Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jyke koo
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Hyvin se vapariki räpisee, 7400rpm rajotin.

    https://youtu.be/ueMylYmEVJ8
    Tosta kattos mielellään enemmänkin videoita

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Hyvin se vapariki räpisee, 7400rpm rajotin.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    GS6-37BZ tai GS6-37DZ -laatikon sovitus M5X-koneen perään. Kirjoittelin ylös, mitä itse asiasta tiedän:

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Kysytään nyt vielä viimeinen ns. ilmainen oljenkorsi, vaikka se hieman pahalta näyttääkin; Sopiiko M50 pakosarjat M52B28tu koneen kylkeen E46 korissa? Noilla ainakin pääsisi eroon niistä ekoista katalysaattoreista, mutta toi asennusväli näyttää aika pirun ahtaalta.
    Koneen kylkeen sopii kyllä kuten vanhemman m52 sarjatkin mutta niille ei taida olla olemassa sopivia jatkopätkiä valmiina.

    Sarjat ovat samat kuin Z3:n kopassa.

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Kysytään nyt vielä viimeinen ns. ilmainen oljenkorsi, vaikka se hieman pahalta näyttääkin; Sopiiko M50 pakosarjat M52B28tu koneen kylkeen E46 korissa? Noilla ainakin pääsisi eroon niistä ekoista katalysaattoreista, mutta toi asennusväli näyttää aika pirun ahtaalta.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Itseasiassa on ne rapakon takana laittanu m50 imareita ihan m54b30 koneisiinkin, kun se on kuulemma paras viritys m5x koneisiin mitä voi tehdä. Repii kuulemma yläpäässä ihan eri malliin sillä

    Totuushan taitaa kummiskin olla että se m54b30 imusarja itsessään pesee sen m50 imusarjan 100-0. Voihan se tuntua yläpäässä pirteämmältä pers dynon mukaan, kun alhaalta puuttuu 50Nm..
    Niin, on sekin tapa virittää, että poistaa elämän alakierroksilta, niin tuntuu sitten yläpää rajummalta..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Itseasiassa on ne rapakon takana laittanu m50 imareita ihan m54b30 koneisiinkin, kun se on kuulemma paras viritys m5x koneisiin mitä voi tehdä. Repii kuulemma yläpäässä ihan eri malliin sillä

    Totuushan taitaa kummiskin olla että se m54b30 imusarja itsessään pesee sen m50 imusarjan 100-0. Voihan se tuntua yläpäässä pirteämmältä pers dynon mukaan, kun alhaalta puuttuu 50Nm..

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    En siitä tiedä mutta noita m54b30 imusarjoja noihin on kyllä vaihdettu.
    Joo. M50 imusarja ei ole pukkumodi, koska kanavien muodot ym. on erilaiset.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Aivan sama mikä profiili niissä on, kun niitä ei saa sovitettua tohon kanteen.

    Ilmeisesti M50B25 imusarjalla saa lisää eloa yläkierroksille tuohon M52B28tu koneeseenkin. Onkos tommosesta modista jotain dynovertailuja jossain, kun en äkkiseltään sellaisia löytänyt?
    En siitä tiedä mutta noita m54b30 imusarjoja noihin on kyllä vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Aivan sama mikä profiili niissä on, kun niitä ei saa sovitettua tohon kanteen.

    Ilmeisesti M50B25 imusarjalla saa lisää eloa yläkierroksille tuohon M52B28tu koneeseenkin. Onkos tommosesta modista jotain dynovertailuja jossain, kun en äkkiseltään sellaisia löytänyt?

    Leave a comment:


  • toppe
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Rahalla saa mitä vaan. Noi nokat on törkyhalpoja ja jos ne ois sopinu pienellä koneistuksella M50 hattuun, ni ihan no-brainer homma. Harmi kun näiden S54 nokkien laakerointi on erilainen kuin M50, niin ei niitä saa sovitettua.

    https://www.instagram.com/p/Bl0kZj3g...y=saabelgarage
    koko idea on aika huono kun s54 käyttää ihan eri ventiilimekanismi että nokkien profiili on ihan väärä m50 koneeseen.

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Originally posted by Freak
    Mutta kannattaako asian kanssa sählätä, kun nokkia saa hiottua tai ostettua kaupasta uusina justiin sellaisena kuin tarttee? Katuvirityksessä pääsee melko hyviin tuloksiin niillä BMW:n orggis nokilla mitä muutkin käyttävät ja kovemmassa virityksessä koneessa on todennäköisesti jo niin paljon rahaa kiinni, että kannattaako sen elämää suuremmin riskeerata epävarmoilla osilla?
    Rahalla saa mitä vaan. Noi nokat on törkyhalpoja ja jos ne ois sopinu pienellä koneistuksella M50 hattuun, ni ihan no-brainer homma. Harmi kun näiden S54 nokkien laakerointi on erilainen kuin M50, niin ei niitä saa sovitettua.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Disa menee joo kiinni 6000 paikkeilla. Vakio koneella sitä ei ainakaan logeista huomaa meneekö se kiinni vai ei. Toki eri pakosarjoilla yms. voi ollakkin tommonen vaikutus :think Negatiivisia vaikutuksia sen muuttamisella ei ole.

    EDIT itseasiassa löysin toisenkin koneen käppyrät mihin on pakosarjat vaihdettu. Siinä sama notko, mutta disa kun oli pistetty ettei mene kiinni, niin notko oli kadonnu.
    Todennäköisesti tällä tiedolla yksi murhe vähemmän

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Disa menee joo kiinni 6000 paikkeilla. Vakio koneella sitä ei ainakaan logeista huomaa meneekö se kiinni vai ei. Toki eri pakosarjoilla yms. voi ollakkin tommonen vaikutus :think Negatiivisia vaikutuksia sen muuttamisella ei ole.

    EDIT itseasiassa löysin toisenkin koneen käppyrät mihin on pakosarjat vaihdettu. Siinä sama notko, mutta disa kun oli pistetty ettei mene kiinni, niin notko oli kadonnu.
    Attached Files
    Last edited by Pazi88; 25-07-2018, 11:09.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Mistä voisi tällainen 6k rpm paikkeilla näkyvä notkahdus johtua ? m52b28tu kyseessä

    Edit: kiinnitetään tähän selvennystä: Supersprintin pakosarja ilman katteja kera supersprintin koko putkiston, ilmansuodatin on paremmin virtaava mallia paneeli. Vikakoodeja ei ole ollut, toki puolasta oli viimeksi jotain puhetta ettei ihan varmaa miten pelaavat, mutta voisiko tällainen johtua puolista?


    Käppyrän notkahdusasiaan palaten, noilla kierroksilla sulkeutuu disan läppä, johtuisiko notkahdus siitä, mitä jos tuon hoitaisi softalla pysymään auki hamaan tappiin? Pros and cons? :think:think

    edit: Ja tähän vielä liittyen netin syövereistä e46 328 vakio ja sitten m54b30 imusarjalla jossa disa pelaa ilmeiseti samallalailla, tutun näköinen notkahdus :think:
    Last edited by Vibex; 25-07-2018, 10:19.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎