Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Letium
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 36

    Hylätty!

    Perskele, opintolainalla katsastamaan eikä ees läpi mee, päästöistä jäi kiinni, kuulemma joku sankari oli porannu reijän putken keskellekki johki kohtaa..

    318iS -92 266tkm

    CO-pitoisuus jouto 0,19/0,50 kierroksilla 0,62/0,30
    HC-pitoisuus jouto 342/100 kierroksilla 142/100
    Lambda-arvo kierroksilla 1,14 (0,97-1,03)
    CO2-pitoisuus 7,92 kierroksilla 12,77
    O2-pitoisuus 10,16/5,00 kierroksilla 3,36/5,00

    Se reikä ny nostaa happipitoisuutta ja siten vääristää arvoja.. mutta, ideoita muuhun ku reijän korjaamisee? kuumentelin autoo varmaa puolisen tuntia ennen mittausta, kyllähä tää katsastus mies sano, että jos päästölapun tuon nii ei siel enää mitattais

    EDIT: reikä varmaa porattu lambdan takia, ettei kostu ja hajoo?

    EDIT: Ilmamäärämittarista vois säätää laihemmalle, korjaisko HC-pitoisuutta ja samalla lambdan arvo kohillee? O2 reijät korjaamal ja vuotoi tukkimal
    Last edited by Letium; 14-10-2008, 14:22.
    "Well fuck me sideways.."

    Comment

    • Zolton
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 75
      • Suomi

      Korjautappa vaan se putkessa oleva reikä ja vie päästömittaukseen, hyvällä tuurilla korjaantuu niin.. Ja tuskin se reikä ainakaan kosteuden poiston takia on porattu, tai sitte ollu todellinen sankari asialla jos kosteuden takia on sen reijän porannu. Ehkä vaan kovempien äänien toivossa
      Last edited by Zolton; 15-10-2008, 09:33.

      Comment

      • Letium
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 36

        Originally posted by Zolton View Post
        Korjautappa vaan se putkessa oleva reikä ja vie päästömittaukseen, hyvällä tuurilla korjaantuu niin.. Ja tuskin se reikä ainakaan kosteuden poiston takia on porattu, tai sitte ollu todellinen sankari asialla jos kosteuden takia on sen reijän porannu. Ehkä vaan kovempien äänien toivossa
        Jostai täältä lueskelin siitä reijästä, linkkiä ei kyllä ny löydy mut joku tarkotus sil oli

        Aattelin sinne päi ajella ja hitsailla putkee
        "Well fuck me sideways.."

        Comment

        • jou jou
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 76
          • Oulu

          kuulin kerran jostain sellasen hullun huhun että ku poraa reijän lambdan viereen niin lambda haistelis enemmän happea ja näin ecu rikastais seosta. periaattessa näin mutta ei näin...

          Comment

          • amfe
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 281
            • 54500

            Originally posted by amfe View Post
            auto bmw 320 coupe vm 92

            tyhjäkäynti:

            HC 1159 sallittu 100
            CO 1,04 salittu 0,50
            co2 12,8
            o2 2,21

            co corr. 1,13
            lambda lyijytön 1,027

            2232 r/min
            HC 162 sallittu 100
            CO 0,74 sallittu 0,30
            CO2 14,0
            O2 0,80

            co corr. 0,75
            lambda lyijytön 1,009

            ennen mittausta on vaihettu tarvike lambda (nyt laitettu boschin lambda),tulpat ja öljyt..

            tyhjäkäynti ei mittarin mukaan heijaa mut putki pötpöttää.. :think
            kierrokset kun on noin 1500 niin nykäsee muutaman kerran.

            mikä ihme vikana? imuvuodot tarkastettu..

            venttiilikopan tiiviste vuotaa.. huomenna menee se vaihtoon.
            nyt toimii bemmi.. katti vaihettu.
            BMW 325 sedan vm 2005


            ex-BMW 330i touring vm.2002
            ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

            ex-BMW 320i coupe vm.92
            ex-BMW 316 sedan vm.91

            Comment

            • h3nr1
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 35
              • Raisio

              Itselläni on e30 318i m40 koneella jossa päästöt muuten kohdallansa, mutta hc 1500 (raja 600). Auto käy erittäin rikkaalla eli röpöttää ja nykii vahvasti ajossa. Tähän mennessä vaihdettu ilmamäärämittari, moottorin lämpötunnistin ja etsitty tuloksetta imuvuotoja. Mitä muita mahdollisia vikakohteita vielä on??
              E30 325tic ix Touring "kettu" -89
              Ex.
              e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

              Comment

              • Letium
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 36

                Originally posted by h3nr1 View Post
                Itselläni on e30 318i m40 koneella jossa päästöt muuten kohdallansa, mutta hc 1500 (raja 600). Auto käy erittäin rikkaalla eli röpöttää ja nykii vahvasti ajossa. Tähän mennessä vaihdettu ilmamäärämittari, moottorin lämpötunnistin ja etsitty tuloksetta imuvuotoja. Mitä muita mahdollisia vikakohteita vielä on??
                Säädät sieltä ilmamäärä mittarista laihemmalle, eli kireemmälle pari kolme klipsua ja kattelet sitten.. Enemmän aihetta löytyy toisesta threadista

                Last edited by Letium; 17-10-2008, 14:17.
                "Well fuck me sideways.."

                Comment

                • ariv
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 428
                  • IISALMI

                  Tänään kävin katsastamassa ja leima tuli. Jarrut toimi kuin unelma (mitattu ero oli molemilla akseleilla 0) muutenkin kehui auton kuntoa TODELLA hyväksi. Mutta Vilkkujen värit väärät takana ja kehotti vaihtamaan muutkin suuntavalot. Elikkä mikähän mahtaa olla näitten vilkkujen kestoikä ja voiko niita vaihtaa ledeihin (ovat melkein ikuisia) ja tarkoitan nimeenomaan sitä, että onko olemassa oikeaa led väriä joka vastaisi oikeaa hehkulamppu väriä.
                  E38M57

                  Comment

                  • Juggie
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 199
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    Käytin omaani päästömittauksissa aamulla ja eipä mennyt läpi. Eivät edes antaneet mitään lappua, sanoivat vaan että on arvot niin perseellään että ei saada mitattua. Ehdottivat katalysaattorien vaihtoa... Ilmeisesti niitä ei kannata ensimmäisenä vaihtaa? Ne kyllä on sen näköisiä, että ovat joskus saaneet iskua:think eivät kuitenkaan helise.
                    Noh pitää käydä motarilla antamassa runtua ja viedä pompautettavaksi leimalle, jos ei muuta niin saapahan lisää remonttiaikaa
                    Niin ja autohan on -95 328
                    Last edited by Juggie; 20-10-2008, 09:12.

                    Comment

                    • h3nr1
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 35
                      • Raisio

                      Ei auta ruuvailu tilanteeseen paljoakaan. Vaikka kuinka säädän jousta ja potentiometrin asemaa hiiliradalla, niin auto toimii joko kylmänä tai kuumana. Tänään mittautin päästöt uudestaan ja tulokset olivat:
                      Hc: 1560ppm
                      Co: 2.5%
                      Co2: 13.5%
                      O2: 6.4%

                      Pakoputki ei vuoda joten auto joko käy aivan liian rikkaalla, ettei edes aina sytytä tai sytytyspuolella jotain vikaa? Kun kierrokset nousee yli 3000 niin röpötys loppuu ja vetää hyvin. Tämänhetkisillä säädöillä auto toimii kohtalaisesti lämpimänä, muttei vastaa kaasuun kovinkaan hyvin ja kylmänä booaa.. Onko mitään mietteitä?

                      Niin ja puolan resistanssi ja tulpat tarkastettu. Pyörijä ja virranjakajan kansi silmämääräisesti
                      Last edited by h3nr1; 20-10-2008, 21:23. Reason: lisäys
                      E30 325tic ix Touring "kettu" -89
                      Ex.
                      e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

                      Comment

                      • Letium
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 36

                        Originally posted by Letium View Post
                        Hylätty!

                        Perskele, opintolainalla katsastamaan eikä ees läpi mee, päästöistä jäi kiinni, kuulemma joku sankari oli porannu reijän putken keskellekki johki kohtaa..

                        318iS -92 266tkm

                        CO-pitoisuus jouto 0,19/0,50 kierroksilla 0,62/0,30
                        HC-pitoisuus jouto 342/100 kierroksilla 142/100
                        Lambda-arvo kierroksilla 1,14 (0,97-1,03)
                        CO2-pitoisuus 7,92 kierroksilla 12,77
                        O2-pitoisuus 10,16/5,00 kierroksilla 3,36/5,00

                        Se reikä ny nostaa happipitoisuutta ja siten vääristää arvoja.. mutta, ideoita muuhun ku reijän korjaamisee? kuumentelin autoo varmaa puolisen tuntia ennen mittausta, kyllähä tää katsastus mies sano, että jos päästölapun tuon nii ei siel enää mitattais

                        EDIT: reikä varmaa porattu lambdan takia, ettei kostu ja hajoo?

                        EDIT: Ilmamäärämittarista vois säätää laihemmalle, korjaisko HC-pitoisuutta ja samalla lambdan arvo kohillee? O2 reijät korjaamal ja vuotoi tukkimal
                        Reikä paikattiin ja säädettii lambda arvo ykköseen, arvot oli ok kierroksilla mutta tyhjäkäynnil HC liikaa.. Tyyppi sano, että katti.. motonet maksaa soikeet 500e, biltemasta yleismallin satasella? Tuotenumerot 79800, 79802 ja 79803 www.biltema.fi Toimiiko ne ollenkaan?
                        "Well fuck me sideways.."

                        Comment

                        • h3nr1
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 35
                          • Raisio

                          Originally posted by h3nr1 View Post
                          Ei auta ruuvailu tilanteeseen paljoakaan. Vaikka kuinka säädän jousta ja potentiometrin asemaa hiiliradalla, niin auto toimii joko kylmänä tai kuumana. Tänään mittautin päästöt uudestaan ja tulokset olivat:
                          Hc: 1560ppm
                          Co: 2.5%
                          Co2: 13.5%
                          O2: 6.4%

                          Pakoputki ei vuoda joten auto joko käy aivan liian rikkaalla, ettei edes aina sytytä tai sytytyspuolella jotain vikaa? Kun kierrokset nousee yli 3000 niin röpötys loppuu ja vetää hyvin. Tämänhetkisillä säädöillä auto toimii kohtalaisesti lämpimänä, muttei vastaa kaasuun kovinkaan hyvin ja kylmänä booaa.. Onko mitään mietteitä?

                          Niin ja puolan resistanssi ja tulpat tarkastettu. Pyörijä ja virranjakajan kansi silmämääräisesti
                          Vika löytyi ilmamäärämittarista. Potentiometrin vastuksen pitäisi liikkua välillä 20-2500 ohm läppää käänneltäessä ja omassani pysyy vakiona 10,95 kOhm. Ohjainlaite luulee että kaasu on kokoajan pohjassa ja vähän enemmänkin.. Uusi maksaa 980€ joten purkaamoilta etsimään.
                          E30 325tic ix Touring "kettu" -89
                          Ex.
                          e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

                          Comment

                          • amfe
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 281
                            • 54500

                            Originally posted by amfe View Post
                            auto bmw 320 coupe vm 92

                            tyhjäkäynti:

                            HC 1159 sallittu 100
                            CO 1,04 salittu 0,50
                            co2 12,8
                            o2 2,21

                            co corr. 1,13
                            lambda lyijytön 1,027

                            2232 r/min
                            HC 162 sallittu 100
                            CO 0,74 sallittu 0,30
                            CO2 14,0
                            O2 0,80

                            co corr. 0,75
                            lambda lyijytön 1,009

                            ennen mittausta on vaihettu tarvike lambda (nyt laitettu boschin lambda),tulpat ja öljyt..

                            tyhjäkäynti ei mittarin mukaan heijaa mut putki pötpöttää.. :think
                            kierrokset kun on noin 1500 niin nykäsee muutaman kerran.

                            mikä ihme vikana? imuvuodot tarkastettu..

                            venttiilikopan tiiviste vuotaa.. huomenna menee se vaihtoon.
                            vika löytyi... katti paskana. tyhjäkäynti ja päästöt on nyt ok .mut pätkii vielkii vähän... mikähä pätkittää??:think
                            BMW 325 sedan vm 2005


                            ex-BMW 330i touring vm.2002
                            ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                            ex-BMW 320i coupe vm.92
                            ex-BMW 316 sedan vm.91

                            Comment

                            • nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

                              Originally posted by amfe View Post
                              vika löytyi... katti paskana. tyhjäkäynti ja päästöt on nyt ok .mut pätkii vielkii vähän... mikähä pätkittää??:think
                              Puolat? Tautisen kovat HCt ilman kattiakin mun mielestä, M50 pitäs mennä hyvin lähelle rajoja ilman koko kissaa putken tukkeena.
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                              Comment

                              • Seve
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 269
                                • "Kauhava"

                                Originally posted by K.S. View Post
                                kyllä on ihmevekottimia nää
                                Onko vika jo löytyny?

                                Ittellä on samoja oireita eikä vikaa löydy sitte millää...
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎