Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snaytserie
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 128
    • FRS

    Selvä juttu,kiitos tiedosta! Täytyypi laitella privaa jossakin vaiheessa.
    10, 525d LCI M-sport touring, carbonschwarz
    96- 528iA M-sport, montrealblau metallic

    Ex. 11, 325i LCI M-sport man, sapphireschwarz metallic
    Ex. 07, 525d LCI M-sport, tiefseeblau metallic
    Ex. 08, 325d, diamondschwarz

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1170
      • lahti

      Faktaa pöytää.

      Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.

      Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.

      Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.
      Last edited by mige95; 28-10-2018, 22:40.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11098
        • Oulu

        300 rikki

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Onnottelut 300 ylityksestä
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Vibex
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2014
            • 1996
            • Lohja

            Originally posted by mige95 View Post
            Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.

            Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.
            Erittäin kova, onnea! Oliko jossain tarkempaa tietoa ks. kokoonpanosta?
            Husqvarna Svartpilen
            BMW e36 318iA

            Ex:

            BMW e85 Z4 3,0
            BMW e36 316ti
            MINI Cooper S
            BMW Z3 Coupé
            BMW e46 325iA
            BMW Z3 Roadster
            BMW e46 328ci
            BMW e36 316ti

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Originally posted by Vibex View Post
              Erittäin kova, onnea! Oliko jossain tarkempaa tietoa ks. kokoonpanosta?
              Kiitoksia, jokunen sivu taakseppäi löytyy pien selostus koneesta, tosin litrat sielä vissii väärin oikea tilavuus on 3122cc. Ja lasikuitu plenumi laitettu viimisimmäks
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Jyke koo
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 399
                • Tampere/Hämeenlinna

                Originally posted by mige95 View Post
                Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.

                Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.

                Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.
                Onneks olkoo! Saadaan mielenkiintosta vertailua mitä läppärungot ja muutama ekstra kuutio tuo lisää tehoa kun omakin auto on w-dynolle menossa penkkiin. Paljon sulla on staattinen ja dynaaminen puristussuhde tällä hetkellä? :think
                Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15232
                  • Ajamisen Iloa

                  Originally posted by Vibex View Post
                  Erittäin kova, onnea! Oliko jossain tarkempaa tietoa ks. kokoonpanosta?
                  on noin satapostia taakkepäin, eilen haeskelin itsekin. Purkkarit noin 14:1 mäntiin ja palotiloihin koskettu reilustikkin, hiotut nokat ja varmaan viinalla ajetaan. Tilavuus 3,15l.

                  Tulos on hyvä mut se et tos 2-3k välissä on noin 70hp konetehoa ei kyl kovin ajettavaa pakettia tarjoile, toivottavasti vika ja sen aiheuttaja löytyy ja sais tuon vääntökäyrän tuollakin olemaan siellä noin 300Nm tuntumassa ni sit ois hieno kone!
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Juho_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2016
                    • 1064
                    • Suomi

                    Onko nokkien spekseistä tietoa jakaa?
                    Esim. paljo venttiilien aukioloajat @ 1mm
                    YouTube
                    Instagram // Juhon Moottoripaja

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15232
                      • Ajamisen Iloa

                      Kaivoin aiemman postin:

                      Originally posted by mige95 View Post
                      Tuli kansikin takaisin kovien nostajien kanssa ja uudelleen hiottujen nokkienkanssa 1mm->1mm 253° nostoa 11.6mm, vanoksen liike rajoitettu puoleen alkuperäisestä, jouset s50b32.
                      Kanavia joku joskus tehny, pakokanavat avarrettu s50 pakosarjoille sopivaksi. Imupuoli s50b32 läppikset, b30 imutorvet, plenumi, ilmansuodatin kotelo ja maf korvattu 3.5" alu putkenpätkällä.

                      Alakerta 3155cc
                      Laskettu Staattinen puristus-suhde pikkusen alta 14:1.

                      Katsotaan mitä näillä eväillä saadaan paperille.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.

                        Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.

                        Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.
                        Kiva nähdä että oikeesti rakenetaan kone eikä vaan speksata. Ei hirveesti yllätä että reilu puristuksien nosto ja enemmän nokkaa, tuo paljon lisätehoa.
                        Last edited by petrolhead; 15-06-2018, 20:43.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11098
                          • Oulu

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Kiva nähdä että oikeesti rakenetaan kone eikä vaan speksata. Ei hirveesti yllätä että reilu puristuksien nosto ja enemmän nokkaa, tuo paljon lisätehoa.
                          Niimpä. Ja vielä iskutilavuuden lisäys nostaa vääntöäkin Toki osa tästä on myös puristusten aikaansaamaa. Jospa tässä joutais pikkuhiljaa rakentamaan omaa speksaus moottoria tästä innostuneena

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            Oikea staattinen on 13.2 ja dynaaminen jotakin 11

                            Kuoppa kierrosalueessa ei pienillä vaihteilla silleen tunnu kun menee nopeasti sen alueen yli, mutta 5 vaihteella sen huomaaki pakopulssit tai joku menee väärää suuntaa tai muutenvaa aivan väärin jostai sellassesta moinen vika tulee.

                            Jyke koo: nimerkki sunbeam:in auto on kanssa samassa penkissä säädetty, hänellä vähän rajumpi imunokka ja muuta pientä eroa putkistossa ja plenumissa ainakin. Molemmilla loppuu veto 6800 kierrokseen.
                            Last edited by mige95; 18-06-2018, 07:00.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • Vibex
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2014
                              • 1996
                              • Lohja

                              Nokka-asiaa:

                              Näistä nyt on jo topicceja, mutta järjetön määrä sivuja kahlata läpi ja foorumin haku on -70 luvulta

                              ihan m52b28 löytyy paljon asiaa ja vinkkejä ja linkkejä, mutta itsellä ei ole tietoa miten vaikuttaa käytännössä m52b28TU koneisessa, kun aika monet asiat eroavat keskenään..


                              Asiaan, tietäjät hox!

                              Olisiko näistä mitään iloa, ainakin passaisivat m52b28TU pataan:



                              Vaiko nämä kepit:




                              Kummat paremmat ja miksi. Hintapolitiikkaan saa ottaa kantaa vain paremman vaihtoehdon sekä pohdinnan kera Esim sopiiko muista moottoreista kepukat tähän jne?
                              Husqvarna Svartpilen
                              BMW e36 318iA

                              Ex:

                              BMW e85 Z4 3,0
                              BMW e36 316ti
                              MINI Cooper S
                              BMW Z3 Coupé
                              BMW e46 325iA
                              BMW Z3 Roadster
                              BMW e46 328ci
                              BMW e36 316ti

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11098
                                • Oulu

                                Originally posted by Vibex View Post
                                Nokka-asiaa:

                                Näistä nyt on jo topicceja, mutta järjetön määrä sivuja kahlata läpi ja foorumin haku on -70 luvulta

                                ihan m52b28 löytyy paljon asiaa ja vinkkejä ja linkkejä, mutta itsellä ei ole tietoa miten vaikuttaa käytännössä m52b28TU koneisessa, kun aika monet asiat eroavat keskenään..


                                Asiaan, tietäjät hox!

                                Olisiko näistä mitään iloa, ainakin passaisivat m52b28TU pataan:



                                Vaiko nämä kepit:




                                Kummat paremmat ja miksi. Hintapolitiikkaan saa ottaa kantaa vain paremman vaihtoehdon sekä pohdinnan kera Esim sopiiko muista moottoreista kepukat tähän jne?
                                No nokathan ne on paras viritys varsinkin vapariin jos tehoja haluaa. Hyvin ne tu koneetkin antaa lisää tehoja nokilla siitä paremmasta imusarjasta johtuen, mut niissä vielä korostuu moottorinohjauksen karttojen muokkaaminen jos haluaa kaiken hyödyn irti (esim. nokkien asteet ja ajoitus on moottorinohjauksella tiedossa). Ja valmiita karttoja ei oikeen ole mulla ainakaan tiedossa, eli menee custom ohjelmaksi.

                                Jos tuotenimi kertoo yhtään asteista, niin jälkimmäiset on rajummat. Mutta en äkkiseltään löytänyt speksejä noista tarkemmin. Mut ei oo niin kokemusta noista, että meneekö tuo 284 asteinen imu jo liian rajuksi että saa päästöistä läpi.
                                Last edited by Pazi88; 21-06-2018, 10:38.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎