
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Varsin hämmentävä video. :think Sylinteriputket ovat kuin pierunkuorta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mx3r View PostJoo siis tein tietokoneella erillisesti sen polton, kun auton oma poltto ei auttanut, vaan löi siitä vikakoodia..
Ajon jälkeen noin 10km niin pamahti..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJostain syystä mulla on tullut sellainen juttu mieleen että jos näitä vanhoja suuttimia testaillaan niin herkasti tuossa käy niin että suutin päätyy romukoppaan testin perusteella varsin herkästi. Testattiinko koneesta vain tämä yksi suutin vai kaikki? Tämä antaisi hiukan vertailupohjaa asialle. Joskus kysyin homman hintaa ja muistelin että tuo oli useamman kympin per suutin.
Kuitenkin ajatuksessa on se että miksi saman sylkyn vierestä pamahtaa laakeri jonka suutin vuotaa? Kuitenkin ensin taisi mennä runkolaakeri ja sitten vasta kiertokangen laakeri.
Korjausarvo mennee mettään luonnostaan jos puritukset muuttuvat sen verran että palamista ei enää tapahdu ja moottorin ohjain koittaa kompensoida asiaa lisäämällä polttoainetta sylinteriin.
DPF-polttojen aikana on riski että polttoainetta päätyy myös moottoriöljyjen joukkoon. Poltteliko auto DPF:ää normaalia useammin? Muistelisin että mainitsit että DPF-poltto oli hiljattain tapahtunut?
Monessa M57:ssa ainakin kului hiukan öljyä jos DPF oli tyhjätty. Tämä varmaan hiukan riippuu myös monesta muusta asiasta kuten öljylaadusta. Jotkut väittävät että jos auto missä on DPF paikallaan ei kuluta öljyä niin öljy on korvaantunut diiselillä. Paikkansapitävyydestä en mene väittämään mitään mutta kyllähän jonnekin tänne linkittämässä öljytutkimuksessa oli todettu että öljynvaihtovälit olivat olleet liian pitkiä öljyn sekaan kertyneen polttoaineen vuoksi. Tätä hommaa tietysti vielä pahentaa se että jos autolla ajetaan lyhyitä siivuja. Kuluttaako kenenkään N57 öljyä ja oliko DPF paikallaan vai poistettu?
Öljytutkimuksesta taisi olla juttua täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread...48#post4079248
Ajon jälkeen noin 10km niin pamahti..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNo eiköhän se ole ilmeistä, että vuosien yhteistyön loputtua ei välttämättä halua enää lisenssimaksujakaan maksella yhteensopivuushyväksyntöjen ylläpitämiseksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostMitäs tälläsillä pannuilla on ajateltu ajettavan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostOnkohan castrol edge turbo diesel 5w40 menettänyt kans bmw luokat, motonetin ja muitten sivuilta löytyy vielä bmw ll04 luokat mutta castrollin sivuilta ne on kadonnut, itse olen tätä käyttänyt m57 ja n57:ssa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View PostOnko näitän57 koneita paukkunut noiden 7sarjaisten keulalta?
Seiskan cic ilmottaa öljynvaihto väliks 25tkm kun edellises 535d e61:ses oli 32tkm tämän kuulemma saa valita haluaako mennä tihemmällä huolto-ohjelmalla.Last edited by mige95; 30-07-2019, 06:28.
Leave a comment:
-
-
Mitäs tälläsillä pannuilla on ajateltu ajettavan?
Leave a comment:
-
-
Itse käytän nykyään Kendallin 20w-50 öljyä omassa N57.
Ei ole kyllä huonoa sanottavaa.
Talveksi pitää varmaan keksiä vähän ohkaisempi öljy
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEiköhän ne ole lähteny jo tovi sitten samalla, kun BMW siirtyi Shell:in öljyihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostOnkohan castrol edge turbo diesel 5w40 menettänyt kans bmw luokat, motonetin ja muitten sivuilta löytyy vielä bmw ll04 luokat mutta castrollin sivuilta ne on kadonnut, itse olen tätä käyttänyt m57 ja n57:ssa
Leave a comment:
-
-
Onkohan castrol edge turbo diesel 5w40 menettänyt kans bmw luokat, motonetin ja muitten sivuilta löytyy vielä bmw ll04 luokat mutta castrollin sivuilta ne on kadonnut, itse olen tätä käyttänyt m57 ja n57:ssa
Leave a comment:
-
Leave a comment: