Originally posted by aaape
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aaape View PostOnko hyötyä vaihtaa m54b30 imusarjaa m52tub28:iin jostain olin lukevinani että virtaisi paremmin vai onko essonbaari juttuja:think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKyseinen letku on vain kaasuläppää varten. Vesi kiertää täysin normaalisti, vaikka sen poistaa kokonaan.
Kanteen luin että sopiva pultti ois M12x1.5.
"Bolts aren't designed for sealing. Use a regular BMW oil pan drain plug with sealing ring instead. Same M12x1.5 thread"
Alaletkun lähtöön varmaan pitää laittaa sit joku metalli? tulppa ja klemmari päälle?Last edited by Remotion; 21-06-2018, 20:27.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMillaisilla osilla tulppaus kannattaa tehdä?
Kanteen luin että sopiva pultti ois M12x1.5.
"Bolts aren't designed for sealing. Use a regular BMW oil pan drain plug with sealing ring instead. Same M12x1.5 thread"
Alaletkun lähtöön varmaan pitää laittaa sit joku kuminen tulppa ja klemmari päälle?Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by Vibex View PostLetkuun mielummin metallinen , niin on klemmarilla mihin kiristyäE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMillaisilla osilla tulppaus kannattaa tehdä?
Kanteen luin että sopiva pultti ois M12x1.5.
"Bolts aren't designed for sealing. Use a regular BMW oil pan drain plug with sealing ring instead. Same M12x1.5 thread"
Alaletkun lähtöön varmaan pitää laittaa sit joku metalli? tulppa ja klemmari päälle?
Comment
-
-
Originally posted by Juki Kukko View PostOma m50b25 kone keitti heti kun oli tulpattu toi kierto. Kisa käytössä kylläkin. Löin kierron suoraan alavesiletkuun. Eli ohitin vaan kaasuläpän ja mikä hiton anturi onkaan ilmanputsarissa.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Pakosarjat
Ajattelin vaihtaa noi ahtaat s50b30 sarjat pois, luulen että niistä johtuu kuoppa kierrosalueessa ja matalille kierroksille jäänyt huipputeho. M3:sen putkisto ei taida yhdistyä missään vaiheessa kun mulla yhdistyy laatikontakana yhdeksi, tämän takia pakopulssit taitaa mennä väärin (törmätä toisiinsa) sillä tietyllä kierrosalueella.
Joten vaihtoehdot on super sprint kopiot jenkeistä, varmaa ihan ok:t vakio s50 moottorissa missä on lyhyempi venttiilin aukioloaika kun mun moottorissa. Eli varmaa ne voi unohtaa jonka jälkee vaihtoehdoiksi jää pakosarjojen teettäminen tai itse valmistaminen (mitat ostamalla/laskemalla jostain)
Olisiko kenelläkää mitää ajatusta/tuotetta kertoa :think-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Voin helposti olla väärässäkin mutta harvemmin syy pakopuolelta löytyy.
Sinun moottorisi tosin on kohtuullisen korkeaviritteinen että asia saattaa olla hieman toisin.
Tee pakosarjat itse tai tee nykyisiin tarvittavat muutokset. Ohjeita tähän löytyy esim. Eri kirjoista.
A bellin kirjassa on jonkinlaiset ohjeet pakosarjantekoon mutta joku toinen opus voi olla vielä parempi. Toki aika yksinkertaiset lainalaisuudet siellä jyllää.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
En oikein itse usko, että pakosarjoista johtuu tuo tehon puute noille kierroksilla.. varsinkin tuollaisella pakosarjalla
Mitä on kannen imu ja pakokanaville tehty?
Isot kanavatkaan ei oikein tykkää toimia pienellä männännopeudella.
Kattelin jonkun m50b20 kannen virtauspenkissä saatuja lukemia, niin olihan se varsin riittävä oman arvion mukaan jopa +250hp koneeseen.
Volvon kutoskoneessa (B6254-B6304, eli 2496cc ja 2922cc) 31/27mm venttiilit ja kanavien koko maltillinen verrattuna m50b25.
Omien katudynottelujen mukaan m50b25nv m50b20nv pikaviilatulla hatulla olisi ollut noin 25hp tehokkaampi mitä m50b25 vanos moottori.
Nyt toki verrataan turhan erilaisia moottoreita, ja erojakin näissä voi keskenään olla. Esim. vertailukohteessa nokkien ajoitus voi heittää ja aiheuttaa voiman puutetta... mutta mielestäni kyseisellä softalla (gsf dyno) ruudulle saadut lukemat oli varsin realistiset ja noin 140-150hp välille odotin huipputehon tulevan muutenkin.
145,8hp@5,800rpm / 194,4nm@4,300rpm - M50B25 vanos (n. 65hp @ 2,500rpm)
Vedon pituus 2. vaihteella noin 7s ; 1500-6500rpm (rajoitin)
169,22hp@5,700rpm / 228nm@4,900rpm - M50B25 non vanos, m50b20nv pikaviilatulla hatulla ei muita muutoksia. (n. 70hp @ 2,500rpm)
Vedon pituus 2. vaihteella (sama kokonaisvälitys) noin 6s ; 1500-6500rpm (rajoitin). Huippunopeus siis vedon lopussa noin 97km/h.
Pidemmällä vedolla joo saisi vähän suurempia lukemia, mutta kun kyseessä "katudyno", niin ei viitsi kovin suuriin nopeuksiin asti testailla.
Ja ite aina ennen mittauksia ajanu mm. pakolämmöt ylös ottamalla vetoja esim jarrua vasten tai 3 vaihteella 4000-6000rpm välillä lämmittänyt.
Silläkin tulee vaikutusta jonkin verran.
Kumpikaan ei lastutettu, eikä mitään lisävirityksiä ollut.
Vakio putkisto pois lukien viimeinen pönttö molemmissa vaihdettu (vaikutus nolla oletettavasti).
Ja ennen kuin tulee huuteluita ko. softan luotettavuudesta tehon mittauksissa, niin huipputehon mittaus ei ole pointtina siinä ollenkaan.
Vertailu sen sijaan on, ja itsekkin suhtaudun aina skeptisesti eri koneiden vertailuun, ja sen vuoksi ilmoitankin myös vedon pituuden joka tukee lukemia.
Sen takia tuollaista tarinoin, että mahdollisesti ymmärrette ettei aina suuremmat kanavat (ja venttiilit) toimi edes korkeammilla kierroksilla paljoa paremmin, ellei jopa päin vastoin.
Muistaakseni nimimerkillä kirjoitteleva naukkis on täällä foorumilla kirjoitellut positiivisia kokemuksia b20 hatusta 2,5l koneen kanssa...?
Toki koskemattomalla b20 hatulla ero lienee olematon korkeammilla kierroksilla.
Linkin takaa löytyy kuvia m50b25/20 hatuista ja imukanavien muoteista.
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like juho172.
Pakokanavat näissä kuitenkin on hyvin tehdyt, niin niihin en ite koskenut ollenkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Juki Kukko View PostOma m50b25 kone keitti heti kun oli tulpattu toi kierto. Kisa käytössä kylläkin. Löin kierron suoraan alavesiletkuun. Eli ohitin vaan kaasuläpän ja mikä hiton anturi onkaan ilmanputsarissa.
Comment
-
-
M52:ssa se on "oikotie" ihan vakionakin. Ei oo termostaattia kuten m50:ssä ja kaasuläpän läpikin neste virtaa vapaasti.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostAjattelin vaihtaa noi ahtaat s50b30 sarjat pois, luulen että niistä johtuu kuoppa kierrosalueessa ja matalille kierroksille jäänyt huipputeho. M3:sen putkisto ei taida yhdistyä missään vaiheessa kun mulla yhdistyy laatikontakana yhdeksi, tämän takia pakopulssit taitaa mennä väärin (törmätä toisiinsa) sillä tietyllä kierrosalueella.
Joten vaihtoehdot on super sprint kopiot jenkeistä, varmaa ihan ok:t vakio s50 moottorissa missä on lyhyempi venttiilin aukioloaika kun mun moottorissa. Eli varmaa ne voi unohtaa jonka jälkee vaihtoehdoiksi jää pakosarjojen teettäminen tai itse valmistaminen (mitat ostamalla/laskemalla jostain)
Olisiko kenelläkää mitää ajatusta/tuotetta kertoa :think
Oli miten oli, niin mitä jos siirtäisit viimeistä kolektoria sieltä laatikon takaa lähemmäs moottoria? Huipputehoon ei välttämättä ole vaikutusta, mutta vääntökäyrän muotoon saadaan kyllä usein muutosta.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment