Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by Tonto! View Post
    Hylätty. Auto E39 540ia -97.
    CO kierroksilla 0,54. Vaihdoin tulpat ja reilulla polkemisella (10km lenkki 2 vaihteella noin. 4000-5000rpm jatkuvasti) saatiin CO arvo tippumaan 0,20
    Muistiko katsuri ensimmäisellä kerralla kierrättää konetta ollenkaan? Hylky nimittäin tulee varmasti, vaikka paikat olisivat kunnossa, jos katsastukseen on ajettu kylmällä koneella, ellei katsuri sitten tajua kierrättää konetta konttorilla.

    Comment

    • Tonto!
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 205
      • Hausjärvi

      Originally posted by Ramzez View Post
      Muistiko katsuri ensimmäisellä kerralla kierrättää konetta ollenkaan? Hylky nimittäin tulee varmasti, vaikka paikat olisivat kunnossa, jos katsastukseen on ajettu kylmällä koneella, ellei katsuri sitten tajua kierrättää konetta konttorilla.
      Kyllä se sitä yritti siinä lämmittää, mutta vaati tälläkertaa näemmä vähän reilummin polkemista..
      e39 523iA -97
      e87 120d -10
      e30 M-tech II v8 cabrio -93
      Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
      Ex e30 325 M-tech II m52 -89
      Ex e60 530i -03
      Ex e39 528 Touring -97
      Ex e39 540iA -97
      Ex e36 328 Coupe -96
      Ex e34 535 -91

      Comment

      • aaape
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 617
        • Muaninka

        olisko kellään hyviä ideoita mistä lähtee vikaa etsimään kun ei mene pemari päästöistä läpi... katsastuksessa anto tämmöset arvot:

        CO 1.0/1.58%
        HC 266/165ppm
        CO2 11.8/13.0%
        O2 4.06/2.02%
        lambda -/1.042

        katsastuksen jälkeen mätä takavaimennin vaihdettu ja akunkenkä ollu iri jonkunaikaa siinä toivossa että ecu nollautus...

        nyt kävin tuossa tutulla kokeilemassa pästöjä uusiks niin lambda oli tyhjäkäynnillä ok ja kierroksillakin jonkun aikaa ihan ok mut sitten meni alle sallitun oli jotain 0.920 ja HC oli koko ajan vituillaan alkuun melkein rajoilla mut sitten rupes nousemaan arvo ja oli lopussa jotain 1640 ja risat. sitten CO oli tyhjäkäynnillä hyvä mut kierroksilla nousi jonnekkin 1.0 tuntumaan

        hyviä vinkkejä mistä lähtee vikaa kaivamaan

        autona e36 325 non-vanos...
        e36 328i turbo (95)
        vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
        e30 316 (m30)(87) projekti

        EX.
        e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by aaape View Post
          olisko kellään hyviä ideoita mistä lähtee vikaa etsimään kun ei mene pemari päästöistä läpi... katsastuksessa anto tämmöset arvot:

          CO 1.0/1.58%
          HC 266/165ppm
          CO2 11.8/13.0%
          O2 4.06/2.02%
          lambda -/1.042

          katsastuksen jälkeen mätä takavaimennin vaihdettu ja akunkenkä ollu iri jonkunaikaa siinä toivossa että ecu nollautus...

          nyt kävin tuossa tutulla kokeilemassa pästöjä uusiks niin lambda oli tyhjäkäynnillä ok ja kierroksillakin jonkun aikaa ihan ok mut sitten meni alle sallitun oli jotain 0.920 ja HC oli koko ajan vituillaan alkuun melkein rajoilla mut sitten rupes nousemaan arvo ja oli lopussa jotain 1640 ja risat. sitten CO oli tyhjäkäynnillä hyvä mut kierroksilla nousi jonnekkin 1.0 tuntumaan

          hyviä vinkkejä mistä lähtee vikaa kaivamaan

          autona e36 325 non-vanos...
          No tuo sun torni vuotaa ainakin kuin seula, joten korjaa se ihan alkuun. Vuotava putki sotkee muutkin arvot ihan kiitettävästi.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • aaape
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 617
            • Muaninka

            Originally posted by T3 View Post
            No tuo sun torni vuotaa ainakin kuin seula, joten korjaa se ihan alkuun. Vuotava putki sotkee muutkin arvot ihan kiitettävästi.
            putki on korjattu ja nuo jäkimmäiset arvot mitä saatiin mitattua niin oli mitattu korjatulla putkella... tulpat katsoin ei ollu koloissakaan öljyä ja muutenkin tulpat näytti hyviltä
            e36 328i turbo (95)
            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
            e30 316 (m30)(87) projekti

            EX.
            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              O2 4.06, jotain häikkää putkistossa tai iso imuvuoto :think

              Comment

              • aaape
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 617
                • Muaninka

                Originally posted by jr66 View Post
                O2 4.06, jotain häikkää putkistossa tai iso imuvuoto :think
                katsastuksen jälkeen korjattu pakoputki uudessa testissä ei saatu happi arvoja mitattua kun ei testeri näyttäny kaikkia arvoja kerralla
                e36 328i turbo (95)
                vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                e30 316 (m30)(87) projekti

                EX.
                e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                Comment

                • Sandelin
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 47
                  • Tuusula

                  Moottorin lämpötila-anturin kun omaan non-vanokseen aikanaan vaihdoin, niin meni päästöistä läpi..:think Laakkosella hintaa ~20€

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    Originally posted by aaape View Post
                    katsastuksen jälkeen korjattu pakoputki uudessa testissä ei saatu happi arvoja mitattua kun ei testeri näyttäny kaikkia arvoja kerralla
                    Missä vaiheessa on otettu tuo testi missä happi on yli 4 ?

                    Comment

                    • aaape
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 617
                      • Muaninka

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Missä vaiheessa on otettu tuo testi missä happi on yli 4 ?
                      ennen putken vaihtoa katsastuksessa
                      e36 328i turbo (95)
                      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                      e30 316 (m30)(87) projekti

                      EX.
                      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16460
                        • Asikkala

                        Originally posted by aaape View Post
                        ennen putken vaihtoa katsastuksessa
                        No nyt sitten johonkin pajalle mittaamaan päästöt jos se putki on kunnossa.

                        Comment

                        • aaape
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 617
                          • Muaninka

                          Originally posted by jr66 View Post
                          No nyt sitten johonkin pajalle mittaamaan päästöt jos se putki on kunnossa.
                          joo mitattiin ja monta kertaa... Piti vaihtaa lämpötila anturi ja lambda enne kun rupes arvot olemaan kohillaan.. HC arvo ei näyttäny alkuun hyvätä n.500 mut reilun polkemisen jälkeen saatiin tämmöset tulokset:

                          Lambda: 1.006/1.006
                          CO: 0.165/0.216
                          CO2: 15.05/15.04
                          HC: 42/43
                          O2: 0.28/0.32
                          Ja hyväksytty lappu ulos
                          e36 328i turbo (95)
                          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                          e30 316 (m30)(87) projekti

                          EX.
                          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            Voiko puoli vuotta vanha bensa aiheuttaa ongelmia päästömittauksessa?
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • [Snowboarder]
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 2188
                              • Karstula

                              Originally posted by TFV View Post
                              Voiko puoli vuotta vanha bensa aiheuttaa ongelmia päästömittauksessa?
                              periaatteesa voi jos ei pala kunnolla:think
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                              Comment

                              • manzak
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2005
                                • 53
                                • K-Suomi

                                Tulipahan käytettyä tota vm.-96 e39 540 leimalla ja hylsyhän sieltä tuli päästöistä. Kaikki arvot ihan päin helv. Katsastusmies polki katit lämpimäksi mutta tätä parempia arvoja sieltä ei saatu:

                                Joutokäynti yli 2000rpm
                                CO 5,70/0,50 5.81/0,30
                                HC 444/100 320/100
                                Lambda 0,82/0,97-1,03
                                CO2 12,60 11,20
                                O2 0,17/5.00 0,19/5,00

                                Vein auton paikalliselle pajalle piuhan päähän että ois katsonu mitä kaikkea koodia toi on pukannu mut AUTOCOM tms. testeri ei saanut yhteyttä koko autoon. Huoltomies meinasi että autosta joku purkki pimeenä jolloin koko väylä kupeena ja se sekoittais myös päästöt? Tarkistelin kaikki auton sulakkeet jotka oli ehjät. Autossa toimii kaikki laitteet, ainoa kysymerkki on jälkiasenteiset xenonit, voisko noi aiheuttaa et autoon ei pääse testeri sisään? Näytti kyl olevan can-bus vehkeeseen tarkoitettu valosarja mut mistä noista tietää... Katitkin on vaihdettu huoltokirjan mukaan n.vuosi sitten. Kaikki vinkit tervetulleita?
                                e39 M5
                                e38 740

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎