Selvä juttu,kiitos tiedosta! Täytyypi laitella privaa jossakin vaiheessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Faktaa pöytää.
Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.
Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.
Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.Last edited by mige95; 28-10-2018, 22:40.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
300 rikki
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostNyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.
Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by Vibex View PostErittäin kova, onnea! Oliko jossain tarkempaa tietoa ks. kokoonpanosta?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostNyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.
Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.
Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2
Comment
-
-
Originally posted by Vibex View PostErittäin kova, onnea! Oliko jossain tarkempaa tietoa ks. kokoonpanosta?
Tulos on hyvä mut se et tos 2-3k välissä on noin 70hp konetehoa ei kyl kovin ajettavaa pakettia tarjoile, toivottavasti vika ja sen aiheuttaja löytyy ja sais tuon vääntökäyrän tuollakin olemaan siellä noin 300Nm tuntumassa ni sit ois hieno kone!
Comment
-
-
Kaivoin aiemman postin:
Originally posted by mige95 View PostTuli kansikin takaisin kovien nostajien kanssa ja uudelleen hiottujen nokkienkanssa 1mm->1mm 253° nostoa 11.6mm, vanoksen liike rajoitettu puoleen alkuperäisestä, jouset s50b32.
Kanavia joku joskus tehny, pakokanavat avarrettu s50 pakosarjoille sopivaksi. Imupuoli s50b32 läppikset, b30 imutorvet, plenumi, ilmansuodatin kotelo ja maf korvattu 3.5" alu putkenpätkällä.
Alakerta 3155cc
Laskettu Staattinen puristus-suhde pikkusen alta 14:1.
Katsotaan mitä näillä eväillä saadaan paperille.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostNyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.
Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.
Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.Last edited by petrolhead; 15-06-2018, 20:43.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKiva nähdä että oikeesti rakenetaan kone eikä vaan speksata. Ei hirveesti yllätä että reilu puristuksien nosto ja enemmän nokkaa, tuo paljon lisätehoa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Oikea staattinen on 13.2 ja dynaaminen jotakin 11
Kuoppa kierrosalueessa ei pienillä vaihteilla silleen tunnu kun menee nopeasti sen alueen yli, mutta 5 vaihteella sen huomaaki pakopulssit tai joku menee väärää suuntaa tai muutenvaa aivan väärin jostai sellassesta moinen vika tulee.
Jyke koo: nimerkki sunbeam:in auto on kanssa samassa penkissä säädetty, hänellä vähän rajumpi imunokka ja muuta pientä eroa putkistossa ja plenumissa ainakin. Molemmilla loppuu veto 6800 kierrokseen.Last edited by mige95; 18-06-2018, 07:00.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Nokka-asiaa:
Näistä nyt on jo topicceja, mutta järjetön määrä sivuja kahlata läpi ja foorumin haku on -70 luvulta
ihan m52b28 löytyy paljon asiaa ja vinkkejä ja linkkejä, mutta itsellä ei ole tietoa miten vaikuttaa käytännössä m52b28TU koneisessa, kun aika monet asiat eroavat keskenään..
Asiaan, tietäjät hox!
Olisiko näistä mitään iloa, ainakin passaisivat m52b28TU pataan:
Vaiko nämä kepit:
Kummat paremmat ja miksi. Hintapolitiikkaan saa ottaa kantaa vain paremman vaihtoehdon sekä pohdinnan kera Esim sopiiko muista moottoreista kepukat tähän jne?Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by Vibex View PostNokka-asiaa:
Näistä nyt on jo topicceja, mutta järjetön määrä sivuja kahlata läpi ja foorumin haku on -70 luvulta
ihan m52b28 löytyy paljon asiaa ja vinkkejä ja linkkejä, mutta itsellä ei ole tietoa miten vaikuttaa käytännössä m52b28TU koneisessa, kun aika monet asiat eroavat keskenään..
Asiaan, tietäjät hox!
Olisiko näistä mitään iloa, ainakin passaisivat m52b28TU pataan:
Vaiko nämä kepit:
Kummat paremmat ja miksi. Hintapolitiikkaan saa ottaa kantaa vain paremman vaihtoehdon sekä pohdinnan kera Esim sopiiko muista moottoreista kepukat tähän jne?
Jos tuotenimi kertoo yhtään asteista, niin jälkimmäiset on rajummat. Mutta en äkkiseltään löytänyt speksejä noista tarkemmin. Mut ei oo niin kokemusta noista, että meneekö tuo 284 asteinen imu jo liian rajuksi että saa päästöistä läpi.Last edited by Pazi88; 21-06-2018, 10:38.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment