Originally posted by Tonto!
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Ramzez View PostMuistiko katsuri ensimmäisellä kerralla kierrättää konetta ollenkaan? Hylky nimittäin tulee varmasti, vaikka paikat olisivat kunnossa, jos katsastukseen on ajettu kylmällä koneella, ellei katsuri sitten tajua kierrättää konetta konttorilla.e39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
-
olisko kellään hyviä ideoita mistä lähtee vikaa etsimään kun ei mene pemari päästöistä läpi... katsastuksessa anto tämmöset arvot:
CO 1.0/1.58%
HC 266/165ppm
CO2 11.8/13.0%
O2 4.06/2.02%
lambda -/1.042
katsastuksen jälkeen mätä takavaimennin vaihdettu ja akunkenkä ollu iri jonkunaikaa siinä toivossa että ecu nollautus...
nyt kävin tuossa tutulla kokeilemassa pästöjä uusiks niin lambda oli tyhjäkäynnillä ok ja kierroksillakin jonkun aikaa ihan ok mut sitten meni alle sallitun oli jotain 0.920 ja HC oli koko ajan vituillaan alkuun melkein rajoilla mut sitten rupes nousemaan arvo ja oli lopussa jotain 1640 ja risat. sitten CO oli tyhjäkäynnillä hyvä mut kierroksilla nousi jonnekkin 1.0 tuntumaan
hyviä vinkkejä mistä lähtee vikaa kaivamaan
autona e36 325 non-vanos...e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View Postolisko kellään hyviä ideoita mistä lähtee vikaa etsimään kun ei mene pemari päästöistä läpi... katsastuksessa anto tämmöset arvot:
CO 1.0/1.58%
HC 266/165ppm
CO2 11.8/13.0%
O2 4.06/2.02%
lambda -/1.042
katsastuksen jälkeen mätä takavaimennin vaihdettu ja akunkenkä ollu iri jonkunaikaa siinä toivossa että ecu nollautus...
nyt kävin tuossa tutulla kokeilemassa pästöjä uusiks niin lambda oli tyhjäkäynnillä ok ja kierroksillakin jonkun aikaa ihan ok mut sitten meni alle sallitun oli jotain 0.920 ja HC oli koko ajan vituillaan alkuun melkein rajoilla mut sitten rupes nousemaan arvo ja oli lopussa jotain 1640 ja risat. sitten CO oli tyhjäkäynnillä hyvä mut kierroksilla nousi jonnekkin 1.0 tuntumaan
hyviä vinkkejä mistä lähtee vikaa kaivamaan
autona e36 325 non-vanos....
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostNo tuo sun torni vuotaa ainakin kuin seula, joten korjaa se ihan alkuun. Vuotava putki sotkee muutkin arvot ihan kiitettävästi.e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostO2 4.06, jotain häikkää putkistossa tai iso imuvuoto :thinke36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMissä vaiheessa on otettu tuo testi missä happi on yli 4 ?e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNo nyt sitten johonkin pajalle mittaamaan päästöt jos se putki on kunnossa.
Lambda: 1.006/1.006
CO: 0.165/0.216
CO2: 15.05/15.04
HC: 42/43
O2: 0.28/0.32
Ja hyväksytty lappu ulose36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Tulipahan käytettyä tota vm.-96 e39 540 leimalla ja hylsyhän sieltä tuli päästöistä. Kaikki arvot ihan päin helv. Katsastusmies polki katit lämpimäksi mutta tätä parempia arvoja sieltä ei saatu:
Joutokäynti yli 2000rpm
CO 5,70/0,50 5.81/0,30
HC 444/100 320/100
Lambda 0,82/0,97-1,03
CO2 12,60 11,20
O2 0,17/5.00 0,19/5,00
Vein auton paikalliselle pajalle piuhan päähän että ois katsonu mitä kaikkea koodia toi on pukannu mut AUTOCOM tms. testeri ei saanut yhteyttä koko autoon. Huoltomies meinasi että autosta joku purkki pimeenä jolloin koko väylä kupeena ja se sekoittais myös päästöt? Tarkistelin kaikki auton sulakkeet jotka oli ehjät. Autossa toimii kaikki laitteet, ainoa kysymerkki on jälkiasenteiset xenonit, voisko noi aiheuttaa et autoon ei pääse testeri sisään? Näytti kyl olevan can-bus vehkeeseen tarkoitettu valosarja mut mistä noista tietää... Katitkin on vaihdettu huoltokirjan mukaan n.vuosi sitten. Kaikki vinkit tervetulleita?e39 M5
e38 740
Comment
-
Comment