Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Rel1990 View Post
    Mulla on sama auto, ja oli ongelmia HC:n kanssa. Tyhjäkäynnillä oli HC 209, muut arvot ok. Vaihdoin tulpat, ilmansuodattimen ja suodatinkotelolta lähtevät kumihaitarin jossa taisi olla pientä reikää. Tämän jälkeen hetki kovaa ajoa ja korjaamolle päästömittaukseen. Uudet HC-arvot 27, eli kevyesti läpi.
    Pelkkä haitarikumin vaihto olisi siis riittänyt.

    Comment

    • Ozzy #69#
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1642
      • Pirkanmaa

      Nonniin eli hylkyhän sieltä pärähti:



      tyhjäk/kierroksilla
      CO% 2,44/2,55 Sallittu:0,50
      CO2 13/13,3
      HC ppm 367/171 Sallittu:100
      O2 0,96/0,46 Sallittu: 5,0

      Lambda 0,94 Sallittu: 0.97-1,03


      Eli oikeastaan kaikki ovat koholla. Hain uuden boschin lambdan tuossa paluumatkalla ja tulpat. Imuvuotoja etsiskelin tuossa jo aikaisemmin, mutta tuloksetta....
      Mikä mättää?
      G20 330e M-Sport sunset orange

      Comment

      • Masa
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2202
        • München

        Originally posted by Ozzy #69# View Post
        Nonniin eli hylkyhän sieltä pärähti:



        tyhjäk/kierroksilla
        CO% 2,44/2,55 Sallittu:0,50
        CO2 13/13,3
        HC ppm 367/171 Sallittu:100
        O2 0,96/0,46 Sallittu: 5,0

        Lambda 0,94 Sallittu: 0.97-1,03


        Eli oikeastaan kaikki ovat koholla. Hain uuden boschin lambdan tuossa paluumatkalla ja tulpat. Imuvuotoja etsiskelin tuossa jo aikaisemmin, mutta tuloksetta....
        Mikä mättää?
        Koita nostaa auto ylös ja koluuttaa katteja, ettää heliseekö sisällä...

        -VaasaConnection-
        Originally posted by Homer;
        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1642
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Masa View Post
          Koita nostaa auto ylös ja koluuttaa katteja, ettää heliseekö sisällä...
          Täytyy samalla tutkiskella, kun vaihtelee tuon lambdan uuteen.
          Tuo onkin sitten astetta vittumaisempi homma jos on katti sökö...
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by Ozzy #69# View Post
            Täytyy samalla tutkiskella, kun vaihtelee tuon lambdan uuteen.
            Tuo onkin sitten astetta vittumaisempi homma jos on katti sökö...
            Heittäsin hatusta katalysaattorin kanssa. Vittumaisesta en tiedä, tossa just yhteen ropattiin tarvikekatti ja pari haaraa plus lambdanpaikka kiinni, ei sitä hirveen kauaan virponu. Katti oli hyläny toisesta puolesta sisukset kokonaan mäkeen :O
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Kun lambda on noin kaukana ykkösestä, ei mene päästöistä läpi oli sitten kattia tai ei.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Ozzy #69#
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1642
                • Pirkanmaa

                Originally posted by petrolhead View Post
                Heittäsin hatusta katalysaattorin kanssa. Vittumaisesta en tiedä, tossa just yhteen ropattiin tarvikekatti ja pari haaraa plus lambdanpaikka kiinni, ei sitä hirveen kauaan virponu. Katti oli hyläny toisesta puolesta sisukset kokonaan mäkeen :O
                Mistäs hommasit tuollaisen tarvike katin ja paljonko oli hintaa?

                Originally posted by Cell View Post
                Kun lambda on noin kaukana ykkösestä, ei mene päästöistä läpi oli sitten kattia tai ei.
                Joo, arvelin myös tuota lambdavikaa, kun katselin noita arvoja tuolta missä päästöt olivat kohdallaan niin lähes jäjestäin tuo lambda arvo oli niissä päälle yhden usein juuri tuon 1,03.
                G20 330e M-Sport sunset orange

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Siis se että lambda on kaasumittauksessa kaukana ykkösestä, ei tarkoita että lambda-anturissa olis vikaa. Eculta voi myös loppua säätörajat esim. imuvuodon, rikkinäisen anturin tms. seurauksena jolloin mitattu lambda karkaa vaikka itse anturi autossa olis ihan ehjäkin.

                  Ei sillä etteikö se 325:ssä melko todennäköisesti syyllinen olisi, mikäli kaikki perusviat on käyty läpi.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • fexor
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2008
                    • 42
                    • Helsinki

                    Katsastuspäätös HYLÄTTY

                    Auto: e36 325 Coupe (M50b25)vanoksella

                    tyhjäkäynti:
                    -CO 2,2%
                    -CO2 12,1%
                    -HC ppm600
                    -O2 1,9

                    kierroksilla:
                    -CO 2,3%
                    -CO2 13,1%
                    -HC ppm250
                    -O2 0,8
                    lambda 0,95

                    Eli hylsy tuli ja nyt ihmetellään mikä on vikana:think. Pikaisia vikaveikkauksia kaivataan!
                    Last edited by fexor; 10-05-2011, 22:15.
                    E61 530D

                    Comment

                    • Ozzy #69#
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1642
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Cell View Post
                      Siis se että lambda on kaasumittauksessa kaukana ykkösestä, ei tarkoita että lambda-anturissa olis vikaa. Eculta voi myös loppua säätörajat esim. imuvuodon, rikkinäisen anturin tms. seurauksena jolloin mitattu lambda karkaa vaikka itse anturi autossa olis ihan ehjäkin.

                      Ei sillä etteikö se 325:ssä melko todennäköisesti syyllinen olisi, mikäli kaikki perusviat on käyty läpi.
                      Ok. Eli suurella todennäköisyydelä tuo lambda on kuitenkin tuolla rikki tai sitten sielä on lisäksi joku imuvuoto jossain... Kunhan vaan ei noihin katteihin tarvitsisi kajota niin kaikki muu ropaaminen kyllä menettelee...
                      G20 330e M-Sport sunset orange

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        Pakko fiilistellä tännekin, kun tärisevin käsin menin päästölappua tänään hakemaan..

                        @ 2494rpm
                        CO% 0,00
                        CO2 14,4%
                        HC ppm 12
                        O2 0,55 %
                        Lambda 1,026

                        @ 700rpm
                        CO% 0,00
                        CO2 14,5%
                        HC ppm 19
                        O2 0,33%
                        Lambda 1,013

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • sanniksu
                          Newbiemmer
                          • May 2011
                          • 5
                          • jämsä

                          e36 320i -93 hylätty päästöt

                          mikä piru vaivaa kun ei mee läpi tulpat ja putsarit vaihettu
                          tyhjäkäynti
                          co 1,60/0,50
                          hc 287/100

                          kierroksilla
                          co 0,67/0,30
                          hc 96/100

                          ajoaika loppuun ja hermot menee

                          Comment

                          • fexor
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2008
                            • 42
                            • Helsinki

                            Originally posted by fexor View Post
                            Auto: e36 325 Coupe (M50b25)vanoksella

                            tyhjäkäynti:
                            -CO 2,2%
                            -CO2 12,1%
                            -HC ppm600
                            -O2 1,9

                            kierroksilla:
                            -CO 2,3%
                            -CO2 13,1%
                            -HC ppm250
                            -O2 0,8
                            lambda 0,95

                            Eli hylsy tuli ja nyt ihmetellään mikä on vikana:think. Pikaisia vikaveikkauksia kaivataan!
                            Auto meni uusintakatsastuksesta heittämällä läpi. HC tippui tyhjäkäynnillä neljään ja kierroksilla kolmeen. Muutkin arvot olivat kuin uudesta koneesta.


                            Toimenpiteet:

                            -Lambda-anturin vaihto(olisi todennäköisesti yksin riittänyt)

                            -tulppien vaihto

                            -ilmansuodattimen vaihto

                            -1 litra sinolia tankkiin n. 15 litraan bensaa

                            -kovaa katin lämmitystä ennen pakokaasutestiä

                            Kyhäsin autoon ledin josta näkee moottorin vikakoodit. Kun sain ledin avulla autosta ulos lambdan vikakoodin, sain varmistuksen epäilykseeni rikkinäisestä lambdasta.
                            Korjaamollakin kävin kysymässä, että mikähän mahtaa olla vikana ja heti oltiin katalysaattoria myymässä.
                            E61 530D

                            Comment

                            • sanniksu
                              Newbiemmer
                              • May 2011
                              • 5
                              • jämsä

                              no perskule tarttee huomenna kokeilla tota lambdaa oon kuullu kaikkee mahollista ilmamassa mittarista ilmavuodoista ym. kiire tulee kun ajoaika loppuu tiistaina ja oon reissuhommis eli heh toivottavasti onnistuu






                              Originally posted by fexor View Post
                              Auto meni uusintakatsastuksesta heittämällä läpi. HC tippui tyhjäkäynnillä neljään ja kierroksilla kolmeen. Muutkin arvot olivat kuin uudesta koneesta.


                              Toimenpiteet:

                              -Lambda-anturin vaihto(olisi todennäköisesti yksin riittänyt)

                              -tulppien vaihto

                              -ilmansuodattimen vaihto

                              -1 litra sinolia tankkiin n. 15 litraan bensaa

                              -kovaa katin lämmitystä ennen pakokaasutestiä

                              Kyhäsin autoon ledin josta näkee moottorin vikakoodit. Kun sain ledin avulla autosta ulos lambdan vikakoodin, sain varmistuksen epäilykseeni rikkinäisestä lambdasta.
                              Korjaamollakin kävin kysymässä, että mikähän mahtaa olla vikana ja heti oltiin katalysaattoria myymässä.

                              Comment

                              • Ozzy #69#
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1642
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                                Nonniin eli hylkyhän sieltä pärähti:



                                tyhjäk/kierroksilla
                                CO% 2,44/2,55 Sallittu:0,50
                                CO2 13/13,3
                                HC ppm 367/171 Sallittu:100
                                O2 0,96/0,46 Sallittu: 5,0

                                Lambda 0,94 Sallittu: 0.97-1,03


                                Eli oikeastaan kaikki ovat koholla. Hain uuden boschin lambdan tuossa paluumatkalla ja tulpat. Imuvuotoja etsiskelin tuossa jo aikaisemmin, mutta tuloksetta....
                                Mikä mättää?


                                Uus lambda, tulpat, putsari ja paikkojen putsausta ja nyt tulee kukkasia putkesta taas.
                                G20 330e M-Sport sunset orange

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎