkennetaann vielä sen verran, että, jos painan kaasun pohjaan niin ei nyi, mutta osakaasulla auto miettii, että kiihtyisikö vai ei.
Vaihdettu öljykorkin tiiviste ja nokkaanturin tiiviste, nokkaanturin tiiviste vuosi ainakin öljyä läpi. Käynti tasaantui taas paremmaksi,ei tosin täysin tasainen edelleenkään mutta nyt uskaltaisin jo tosta käynnistä veikata että on päästöt ainakin rajojen sisällä...ajossa tuntunut koneen pienoinen värinä loisti myös poissaolollaan.
katsastamassa tuossa kävin ja hylättyhän sieltä tuli päästöt liian korkealla
HC oli jotain 1700 (sallittu 600) ja happi korkealla, osaisko joku sanoa mikä on vialla...
tyhjäkäynti meinaa olla myös hieman korkea liittyy varmaan samaan vikaan
Comment