Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Cobra_
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 16
    • Kuopio

    Kyllä tätä vauhtia on tuo bemari ensimmäinen ja viimenen tässä taloudessa.

    Ko. värkki on 328 e36.

    Ongelmana HC arvot tyhjäkäynnillä, se huitelee siinä 400 pinnassa.

    Oon vaihtanu tulpat ja ilmanputsarin, imuvuotoja oon katellu mutta jos joku osaa neuvoa tai laittaa linkin threadiin missä ohjataan miten ne voi tarkalleen katsoa. (en ilmeisesti osaa tuota search toimintoa käyttää kun ei meinaa mitään löytyä)

    Katsuri sano että vois olla lambda anturi, no se on kyllä vuoden sisään vaihdettu ja päälle 100 euroa ei viitsi laittaa uuteen jos se ei vikana ois sittenkään. Huoltamolla sanottiin taas ettei se lambdassa voi oikein olla.

    Nyt ostin jotain puhistusainetta mikä laitetaan tankkiin, kokeillaan sillä nyt samalla kun muitakin ongelmia etsitään.

    Osaisko joku siis antaa vihiä mitä sille oikeesti kannattaa tehdä, viimestään maanantaina pitäsi viedä (taas) uusintakatsastukseen eikä viittis ajokieltoon hommata tuota..pliis..

    Comment

    • Juggis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 197
      • Espoo

      Originally posted by _Cobra_ View Post
      Kyllä tätä vauhtia on tuo bemari ensimmäinen ja viimenen tässä taloudessa.

      Ko. värkki on 328 e36.

      Ongelmana HC arvot tyhjäkäynnillä, se huitelee siinä 400 pinnassa.

      Oon vaihtanu tulpat ja ilmanputsarin, imuvuotoja oon katellu mutta jos joku osaa neuvoa tai laittaa linkin threadiin missä ohjataan miten ne voi tarkalleen katsoa. (en ilmeisesti osaa tuota search toimintoa käyttää kun ei meinaa mitään löytyä)

      Katsuri sano että vois olla lambda anturi, no se on kyllä vuoden sisään vaihdettu ja päälle 100 euroa ei viitsi laittaa uuteen jos se ei vikana ois sittenkään. Huoltamolla sanottiin taas ettei se lambdassa voi oikein olla.

      Nyt ostin jotain puhistusainetta mikä laitetaan tankkiin, kokeillaan sillä nyt samalla kun muitakin ongelmia etsitään.

      Osaisko joku siis antaa vihiä mitä sille oikeesti kannattaa tehdä, viimestään maanantaina pitäsi viedä (taas) uusintakatsastukseen eikä viittis ajokieltoon hommata tuota..pliis..
      Apropoo, tuossahan on kaksi lambdaa, eli voisiko toinen olla poikinut? Tee nyt niin kuin mäkin tein; paukutat muutaman kilsan kunnon kierroksilla ja sitten johki pajalle päästöt ottamaan.
      F10 535d xdrive msport
      Ex. e91 325xiA
      Ex. e36 328i Coupé

      Comment

      • biltema
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 93
        • Jyväskylä

        Tänään tarkoitus vaihtaa Lambda tuohon bemariin HC ja CO Arvojen takia kun ei läpi mennyt ja tietty lambda arvo oli myös vituillaan...

        Mut mut tarviiko mun käydä kuittaan piuhan päässä tuo auto että uusi lambda rupeaa toimimaan ???? vai mitä ihmettä?

        AUTO: Bmw 320IA "94
        sigpic-BMW 330e M-Sport-

        Ex: 2x E30, 1x E34, 9X E36, 2X E39 3x E46, 1xE60, 1xE91

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by _Cobra_ View Post
          jos joku osaa neuvoa tai laittaa linkin threadiin missä ohjataan miten ne voi tarkalleen katsoa. (en ilmeisesti osaa tuota search toimintoa käyttää kun ei meinaa mitään löytyä)
          Miten olis tän "ongelmat" osion ylin viestiketju ?
          Aprilia RSV4

          Comment

          • _Cobra_
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 16
            • Kuopio

            Muttakun paukutin motaria pitkin ennen päästötestiä päälle 4 tonnin kierroksilla muutaman kilsan, ja varmaan on jotain vikana kun ei se nyt voi niin nopeeta kattikaan viilentyä kun pari minuuttia kerkes seisomaan pihalla ennen kun vietiin halliin..

            Onko siihen jotain helppoo tapaa tarkistaa ne lambdat? Näkyiskö se päällepäin esimerkiks jotenki?

            Oho kappas siinähän niistä päästöongelmista olikin mitenkä en oo tajunnu..

            Comment

            • Belegone
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 46
              • paimio

              e34 m20b20 vm.90

              mikä voisa mahdollisesti vaivata ku päästöt tyhjäkäynnillä todella reilusti liian korkeat ja kun kierrokset nousee 1200 niin menee päästöt reilusti raja-arvojen alle? ja samalla miten mahtaa pystyä sammuttaan mittariston sen öljyn vaihto välivalon

              Comment

              • Reiliseppo
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 49
                • Turku

                E36 325i -91

                Ei mihenkää näitten päästöjen kanssa:

                Tyhjäkäynti
                mitattu/sallittu
                CO 2,16/0,50%
                HC 382/100ppm
                lamba -/-
                CO2 14,00%
                O2 0,33/5,00%

                Kierroksilla
                mitattu/sallittu
                CO 1,69/0,30%
                HC 168/100ppm
                lambda 0,96/1,03
                CO2 14,30%
                O2 0,29%

                Mikä vialla? Auto tosin seisonu aika pitkän aikaa että todennäkösesti tulpat ja ilmanputsari vaihdon tarpeessa.

                Comment

                • Bode86
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 569
                  • Kajaani

                  e34 m50b20

                  Mikä vois olla vuoden 94 m50b20 koneella varustetussa bemarissa vikana kun tyhjäkäynnillä päästöt ovat seuraavat

                  Tyhjäkäynt.
                  CO, 0,10
                  HC, 197
                  CO2, 12,49
                  O2, 3,20
                  lambda 1,17
                  Eli o2 ja hc olisi koholla.

                  Auto ajettiin ennen mittausta lämpimäksi noin tunnin ajan osa ajasta yli 3000 kierrosta koneessa pitämällä (noin vajaan 10 kilsan ajan). Kierroksillakaan päästöt eivät noilta osin menneet alle rajojen vaikka lähellä laskivatkin.
                  nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                  ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                  Sotkamo connection

                  Comment

                  • insp
                    BTCF Member
                    • Sep 2002
                    • 827
                    • Iittala

                    Tässä ja tässä vähän selityksiä mitä tarkoittaa hc yms lyhenteet.
                    Last edited by insp; 20-04-2011, 21:34.
                    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                    Comment

                    • IcyMan
                      Newbiemmer
                      • Jul 2010
                      • 4
                      • Helsinki

                      E36 320i vm.-93

                      Heitetäämpäs nyt omakin lusikka soppaan. Elikkäs konttorilla kävin ja arvot olivat seuraavanlaiset:

                      Tyjäkäynti
                      ------------
                      HC ppm 348 (Liian korkea)
                      CO% 1,70 (Liian korkea)
                      O2% 0,09
                      CO2% 14,57

                      >2000 rpm
                      -------------
                      HC ppm 24
                      CO% 0,09
                      O2% 0,43
                      CO2% 14,92
                      lambda 1,01

                      Tosiaan tulpat vaihdoin vielä ennen konttorille menoa, kun aikasempaa koitin tutussa paikkaa mittailla arvoja.
                      Silloin ei mennyt HC tarpeeksi alas tyhjäkäynnillä eikä kierroksilla, kaikki muut arvot olivatkin sillä kertaa ok.
                      E36 320i vm.-93

                      Comment

                      • Jeah
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 12
                        • Helsinki

                        M40 E6 316i -91 aj 247000 km ilman remontteja

                        Laitetaan malliksi paljon parjattu M40:sen arvot, läpi katsastuksesta tänään.

                        CO% 0,02/0,04
                        CO2 14,8/14,6
                        HC ppm 36/42
                        O2 0,42/0,37

                        Lambda 1,01

                        Ja mitään en ollut asian eteen tehnyt. Eli kohdallaan on, vain koneen raksutus jäi, mutta ei haittaa menoa, kun pitää stereoita kovalla.
                        330e LCI
                        X6

                        Comment

                        • Ozzy #69#
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1642
                          • Pirkanmaa

                          Ja päästöt persiillään, kuinka olisikaan. Eli tuo sigun cäbi kyseessä ja koneena tuo m50b25 vanoksella. Arvot olivat korkealla, hc lähemmäs 300 lambda arvo taisi olla jotain 0,97....
                          Taidan aloittaa tuolla lambdan vaihdolla vai onko katit mahdollisesti rikki?
                          G20 330e M-Sport sunset orange

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16361
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Ozzy #69# View Post
                            Ja päästöt persiillään, kuinka olisikaan. Eli tuo sigun cäbi kyseessä ja koneena tuo m50b25 vanoksella. Arvot olivat korkealla, hc lähemmäs 300 lambda arvo taisi olla jotain 0,97....
                            Taidan aloittaa tuolla lambdan vaihdolla vai onko katit mahdollisesti rikki?
                            Voi avittaa lambdan vaihto. Sehän se on helpoin ensin testata ennenkuin katteja vaihtaa.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Rel1990
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 76
                              • SLN

                              Originally posted by _Cobra_ View Post
                              Ko. värkki on 328 e36.

                              Ongelmana HC arvot tyhjäkäynnillä, se huitelee siinä 400 pinnassa.

                              Oon vaihtanu tulpat ja ilmanputsarin, imuvuotoja oon katellu mutta jos joku osaa neuvoa tai laittaa linkin threadiin missä ohjataan miten ne voi tarkalleen katsoa. (en ilmeisesti osaa tuota search toimintoa käyttää kun ei meinaa mitään löytyä)

                              Osaisko joku siis antaa vihiä mitä sille oikeesti kannattaa tehdä, viimestään maanantaina pitäsi viedä (taas) uusintakatsastukseen eikä viittis ajokieltoon hommata tuota..pliis..
                              Mulla on sama auto, ja oli ongelmia HC:n kanssa. Tyhjäkäynnillä oli HC 209, muut arvot ok. Vaihdoin tulpat, ilmansuodattimen ja suodatinkotelolta lähtevät kumihaitarin jossa taisi olla pientä reikää. Tämän jälkeen hetki kovaa ajoa ja korjaamolle päästömittaukseen. Uudet HC-arvot 27, eli kevyesti läpi.

                              Comment

                              • jerimusi
                                Newbiemmer
                                • Apr 2009
                                • 14
                                • HELSINKI

                                Mulla on BMW M3 E36 ja katsastuksessa kaikki muu oli OK paitsi Lambda-arvo oli 2000 kierroksella 1.09.Rajathan tuossa ovat 0.97 - 1.03 joten ei kovin kaukana.Olen kuullut monelta taholta että jos arvo on alle 1.10 niin päästävät usein läpi.Tyhjäkäynnillä arvot ovat hyvin kohdillaan.Lueskelin tätä palstaa ja huomasin että kuumalla koneella kannattaisi katsastukseen mennä,menin viimeksi lähes suoraan himasta,matkaa konttorille n.7-8 km ja autokin seisoi konttorin pihalla kylmänä n.15-20 min.Jos olisin ajanut koneen kuumaksi niin leima olisi voinut napsahtaakin vai mitä tuumitte.Käytin jo yhdellä pajalla,mutta heidän tietokoneensa ei kyennyt tunnistamaan M3:sen kyseisiä mahdollisia vikoja ja nyt on aika huomiseksi 6.5.2011 Laakkoselle.Tulee vaan mieleen että maksaako turhasta vian etsimisestä kun hanaa antamalla olisi voinut selvitä koko juttu !!!!!!!:think

                                P.S.- Kuis sitten käy jos on annettu se 1 kuukausi aikaa korjata auto ja menee näyttämään mutta ei taaskaan mene arvot läpi !!?? Saako taas jonkin aikaa hoitaa homma kuntoon vai kuinka !!???:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎