Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -kalevi-
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 507
    • Tuusula

    M60 tyhjäkäynti

    Moottorijarrulta laittaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset käy aina 400rpm ja siitä pomppaa 1000rpm, jonka jälkeen tasaa siihen normaaliin 600rpm tienoille. Tasakaasulta, tai kiihytyksestä menee normaalisti tyhjäkäynnille ilman ryntäystä. Autossa on kevyt vauhtipyörä. Järjestin 12v moottorinjohtosarjanpistokkeen pinniin 6, joka menee moottorinohjainlaitteelle pinniin 64 (eikös tähän tule ilmastoinnin tieto), mutta en huomannut mitään eroa käytännössä. Kaasuläppä ja tyhjäkäyntiventtiili putsattu. Onko tämä ominaisuus kevyen vauhtipyörän kanssa, vai onko joku saanut moottorijarrun jälkeisen tyhjäkäynnin toimimaan? M60b40 moottori e36 kopassa

    Edit: Pitäiskö ajovaloista mennä tieto moottorinohjaimelle? Pitää se katsoa seuraavaksi ja hoitaa sähkö sinne, ellei ole vielä

    Edit2: Ajovaloista pitäisi mennä tieto yksikölle pinniin 81. Täytyy tarkastaa se ensimmäisenä. Boksista en tiedä onko manuaalista vai automaatista. Näkeekö sen osanuerosta? Onko -404 aina manuaalin? Tässä saattoi olla -484, tarkistan sen myös
    Last edited by -kalevi-; 04-08-2018, 19:41.
    E87 118d
    E70 3.0d
    Ex: E36 M3
    Ex: E36 cabriolet m60b40
    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5273
      • Pirkkala

      Valoista menee tieto minun käsittääkseni.

      Ominaisuus tuo minusta on kevyellä pyörällä. Jos boksi on automaatin niin vielä huonompi
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        Tarttee käydä ohjelmoimassa DME jos tuon kevyen VP:n haluaa kunnolla toimimaan moottorijarrussa yms. Ilmastointikompurakikka ei töysin auta.
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • -kalevi-
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 507
          • Tuusula

          Originally posted by Jonsku View Post
          Tarttee käydä ohjelmoimassa DME jos tuon kevyen VP:n haluaa kunnolla toimimaan moottorijarrussa yms. Ilmastointikompurakikka ei töysin auta.
          Järjestin sähköä myös moottorinohjaimen pinniin 81. Tyhjäkäynti nousi hieman, mutta edelleen tekee samaa moottorijarrutuksen jälkeen. Täytyy elää tuon ominaisuuden kanssa :think
          E87 118d
          E70 3.0d
          Ex: E36 M3
          Ex: E36 cabriolet m60b40
          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Originally posted by -kalevi- View Post
            Järjestin sähköä myös moottorinohjaimen pinniin 81. Tyhjäkäynti nousi hieman, mutta edelleen tekee samaa moottorijarrutuksen jälkeen. Täytyy elää tuon ominaisuuden kanssa :think
            Onko manuaalin vai automaatin purkki?
            Suosittelen manuaalin purkkia lämpimästi.

            Toinen hyvä vaihtoehto on säätö.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • -kalevi-
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 507
              • Tuusula

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Onko manuaalin vai automaatin purkki?
              Suosittelen manuaalin purkkia lämpimästi.

              Toinen hyvä vaihtoehto on säätö.
              Osanumero on 0261203484. En oikein saanut selvyyttä kummasta tuo on.
              Ei tuo sinänsä haittaa, niin ajattelin antaa olla tuollaisenaan. Saa toki ilmottautua, mikäli onnistuu säätää purkki kevyelle vauhtipyörälle halvalla Uudenmaan alueella
              E87 118d
              E70 3.0d
              Ex: E36 M3
              Ex: E36 cabriolet m60b40
              Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
              Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2542
                • Kajaani

                Originally posted by -kalevi- View Post
                Osanumero on 0261203484. En oikein saanut selvyyttä kummasta tuo on.
                Ei tuo sinänsä haittaa, niin ajattelin antaa olla tuollaisenaan. Saa toki ilmottautua, mikäli onnistuu säätää purkki kevyelle vauhtipyörälle halvalla Uudenmaan alueella
                Saako sitä päällisin puolin tutkimalla oikein muuten selville kun VINistä katsomalla.. Ja sekin vaatii että siinä boksissa on tarra mistä saa selvän VIN-numerosta
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by -kalevi- View Post
                  Osanumero on 0261203484. En oikein saanut selvyyttä kummasta tuo on.
                  Ei tuo sinänsä haittaa, niin ajattelin antaa olla tuollaisenaan. Saa toki ilmottautua, mikäli onnistuu säätää purkki kevyelle vauhtipyörälle halvalla Uudenmaan alueella
                  Onko autossa diagnostiikkapistoke käytössä? Jos on, niin katsomalla softanumeron voi varmistaa kumpi softa sisällä. Näihinhän voi myös fläshätä ihan BMW softilla sen manuaalin softan sisään, jos siellä on automaatin softa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • -kalevi-
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 507
                    • Tuusula

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Onko autossa diagnostiikkapistoke käytössä? Jos on, niin katsomalla softanumeron voi varmistaa kumpi softa sisällä. Näihinhän voi myös fläshätä ihan BMW softilla sen manuaalin softan sisään, jos siellä on automaatin softa.
                    On diagnoosipistoke. Pitää tilata tuo 20pin adapteri ja tarkastaa mikä softa siellä on. Ei ole viniä tarrassa, eikä muutenkaan tiedossa
                    E87 118d
                    E70 3.0d
                    Ex: E36 M3
                    Ex: E36 cabriolet m60b40
                    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2817
                      • Kuusankoski

                      Ihan näin vinkkinä M62B44 ei VANOS ketjulaahain remppaa ajatellen niin Laakkoselta alkuperäinen ketjulaahain kuskin puolelle maksaa 67€ kiristinlaahain 120€ ja keskilaahain 120€ ja nokkien kiristimien laahain pinnat 10€/kpl. Et ei kauheesti noilla hinnoilla kannata tarvikkeita tilata.
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • Nutcase
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 280
                        • Kymenlaakso

                        Tuolaiset löytyi m60 suodatinjalasta. Voiko kasta jompaan kumpaan aukkoon pohjassa?

                        [spoiler][/spoiler]

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Liittynee suodatinkotelon tyhjennysventtiiliin.

                          Aiheuttaa merkittävän öljynpaineen laskemisen kun on rikki.

                          Käytä aina jämäkkärunkoisia suodattimia näissä.

                          Realoemista vois näkyä tuo rakenne mutta en jaksa kaivaa
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Nutcase
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 280
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Liittynee suodatinkotelon tyhjennysventtiiliin.

                            Aiheuttaa merkittävän öljynpaineen laskemisen kun on rikki.

                            Käytä aina jämäkkärunkoisia suodattimia näissä.

                            Realoemista vois näkyä tuo rakenne mutta en jaksa kaivaa
                            Kylläpä tuo juuri siihen liittyy. Käynnistyksen yhteydessä öljyvalo palaa sen 5 sek.


                            Liittynee myös tähän: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=361


                            Minun autostani hajosi muovinen lukitusrengas, joka piti tuota jousikuppia jousineen paikallaan...

                            No, sain onnekseni uuden original suodatinjalan hintaan 60e kuluineen, samalla varaosanumerolla kuin realoem kertoo, mutta tässäpä on BMW:n alkuperäinen öljynsuodatin, joka on hieman järeämpi kuin nuo tarvikkeet, eikä uudessa jalassa ole myöskään vanhan suodatinjalan kaltaista muoviputkea (https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=GD11-EUR-03_1991_E32_BMW_730i&diagId=11_4614#11421745392 , osa nro 19), joka on keskellä suodatinjalkaa, ainoastaan metallinen pystyputki. Joutuuko tähän nyt ostamaan tuollaisia erilaisia metallirunkoisia suodattumia vai pystyykö tuon muovihärpäkkeen vaihtamaan?


                            EDIT: löytyi ainakin irtonaisena näitä: https://www.ebay.com/itm/Genuine-BMW...sid=m570.l1313
                            Last edited by Nutcase; 15-08-2018, 08:32.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              Korjatkaa kuka paremmin muistaa mutta jotenkin muistelen että vanhemmissa olisi metallirunkoinen suodatin. Korvattu jossain kohtaa muovirunkoisella:think
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                Kahta eri suodatinta. Ainakin hot climate malli metallisella suodattimella.
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎